Tijdens het gamen krijg ik opeens een zwart scherm, waarna mijn PC automatisch reboot. Ik krijg geen foutmelding of BSOD te zien. Dit gebeurt onregelmatig.
Systeem is als volgt:
- Gigabyte MA78GM-S2H , rev 1
- AMD 4850e
- 2x1GB TakeMS, 1x1GB Corsair (nieuw). Allemaal 667mhz.
- Club 3d 4850 OC Edition
- Iiyama E2208HDS-2 1080p (nieuw)
- 2x1TB Western Digital Raid 2+0
- 1x1TB Samsung
- Coolermaster 430 watt
- Win7 32bit PRO
Geprobeerd:
- Verschillende Catalyst drivers (9.12, 10,2)
- Alle resoluties ingame die mogelijk zijn (Crysis, Sims 3). Vooral bij het switchen van de resolutie of het switchen van de quality settings -> zwart scherm. Lijkt me dus een videokaart / driver probleem. In Win XP hier nooit last van gehad, dus de kans is klein dat het aan de videokaart ligt.
- Memtest gedraaid: nachtje lang, geen errors.
- Verschillende HD bestanden bekeken (WMVHD, Blu-ray): geen crash.
- Ander beeldscherm: crash
- Corsair geheugen verwijderd: crash
Temps zitten goed.
Iemand een idee wat het in godsnaam kan zijn? Ik heb een tijd met onboard videokaart gezeten. Club 3d had ik al maar lag even tijdelijk in de kast en twee maanden na Win 7 installatie, heb ik hem maar weer eens erin geprikt. Monitor is nieuw, en 1GB DDR erbij geplaatst. Kan het aan de monitor liggen? Lijkt me wel erg sterk? Het nieuwe geheugen zal ik nog even weghalen, maar het lijkt mij echt een video probleem.
Systeem is als volgt:
- Gigabyte MA78GM-S2H , rev 1
- AMD 4850e
- 2x1GB TakeMS, 1x1GB Corsair (nieuw). Allemaal 667mhz.
- Club 3d 4850 OC Edition
- Iiyama E2208HDS-2 1080p (nieuw)
- 2x1TB Western Digital Raid 2+0
- 1x1TB Samsung
- Coolermaster 430 watt
- Win7 32bit PRO
Geprobeerd:
- Verschillende Catalyst drivers (9.12, 10,2)
- Alle resoluties ingame die mogelijk zijn (Crysis, Sims 3). Vooral bij het switchen van de resolutie of het switchen van de quality settings -> zwart scherm. Lijkt me dus een videokaart / driver probleem. In Win XP hier nooit last van gehad, dus de kans is klein dat het aan de videokaart ligt.
- Memtest gedraaid: nachtje lang, geen errors.
- Verschillende HD bestanden bekeken (WMVHD, Blu-ray): geen crash.
- Ander beeldscherm: crash
- Corsair geheugen verwijderd: crash
Temps zitten goed.
Iemand een idee wat het in godsnaam kan zijn? Ik heb een tijd met onboard videokaart gezeten. Club 3d had ik al maar lag even tijdelijk in de kast en twee maanden na Win 7 installatie, heb ik hem maar weer eens erin geprikt. Monitor is nieuw, en 1GB DDR erbij geplaatst. Kan het aan de monitor liggen? Lijkt me wel erg sterk? Het nieuwe geheugen zal ik nog even weghalen, maar het lijkt mij echt een video probleem.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300