Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344974

Topicstarter
hey mensen,

geen idee waar ik dit zou moeten neer zetten maar ik dacht het past het meest onder case modding :P

wat ik van plan ben is iets van 20 hdds aan m'n systeem te hangen, maar dit is duidelijk te veel voor in 1 kast dus wou ik vragen of iemand een kast weet met de kosten _onder_ de 100 euro, waar ik makkelijk 20 hdds in kwijt zou kunnen, natuurlijk kan ik de open ruimte dan nog modden als er _nog_ meer hdds in moeten etc. etc. , ben van plan die hdds via extension kabels en als het kan PCI poorten te verbinden met mijn main-pc.. als iemand een betere optie heeft waarbij ik _niet_ een 2e voeding voor hoeft te draaien, dan graag jullie input!

dit met het idee dat ik m'n eigen dataserver thuis heb en mee kan nemen naar lans etc. m'n budget is rond de 1000 euro dus zolang ik tussen de 10 en 20 hdds met 2tb per stuk en een kast daarvoor kan krijgen, ben ik blij :)
wil dit qua stroom kosten zo klein mogelijk houden dus vandaar dat ik hem wil gaan verbinden..

als het met een midi of mini tower ook kan maar met bepaalde mods die ik zo kan kopen en installen dan hoor ik daar ook graag van!

alvast bedankt,
Tom

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 344974 op 01-03-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:04
Ik wil niet lullig zijn, maar hoe wil je 10x een 2TB halen voor onder de 1000 euro?

Een leuke kast is de nexus edge. Hier kunnen met 2 4 in 3 modules wel 20 schijven in.

PS. Ben jij de chaotica van ranked lan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ok dat is beetje onrealistisch zoals ik zie dat de minimale prijs 124 euro is, budget vergroot ik wel naar 1500 euro idd. zal eens kijken naar die kast ;)

jazeker ben ik chaotica van ranked lan ;P heb toen 50 uur niet geslapen, toen ik thuis kwam ben ik meteen m'n bed in gekropen en kwam de volgende dag om 1 uur 's middags er weer uit, een zekere 22 uur geslapen :O :P

EDIT:

Mooie kast, misschien bouw ik juist daar m'n pc in en mod ik m'n orginele kast voor de hdds haha
mijn huidige kast is 4 jaar oud en al 2 - 3 jaar niet meer te koop, geen idee hoe 'ie heet (naam is door opnieuw spuiten eraf)... erg klein gebouwd ook, is dan ook een mini-tower.. airflow totaal niet goed etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 344974 op 02-03-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En wat moet je met 20x 2TB? Ga je een nieuwe Usenet server opzetten soms voor ons? :)
Heel je DVD collectie erin doen?
Streaming site opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

MrDummy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:22:
En wat moet je met 20x 2TB? Ga je een nieuwe Usenet server opzetten soms voor ons? :)
Heel je DVD collectie erin doen?
Streaming site opzetten?
Backups van je DVDs en BluRays? Zo staat er bij mij ook ruim 12 TB vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Er zijn wat verschillende mogelijkheden, o.a:

- Coolermaster stacker. Hierbij heb je sowieso de mogelijkheid om 16 HDDs te plaatsen.
Laatste 4 zou je op de bodem ofzo kunnen monteren.

- lian li v2000 en soortgelijke kasten hebben onderin heel veel ruimte voor HDDs, waterkoeling etc.

- 2 goedkopere kasten aan elkaar maken tot een soort van cube. 4 wielen er onder, en in de ene kast je systeem, en in de andere je HDDs. (moederbord tray er uit, en een bevestiging maken voor de HDDs

