[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 20:40
Anoniem: 134818 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:45:
De kast is nog steeds niet op het niveau van het systeem. Neem een betere.
Leugens! :P 8)7

Maar, wat is er mis met deze kast dan? De airflow? Ik koos voor deze kast mede omdat het maar een van de kasten is, maar ook omdat ik niet zo een opvallende kast wil.

http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10021095 is zo opvallend...

Ik weet het, beperkt assortiment :P
Ik heb daar al eens eerder systemen samen gesteld en toen hadden ze wel meerdere soorten kasten, dus het kan best zijn dat hun webshop misschien alleen deze aanbied maar dat ze in de winkel een breder assortiment aanbieden. Maar goed, wat moet ik dan volgens jou kiezen?
Ik zou er dan een betere koeler bij doen Mugen 2 is een goeie.
http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10021177 Deze ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

.... Meen je niet wat een waardeloze shop. Ik zou vragen of ze voor jouw geen Cooler Master CM690 II Advanced kunnen bestellen.. Jah de kast is niet echt super kwaliteit. Is zonde om daar je dure systeem in te stoppen.

Als koeler is deze dan beter: http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10021605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrooveNL
Anoniem: 134818 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:58:
Ik zou vragen of ze voor jouw geen Cooler Master CM690 II Advanced kunnen bestellen
Met jouw kan ik praten ! :D
Leuke kast :P

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1268235146.jpeg
.. Jah de kast is niet echt super kwaliteit. Is zonde om daar je dure systeem in te stoppen.
:) :P
Die heeft wel geen heatpipes eh -O-

Maar met die cooler zou ik eenbeetje kunnen overclocken, naar, let's say 3,1 Ghz (met die kast die jij me aanraad?)

[ Voor 4% gewijzigd door DaGrooveNL op 19-04-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709

Lostson schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:10:
@Revenga heb je je pc al besteld :)? ik heb je posts al wel beetje gevolgd...kdacht die vent word helemaal gek van het wijzigen van zijn hardware :P
anyways uiteindelijk toch bij 1 webwinkel besteld>?

ik ben nog steeds beetje aan het wegen over dat Basis systeempje maar goed das voor de andere topic...maar was gewoon benieuwd hoe ver je was...
Nee, nog niet besteld. Thnx for asking. Ik ben juist alles zo goed mogelijk, tot in de puntjes aan het uitkristalliseren. 1800 euro is niet niks, dus ik neem alle tijd ervoor die er is.

Ik moet sozieso eerst mn ps3 verkopen, dan pas ga ik pc bestellen. En Win7 64bit op laptop volledig werkend enzo zou ook wel handig zijn. Kan ik alvast wennen, en de 64bit omschakeling doen. Die ga ik zo bestellen, dus die hoop ik dit weekend klaar te hebben.

...

De lijst is nog steeds work-in-progress, en ben nu druk bezig met die fannetjes uitzoeken en kijken hoe ik de airflow in die kasten het beste kan regelen (kast staat 99% zeker vast op de P183, maar kijk toch nog even naar die Fractal en Lian Li).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menneke-Bodden schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:02:
=

Maar met die cooler zou ik eenbeetje kunnen overclocken, naar, let's say 3,1 Ghz (met die kast die jij me aanraad?)
http://www.hardware.info/...ntocht_bij_Cooler_Master/

Hebtie wel ;). Jah dat is wel te doen. Verder ook wel. Meestal met stock voltage/klein beetje verhogen kom je zo rond de 3,4Ghz.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 19-04-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 15:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Euh... dat is geen CM 690 II Advanced? :P

Die koeler heeft wel heatpipes en ik denk dat je met die koeler wel tot 3,1 GHz kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrooveNL
Anoniem: 134818 schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:13:
[...]

Hebtie wel ;). Jah dat is wel te doen. Verder ook wel. Meestal met stock voltage/klein beetje verhogen kom je zo rond de 3,4Ghz.
Aight ;-)

Dan ga ik morgen langs :P

Ff dit erbij schrijven:P

Hartstikke bedankt man ;-)

Heb wel flink moeten lachen, je hebt goeie comments :P maar je weet wel wat je doet, en dat is het belangrijkste ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 13:25

eagle00789

Est. November 2005

Na veel gespeur op internet ben ik uit eindelijk tot de volgende systeemconfiguratie gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1090T€ 303,-€ 303,-
1Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2€ 26,81€ 26,81
1Asrock 890GX Extreme3€ 102,05€ 102,05
1be quiet! Straight Power E7 700W€ 101,70€ 101,70
1MSI R5770 Hawk€ 151,69€ 151,69
1OCZ Gold AMD Edition OCZ3G1333LVAM4GK€ 118,56€ 118,56
1Samsung SH-S223L€ 18,67€ 18,67
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 89,25€ 89,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,73
Het zal je waarschijnlijk wel opvallen dat er geen kast in de lijst staat. Dit komt omdat ik hiervoor een bestaande big-tower ga gebruiken.

Kunnen jullie nog kijken of deze zo goed is, of dat je andere onderdelen zou gebruiken.

De pc zal voor de volgende doeleinden gebruikt worden:
  • High, Mid en Low end games
  • Videobewerking
  • Fotobewerking
  • Programmeren in Codegear Rad Studio 2009/2010
  • Programmeren in HTML/PHP
De hexacore heb ik met opzet gekozen, omdat Codegear Rad Studio 2009/2010 met elke extra core sneller kan compileren.
Nu duurt de compile van mijn grootste programma ongeveer 25 minuten op een AMD Athlon XP 3000.

Minimaal 4 Gb werkgeheugen is wel raadzaam omdat ik bij het programmeren nogal veel hulpzooi in gebruik heb.

De videokaart is voor het programmeren niet van belang, maar voor het gamen wel. dus een goede videokaart is wel belangrijk.

Overklokken doe ik niet,maar wil wel graag een goede, stille en koele pc hebben.

Mijn budget is ongeveer €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog even een korte vraag:

De Gigabyte GA-X58A-UD3R is toch wel goed genoeg voor 3 SSDs in RAID 0? Zon controller is wel erg duur, maar ik neem aan dat als je het onboard doet je toch wel degelijk verschil gaat merken tegenover 1?

Ik neem er eerst 2, maar dan kan er later nog 1 bij. Dus 2x 80GB SSD vs 1x 160GB SSD via onboard RAID controller. Het is al besproken dat het langzamer is, maar ik kan niet echt duidelijk iets vinden over wat dit moederboord daar mee doet. Alleen dat ie RAID 0 ondersteund.

Trouwens, ik ga toch wel crossfire doen, alleen niet nu. Nu neem ik 1 goede kaart. Dan neem ik mijn voordeel met de prijsdaling later. Dit moederboord zegt het te ondersteunen (3 kan ook? dat las ik tenminste over dat SLI, maar ik heb dus CrossFire), dus ik ga er vanuit dat het een goede keus is, het boord zeg maar.

