Hallo,
Begin januari hebben we onze website van een nieuwe frontend voorzien. Hierdoor zijn eigenlijk _alle_ links verouderd en niet meer actief. Een van de redenen hiervan is de extra taalvariabele die nu in elke URI zit. Nu ons probleem: in de Google-zoekresultaten komen we nauwelijk nog voor.
Wat heb ik gedaan:
Gelukkig zie ik wel veranderingen in de links naar onze site (interne links). Daar zijn vrijwel alle oude inlinks verdwenen, echter er zijn geen nieuwe voor in de plaats gekomen
Andere zoekmachines, zoals bing en yahoo, hebben ons wel al "goed" geindexeerd. Heeft iemand een idee hoe ik een soort van "reset" kan afdwingen in Google?
------
als ik een site-search doe op Google dan zie ik voornamelijk de oude URI's, die nu netjes worden doorverwezen.
Begin januari hebben we onze website van een nieuwe frontend voorzien. Hierdoor zijn eigenlijk _alle_ links verouderd en niet meer actief. Een van de redenen hiervan is de extra taalvariabele die nu in elke URI zit. Nu ons probleem: in de Google-zoekresultaten komen we nauwelijk nog voor.
Wat heb ik gedaan:
- een permanently moved (301) van alle oude product-URIs naar de productindex.
- een permanently moved (301) van pagina's naar "mini-sitemap" van de dichtsbijzijnde node (hierarchische data)
- een extra feature die er nu in zit is dat een / wordt verwezen naar de "berekende" taal van de bezoeken: /NL/index.html (Hier wat laatst een vraag over in het grote SEO topic met als antwoord dat die vraag eerder was gesteld. Ik heb daar echter geen antwoord op kunnen vinden in dat topic)
- geautomatiseerd wordt er een sitemap gegenereerd en deze is geschuled in google webmaster tools. Hierin zie ik belabberde resultaten: minder dan 10% van de pagina's is geindexeerd. Van gister op vandaag is een deel-sitemap zelfs in resultaten gehalveerd.
Gelukkig zie ik wel veranderingen in de links naar onze site (interne links). Daar zijn vrijwel alle oude inlinks verdwenen, echter er zijn geen nieuwe voor in de plaats gekomen
Andere zoekmachines, zoals bing en yahoo, hebben ons wel al "goed" geindexeerd. Heeft iemand een idee hoe ik een soort van "reset" kan afdwingen in Google?
------
als ik een site-search doe op Google dan zie ik voornamelijk de oude URI's, die nu netjes worden doorverwezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Brains op 02-03-2010 11:07 ]