- Als je montagemogelijkheden te kort komt voor je HDDs, een handige budget manier is meccano. Kun je ze zo mee aan elkaar schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou 20tb word snel gevuld als ge wat backupt en *cough*download*cough*.. zowel op lanparties als algemeen. ben zowieso van plan een radio te streamen vanaf mijn pc maar dat heeft eerder met bandbreedte te maken. heb gewoon veel troep die ik kwijt moet, en dvds beschadigen, raak je kwijt enz. of zoals bij mij, je verliest je database van whereisit en moet je opnieuw 500 dvds inscannen -_- erg handig dus xD

bedankt voor je input, ferry, kan ik zeker wat mee. ik dacht in principe al in de 2e kast geen mobo in te plaatsen en in plaats daarvan de hdd bays gewoon uit te bereiden, ben ik wel ff mee bezig maar is het wel waard want zo kun je natuurlijk uiteindelijk meer als 20 - 30 hdds kwijt in een bigtower! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
niet een idee om zelf wat in elkaar te zetten? en ik weet niet of je voeding van je andere pc wel sterk genoeg is om 20 hd's erbij te krijgen.

en je wil met 20 sata kabels rommelen? mini itx plank erin met een raid controller en aan het netwerkhangen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Er komt binnenkort een oude Lian-li PC71B bij mij vrij. Hier kunnen standaard al 15 HDD's in volgens mij (6x intern 3.5, 3x extern 3.5 & 6x extern 5.25". Als je in de 6x5.25 3x een 2-3 frame gebruikt zit je al op 18.
De laatste 2 krijg je wel mooi weggewerkt.
Ding heeft wel een side window en is niet nieuw. Mocht je intresse hebben moet je het maar ff laten weten. Ik hoef er niet veel voor te hebben. Als je maar beloofd er lief voor te zijn :)
Er staan wat foto's van dat ding op mijn profiel. aub niet kijken naar de kabels en dergelijke. (op dit moment is het een zooi binnenin, en aangezien hij toch de deur uit ging had ik de laatste keer ging energie om alles netjes weg te werken... )
Ik zou het wel leuk vinden als de kast na jaren trouwe dienst in ieder geval weer gebruikt word door iemand die er ook daadwerkelijk liefde in stopt. (ben emotioneel gehecht aan dat ding, ga hem met pijn in mijn hart verkopen. ;( )
ik wil wel als voorwaarde stellen dat je wat pic's post als je hem als server hebt draaien....

[ Voor 20% gewijzigd door Kriebelkous op 03-03-2010 10:05 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Hoe ben je van plan om al die harde schijven aan te sluiten? Controller op het moederbord + 2 controllers van 8 poorten en de helft van je budget is al weg...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
16x sata-USB converters? Deze zijn (als je goed zoekt) wel goedkoop te vinden. Het moet kunnen om 16x usb schijven op je mobo te prikken. het is natuurlijk wel een stuk trager, maar veel goedkoper.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Kriebelkous schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:58:
16x sata-USB converters? Deze zijn (als je goed zoekt) wel goedkoop te vinden. Het moet kunnen om 16x usb schijven op je mobo te prikken. het is natuurlijk wel een stuk trager, maar veel goedkoper.
Dat klinkt heel leuk, alleen houd je er rekening mee dat je dan ook met 16 netwerkadapters zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
natasdiamon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:10:
[...]
Dat klinkt heel leuk, alleen houd je er rekening mee dat je dan ook met 16 netwerkadapters zit? :P
Een beetje mobo heeft minimaal 3 interne USB aansluitingen. Sluit op deze 3 aansluitingen een 6 poorts hub aan en sluit op de 6 poorts wat harde schijven. Zolang je de voeding niet ook uit het bord trekt (dat zal denk ik net teveel worden) moet dat lukken denk ik. Het zal alleen trager worden. Ik weet alleen niet hoe traag het word, het zou best kunnen dat 6 schijven op 1 enkele usb poort onwerkbaar word.

In theorie moet het kunnen, en is het een goedkopere oplossing als 2x 8-poorts sata controllers. Een USB-Sata kabel kost een dollar of 10 bij Deal extreme.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Dat is inderdaad veel goedkoper, maar ook veeeeeeeeeeeeeel trager.

De performance van USB is al niet zo denderend, als je dan 6 disks per USB aansluiting doet hou je helemaal niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Kriebelkous schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:57:
[...]