EDIT:

Ik zie dat die P183 dus idd plaats heeft voor 4 fans, niet 5. Op de site staat het gewoon verkeerd denk ik, maar als ik naar deze tekening kijk zie ik 4 plekken. Daarvoor moet ik wel die 2 hdd cages eruit halen. Maar ik neem aan dat die ssds gewoon in die overige 3 externe 5.25" plekken kunnen bovenin? Met installkit welteverstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 19-04-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 354709 schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:58:
Ik zie dat die P183 dus idd plaats heeft voor 4 fans, niet 5. Op de site staat het gewoon verkeerd denk ik, maar als ik naar deze tekening kijk zie ik 4 plekken. Daarvoor moet ik wel die 2 hdd cages eruit halen. Maar ik neem aan dat die ssds gewoon in die overige 3 externe 5.25" plekken kunnen bovenin? Met installkit welteverstaan.
Er zou genoeg ruimte moeten zijn om die fans én de cages tegelijk te installeren. Volgens mij was dat het idee ook: luchtaanvoer via je HDD's zodat die ook lekker koel blijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.btracunalniki.si/userfiles/antec-p183-2.jpg

Beetje Googlen naar hoe andere mensen het hebben gedaan doet vaak al een hoop :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-04-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:40:
[...]
Beetje Googlen naar hoe andere mensen het hebben gedaan doet vaak al een hoop :)
...

Naja, iig heb ik dus verkeerd gelezen. Ik zie dus dat ze in de review bedoelen met 'je moet de hdd cages eruit halen om de fans te kunnen installeren' dat je de hdd cages eruit moet halen om de fans te kunnen installeren. En niet dat je de fans alleen kunt installeren als je de hdd cages eruit laat. Snap je de verwarring? :+ Mooi dat ik daar dan nu die ssds kwijt kan. Thnx.

Ow, en sinds jij blijkbaar beter kunt lezen dan ik :P : wat is die mysterieuze middle chamber fan? Die hang je gewoon op in die kast ergens?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 19-04-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:10:
Ow, en sinds jij blijkbaar beter kunt lezen dan ik :P : wat is die mysterieuze middle chamber fan? Die hang je gewoon op in die kast ergens?
Lijkt me niet, al kan ik niet ontdekken waar die dan wel zou moeten komen. Bij eerdere modellen zat er nog een fan onderin in het midden tussen de voorkant van de kast en de voeding, maar die lijken ze ook niet te bedoelen.

Maar 4 fans lijkt me meer dan genoeg koeling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:51:
[...]
Maar 4 fans lijkt me meer dan genoeg koeling :Y
:) Thnx. Maar helaas kom ik weer eens wat nieuws tegen, namelijk een push/pull setup op de cpu-koeler. Ik zie dat de aangerade Mugen 2 1 fan heeft. Is het handig een extra daarop te zetten of is dat echt klinklare onzin aangezien de koeler vlak naast de bovenste twee fans achterin zit van de kast? Ik wordt hier een beetje hoteldebotel van, elke keer denk ik klaar te zijn, kom ik weer wat nieuws tegen. :P Maar goed, ik wil idd geen serverkast qua geluid op idle. Door mijn perfectionisme MOET ik perse al die slots van die P183 gevuld hebben met fans... Maar als het niet hoeft. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, gekozen voor die Nexus fans, maar dan wel de PWM gevallen, vanwege hun verbeterde aansluiting (toch?).

Al die fans trouwens, ik lees dat je ze dus op een fancontroller kunt aansluiten, maar ook op je moederboord. In dat laatste geval kan het volledig automatisch? Ik neem aan dat de cpu-fan sowieso auto moet zijn, maar de case fans, hoe gaat dat mobo dat bepalen dan? Sorry als dit offtopic is hoor, maar het slaat indirect op dat hi-end gamesysteem, het moet natuurlijk wel een goed koel systeem hebben voor de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De vierde fan hang je achter debovenste HDD cage.

De Mugen 2 doet het prima met 1 fan.

Als je door 'je perfectionisme' een lawaaiige kast krijgt, is het dan nog wel perfect?

Het mobo heeft ook sensors en regelt fanspeed via het BIOS, net als de cpu fan.

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 20-04-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:22:

:) Thnx. Maar helaas kom ik weer eens wat nieuws tegen, namelijk een push/pull setup op de cpu-koeler. Ik zie dat de aangerade Mugen 2 1 fan heeft. Is het handig een extra daarop te zetten of is dat echt klinklare onzin aangezien de koeler vlak naast de bovenste twee fans achterin zit van de kast? Ik wordt hier een beetje hoteldebotel van, elke keer denk ik klaar te zijn, kom ik weer wat nieuws tegen. :P Maar goed, ik wil idd geen serverkast qua geluid op idle. Door mijn perfectionisme MOET ik perse al die slots van die P183 gevuld hebben met fans... Maar als het niet hoeft. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, gekozen voor die Nexus fans, maar dan wel de PWM gevallen, vanwege hun verbeterde aansluiting (toch?).
Je moet zoals eerder gezegd oppassen niet teveel fans te plaatsen, want anders werkt dat de geluidsproductie alleen maar in de hand. Voor het geld hoef je het niet te laten, maar probeer anders eerst eens met één CPU fan, één outtake en één intake via de HDD. Eventueel kan daar nog een outtake bij, maar ook zonder zou dat onder vrijwel alle omstandigheden al zeer goed moeten werken.

Ik zou alleen voor de CPU-fan een PWM geregelde fan nemen. PWM-fans staan erom bekend dat ze bij bepaalde snelheden bijgeluiden kunnen gaan produceren door die PWM. Sowieso loop je grote kans dat een PWM-fan (4-pins) die je op een 3-pins aansluiting op volle snelheid gaat draaien, waardoor ze helemaal niet stil meer zijn (als in, echt niet prettig).

Die Nexussen zijn trouwens wel een goede keuze, maar ik zou voor het grootste deel de gewone Nexus Real Silent variant kiezen, eventueel met wat weerstandjes ertussen.

Een push-pull installatie is in theorie beter qua koeling, maar levert ook weer extra geluid op. Tenzij je hardcore gaat overclocken zou ik eerst eens zonder proberen. Liever een krachtige bak die vrijwel stil is dan een marginaal koelere bak die gigantisch veel herrie maakt, toch?
Edmin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:25:
Als je door 'je perfectionisme' een lawaaiige kast krijgt, is het dan nog wel perfect?
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Toch nog even een korte vraag:

De Gigabyte GA-X58A-UD3R is toch wel goed genoeg voor 3 SSDs in RAID 0? Zon controller is wel erg duur, maar ik neem aan dat als je het onboard doet je toch wel degelijk verschil gaat merken tegenover 1?
Ja.
Ik neem er eerst 2, maar dan kan er later nog 1 bij. Dus 2x 80GB SSD vs 1x 160GB SSD via onboard RAID controller. Het is al besproken dat het langzamer is, maar ik kan niet echt duidelijk iets vinden over wat dit moederboord daar mee doet. Alleen dat ie RAID 0 ondersteund.
Met de Intel chipset heb je Matrixraid en dus raid 0, 1, 5 , 10 en/of een combi hiervan.
De snelheidswinst van de duurdere hw-raidcontrollers komt vooral dankzei de onboard cache.
Heb zelf een controller zonder cache en die presteert amper beter dan de onboard controller.
Trouwens, ik ga toch wel crossfire doen, alleen niet nu. Nu neem ik 1 goede kaart. Dan neem ik mijn voordeel met de prijsdaling later. Dit moederboord zegt het te ondersteunen (3 kan ook? dat las ik tenminste over dat SLI, maar ik heb dus CrossFire), dus ik ga er vanuit dat het een goede keus is, het boord zeg maar.
Met CF lijkt me de P183 nou niet een geweldige keus, ivm met airflow. Zou eerder hier op afgaan:
http://www.bit-tech.net/h...r-cm-690-ii-case-review/3
De Antec P182 scoort 54/51c bij de gpy stresstest. De P193 doet het dan een stuk beter, alsook de Antec 902.
Daar zie je goed hoeveel het scheelt, en dat met nog slechts 1 videokaart.

