Ik heb in mijn PC 2 optische IDE (PATA) drives zitten, 1 DVD-RW als master en een CD-RW als slave. De controller waar ze aan gekoppeld zijn is een JMicron IDE controller; het betreft een Asus P6T moederbord.
Beide drives worden in BIOS goed herkend; bij het opstarten meldt BIOS:
Hardwarematig lijkt me dus alles in orde.
Windows 7 (Professional) herkend echter alleen maar de NEC DVD writer als CD0.
De JMicron controller staat vermeld in de hardware device manager, storage controller sectie. Er staat aangegeven dat het device goed werkt. De gebruikte driver is van Microsoft.
Vreemd genoeg heeft het bij de Windows 7 RC wel gewerkt.
Ik heb geprobeerd de JMicron driver te installeren, die Asus aanbiedt voor het P6T. Er zijn 2 drivers beschikbaar, 1 voor Win XP/Vista en 1 beta driver voor Windows 7. Ik heb de laatste geprobeerd te installeren, maar de installatie blijft hangen en uiteindelijk heb ik de installatie afgebroken.
Bij de shutdown bleef de PC overigens ook hangen en moest ik het systeem uitzetten met het ingedrukt houden van de power button.
Beide drives worden in BIOS goed herkend; bij het opstarten meldt BIOS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| JMicron Technology Copr. PCIE-to-SATAII/IDE RAID Controller BIOS v1.06.69 Copyright (C) 2005 JMicron Technology. ODD0: _NEC DVD_RW ND-3540A ODD1: Hewlett-Packard CD-Writer Plus 8100 Press any key to continue ... |
Hardwarematig lijkt me dus alles in orde.
Windows 7 (Professional) herkend echter alleen maar de NEC DVD writer als CD0.
De JMicron controller staat vermeld in de hardware device manager, storage controller sectie. Er staat aangegeven dat het device goed werkt. De gebruikte driver is van Microsoft.
Vreemd genoeg heeft het bij de Windows 7 RC wel gewerkt.
Ik heb geprobeerd de JMicron driver te installeren, die Asus aanbiedt voor het P6T. Er zijn 2 drivers beschikbaar, 1 voor Win XP/Vista en 1 beta driver voor Windows 7. Ik heb de laatste geprobeerd te installeren, maar de installatie blijft hangen en uiteindelijk heb ik de installatie afgebroken.
Bij de shutdown bleef de PC overigens ook hangen en moest ik het systeem uitzetten met het ingedrukt houden van de power button.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!