Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:24:
[...]
Op de groei is dat je nu een videokaart hebt waar je gewoon leuk mee kunt gamen, maar waarvan het te verwachten valt dat je daarmee in de nabije toekomst ook nog mee kunt komen en niet al te snel weer up hoeft te graden (want veel mensen kopen niet ieder jaar een nieuwe kaart).
Mja, een videokaart groeit niet, games wel dus je zal altijd te laat zijn. Je krijgt de prestaties die je betaalt.
Ik denk dat die sweetspot nu rond de 5750/5770 ligt.
Qua geld misschien wel maar qua prestaties niet vind ik (voor wat ik ermee wil).
Je kan natuurlijk ook een 5850/5870/5970 kopen, maar tegen de tijd dat je die goed aan het werk zet op zo'n resolutie kan je voor veel minder geld dezelfde performance kopen.
Een beetje overdreven, dat ding zet je zo aan het werk hoor. Zo bijzonder vind ik ze niet. Vooral die framedrops bij minimale frames met een hoge AA vind ik een beetje minder bij ATI, Nvidia is daar wat stabieler in. Ik moet toegeven dat ik een frames gek ben en terecht ook want je koopt de nieuwste technologie en verwacht dat alles maximaal draait maar wederom, ook hier zijn de prestaties die je krijgt waar je voor betaald.
[...]
Ik heb het dan vooral over benchmarks. Ik zeg niet dat een Phenom niet heel leuk presteert en echt een prima processor is, ik zeg alleen dat qua games de Phenom best meekomt met de Intels, maar dat het bij de eerder genoemde dingen vaak uitvalt richting de Intels.
Als je het verschil niet kent zul je het nooit merken nee, maar voor datzelfde geld was je nu ook nog tevreden met een 56K6 als je niet beter wist (al zeg ik daar gelijk bij dat het verschil tussen een Phenom II en i5/i7 heel klein is, maar wel meetbaar).
Tuurlijk, ik heb een Phenom II gehad en deed er zware dingen mee, niks mis mee maar ik wil sneller omdat ik het verschil nu wel ken (ik heb bij een vriend een i7 ervaren en meteen van de situatie gebruik gemaakt om eens wat tests te draaien en het is toch andere koek dan m'n oude Phenom II

)
Maarja het is erg persoonlijk allemaal wat je wilt en wat je bereidt bent te betalen.