Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
Gister wilde ik op het vliegveld mijn nieuw gekochte oortjes gaan uitproberen (Klipsch Image S4i). Toen ik het stekkertje in mijn iPhone stopte, ging dit wat moeizaam. Ik heb toen vrij hard doorgeduwd en kwam er toen achter dat hij echt niet verder ging. Nu lijkt het dus alsof er een stukje papier in de aansluiting zit. Omdat ik wat lomp heb doorgeduwd, lijkt het klem te zitten onderin.

Aangezien het een wit object is, denk ik aan papier, of een soort verwassen papier (van het in mijn zak dragen van mijn iPhone).

Wat heb ik geprobeerd:
  • Met een omgebogen paperclip gehengeld (lukt niet, ding zit vast, krijg geen grip, kan het niet goed zien)
  • Paperclip omgebogen tot een soort haakje (lukt niet, ding zit vast, kan het niet goed zien)
  • Met een soort prikker erin geprikt (mocht niet baten)
  • iPhone opengemaakt (ging vrij simpel met zuignapje), maar de aansluiting is vanuit binnen niet te bereiken
  • Stofzuiger erop gezet (te weinig kracht).
Iemand nog ideeen om dit eruit te krijgen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik denk wel dat de stofzuiger genoeg kracht heeft, maar de kracht raakt verloren door de ruimte erom heen, zeg maar. Heb je de buis wel helemaal afgesloten? Anders zuigt ie alleen maar lucht buiten de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Ten eerste koop een zaklamp zodat je wel iets kan zien, zo moeilijk kan dit niet zijn. Probeer desnoods een andere stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Stofzuiger had ik goed als mogelijk afgesloten voor omringende lucht. Enige wat ik kan bedenken is een soort trechtertje die ik in dat gat kan steken zodat echt ALLE zuigkracht wordt gebruikt. Echter denk ik niet dat zoiets bestaat.

Lichtprobleem is wel opgelost door sterke lamp. Probleem is alleen dat het zo'n klein gat is, dat wanneer je er met iets ingaat, het weer donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou het proberen met een pincet met hele dunne punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Doet de aansluiting het nog wel? Zo ja, lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik had hetzelfde (toevallig ook de zelfde in-ears ;) En mij is het gelukt met een speld (losmaken) en er uit zuigen met m'n mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb dat ook wel vaker gehad, gewoon met een naald een beetje in dat gat roeren, af en toe eruit trekken, op een gegeven moment krijg je alle stukjes papierpluis er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb zo'n hele dunne pincet gekocht op ebay (voor 3,20 all-in) dus daarmee ga ik het nogmaals proberen. Zal het vanavond nog eens proberen met een speld.

De aansluiting doet het verder nog prima, maar omdat ik dus de plug er niet ver genoeg in krijg, doet de afstandsbediening van de oortjes het niet. Dus "lekker laten zitten" is niet echt een oplossing waar ik naar zoek (zeker omdat ik dus 80 euro heb betaald voor die oortjes vanwege o.a. de afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
een sateprikker met een druppel secondelijm aan het eind, en dan goed mikken, vast laten plakken
en eruit trekken

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:16:
een sateprikker met een druppel secondelijm aan het eind, en dan goed mikken, vast laten plakken
en eruit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Is dat niet zon water sensortje?

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonealley.com/images/storyimages/october07/iphonejack_sm.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door lowfi op 02-03-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nee want hebt al een wattenstaafje gedoopt in Glassex erin gehad en hij kleurde niet rood (wat zo'n vochtsticker dan zou moeten doen). Vochtsticker zou ook niet moeten voorkomen dat ik mijn oordopjesplug erin steek lijkt me ;).

Secondelijm lijkt me nogal riskant. Als ik dat laat opdrogen op de bodem is de kans 99% dat hij ook vastplakt aan een deel van de omhuizing en ik die prop er dus ook niet meer uitkrijg. Nu heb ik tenminste nog muziek. Als zo'n lijmprop erin zit heb ik niets meer (misschien net mono geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ergens een (erg) kleine pincet zoeken zodat je dat propje wat kan klemmen en zo omhoog proberen te halen?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Sluuz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:06:
Ik heb zo'n hele dunne pincet gekocht op ebay (voor 3,20 all-in) dus daarmee ga ik het nogmaals proberen.
Uhh, niet gelezen?

