een korte inleiding..
Als eindexamen-kandidaat vwo ben ik, naast hard leren voor dat examen natuurlijk, ook bezig met nadenken over wat ik verder wil gaan doen. Tenminste, ik ben er vrij zeker van dat ik informatica studeren wil omdat het mij enorm boeit en omdat ik er al veel mee bezig ben. Het is dus vooral een keur van steden/universiteiten waar ik uit moet kiezen. En dan hoor je dat de Universiteit Utrecht met iets nieuws komt voor hun studie informatica: vanaf volgend jaar kun je binnen de studie voor de richting Gametechnologie kiezen. Na het bezoeken van open dagen en ervaringen opvragen van vrienden die daar al een studie informatica volgen denk ik dat ik voor die opleiding ga; als ik de richting niet zo spannend vind kan ik nog makkelijk over gaan op de normale variant van de studie.Gamewatte..?
Voor zover ik het begrepen heb, leer je bij de richting Gametechnologie gewoon hetzelfde als bij de niet-game variant. Het belangrijkste verschil zit hem in de voorbeelden, opdrachten en dat soort dingen. Bovendien schijnen ze C# in combinatie van XNA te willen gebruiken binnen de richting en willen ze ook vanaf volgend jaar C# ipv Java gebruiken voor de normale richting. Dit alles kan ik helaas niet bevestigen, gezien ik deze informatie heb van open dagen. Daar waren ze nog redelijk vaag over wat en hoe het precies zou worden, ook omdat nog veel in discussie was achter de schermen.er is meer te lezen op http://www.gametechnologie.nl/
waarom dan dit topic?
Ik heb echter op dit forum al meerdere malen gehoord dat game-opleidingen in het algemeen niet veel soeps zijn (zie bijv. onze .oisyn in de dev-schuur). Ook wordt er wel eens geroepen dat door de rest van de industrie game-opleidingen niet serieus genomen worden, waardoor het moeilijker is om een baan te krijgen buiten de game-branche.Ik zou daarom graag willen weten hoe men tegenover deze nieuwe opleiding staat.