Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

eerst en vooral weet ik zelf niet zo veel van Access en zeker niet van Access 2007 maar een klant van ons heeft volgend probleem:

Er heeft iemand een volledig programma geschreven in Access met tabellen, query's, formulieren, macro's en weet ik veel wat en het volgende doet zich voor:

in een formulier staan een aantal velden waarvan de waarde wordt ingelezen uit een tabel met de functie "dlookup".
Als dat wordt uitgevoerd op een pc waar Office 2003 opstaat worden de velden allemaal ingevuld als je het formulier opvraagt, echter bij 2007 blijven de velden leeg... Als je dan op het lege veld klikt komt de waarde wel tevoorschijn.
Er staat ook een tabvolgorde ingesteld maar door op tab te drukken krijgen de velden niet geselecteerd en wordt het niet ingevuld, dus op tab blijven drukken is ook geen oplossing.

Iemand dit al tegen gekomen en een oplossing of raad?

Thx, Simke

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Heb dit 'priobleem' ook al eens tegengekomen. Bij was het zo dat de waarden er wel waren, maar ze werden niet getoond.
Ik heb maar alle dlookups en dsums eruit geflikkerd, en in de query al de bewuste waarden bepaald. Is niet een oplossing, maar een workaround.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
Witte schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:14:
Heb dit 'priobleem' ook al eens tegengekomen. Bij was het zo dat de waarden er wel waren, maar ze werden niet getoond.
Ik heb maar alle dlookups en dsums eruit geflikkerd, en in de query al de bewuste waarden bepaald. Is niet een oplossing, maar een workaround.
Volgens mij zijn de waarden er ook wel maar ze worden pas getoond bij het klikken in het veld.
Wat ook raar is: als is gewoon tekst in het veld zet ipv een dlookup heb ik hetzelfde probleem: de tekst wordt maar getoont als ik in het veld klik...

Nog iemand met een idee?

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Je kunt proberen om een timer in te stellen van 10 milliseconden op het formulier en op het on timer event het volgende:

Visual Basic:
1
2
me.timerinterval = 0
me.refresh

Chique is het overigens absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
Moirraine schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:43:
Je kunt proberen om een timer in te stellen van 10 milliseconden op het formulier en op het on timer event het volgende:

Visual Basic:
1
2
me.timerinterval = 0
me.refresh

Chique is het overigens absoluut niet.
dat zal ik doorgeven aan de persoon dat zich met dat programma bezig houdt, desnoods moet ze maar een knop erbij zetten waarachter de code zit om gans het formulier te reloaden of te refreshen...
Toch raar dat het perfect werkt onder 2003 en niet onder 2007...

Simke