De Coolermaster HAF 922 is een betaalbare optie, die goed presteert. Heb je meer te besteden, zijn de HAF 932 van Coolermaster alsook de PC-P50 van Lian Li een goede kandidaat. Of toch een P193 of 902 van Antec.

Zou zelf helemaal geen PWM fans nemen, een goede stille, constant draaiende fan klinkt het prettigst.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Madrox

Akkoord. Constant draaiende fans, des te stiller hoe beter natuurlijk, wen je aan. Als het geluid steeds veranderd, ga je ze idd horen. Goede tip. :)

Dan wordt het dus 2x 80gb SSD. 4x 40gb, als dat echt veel sneller is met onboard controller, ligt volledig aan welke kast ik kies. Hoeveel slots er beschikbaar zijn icm airflow.

Meteen ook elke mid tower kast van Lian Li gepakt om te kijken naar de diepte, en tot mn grote verbazing zijn de meeste niet eens te groot. Hoe flauw zeg, ik heb namelijk een paar dagen geleden steeksproefsgewijs een paar gepakt om te kijken of die midi tower range fan hun te diep zou zijn. Toevallig die paar verkeerde gepakt dus... Maar goed, daarom bestel ik dus niet meteen, want ik ken mezelf.

Ik stort me met volle overgave op een detail van een component, en verlies zo de rest uit het oog. Vandaar ook de extreem lange tijdspanne voor het samenstellen. Maar goed, prima leesvoer voor al die bezoekers lijkt mij, veel belangrijke dingen komen steeds aan bod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 01:19:
Met CF lijkt me de P183 nou niet een geweldige keus, ivm met airflow. Zou eerder hier op afgaan:
http://www.bit-tech.net/h...r-cm-690-ii-case-review/3
De Antec P182 scoort 54/51c bij de gpy stresstest. De P193 doet het dan een stuk beter, alsook de Antec 902.
Daar zie je goed hoeveel het scheelt, en dat met nog slechts 1 videokaart.

De Coolermaster HAF 922 is een betaalbare optie, die goed presteert. Heb je meer te besteden, zijn de HAF 932 van Coolermaster alsook de PC-P50 van Lian Li een goede kandidaat. Of toch een P193 of 902 van Antec.

Zou zelf helemaal geen PWM fans nemen, een goede stille, constant draaiende fan klinkt het prettigst.
Ligt het nou aan mij, of zijn de P182, P183, P193 en Antec 902 helemaal niet te bekennen in die review?

Trouwens, je moet wel opletten dat sommige kasten gebouwd zijn om stil te zijn (de Antec P18x serie is daar een goed voorbeeld van) en sommige kasten gebouwd zijn om koel te zijn. Natuurlijk is er een relatie tussen die twee, maar zijn ze niet altijd recht evenredig met elkaar verbonden. Als je een kast hebt die alleen maar bestaat uit luchtroostertjes is het niet gek dat hij wel koel is, maar niet stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:22:
:) Thnx. Maar helaas kom ik weer eens wat nieuws tegen, namelijk een push/pull setup op de cpu-koeler. Ik zie dat de aangerade Mugen 2 1 fan heeft. Is het handig een extra daarop te zetten of is dat echt klinklare onzin aangezien de koeler vlak naast de bovenste twee fans achterin zit van de kast? Ik wordt hier een beetje hoteldebotel van, elke keer denk ik klaar te zijn, kom ik weer wat nieuws tegen. :P Maar goed, ik wil idd geen serverkast qua geluid op idle.
SPCR over de Mugen 2, ook met 2 fans.
Het kan maar hoeft niet. :)
Door mijn perfectionisme MOET ik perse al die slots van die P183 gevuld hebben met fans... Maar als het niet hoeft.
Waarom? Om een zo stil mogelijk systeem te krijgen is het het beste er zo min mogelijk fans in te zetten.
Ook stil is een systeem nog koel genoeg te krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat koel en stil elkaar in de weg zitten, dus je zal concessies moeten doen.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, gekozen voor die Nexus fans, maar dan wel de PWM gevallen, vanwege hun verbeterde aansluiting (toch?).

Al die fans trouwens, ik lees dat je ze dus op een fancontroller kunt aansluiten, maar ook op je moederboord. In dat laatste geval kan het volledig automatisch? Ik neem aan dat de cpu-fan sowieso auto moet zijn, maar de case fans, hoe gaat dat mobo dat bepalen dan? Sorry als dit offtopic is hoor, maar het slaat indirect op dat hi-end gamesysteem, het moet natuurlijk wel een goed koel systeem hebben voor de beste prijs.
Ik heb hier 3x de Nexus Real Silent 120mm, waarvan 2 op 7V (stil) en 1 op 5V (echt onhoorbaar), en ook een Real Silent 120mm PWM.
Die PWM was voor mijn Ninja 2 Rev. B, maar ik heb hem er toch weer afgehaald omdat hij gaat piepen boven de 800rpm, waar ik me best wel aan erger. Daarom heb ik de Scythe Slipstream van de Ninja er maar weer op gezet, en op 800rpm laten draaien met een fancontrollertje, zodat ook die stil is.

Moederborden is een verhaal apart.
Het hangt van het moederbord af hoeveel van elke (3/4-pins) aansluiting er op zitten, en of ze aangestuurd kunnen worden. De CPU-fan kan altijd worden aangestuurd (tegenwoordig bijna altijd 4-pins voor PWM), maar de rest vaak niet. Soms kunnen ze dan toch via SpeedFan worden aangestuurd, maar ook niet altijd.
In mijn ogen (oren) kan je het beste gewoon fans kopen met een vast toerental, zodanig dat ze wel stil zijn (in mijn ervaring <800rpm), maar nog wel genoeg lucht verplaatsen om goed te koelen.
De Real Silents op 7V doen het dan ook goed, ze draaien dan op zo'n 800rpm.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 02:19:
[...]

Ligt het nou aan mij, of zijn de P182, P183, P193 en Antec 902 helemaal niet te bekennen in die review?

Trouwens, je moet wel opletten dat sommige kasten gebouwd zijn om stil te zijn (de Antec P18x serie is daar een goed voorbeeld van) en sommige kasten gebouwd zijn om koel te zijn. Natuurlijk is er een relatie tussen die twee, maar zijn ze niet altijd recht evenredig met elkaar verbonden. Als je een kast hebt die alleen maar bestaat uit luchtroostertjes is het niet gek dat hij wel koel is, maar niet stil :)
Nee, niet in die ene review. Maar ze staan er allemaal, even zoeken. Daar staan ook temps bij.
Natuurlijk is de P182 voor stilte gemaakt, net als bijv. de Fractal. Ook die scoort matig qua temps.
Meld het hem alleen even, daar hij een dikke CF wil gaan draaien. Dan wil je denk ik wel dat de boel
goed gekoelt blijft.

