[SQL Server 2005] Databases joinen - welke security

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik kan niet zo makkelijk vinden, waar juist de securitysetting is, om een user de mogelijkheid te geven tabellen uit meerdere databases te joinen.

Meer bepaald heb ik hier een stored procedure, die werkt voor de admin, maar niet voor een zelf aangemaakte user.
Zolang deze user queries uitvoert op 1 database, is er geen probleem. Maar zodra deze user een stored procedure wil oproepen, die gegevens joined uit meerdere databases, resulteert dit in een lege recordset.

Voorlopig heb ik deze user maar bij de sysadmin role gevoegd, wat natuurlijk niet echt 'mooi' is.

Iemand een idee over wat ik het heb?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Welke rechten heeft deze user op de andere database waar gegevens uitgehaald moeten worden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Deze heeft connect rechten op de desbetreffende databases, en execute rechten op de nodige procedures

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar ook leesrechten over de betreffende tabellen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
De database en de tabellen, zijn onderdeel van een aangekocht statistiek-softwarepakket. Per nieuw project maakt die software een nieuwe tabel aan...

De security zou dus op een hoger niveau (databaseniveau in plaats van tabelniveau) moeten gebeuren, aangezien we moeilijk constant per tabel die rechten kunnen gaan toevoegen.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 12:22
Misschien met een bepaald schema gaan werken en daar de SP en betreffende user Execute rechten op geven?
Weet natuurlijk niet hoe wenselijk het is om in een softwarepakket te gaan sleutelen.
Pagina: 1