Speld heeft trouwens niet gewerkt. Nu is het wachten op die pincet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Pak een keukentrechter welke klein genoeg is om in de 3,5" jack te steken. Pak nu de stofzuiger en druk deze op de andere brede kant van de trechter. Er zou nu een vacuum moeten ontstaan en genoeg zuigkracht om het stukje materiaal weg te kunnen zuigen.

succes

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de apotheek of huisarts zijn van die grote spuiten te halen, met eventueel een dikkere naald die je hierop kan zetten. Je stofzuiger past weer op deze grote spuit, misschien krijg je hem zo er uit? (ik heb ze ook gehaald om behanglijm achter m'n behang te spuiten...) Ik heb bij mij in m'n oordop-opening gekeken en daar zie ik geen wit propje zitten, dus lijkt me niet dat het zo'n vochtsticker is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51
Pak een naald en probeer het topjeeen beetje om te buigen dat je een heel klein haakje hebt eigenlijk,
Dan erin duwen en een beetje draaien dat je erin prokt en dan eruit proberen te trekken

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
MaD_co schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:53:
Pak een naald en probeer het topjeeen beetje om te buigen dat je een heel klein haakje hebt eigenlijk,
Dan erin duwen en een beetje draaien dat je erin prokt en dan eruit proberen te trekken
Dit heb ik al gedaan met een paperclip, to no avail. Krijg geen goede grip. Vandaar de pincet.

Als het met de pincet niet werkt, zal ik op zoek gaan naar zo'n trechter of spuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je toevallig een vishaakje? Die hebben vaak weerhaakjes, als je die recht kan buigen en erin prikt krijg je het er wellicht wel uit, omdat het weerhaakje wat weerstand geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Tandenstokertje/cocktailprikkertje omwikkelen met plakband (plaklaag buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 00:07
Klinkt stom, werkt perfect:
neem een naald, sla voorzichtig de punt om tot een soort haakje (met bijvoorbeeld een hamer, of gewoon vasthouden en tegen bijv. de muur), en vis hiermee het papiertje er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tricksel schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:05:
Klinkt stom, werkt perfect:
neem een naald, sla voorzichtig de punt om tot een soort haakje (met bijvoorbeeld een hamer, of gewoon vasthouden en tegen bijv. de muur), en vis hiermee het papiertje er uit.
Dit is al 4x gezegd en de ts geeft aan dat het niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Perslucht al geprobeerd? Weet niet of het schadelijk kan zijn dus op eigen risico ( O-) ) maar vermoed van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beetje lijm aan je minjack van je koptelefoon doen, die erin steken een beetje doordrukken ( ben je toch al goed in) en dan zou het moeten lukken.. tja en als het geen papier is.. dan gewoon de schroefjes aan de onderkant losdraaien en ff kijken of je hem van mekaar kan krijgen zodat je er beter bij kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
Heb precies hetzelfde gehad! Alleen dan met het omhulsel van een chocolade-eitje.

Heb toen gewoon zelf een paar keer hard gezogen aan die jack. (jaja, zijn leuke grappen over te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:13:
[...]

Dit is al 4x gezegd en de ts geeft aan dat het niet werkt!
Een paperclip is veel minder rigide dan een degelijke naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
Nee nee, neem een speld. Dus geen paperclip of dikke naald. Een kleermakers/vodoo speld zoals in dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.select-center.nl/images/speld.gif

Steek de speld in het papiertje en ga vervolgens roeren. Door het roeren trek je het papier kapot, en met een beetje geluk kun je het er nu wel uitzuigen/kloppen/vissen/whatever.

Wel voorzichtig roeren...