Wat stilte aangaat; mijn ervaring leert me dat het vooral uitmaakt welke koelers je gebruikt en niet zozeer de
kast is die de stilte bepaalt. Een kast helpt (en demping) om het geluid te dempen, maar een rumoerige fan(of pomp) blijf je toch horen. Bij mijn lian li helpt het dempen met matten van de zijwanden bijv. nul komma nul. Het meeste geluid komt via de voorkant, als je alleen de voorkant dempt, demp je 99% van het geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 20-04-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48

Trouwens, ik ga toch wel crossfire doen, alleen niet nu.
Dan moet je het nu of nooit doen want dadelijk is je videokaart te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Jullie hebben me overtuigd.

Voor mijn setup, maakt niet uit welke kast: 1 intake fan, 1 outtake fan (misschien 1 meer zoals bij de P183 die bovenop zit, maar ik betwijfel of het veel uit zal maken, het schijnt dat als je een fan plaatst op die bovenplaat die meer gaat trillen vanwege een of andere uitsparing... dus misshcien beter zonder, die roosters lijken me al voldoende koeling, het zit tenminste niet potdicht).

Die review over die Mugen 2: thnx alot. Nu ben ik helemaal overtuigd om er een fan bij te doen. Als ze niet te hard staan, hoor je geen merkbaar verschil, maar de temperatuur dropt wel met ruim 5 graden. En in principe staat dat push/pull in mijn ogen ook los van de kast, aangezien het op de processorkoeler zit, en niet een random fan is in de kast zelf.

Ik zie het nu zo: alle componenten moeten hun eigen koeling hebben, dan pas kijk je naar de kast. Dus Mugen 2 met 2 fans in push/pull, Vapor X versie voor HD5870 (scheelt weer zelf er wat opplakken, en ik heb gelezen dat Vapor X vs MK-13 van Prolimatech niets scheelt :P). En natuurlijk de PSU, die zelf al een fan heeft die je ook als casefan kan aanzien, wat in het geval van de P183 als onderste outtake fan fucntioneerd, in dat onderste compariment.

Is het dan verstandig twee nexussen te doen op die Mugen 2? Dus die standaard fan niet gebruiken? Dit aangezien die nexus zo stil is, en goedkoop dus voor de prijs hoef ik het niet te laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Er is niets mis met de meegeleverde fan; die is ook erg stil. Je gaat eerder last hebben van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:00:
Er is niets mis met de meegeleverde fan; die is ook erg stil. Je gaat eerder last hebben van de grafische kaart.
Thnx. Ik zie ook dat het natuurlijk een Scythe is (doh), en die zijn ook erg stil (stonden ook hoog bij SPCR), dus kan beter een kopie van die meegeleverde fan erbij doen. Scheelt weer iets. :)

EDIT: gevonden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 20-04-2010 10:19 . Reden: fan gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:50:
Dan moet je het nu of nooit doen want dadelijk is je videokaart te oud.
Vaak waar, maar niet altijd. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar geleden een 4770 gekocht. Als ik nu zou gaan upgraden is het het goedkoopste om er een tweede 4770 naast te zetten; dan heb je een setje dat ongeveer even snel is als een enkele 5850 voor maar 60-100 euro, er vanuit gaande dat je voeding wel up to speed is. Je kan mooie kansjes pakken bij nieuwe generaties, veel mensen willen dan graag af van een vorige generatie.

Dan heb je uiteraard niet het nieuwste van het nieuwste; DX11, EyeFinity en hardware tesselation zit er dan niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:04:
[...]

Thnx. Ik zie ook dat het natuurlijk een Scythe is (doh), en die zijn ook erg stil (stonden ook hoog bij SPCR), dus kan beter een kopie van die meegeleverde fan erbij doen. Scheelt weer iets. :)

Waarom perse een tweede fan ? Je ging toch amper/niet overklokken ? 1 Fan is meer dan genoeg met die Scythe koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En vordat je over perfectioneisme begint:
AFAIK passen er wel vier fans op die Mugen2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:04:
En vordat je over perfectioneisme begint:
AFAIK passen er wel vier fans op die Mugen2. :P
Klopt, maar een push/pull is effectiever lijkt mij. Als je de lucht in 1 richting leidt, is sneller afkoeling denk ik, dan 4 fans die bijvoorbeeld de boel alle kanten op duwen. Of 2 push/pulls: 1 naar boven, 1 naar achter. Maar ivb herrie, lijkt 2 mij voldoende. Het schijnt vrij standaard te zijn voor een cpu-koeler, iig bij overclockers. En misschien ga ik wel niet zo hard overklokken, ik ben wel van plan boven de 3,0 ghz uit te komen. Mijn doel is 3,2. Dat schijnt vrij stabiel te zijn (3,4 zelfs, maar ik ben beginner, dus lama zitten, en meer ghz is ook meer hitte enzo).

Ik denk een mooie balans tussen silent computing en advanced cooling. Jullie horen mij ook niet over waterkoeling, dat is me gewoon teveel gedoe, te duur en onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:57:
[...]

Vaak waar, maar niet altijd. Ik heb bijvoorbeeld een half jaar geleden een 4770 gekocht. Als ik nu zou gaan upgraden is het het goedkoopste om er een tweede 4770 naast te zetten; dan heb je een setje dat ongeveer even snel is als een enkele 5850 voor maar 60-100 euro, er vanuit gaande dat je voeding wel up to speed is. Je kan mooie kansjes pakken bij nieuwe generaties, veel mensen willen dan graag af van een vorige generatie.

Dan heb je uiteraard niet het nieuwste van het nieuwste; DX11, EyeFinity en hardware tesselation zit er dan niet in.
Ja maar zo werkt het niet want in dat half jaartje heb je als het goed is gespaard voor een 5850 en je mist inderdaad de nieuwste technologie. En dat bedoel ik met upgraden is uiteindelijk altijd duurder en ouder maarja je moet wel het geld in 1 keer hebben, da's het nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:11:
[...]

Klopt, maar een push/pull is effectiever lijkt mij. Als je de lucht in 1 richting leidt, is sneller afkoeling denk ik, dan 4 fans die bijvoorbeeld de boel alle kanten op duwen. Of 2 push/pulls: 1 naar boven, 1 naar achter. Maar ivb herrie, lijkt 2 mij voldoende. Het schijnt vrij standaard te zijn voor een cpu-koeler, iig bij overclockers. En misschien ga ik wel niet zo hard overklokken, ik ben wel van plan boven de 3,0 ghz uit te komen. Mijn doel is 3,2. Dat schijnt vrij stabiel te zijn (3,4 zelfs, maar ik ben beginner, dus lama zitten, en meer ghz is ook meer hitte enzo).

Ik denk een mooie balans tussen silent computing en advanced cooling. Jullie horen mij ook niet over waterkoeling, dat is me gewoon teveel gedoe, te duur en onzinnig.
3.2Ghz doet die Scythe Mugen met twee vingers in de bekende gaten, daar heb je echt geen pushpull voor nodig.
Trouwens, als het even meezit, pulled the casefan van de kast al mee ;-)
(dan bedoel ik dit: http://members.multimania.nl/sjaool/scythe_mugen_2.jpg )

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 20-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:29:
Ja maar zo werkt het niet want in dat half jaartje heb je als het goed is gespaard voor een 5850 en je mist inderdaad de nieuwste technologie. En dat bedoel ik met upgraden is uiteindelijk altijd duurder en ouder maarja je moet wel het geld in 1 keer hebben, da's het nadeel.
Het is uiteindelijk dus niet duurder :) Ik heb dat ding toen gekocht voor 80 euro, zelfs als je er een nieuwe naast zet betaal je nu 93 euro, dan heb je in totaal 173 euro uitgegeven voor iets dat de performance van een 5850 schijnt te hebben. Pak je een tweedehands kan dat bedrag nog een heel stuk lager uitvallen.
Voor dat geld krijg je momenteel echt geen 5850. Je kan natuurlijk ook zeggen dat je wacht tot de prijzen van een 5850 nog wat dalen (tweedehands of niet), maar tegen die tijd kan je ook goedkoop een 4770 oppikken.