Een beetje mobo heeft minimaal 3 interne USB aansluitingen. Sluit op deze 3 aansluitingen een 6 poorts hub aan en sluit op de 6 poorts wat harde schijven. Zolang je de voeding niet ook uit het bord trekt (dat zal denk ik net teveel worden) moet dat lukken denk ik. Het zal alleen trager worden. Ik weet alleen niet hoe traag het word, het zou best kunnen dat 6 schijven op 1 enkele usb poort onwerkbaar word.

In theorie moet het kunnen, en is het een goedkopere oplossing als 2x 8-poorts sata controllers. Een USB-Sata kabel kost een dollar of 10 bij Deal extreme.
En hoe ga je dat doen met RAID en verlies je dan ook niet heel erg veel snelheid?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kriebelkous, hoeveel zou je uberhaupt voor die kast willen? - btw vanwaar zo'n super grote CPU koeler :P die van mij is echt zoo klein vergleken met die van jou :P

ik zou inderdaad alles via USB kunnen aansluiten. leuk idee wel. ik kan het natuurlijk gewoon ff testen door een paar hdds aan een usb hub te leggen en dan er wat op proberen te schrijven, daarna met een normale connectie. heeft iemand hdd monitor software waarmee ik de schrijf snelheid enz. kan zien die het op dat moment gebruikt?

EDIT: waar zou ik naar op zoek zijn als ik het met raid zou willen doen? ik zie bijv. deze 5x sata 300 aansluiting:
Addonics AD5SARPM-E
http://tweakers.net/price...-ad5sarpm-e.html#tab:info

er is hier een andere versie van nameljk die speciaal voor desktop ipv server kasten is..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 344974 op 03-03-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
6 schijven op usb :s dat is snel als je 5MB/s per schijf snel vind.

Een leuke raidcontroller ( maar ook prijzig ) zijn de controllers van areca. Deze hebben een eigen xor processor enzo.

Btw, als je dit topic nou op ranked geopent had, had ik je de kast kunnen laten zien;) we hadden met onze clan 3 van die dingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha ok dat wist ik niet :P , kwam ook pas op het idee toen ik thuis kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
tjtristan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:08:
[...]
En hoe ga je dat doen met RAID en verlies je dan ook niet heel erg veel snelheid?
Ik lees nergens dat hij op zoek is naar RAID (of ik moet weer eens ergens overheen gelezen hebben). En je verliest inderdaad veel snelheid, zoals ik al aangaf.
Ik heb hier even 3 hdd's aan 1 usb controller gehangen. Ik krijg snelheden van gemiddeld 1,8 MByte lezen & 22 MByte schrijven als ik alle schrijven tegelijk aanspreek. Bij gebruik van 1 schijf van de 3 op dezelfde controller krijg ik 2 MByte lezen & 31 MByte schrijven. als ik 1 hdd op 1 controller aansluit krijg ik 2.1 MByte lezen & 31MByte schrijven. Ik heb getest met 20 bestanden van 10MB. Het verschil is dus niet eens zo erg extreem.
Ik denk dat je met 6 schijven ongeveer op de 1MByte lezen en 10-13 MByte schrijven uitkomt al je alle 6 de schijven simultaan laat werken.

Het is traag. de schrijfsnelheid is ongeveer zo snel als een 100mbit netwerkje. Als je het apparaat alleen over het netwerk gaat benaderen is dit misschien wel voldoende.
Helaas heb ik geen 6 poorts hub, anders had ik het met 6 schijven geprobeerd.

Ik zal het zo nog ff met een ander tooltje testen. Om zeker van de sneheden te zijn. ik vind de leessnelheid wel heel erg aan de lage kant.

Nogmaals getest, ditmaal met christaldiskmark.

1 enkele schijf op 1 enkele usb controller: Read 34.39 MB/S Write 30.05 MB/S
1 enkele schijf op een hub met 3 schijven: Read 34.39 MB/S Write 30.01 MB/S
3 schijven simultaan op 1 hub: gemiddelde: Read 15 MB/S Write 14 MB/S
6 schijven komen denk ik uit op: Read 10 MB/S Write 8 MB/S ongeveer de snelheid van een 100Mbit netwerk.
Anoniem: 344974 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:15:
Kriebelkous, hoeveel zou je uberhaupt voor die kast willen? - btw vanwaar zo'n super grote CPU koeler :P die van mij is echt zoo klein vergleken met die van jou :P
Ik heb je een PM gestuurd.

