Iphone / Macbook en E-mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu helemaal overgeschakeld van Windows naar een Mac omgeving. Prachtig! :9~

Ik heb alleen een vraag over het synchroniseren van mijn Planet Internet e-mail tussen mijn Iphone en Macbook.

Het zit namelijk zo:

Als ik een e-mail open op mijn iphone, staat deze nog wel ongelezen op mijn Macbook. Idem als ik een e-mail verwijder op mijn iphone, staat deze nog wel op de Macbook.

Hoe los ik dit op?

Alvast dank!

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Zorg dat de mail die je macbook ophaalt niet POP3 is maar op IMAP staat.

IMAP leest namelijk alleen je mailserver af.
POP3 haalt de berichten van je mailserver, en blijven op de laptop/pc staan.

Even je macbook op IMAP zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Herr Flicker schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:19:
Even je macbook op IMAP zetten dus.
Zou alles op IMAP zetten, is erg gemakkelijk en zo heb je overal altijd je inkomend/verzonden en verwijderde mail up-to-date!!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Imap is inderdaad de oplossing, maar planet / KPN ondersteund dit helaas nog niet.

Oplossing zou bijvoorbeeld een Gmail adres kunnen zijn, waarbij je instelt dat Gmail ook je planet adres doet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:53
je kan ook je mailbox synchroniseren via iTunes (omdat je met POP moet werken).
Verder zou ik overstappen op IMAP als dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42
heb je geen optie om e-mail op de server te laten staan? (zonder imap te hoeven gebruiken?)

POP ondersteund dit namelijk, en dan kan je zelf instellen hoelang dit op de server moet blijven staan.

EDIT: je kan ook planet bellen en vragen of ze al je mail doorsturen naar een ander e-mail adres bijvoorbeeld gmail. Dan kan je wel tegelijk op beide systemen, en zelfs 'over the air' je agenda's gesynced houden.

[ Voor 35% gewijzigd door N1traat op 02-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Zendith schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:49:
heb je geen optie om e-mail op de server te laten staan? (zonder imap te hoeven gebruiken?)

POP ondersteund dit namelijk, en dan kan je zelf instellen hoelang dit op de server moet blijven staan.

EDIT: je kan ook planet bellen en vragen of ze al je mail doorsturen naar een ander e-mail adres bijvoorbeeld gmail. Dan kan je wel tegelijk op beide systemen, en zelfs 'over the air' je agenda's gesynced houden.
Op de server laten staan lost het probleem van gelezen/ongelezen niet op.

Daarnaast, je hoeft planet niet te bellen om de mail te laten doorsturen, je kan in gmail aangeven dat er pop mail opgehaald moet worden.

Strava

Pagina: 1