Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Tijdens het gamen krijg ik opeens een zwart scherm, waarna mijn PC automatisch reboot. Ik krijg geen foutmelding of BSOD te zien. Dit gebeurt onregelmatig.

Systeem is als volgt:
- Gigabyte MA78GM-S2H , rev 1
- AMD 4850e
- 2x1GB TakeMS, 1x1GB Corsair (nieuw). Allemaal 667mhz.
- Club 3d 4850 OC Edition
- Iiyama E2208HDS-2 1080p (nieuw)
- 2x1TB Western Digital Raid 2+0
- 1x1TB Samsung
- Coolermaster 430 watt
- Win7 32bit PRO

Geprobeerd:
- Verschillende Catalyst drivers (9.12, 10,2)
- Alle resoluties ingame die mogelijk zijn (Crysis, Sims 3). Vooral bij het switchen van de resolutie of het switchen van de quality settings -> zwart scherm. Lijkt me dus een videokaart / driver probleem. In Win XP hier nooit last van gehad, dus de kans is klein dat het aan de videokaart ligt.
- Memtest gedraaid: nachtje lang, geen errors.
- Verschillende HD bestanden bekeken (WMVHD, Blu-ray): geen crash.
- Ander beeldscherm: crash
- Corsair geheugen verwijderd: crash

Temps zitten goed.

Iemand een idee wat het in godsnaam kan zijn? Ik heb een tijd met onboard videokaart gezeten. Club 3d had ik al maar lag even tijdelijk in de kast en twee maanden na Win 7 installatie, heb ik hem maar weer eens erin geprikt. Monitor is nieuw, en 1GB DDR erbij geplaatst. Kan het aan de monitor liggen? Lijkt me wel erg sterk? Het nieuwe geheugen zal ik nog even weghalen, maar het lijkt mij echt een video probleem.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 15:56
Kijk even bij computer --> Eigenschappen --> Systeemeigenschappen --> Opstart en herstelinstellingen --> vink 'de computer opnieuw opstarten uit'. Dan krijg je wel een BSOD scherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan niet aan je monitor leggen tenzij die kortsluiting over je monitorkabel veroorzaakt. Maar voor zover ik weet is dat onmogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb mijn oude monitor geprobeerd en daar gebeurd het ook mee, dus gelukkig ligt het daar niet aan. Het nieuwe geheugen ook eruit gehaald, en nog steeds het probleem.

1337: dat had ik al uitgevinkt. Daarom vind ik het ook raar dat ik geen BSOD krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

opties:
1. backup maken
2. stekker eruithalen en biosfabrieksinstellingen herstellen
3. alles eruit halen behalve 1 harde schijf en 1 geheugenmodule en de videokaart
4.windows 7 opnieuw helemaal schoon installeren
Voordelen
a. De biosinstellingen zijn helder.
b. Er zijn een aantal interferentiemogelijkheden uitgesloten.
c. De drivers en stuurprogramma's kunnen opnieuw ge'i'nstalleerd worden.
d. Een aantal onderdelen zijn uitgesloten als veroorzaker van het probleem.

Het verhaal maakt de indruk dat de problemen ontstonden na de toevoeging van de videokaart. De toevoeging van een nieuwe monitor, een nieuwe extra niet bijpassende geheugenmodule en een andere videokaart lijkt wat veel verandering tegelijkertijd. Wat doet de computer wanneer de onboardvideounit gebruikt wordt zonder dat de videokaart in het moederbord zit?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 02-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn vermoeden ligt toch bij een driver probleem. Probeer eens een oude Catalyst versie uit. Het komt nog wel eens voor dat kaarten met oudere drivers wel prima werken, maar problemen krijgen bij een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Onboard kaart geprobeerd, geen crashes. Lijkt me dus geen driverprobleem aangezien beiden op dezelfde draaien.

Edit: toch maar win7 opnieuw proberen zonder raid, ik laat weten hoe het afloopt.

[ Voor 48% gewijzigd door Mick1990 op 02-03-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

Meet eens de temperaturen tijdens het gamen, als je ze even doorgeeft kunnen we er naar kijken

De temperaturen kan je meten met een programma zoals Everest of Speedfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 21:34
Hetzelfde bij 10.2 en 10.3.. zelfs bij 2d apps..
Rollback gedaan met Acronis (image teruggezet) waar 10.1 nog opstond, problemen weg!

Waarschijnlijk toch een driver of DX probleem..

Is dit plotseling zo gekomen? Draaide je al een tijdje foutvrij??

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

Pagina: 1