Je mist 'de nieuwste technologie' zoals je dat noemt, maar maar bar weinig mensen gebruiken EyeFinity en echt gebruik van DX11/hardware tesselation wordt er nog niet gemaakt (en zo wel gaan de framerates vaak alsnog op hun gat).

Je moet inderdaad oppassen dat je niet voor de waarde van de oude kaart plus het bedrag van de nieuwe 'oude' kaart niet al lang een kaart van de nieuwe generatie had kunnen kopen, maar zeggen dat je het gelijk moet doen is gewoonweg niet altijd waar. Een beetje speculeren op wat de prijzen gaan doen tot het moment dat je die extra performance ook daadwerkelijk kan gebruiken (want ik ga uit van performance die je ook nodig hebt, niet gewoon omdat het geil is) kan lonen.

Meestal valt een oplossing met een enkele kaart te prefereren, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355288

Hallo,

Zoals de meesten hier ga ik een nieuwe GamePC kopen, want de mijne is ondertss al weer een paar jaar oud en de nieuwe spellen zien er verdomd leuk en knap uit.
Ik gebruik deze PC dus puur om te gamen, ik heb een laptop en mediaspeler voor al mijn andere toepassingen (kantoorwerk en media)

Ik was de hele post hier aan het lezen, maar rond pagina 40 werd het saai voor me :$

Eigenlijk heb ik ook gewoon een kopie van de BBG genomen, en dan het scherm en de speakers eruit gehaald, want ik heb al een 24" monitor van Samsung en ik heb nog een 5.1 speakersetje van Creative en een SteelSeries 5H headset.

Ik heb ook een andere kast genomen, omdat ik de CMII niet mooi vind. Deze is veel strakker en de aan/uit knop bovenaan is wel praktisch. Of de kast zwaar is, en of het kabelmanagement goed is enzo, maakt mij weinig uit. Ik zet ze eenmaal in mekaar, en dan raak ik ze weer een paar jaar niet aan als alles goed gaat.

Nu zie ik in de BBG de optie AMD en Intel staan, en ik snap dat de Intel iets sneller is, maar ik lees ook dat dat voor puur gamen weinig uitmaakt, dus kan ik beter voor de goedkopere optie gaan. Anderzijds ben ik niet zo gebonden aan een bepaald budget (ik ga natuurlijk niet overdrijven), dus als het echt sneller is met een Intel, wil ik die optie aanschaffen. Dat AMD USB3.0 en Sata600 heeft vind ik wel leuk voor mogelijke randapparatuur die ik volgende jaren zou kunnen kopen.

Dat mijn systeem al dan niet zuinig is, maakt me weinig uit, het staat maar een paar uur per dag aan om te gamen. Dat het zo stil mogelijk is, zou ik wel leuk vinden.

Het upgradepath maakt me ook weinig uit. Over een paar jaar koop ik waarschijnlijk weer een volledig nieuw systeem. Dus ik ben niet van plan om later nog een graf. kaart ofzo bij te kopen.

Ik snap dat een 5970 ultiem is (en duur) en dat een 5850 goedkoop en een pak minder is.
Ik volg gewoon jullie advies van prijs/prestatie om een jaartje goed verder te kunnen (en dan een paar jaar met wat mindere settings). Ik heb echter geen probleem met 100€ meer uit te geven, als ik dan ook echt betere prestaties heb (dus niet 20% duurder voor 3% prestatiewinst ofzo).

Mss kan ik ook besparen op moederbord ofzo als ik geen CF nodig heb en dan met dat geld een betere kaart kopen. Ik ken ook niets van de verschillende chipsets op moederborden en hun voordelen. Ik weet dat als ik Intel zou gaan, ik dan moet zorgen voor een PLX chip ipv in te leveren op PCI-X lanes.

Ten laatste nog even over mijn 5.1 speakers. Een moederbord dat 7.1 uitgeeft, kan meestal toch ook 'downscalen' naar 5.1, nee?

Alvast hartelijk bedankt voor al de moeite die jullie allemaal nemen om iedereen te helpen zonder er iets voor terug te krijgen. Als jullie ergens een donate knop hebben, koop ik jullie graag een paar koppen koffie.

Azubah

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Antec TruePower TP-650€ 89,-€ 89,-
1Fractal Design Define R2€ 84,99€ 84,99
1Gigabyte GA-790FXTA-UD5€ 147,10€ 147,10
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 196,62€ 196,62
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 96,95€ 96,95
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 59,90€ 59,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,70€ 66,70
2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 252,04€ 504,08
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,90€ 32,90
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.426,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171483

Dames en heren,

Het is weer tijd voor wat nieuws. na lang snuffelen op het forum ben ik eigenlijk tot een bepaalde samenstelling gekomen. Computer wordt gebruikt voor branden, gamen en beetje video/foto bewerken. Budget is zeg maar 750 euro (excl beeldscherm, muis, toetsenbord etc die komen er allemaal nog bij)

Hebben jullie nog op/aanmerkingen. Misschien dat sommige dingen wat beter kunnen of misschien juist wat goedkoper (dat is natuurlijk nooit erg) Ik denk hierbij aan moederbord/ andere voeding? etc etc

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 119,-€ 119,-
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 134,10€ 134,10
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,61

Alle feedback/input wordt uiteraard zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Azubah
Ik zou crossfire idd laten voor wat het is. Je zou er ook mooi een 890GX bord kunnen nemen. Die hebben ook USB 3 en SATA 3. Die doen Crossfire met 8x8x, maar zo veel verlies je dan niet qua prestatie. Je 24" scherm heeft ook genoeg aan een HD5850 en dan koop je straks een HD6 kaart van het verschil, mocht je HD5850 te langzaam worden. Ik zou nog wel 2 extra fans in de R2 zetten. Zeker als je crossfire toch gaat gebruiken. 2x een Nexus fan 5,80 voldoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 890GX Extreme3€ 102,47€ 102,47
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 12,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 252,04€ 252,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,53

Zo heb je de optie om alsnog voor HD5850 te gaan, mocht je 1 toch te weinig vinden later.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171483 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:46:
Dames en heren,

Het is weer tijd voor wat nieuws. na lang snuffelen op het forum ben ik eigenlijk tot een bepaalde samenstelling gekomen. Computer wordt gebruikt voor branden, gamen en beetje video/foto bewerken. Budget is zeg maar 750 euro (excl beeldscherm, muis, toetsenbord etc die komen er allemaal nog bij)

Hebben jullie nog op/aanmerkingen. Misschien dat sommige dingen wat beter kunnen of misschien juist wat goedkoper (dat is natuurlijk nooit erg) Ik denk hierbij aan moederbord/ andere voeding? etc etc

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,61

Alle feedback/input wordt uiteraard zeer gewaardeerd!
Ik mis de voeding. Waarom niet het 770TA-UD3 bord als je geen crossfire gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:29:
[...]

