Nieuwe Wireless-HD AP/Bridge i.c.m. Ziggo Motorola Modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Zit net in een nieuw huis en laatst online (koopje) een NETGEAR WNHDE111 5GHz Access Point / Bridge aangeschaft. Denk deze kom heus wel van pas in het nieuwe huis. Nu heb ik alleen het vermoeden dat ik IETS niet goed doe, want het werkt niet zoals IK wil.

Plan aanpak;

Motorola modem aangezet (getest met ethernet kabel of deze internet doorgeeft aan mijn laptop; werkt)
Daarna op de Motorola modem de Netgear AP aangesloten middels een ethernetkabel op de modem
Vervolgens gekeken of ik internet krijg middels een 2de kabel op de Netgear AP (ook dit werkt)
Volgende stap was via de browser naar http://www.mywifiext.net gegaan en e.e.a. bekeken
Alles gecontroleerd en waar nodig aangepast (SSID aangepast, key aangepast naat WPA2-personal + TKIP)

Als ik dan de NETGEAR AP ga zoeken via de ontvanger van mijn laptop dan zie ik deze AP gewoonweg niet.
Heeft dit te maken met het feit dat dit een wireless-N is? Het zou toch zo moeten zijn dat deze Netgear AP ook B/G ondersteunt?

Enfin, kan iemand hier een antwoord op geven? Heb ik dan nóg een wireless modem nodig oid? Of moet ik nog wat aanpassen op mijn Ziggo modem (kan dat überhaupt?).

Hoor het graag!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ratborg,

in hetmodem van ziggo kan je niets aan passen hoeft ook niet trouwens
wat betrefd die netgear daar heb ik geen ervaring mee ik heb zelf een edimax wireless N-draft modem
gekocht en die aangesloten op het ziggo modem.

en ik heb overal een ijzersterke draadloze verbinding, dus als ik U een tip mag geven koop een wireless modem plug die in het ziggo modem en je bent klaar

gr
J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso kun je met dat ding nooit met meer dan 1 pc tegelijk op internet. Wat je nu hebt is namelijk enkel een accespoint met 2 poorts switch ingebouwd. Om met meer dan 1 pc tegelijk op een Ziggo verbinding te werken heb je een (draadloze) router nodig. De reden hiervoor is dat je van Ziggo maar 1 publiek ip krijgt.

Maar goed dat is niet de reden dat je het draadloze signaal niet ziet met je laptop. De reden daarvoor is namelijk dat het accespoint wat je gekocht hebt enkel op de 5Ghz band werkt. De draadloze adapter in je netwerkkaart werkt waarschijnlijk enkel op de 2,4 Ghz band. Tenminste dat vermoed ik omdat je aangeeft dat deze enkel 802.11b en 802.11g ondersteund en die gebruiken beide enkel de 2,4Ghz band. 802.11n is er daarentegen zowel in een 5Ghz als een 2,4Ghz variant. Veel accespoints ondersteunen beide en zijn zo ook nog te gebruiken met oudere 2,4Ghz apparatuur (en dus ook met 802.11b / g netwerkkaarten) maar die van jou ondersteund blijkbaar enkel de 5Ghz band wat hem ongeschikt maakt voor oude apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Wat raden jullie dan eigenlijk aan nu? Ik heb zeg maar zo'n ZIGGO PLUS verbinding,
geen nieuwbouwhuis, gewoon een ordinair appartement met 3 slaapkamers, 1 woonkamer,
allen op 1 verdieping. Wil gewoon mijn PS3, NAS, 3 laptops en wellicht nog wat meer op
de 'router' aansluiten. Wat kan ik dan het best kopen? Begrijp dus uit bovenstaande dat
ik met die Netgear AP dus alleen Wireless-N (op 5Ghz) kan uitzenden? Dat is dus
meen ik al wat ik gezien heb/had, normaliter heb je inderdaad ook A-B-G erbij staan, bij
de opties.

Hoor het graag nog even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:27:
Hi,

Wat raden jullie dan eigenlijk aan nu? Ik heb zeg maar zo'n ZIGGO PLUS verbinding,
geen nieuwbouwhuis, gewoon een ordinair appartement met 3 slaapkamers, 1 woonkamer,
allen op 1 verdieping. Wil gewoon mijn PS3, NAS, 3 laptops en wellicht nog wat meer op
de 'router' aansluiten. Wat kan ik dan het best kopen? Begrijp dus uit bovenstaande dat
ik met die Netgear AP dus alleen Wireless-N (op 5Ghz) kan uitzenden? Dat is dus
meen ik al wat ik gezien heb/had, normaliter heb je inderdaad ook A-B-G erbij staan, bij
de opties.

Hoor het graag nog even!
Als jij al die apparaten wilt aansluiten bedraad of draadloos zul je een router moeten kopen.
En dit kan eventueel meteen draadloos wat dus je accespoint overbodig maakt.
Maar het beste is waarschijnlijk dat je het AP retour stuurt en omruilt voor een router.

Volgens de Netgear website zijn dit de standaarden die je AP ondersteunt:
IEEE802.11n specification, IEEE 802.11a, 5.0 GHz

Daar heb je dus vrij weinig aan tenzij je alle apparatuur gaat uitbreiden naar Wireless N, wat dus meteen een stuk duurder is dan een goed routertje te kopen die zowel wireless N als G en B ondersteunt.

[ Voor 19% gewijzigd door Fanatix op 15-03-2010 19:15 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatix schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:12:
[...]

Als jij al die apparaten wilt aansluiten bedraad of draadloos zul je een router moeten kopen.
I know I know, daar ging het me ook om verder, dacht alleen slim te zijn laatst deze Netgear op iBood te kopen,
dacht HEY wat relaxt, een wireless-N modem (in de veronderstelling dat deze óók b + g zou ondersteunen zoals vaak bij die WRT(120 etc)-types van Linksys welke ik heb gehad / aangesloten). Maar tevergeefs :S.
Pagina: 1