Wegvallende draadlooze internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In het studentenhuis waar ik woon delen we een onbeveiligde internetverbinding. Sinds een week heb ik last van een wegvallende draadlooze internetverbinding op mijn desktop pc. Alle andere computers en laptops in huis hebben nergens last van. De desktop herkent verschillende netwerken in de buurt, kan connecten met het thuis netwerk, blijft dat ongeveer 30 seconden waarin er gesurfd (o.i.d.) kan worden, maar de verbinding wordt daarna verbroken. Windows herstelt de verbinding weer en er gebeurt precies hetzelfde. Dit werkt niet bepaald prettig.

Doordat de andere pc's in huis geen problemen ondervinden neem ik aan dat het probleem bij mijn desktop ligt. De netwerkkaart is overigens een Belkin Wireless G F5D7000 v7000df. Ik draai Windows XP - 64bit. De Belkin helpdesk kon mij niet verder helpen dan "Download de laatste driver en installeer je netwerkkaart opnieuw", dit had ik natuurlijk al geprobeerd zonder resultaat. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Probeer anders eens een andere wirless netwerk kaart of een draadloze usb stick om te zien of het aan je kaart ligt. Welke router hebben jullie?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Gebruik je een "Belkin Wireless Utility" icm de F5D7000 onder Windows XP? Zo ja, heb je het probleem ook wanneer je WZC (Wireless Zero Configuration) gebruikt van Windows zelf voor het beheren van je draadloze netwerken?

De laatste versie van de software die je gebruikt is zoals te vinden is op de volgende pagina?:
http://en-uk-support.belk...kw/F5D7000/r_id/166/sno/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie replies. Ik heb de laatste driver van mijn netwerkkaart en ervaar problemen zowel met de WZC en met de Belkin utility. Helaas heb ik geen andere netwerkkaart voorhanden om dat te proberen, maar goed. Zonder het te weten heb ik met het onderzoekje dat ik hier in huis ben gestart naar het internet-netwerk een enorme beerput open getrokken van kabels, switches, routers, modems en andere meuk. Een niet te bereiken oud huisgenoot heeft de boel ooit eens geïnstalleerd en er is niemand meer die er enigzins overzicht op heeft.

Aanleiding voor mijn probleem blijkt overigens het verplaatsen van de draadloze router, een modelletje van Sitecom, welke nu vrij ver weg staat zodat andere husigenoten beter bereik hebben. We zijn tot de conclusie gekomen dat er waarschijnlijk gewoon een draadloze router bij moet zodat we het bereik in huis kunnen verbeteren. (of zijn er andere beter opties?)

Ik probeer nu een beeld te schetsen van de huidige situatie, maar mede door te weinig kennis en de onduidelijkheid alhier kan het afwijken van de werkelijkheid. Ons internet komt binnen via een Orange Livebox. Vandaar gaat een UTP kabel direct een switch in die bekabeld internet de rest van het huis instuurt. Op elke verdieping staat een bekabeld (router of switch) en midden in huis vinden we een draadloze router.

Kan ik nu tussen de livebox en de switch een draadloze router plaatsen en zo een betere dekking van draadloos internet creeren?

Wederom alvast bedankt.