Meestal valt een oplossing met een enkele kaart te prefereren, maar niet altijd.
offtopic:
Too much is never enough. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuses, krijg je als je tussendoor ook nog probeert te werken! Nu Inclusief voeding en Ander MB. Andere was inderdaad eigenlijk niet echt nodig!

Maar verder zou dit wel redelijk in orde zijn denk ik zo?

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 50,40€ 50,40
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,04€ 81,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,05

Bedankt zoals altijd voor uw snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:11:
[...]

Ik koel m'n i5 750 op 3.2ghz onhoorbaar met een HR-01 X en een enkele scythe s-flex op 800rpm, gaat prima hoor. Idle zit ik tussen de 26 en 30 graden, en onder load blijft m'n cpu onder de 55 graden. Bij de meeste games zelfs onder de 50. Pas op 4ghz loopt de temperatuur echt op. Qua temperatuur zou ik met m'n huidige koeling prima op 3.6ghz kunnen draaien, maar op die frequentie krijg ik met mijn beperkte OC ervaring m'n geheugen (nog) niet stabiel.

Misschien moet je gewoon eerst 's gaan testen met een minimal aantal fans, toevoegen kan altijd nog als dat nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:04:
[...]

De meegeleverde fan is een Scythe Kama PWM, 120mm. ;)

Edit:
Om Smarrons reactie aan te vullen:
Ik heb hier een Scythe NINJA 2 Rev.B op mijn AMD Phenom II X4 955 Black Edition, die op 3.7GHz (18.5x200 - ik heb nog geen tijd/zin gehad mijn geheugen over te klokken, gelukkig heb ik een BE :P) bij 1.432V zijn werk doet. Zelfs met de meegeleverde Slipstream fan op 800rpm (hij is dan onhoorbaar - de Ninja presteert wel iets beter dan de Mugen bij weinig luchtstroom) komt de CPU met OCCT net aan de 60°C.

[ Voor 35% gewijzigd door Ghost Dog op 20-04-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171483 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:08:
Excuses, krijg je als je tussendoor ook nog probeert te werken! Nu Inclusief voeding en Ander MB. Andere was inderdaad eigenlijk niet echt nodig!

Maar verder zou dit wel redelijk in orde zijn denk ik zo?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,05

Bedankt zoals altijd voor uw snelle reactie
Jah, ziet er goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355288

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:46:
@Azubah
Ik zou crossfire idd laten voor wat het is. Je zou er ook mooi een 890GX bord kunnen nemen. Die hebben ook USB 3 en SATA 3. Die doen Crossfire met 8x8x, maar zo veel verlies je dan niet qua prestatie. Je 24" scherm heeft ook genoeg aan een HD5850 en dan koop je straks een HD6 kaart van het verschil, mocht je HD5850 te langzaam worden. Ik zou nog wel 2 extra fans in de R2 zetten. Zeker als je crossfire toch gaat gebruiken. 2x een Nexus fan 5,80 voldoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 890GX Extreme3€ 102,47€ 102,47
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 12,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 252,04€ 252,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,53

Zo heb je de optie om alsnog voor HD5850 te gaan, mocht je 1 toch te weinig vinden later.
Bedankt voor al de info Reinman. Het wordt zeer geapprecieerd!

Ik ga idd voor maar 1 5850 gaan dan, zo spaar ik leuk wat uit.

Is mijn voeding dan te groot, of blijf ik toch best bij de 650W?

Iedereen raadt steeds de 955BE aan ipv de 965BE. Deze is nochtans maar 25€ duurder voor 3,4GHz ipv 3,2Ghz. Geen nuttige verbetering voor zo'n klein extra bedrag?

Nogmaals bedankt,
Azubah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dan gaat het hem worden zo.

Alleen nog een vraagje over de processor.

Tussen de phenom 2 x4 955 BE en de 965 BE zit maar een euro of twaalf prijsverschil.

Is het dan de moeite waard om voor de 965 te gaan of maakt dat echt heel weinig uit?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 13:25
Anoniem: 171483 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:58:
Nou dan gaat het hem worden zo.

Alleen nog een vraagje over de processor.

Tussen de phenom 2 x4 955 BE en de 965 BE zit maar een euro of twaalf prijsverschil.

Is het dan de moeite waard om voor de 965 te gaan of maakt dat echt heel weinig uit?

Groet,
Niet die 12 euro waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355288 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:32:
[...]

Bedankt voor al de info Reinman. Het wordt zeer geapprecieerd!

Ik ga idd voor maar 1 5850 gaan dan, zo spaar ik leuk wat uit.

Is mijn voeding dan te groot, of blijf ik toch best bij de 650W?

Iedereen raadt steeds de 955BE aan ipv de 965BE. Deze is nochtans maar 25€ duurder voor 3,4GHz ipv 3,2Ghz. Geen nuttige verbetering voor zo'n klein extra bedrag?

Nogmaals bedankt,
Azubah
Sja ik had de optie laten zitten. Wil je er helemaal van afzien, dan kan je idd een TP-550 halen en een 770TA-UD3. Sja 200 mhz voor 25 euro, ik vind het zelf niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron? SPCR. Maar het gaat hier wel om de gewone in die review, niet de Rev B. Kweenie of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355286

Hallo allemaal,

Het is tijd voor een nieuwe computer. Na veel zoeken op de site, BBG maart 2010 en wat benchmarks bekijken wil ik graag een systeem voorleggen.

Budget ± 900 euro

Gebruik voor foto- en videobewerking (Adobe), media (o.a. HD films) streamen via het netwerk (bekabeld) naar een PS3, films downloaden (bestanden uitpakken en parren enz.) daarnaast veel Office. Gamen is niet aan de orde.

Uit mijn oude computer wil ik mijn dvd-brander en eventueel mijn harde schijf meenemen. NEC AD-5170A en Seagate 7200.7 (200gb 150 sata).

Graag hoor ik van jullie of onderstaande configuratie optimaal is en of ik mijn harde schijf mee kan nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 165,01€ 165,01
1MSI P55-GD65€ 124,-€ 124,-
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 143,20€ 143,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je niet gaat gamen kan je ook een HD5450 nemen. Je moederbord kan goedkoper naar een GD45. Voor foto of videobewerking zou je nog kunnen kijken naar een Xeon 3440 of een Core i7 860. Daar is met hyperthreading nog wel wat winst te halen.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij wil je voor videobewerking ook graag rappe harde schijven hebben en dan ben je wel beter af met een nieuwe. Die oude gaat toch trager zijn dan een verse.

Edit: o wacht, een SSD. Maargoed, loopt dat niet heel rap vol met materiaal?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuh
  • Laatst online: 24-02 14:08
Beste allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen en heb een beetje proberen te kijken naar prijs/prestatie verhoudingen. daarnaast heb ik ook nog wat extratjes erbij gedaan wat misschien handig is voor wat later. (zoals usb 3.0, sata-600, ssd, iets grotere voeding)
Zou dit systeem zo werken en/of moet ik er nog wat aan veranderen? betere opties om uit te kiezen?
daarnaast heb ik maar 1 hd 5850 wat mij genoeg lijkt, altijd plek voor een extra graka als ze wat goedkoper worden!
Maar heb me totaal scheel gekeken in het aanbod van 5850's, zoveel soorten zeg, ik zou eigenlijk niet goed weten welke nou beter is dan de ander. (dus heb ik even gekeken naar een leuk ogende, leverbare graka, word ook geleverd met voltage tweaker altijd handig lijkt me :P)
En iemand vroeg me of alles wel goed gekoeld werd? misschien een extra fan voor de mugen 2 of voor in de kast? zou niet weten of dit nodig is!