[ Voor 33% gewijzigd door Kriebelkous op 04-03-2010 16:36 . Reden: testscore's klopte voor geen meter. gebruikte programma gaf verkeerde waardes ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht kun je hier ook iets mee (topic zelf, evenals specifieke post): DJ-Visto in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ter verduidelijking:

ben van plan een webserver, streaming server en dataserver op te zetten op die zelfgemaakte server. Op het moment overweeg ik nog om er ook een TS3 of Ventrilo server op te zetten.. , en usenet komt aardig in de richting btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
@Kriebelkous

10 tot 20 2TB schijven en geen raid lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Het lijkt mij in ieder geval niet erg handig.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zit op het moment te kijken naar een NAS , een vriend en IT beheerder zei tegen mij dat daarvoor een NAS veel geschikter zou zijn, ben je voor 1000 euro klaar met 4TB, 30w per uur.

zit nog te overwegen of dit wel is wat ik wil aangezien het natuurlijk een gewoone server is en weinig verbruikt en toch altijd toegankelijk is, maar 1000 euro voor het systeem en 4 2TB Hdds is wel veel, voor dat geld zou ik 7x 2TB hdds kunnen halen en aan m'n pc kunnen hangen.. Nou is een NAS natuurlijk wel sneller en onafhankelijk of m'n pc aanstaat of niet..

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 19:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

NAS servers (zeker degenen die 30w trekken) zijn niet zo snel en draaien geen windows..En voor 20 hdds zit je ook aan een enterprise oplossing die wel wat duurder is dan 1000 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

pricewatch: Chieftec CA-01B-B-SL met 2x 3 in 4 bay van Coolermaster 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
tjtristan schreef op zondag 07 maart 2010 @ 02:13:
@Kriebelkous

10 tot 20 2TB schijven en geen raid lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Het lijkt mij in ieder geval niet erg handig.
Klopt, maar volgens mij wil ie ook onder de 1500 euri blijven. Dat ga je iig niet redden als je dr een raidcontroller in plempt.
Natuurlijk hebben we ook nog zoiets als dynamic disks, of Windows Home Server Storage pool :)

Ik ben het eens dat het niet handig is (verre van) om het via iets als usb te doen, maar als snelheidsverlies geen probleem is en het budget echt maar 1500 is. Is raid ook geen optie. 2 controllers die beide 8x sata hebben en ook nog eens 2Tb schijven ondersteunen. Volgens mij heb je deze niet onder de 300-350 euro per stuk.

Ik had ook het idee dat het een fileservertje zou worden die alleen vanaf lan benaderd zou worden. met WHS ofzo. Als het ook een streaming server moet worden. Dan zou ik USB heel erg snel uit je hoofd zetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kriebelkous op 08-03-2010 01:37 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 20:18

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zeg de NORCO RPC-4220
Is wel iets boven budget maar wel super handig. (+- €262,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.ri-vier.nl/cybershop/images/4U-Rackmount/rpc-4220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ri-vier.nl/cybershop/images/large/4U-Rackmount/rpc-4220_5_LRG.jpg
Plaats voor 20 +2 HDD, voeding en complete pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm nice, bedankt voor de replies!

ik ga die kast NORCO RPC-4220 ook eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:06
De fans in die Norco maken wel een herrie van jewelste. Onmogelijk om die in de kamer te houden waar je leeft/slaapt/werkt...

*In het proces van het samenstellen van een eigen data/mail/web/printer server*

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 12:48

Felyrion

goodgoan!

Dit topic deed me direct denken aan de Backblaze storage pods - petabytes on a budget. Weliswaar niet helemaal je budget, maar wellicht inspirerend om eens te lezen :)

Realistisch gezien is de optie van Tweak-Freak wel nice :) Daar past ook nog gewoon een pc in (idd wel even de fan's modden :P ) en de drives zijn makkelijk uitwisselbaar.