[ Voor 28% gewijzigd door Convo op 05-03-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even bij je tandarts langs ;-)
Deze heeft een extirpatie naald (wordt gebruikt bij wortelkanaalbehandelingen). Eruit binnen 2 sec. Zitten weerhaakjes aan. Kost geen drol. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.micro-mega.nl/afb_sub/thumb.php?src=101.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door visie op 06-03-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nou pincet is binnengekomen en die is toch ook weer te groot om lekker erin te peuren. Door de smalle opening wordt de pincet dichtgeknepen voordat hij op de bodem is. Kan dus niet meer "happen" als hij op de plek des onheils is. Het gaat al om een zeer fijne pincet, met zo'n extra dunne punt.

Deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Het lijkt alsof het stukje papier onderin vast zit geklemd en ik krijg het met geen mogelijkheid los. Nog wat suggesties hier proberen, maar zoals eerder gemeld: openmaken had geen zin. Het is een dichte jack aansluiting dus ook van de binnenkant kan ik er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Stofzuiger half langs de opening houden. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44

BvZ

probeer met een beetje pure alcohol in de ingang te druppelen en dan snel een vonkje erbij!
Waarschijnlijk verbrand het dan, en alcohol verbrand heel snel dus misschien beschadig je er niks mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
jaja
miss gewoon naar apple kijken of die het eruit kunnen halen?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compressor, smalle rietjes erin en daarop zuigen (wellicht blijft ie kleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Ik zie niet in waarom je niet gewoon die lijm aan de sateprikker-truc doet. Als je het wilt oplossen is dat waarschijnlijk de enige manier die je succes gaat opleveren, aangezien je hem er zo strak in hebt geduwd. En als je hem dan echt molt, kun je er altijd nog een nieuwe jack-plug op solderen.

Als je het niet durft moet je naar de apple store gaan en een reparatie vragen, in plaats van alle hier genoemde suggesties in de wind te slaan

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vond die naald van de tandarts eigenlijk wel een goeie. Wortel kanaal is echt veel kleiner dan zo'n jack aansluiting dus dat moet zeker passen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
gewoon een klein dun platkop schroevedraaiertje gebruiken en er een beetje in rond maaien. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Boxman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:57:
Ik zie niet in waarom je niet gewoon die lijm aan de sateprikker-truc doet. Als je het wilt oplossen is dat waarschijnlijk de enige manier die je succes gaat opleveren, aangezien je hem er zo strak in hebt geduwd. En als je hem dan echt molt, kun je er altijd nog een nieuwe jack-plug op solderen.

Als je het niet durft moet je naar de apple store gaan en een reparatie vragen, in plaats van alle hier genoemde suggesties in de wind te slaan
Als je heel het topic had gelezen, had je gezien dat ik geen suggesties in de wind sla maar alles probeer. Alleen dingen die ik al heb geprobeerd ga ik niet nog eens doen. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Al bij je tandarts langs geweest???
Een extirpatienaald is echt DE oplossing. Door de minuscule weerhaakjes krijg je het er zo uitgetrokken... En ze zijn er ook nog eens in verschillende diktes mocht het toch niet lukken...
BvZ schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:00:
probeer met een beetje pure alcohol in de ingang te druppelen en dan snel een vonkje erbij!
Waarschijnlijk verbrand het dan, en alcohol verbrand heel snel dus misschien beschadig je er niks mee dan.
Lekker voor je garantie... Met alcohol en vuur... :?

[ Voor 66% gewijzigd door visie op 10-03-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het er ook met mijn mond uitgezogen, lukte niet meteen, maar na de derde keer toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hihi lol lees net deze topic en de komen de meest geniale dingen voorbij, maar gewoon met je mond zuigen was de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nee er is nog geen oplossing. Afgelopen dagen flink druk gehad dus niets kunnen proberen. Ik ga vanavond er weer mee verder, beginnend bij de eerste tip die ik nog niet had geprobeerd.

Ben nog niet bij de tandarts geweest, vooral omdat mijn tandarts net iets te ver zit om voor zoiets heen te gaan, maar als niets anders werkt zit er niets anders op denk ik :)

Pagina: 1