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-750€ 99,99€ 99,99
1Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5€ 266,10€ 266,10
1Asus P6X58D-E€ 197,60€ 197,60
1Cooler Master HAF 922€ 69,95€ 69,95
1Intel Core i7 920€ 215,14€ 215,14
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 199,-€ 199,-
1Samsung SH-S223L€ 18,67€ 18,67
1Scythe Kama Reader 2€ 9,47€ 9,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,81

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Over extra koeling hoef je je geen zorgen te maken. Ik vraag me alleen wel af waarom je voor een i7 920 hebt gekozen. Als je toch alleen games speelt is een X4 955 of een i5 750 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:04:
[...]

Bron? SPCR. Maar het gaat hier wel om de gewone in die review, niet de Rev B. Kweenie of dat uitmaakt.
Oeps, het is deze. :P

Rev. B heeft alleen als toevoeging compatibiliteit met s1156, en een backplate.
rubentjuh schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:02:
Maar heb me totaal scheel gekeken in het aanbod van 5850's, zoveel soorten zeg, ik zou eigenlijk niet goed weten welke nou beter is dan de ander. (dus heb ik even gekeken naar een leuk ogende, leverbare graka, word ook geleverd met voltage tweaker altijd handig lijkt me :P)
Niet zoveel, de meeste lopen gewoon op gelijke clocks, sommige krijg je Dirt 2 bij, en er zijn een paar overgeklokte.
Ik zou gewoon de goedkoopste kopen, de merken maken ook niet zoveel uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Ghost Dog op 20-04-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rubentjuh:
Ik zou Sapphire nemen, is mij iig aangeraden. :P

...

Back to the studio. :P

De PC-B25F is stiller dan de PC-P50 denk ik, qua temp maakt het niet zoveel uit aan de opbouw van de kasten te zien. Het enige verschil is eigenlijk de voorkant. Verder hoef ik ook geen fans te kopen, want ze zijn al kant en klaar. Ideaal.

Nog vraagje over PSU: wat heb ik eigenlijk nodig voor 3 in crossfire x (als ik dat ga doen, maar ik kan beter meteen de juiste psu hebben dan, beter over hebben dan te weinig)? Nu staat er de Corsair HX650 bij (of deze SilverStone Strider 750W, waar ik echt niet van snap dat jullie die zo afraden, aangezien ik alleen maar positieve reviews tegenkom en hij 80plus silver is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet dat bij tri crossfire de problemen ook verdrievoudigen? Dus als er geen goed crossfire profiel is dan heb je maar 1/3 van je normale power. Schaling word nog minder. Microstuttering neemt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:02:
Je weet dat bij tri crossfire de problemen ook verdrievoudigen? Dus als er geen goed crossfire profiel is dan heb je maar 1/3 van je normale power. Schaling word nog minder. Microstuttering neemt toe.
Nee, dat wist ik niet. Hmmm, dus het is nog experimenteel? Ik zag staan dat het kon, dus ik dacht, he, leuk voor later, kan ik twee goedkope (de hi-end van nu dus) er dan bij zetten. Is iig bij beide kasten genoeg ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:57:
@rubentjuh:
Ik zou Sapphire nemen, is mij iig aangeraden. :P
8)7 . Je kan ook overdrijven met hoe je de opmerking interpreteert. Sapphire is vaak rechtstreeks de eerste die dingen krijgt, dat betekend niet dat andere bedrijven slechtere dingen krijgen of slechtere support. De goedkoopste nemen is dus een goed advies, in zoverre, dat je vaak even moet kijken wat voor koeler ze er op zetten. De Stock is wel goed, maar ze willen nog wel eens besparen door een goedkopie koeler er op te zetten.

Wikipedia: Sapphire Technology

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:04:
[...]

Nee, dat wist ik niet. Hmmm, dus het is nog experimenteel? Ik zag staan dat het kon, dus ik dacht, he, leuk voor later, kan ik twee goedkope (de hi-end van nu dus) er dan bij zetten. Is iig bij beide kasten genoeg ruimte voor.
Nee het is niet experimenteel. Het is gewoon het nadeel van meerdere kaarten die moeten samenwerken. Bij 3 kaarten is dat gewoon erger dan bij 2. Bij 4 dus nog weer meer.

Daarbij, waarom zou je later verouderde kaarten willen kopen? 8)7 Het Leeuwendeel: Door schade en schande leren upgraden

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:04:
Niet echt experimenteel, maar het is een tweesnijdend zwaard: aan de ene kant kan je je performance naar een niveau krijgen dat anders ondenkbaar is, maar als het niet werkt kunnen de problemen zich ook opstapelen. CF/SLI-oplossingen hebben altijd meer haken en ogen dan éénkaartsoplossingen, maar daar krijg je uiteraard ook wel wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar goed, STEL ik doe het toch wel, gewoon voor de leuk, wat heb ik dan nodig aan voedig? Ik las dat op fulload 3 reference 5870s zon 550w verbruiken. Dus een 650watt is dan voldoende? Of moet ik toch beter even 750watt nemen (kan ik lekker die full modular pakken, lijkt me echt ideaal)?

En over die kasten, dat is toch het enige verschil? Ik vind ze beide idioot mooi, maar ik twijfel een beetje nog ivb herrie. Ik snap dat die Armor beter koelt (de hele voorkant is een groot rooster in principe), maar die ander zal wel iets stiller zijn omdat die dus dicht zit. Of heb ik hier mn eigen vraag al beantwoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij klinkt het meer alsof je een excuus wil om die silverstone voeding te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:25:
Volgens mij klinkt het meer alsof je een excuus wil om die silverstone voeding te nemen.
:P Nou, voor hetzelfde geld (check pricewatch maar) heb ik dus een full modular voeding. Maar waarom raden jullie heb zo af dan? Ik snap het iig niet.

Ik denk dat ik mn eigen vragen maar ga beantwoorden dan:

-silverstone full modular is lang niet zo slecht, corsair is iets beter
-750watt voeding is genoeg
-de dichte lian li kast is stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 354709 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:36:
Maar waarom raden jullie heb zo af dan? Ik snap het iig niet.
• De 24-pins ATX-stekker heb je altijd nodig, tenzij de voeding niet de primaire voeding is.
• De 4/8-pins CPU-stekker heb je altijd nodig, tenzij de voeding niet de primaire voeding is.

Laat dat nou net het enige verschil zijn tussen 'gewone' modulaire voedingen en die Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghost Dog schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:55:
[...]
• De 24-pins ATX-stekker heb je altijd nodig, tenzij de voeding niet de primaire voeding is.
• De 4/8-pins CPU-stekker heb je altijd nodig, tenzij de voeding niet de primaire voeding is.

Laat dat nou net het enige verschil zijn tussen 'gewone' modulaire voedingen en die Silverstone.
...

Nu zie ik het, die Corsair heeft de enige kabels vast die je ook altijd bebruikt... wist ik veel. Ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet, maar ik snap wel dat je niet idioot veel onzinnige kabels rond moet hebben hangen. Die Corsair wordt hem dan. Als die 650watt dan genoeg is (of moet het meer zijn voor crossfire x3?), zal ik jullie voorlopig niet meer lastig vallen. Ik kan mn pc pas kopen over een maand of zo...

