Hallo,
Zoals de meesten hier ga ik een nieuwe GamePC kopen, want de mijne is ondertss al weer een paar jaar oud en de nieuwe spellen zien er verdomd leuk en knap uit.
Ik gebruik deze PC dus puur om te gamen, ik heb een laptop en mediaspeler voor al mijn andere toepassingen (kantoorwerk en media)
Ik was de hele post hier aan het lezen, maar rond pagina 40 werd het saai voor me
Eigenlijk heb ik ook gewoon een kopie van de BBG genomen, en dan het scherm en de speakers eruit gehaald, want ik heb al een 24" monitor van Samsung en ik heb nog een 5.1 speakersetje van Creative en een SteelSeries 5H headset.
Ik heb ook een andere kast genomen, omdat ik de CMII niet mooi vind. Deze is veel strakker en de aan/uit knop bovenaan is wel praktisch. Of de kast zwaar is, en of het kabelmanagement goed is enzo, maakt mij weinig uit. Ik zet ze eenmaal in mekaar, en dan raak ik ze weer een paar jaar niet aan als alles goed gaat.
Nu zie ik in de BBG de optie AMD en Intel staan, en ik snap dat de Intel iets sneller is, maar ik lees ook dat dat voor puur gamen weinig uitmaakt, dus kan ik beter voor de goedkopere optie gaan. Anderzijds ben ik niet zo gebonden aan een bepaald budget (ik ga natuurlijk niet overdrijven), dus als het echt sneller is met een Intel, wil ik die optie aanschaffen. Dat AMD USB3.0 en Sata600 heeft vind ik wel leuk voor mogelijke randapparatuur die ik volgende jaren zou kunnen kopen.
Dat mijn systeem al dan niet zuinig is, maakt me weinig uit, het staat maar een paar uur per dag aan om te gamen. Dat het zo stil mogelijk is, zou ik wel leuk vinden.
Het upgradepath maakt me ook weinig uit. Over een paar jaar koop ik waarschijnlijk weer een volledig nieuw systeem. Dus ik ben niet van plan om later nog een graf. kaart ofzo bij te kopen.
Ik snap dat een 5970 ultiem is (en duur) en dat een 5850 goedkoop en een pak minder is.
Ik volg gewoon jullie advies van prijs/prestatie om een jaartje goed verder te kunnen (en dan een paar jaar met wat mindere settings). Ik heb echter geen probleem met 100€ meer uit te geven, als ik dan ook echt betere prestaties heb (dus niet 20% duurder voor 3% prestatiewinst ofzo).
Mss kan ik ook besparen op moederbord ofzo als ik geen CF nodig heb en dan met dat geld een betere kaart kopen. Ik ken ook niets van de verschillende chipsets op moederborden en hun voordelen. Ik weet dat als ik Intel zou gaan, ik dan moet zorgen voor een PLX chip ipv in te leveren op PCI-X lanes.
Ten laatste nog even over mijn 5.1 speakers. Een moederbord dat 7.1 uitgeeft, kan meestal toch ook 'downscalen' naar 5.1, nee?
Alvast hartelijk bedankt voor al de moeite die jullie allemaal nemen om iedereen te helpen zonder er iets voor terug te krijgen. Als jullie ergens een donate knop hebben, koop ik jullie graag een paar koppen koffie.
Azubah
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 89,- | € 89,- |
1 | Fractal Design Define R2 | € 84,99 | € 84,99 |
1 | Gigabyte GA-790FXTA-UD5 | € 147,10 | € 147,10 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 196,62 | € 196,62 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 96,95 | € 96,95 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 66,70 | € 66,70 |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 252,04 | € 504,08 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,90 | € 32,90 |