Rekenvoorbeeldje:
€262 voor de kast
€1000 voor 8 disks (€125 per disk)
€100voor een 8port controller (supermicro controllertje)

Dat is €1362 om mee te beginnen, ervanuitgaande dat je huidige mobo/voeding etc. voldoet.
Voor elke volgende 8 disks moet je dan een extra controller aanschaffen, en je hebt natuurlijk nog de controller van je bestaande mobo :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Het nadeel is dan wel dat je ze niet fatsoenlijk in raid 5 ( 6 is sowieso al uitgesloten, aangezien daan geen software implementatie van is ) kan draaien onder windows aangezien daar de software raid 5 brak in elkaar zit.

Hier een idee met de fileserver waar wij mee bezig zijn:
http://series.greenwebdevelopment.nl/servLo01.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 17:09
De AOC-SAT2-MV8 wil prima software RAID5 draaien onder Linux of BSD. Een storage-bak wil je toch niet gebruiken als werkmachine. Teveel vervuiling van het OS wat je snelheid gaat beperken, teveel herrie aan je hoofd om fatsoenlijk te kunnen werken. Been down that road, tried that, didn't work.

Windows kost je een hoop centjes aan license en een storage-systeem kan je prima makkelijk configureren met een "gratis" OS. Dan kun je ook budgetair RAID5 draaien tenminste.

Mocht je belangstelling hebben voor een AOC-SAT2-MV8 stuur dan maar een DM, heb er nog een paar liggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
In linux zijn er inderdaad wel degelijk goede software raid5 oplossingen. Ik heb ook niet gezegt dat die er niet waren;) alleen dat als je windows wil draaien, je wel een raidcontroller moet hebben :)

Ik heb meer dingen draaien op mn fileserver en daarom heb ik er windows op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972

Aantal mooie ideeen/voorbeelden om veel data redelijk "klein" te bouwen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Sowieso is dit topic ook leuk om door te lezen, staan wat goede pointers in waar je misschien niet aan hebt gedacht.

Kast van tweak-freak is zeker een goed ding, maar ik hoop dat je weet dat dit een maar een klein onderdeel is van het hele proces om een goede storagebak samen te stellen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook een aardige kast inderdaad :)

zou ik niet zelf een soort nas kunnen bouwen? zo ben ik (als het goed is) goedkoper uit, en heb toch de specificaties ervan.. weet iemand een goed server mobo dat 10 tot 20 HDDs aan zou kunnen, daarbij een streaming host en/of voice host kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, ieder willekeurig bord waar genoeg sata controllers op passen? :)
aan de andere kant, 4 TB onder de 30w *met* een stevige dualcore *en* windows is goed te doen, kijk mar in het zuinige server topic :)
(mijne doet met 2 stuks (onzuinige) 7200 rpm 1tb disks 36w, daar valt met wat power tuning, betere voeding en zuinigere (green) disks wel een paar watt vanaf te halen :)

[ Voor 29% gewijzigd door AlexanderB op 11-03-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Op de CeBIT stond een kast met 40 SSD's erin, misschien een bron van inspiratie?

http://www.hardware.info/...oont_systeem_met_40_SSDs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zit inderdaad eraan te denken de NORCO RPC-4220 te halen aangezien daar m'n PC + alle HDDs in zouden passen. alleen zeggen jullie dat 'ie een enorm geluid maakt dus iemand een idee om toch gekoeld en performance te houden, maar toch netjes stil zodat 'ie op m'n slaapkamer kan staan? :P

nu nog ff kijken hoeveel 'ie zou verbruiken als ik er 10 HDDs in zou bouwen met een server mobo enz. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Stock fans vervangen voor silent fans.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171164

Server cases van Noco hoeven niet meer geïmporteerd te worden vanuit Amerika, deze zijn zeer binnenkort in Nederland te bestellen bij cybershop.ri-vier.nl
Pagina: 1