Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Hallo,

Ik heb een vaag probleem. Ik zit op mijn stage waar ik mijn eigen privélaptop gebruik. Nu had ik vorige week nog internet, simpelweg door een lan-kabel aan te sluiten 'in de muur' en het andere einde in mijn laptop te drukken. Even wachten, LAN-netwerk gevonden en internetten maar.

Gisteren wilde ik dit weer doen en wat bleek? Geen internettoegang, zo zegt IPV4. Wel geeft hij verbinding met bmu.local aan (bmu is de bedrijfsnaam) maar tussen de gateway en internet staat een rood kruis.

Ik heb gister heel internet afgezocht naar de oplossing, heb al veel geprobeerd maar niks lukte tot zover. En wat ik vreemd vind is dat het toch aan mijn laptop moet liggen, want vorige week deed alles het nog perfect. Ik kan mij niet herinneren iets aan de instellingen veranderd te hebben.

Heb overigens ook al geprobeerd de firewall uit te zetten en het te proberen, ook zonder succes.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bedrijfsnetwerk? Moet je MAC niet geregistreerd worden? Heb je toelating om je laptop daar te gebruiken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja iemand kan helpen. De afdeling automatisering van voorgenoemd bedrijf.

Waarschijnlijk heb jij zonder medeweten van hun je prive laptop in het netwerk gehangen en het lijkt mij dat de beheerders daar niet blij mee zijn, kortom, belletje richting de Helpdesk :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Ik heb niks geregistreerd of wat dan ook, ik hoef ook geen toegang tot de netwerkschijven, ik wil slechts internettoegang. Dit deed het eerst wel. Raar is ook dat mijn stagegenoot dezelfde LAN-kabel in zijn (eveneens) privénetbook plugt en meteen internet heeft. Ik niet.

Nu is dit bedrijf niet zo groot, laat staan dat er een helpdesk is. Ik vroeg hier net al rond en het blijkt dat ik simpelweg een inlogcode nodig heb en de desbetreffende verantwoordelijke weet ook niet hoe het kan dat ik destijds internet had. Zelf ben ik geen wizzkid met internet en netwerken, ik weet er niet het fijne van.

Toch bedankt voor alle (snelle) reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Krijg je een DNS server toegewezen? Kun je wel resolven op IP?