@iedereen:

Bedankt voor alles. _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX650W€ 103,99€ 103,99
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 189,40€ 189,40
1Intel Core i7 920€ 215,14€ 215,14
2Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 196,62€ 393,24
1Lian Li Armorsuit PC-P50€ 123,-€ 123,-
1Lian Li C-02B€ 5,76€ 5,76
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK Retail)€ 145,-€ 145,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 153,-€ 153,-
1Samsung SH-B083L€ 80,96€ 80,96
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 362,90€ 362,90
1Scythe Slip Stream SY1225SL12LM-P, 120mm€ 16,-€ 16,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.821,29

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 21-04-2010 00:13 . Reden: thnx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Onderstaande had ik al even voor commentaar voorgelegd, maar is inmiddels verdronken in de opvolgende berichten...
Ik heb nog twee concrete vragen:

Is de 700W Coolmaster voeding deze; beter dan de Antec die ik hieronder heb staan? Reviews zijn wel beter...

Is dit Asus mobo ook/even goed? deze; - het heeft als voordeel dat er meer usb aansluitingen opzitten dan de Gigabyte

Dank alvast - ook voor ander commentaar!
Bas_V schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:27:
Hallo,

Ik wil het volgende systeem gaan aanschaffen - m'n 7 jaar oude P4 mag wel es met pensioen...
Doel is een stevige machine kopen die een flinke tijd meekan. Gamen is bij mij vooral Eve Online, beetje Civ4 (of binnenkort 5..) ernaast.
Nog op- of aanmerkingen misschien? Ben ik iets vergeten, of verkeerde combi van onderdelen?
Alvast dank voor jullie reacties!

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 28,-€ 28,-
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 188,22€ 188,22
1Intel Core i7 920€ 214,50€ 214,50
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 195,-€ 195,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 152,55€ 152,55
1Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart€ 88,-€ 88,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 24,95€ 24,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 93,02€ 93,02
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,50€ 66,50
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 222,95€ 222,95
1Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 272,90€ 272,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.747,50

Nog een beetje toelichting:
Dit mobo , want t heeft USB 3 - vast handig voor de toekomst (alleen beetje jammer dat er vrij weinig usb poorten opzitten)
Qua kast heb ook ik de CM 690 II bekeken, maar ik wil er graag een raampje in, en dat lijkt voorlopig niet te lukken met die kast - en deze Lancool lijkt ook heel goed
En de grafische kaart omdat deze wél leverbaar lijkt, op redelijke termijn.
Speakers heb ik al overigens, dus niet vergeten (en die doen t nog steeds, na 7 jaar)
En Intel omdat ik geen AMD wil (kun je hebben, niewaar...)

Budget is voldoende ;) en maar liefst 750 Euro goedkoper dan de vorige machine, maar ja, de 15" flatscreen daarbij kostte destijds 800 Euri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Bas_V schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:12:
Onderstaande had ik al even voor commentaar voorgelegd, maar is inmiddels verdronken in de opvolgende berichten...
Ik heb nog twee concrete vragen:

Is de 700W Coolmaster voeding deze; beter dan de Antec die ik hieronder heb staan? Reviews zijn wel beter...
De Antec is beter en flink ook.
Is dit Asus mobo ook/even goed? deze; - het heeft als voordeel dat er meer usb aansluitingen opzitten dan de Gigabyte
Hij zal ook voldoen. Of je die usb poorten allemaal echt nodig hebt moet je zelf uitmaken.
Dank alvast - ook voor ander commentaar!
Je AMD - Intel commentaar raakt kant noch wal, maar goed.. het zin jouw centen.

Verder zie ik geen reden voor jou om een i7 920 boven een Lynnfield cpu (i5 750 bijv.) te nemen. Dat zou je zou weer €150 schelen.

edit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-550€ 68,72€ 68,72
1Asus P7P55D-E€ 130,-€ 130,-
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 28,-€ 28,-
1Intel Core i5 750€ 165,01€ 165,01
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart€ 88,-€ 88,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 25,95€ 25,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 93,31€ 93,31
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 222,95€ 222,95
1Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 272,90€ 272,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.567,97

[ Voor 70% gewijzigd door Edmin op 21-04-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een flinke tijd mee kan toch niet. Je hardware verouderd gewoon snel, zeker high end hardware. Ik zou zeggen. Neem goedkoper. Kijk naar een Core i5 750+P55A-UD3 en dual channel geheugen, TP-550. Stuk goedkoper. Voor die 2 games die je noemt neem je wel een dik overkill systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Ok, dank voor jullie commentaar - supersnel!
Hoe lang dit meegaat - tsja, mijn P4 heeft t ook 7 jaar kunnen volhouden (niet meer dan XP natuurlijk) - ik heb dus wel enige hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar had je niet liever 4 jaar geleden al een sneller systeem gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Nou, eigenlijk niet - toen was XP nog een prima / standaard OS, heb ik wat extra geheugen in m'n bak gezet (en een defecte graka vervangen) - en ging de boel weer een tijdje mee - en kon ik m'n geld aan andere dingen besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuh
  • Laatst online: 24-02 14:08
Edmin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:24:
Over extra koeling hoef je je geen zorgen te maken. Ik vraag me alleen wel af waarom je voor een i7 920 hebt gekozen. Als je toch alleen games speelt is een X4 955 of een i5 750 ook prima.
ik heb niet speciaal voor de i7-920 gekozen, maar voor het 1366 socket, hierbij zijn voor later meer upgrade mogelijkheden. socket 1156 gaan ze waarschijnlijk toch geen nieuwe procs voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas_V schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:01:
Nou, eigenlijk niet - toen was XP nog een prima / standaard OS, heb ik wat extra geheugen in m'n bak gezet (en een defecte graka vervangen) - en ging de boel weer een tijdje mee - en kon ik m'n geld aan andere dingen besteden ;)
Wat nu als dat wel had gekund in 4 jaar, dat je daarbij het zelfde uit geeft als nu zo veel.
rubentjuh schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:42:
[...]

ik heb niet speciaal voor de i7-920 gekozen, maar voor het 1366 socket, hierbij zijn voor later meer upgrade mogelijkheden. socket 1156 gaan ze waarschijnlijk toch geen nieuwe procs voor maken.
Heb jij 1000 euro over voor een CPU dan? Daarbij: Waarom zou je dan willen upgraden daarna, als er al weer nieuwe processoren komen op andere sockets met DDR4(mogelijk), PCI-e 3, etc etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 21-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:07:
[...]

Wat nu als dat wel had gekund in 4 jaar, dat je daarbij het zelfde uit geeft als nu zo veel.
Sorry, ik ben je helemaal kwijt... ik durf niet eens te raden wat je bedoelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas_V schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:12:
[...]

Sorry, ik ben je helemaal kwijt... ik durf niet eens te raden wat je bedoelt 8)7
Nou je moet niet in een keer het duurste systeem neer zetten wat je kan. Je kan beter besparen en voldoende nemen, dat geld over een aantal jaar uitspreiden met upgrades. Zodoende heb je veel langer een snellere PC en heb je bijvoorbeeld na 3 jaar alles upgegrade en heb je er dus veel langer plezier. Daarom, zou je niet liever na 4 jaar een nieuw systeem willen hebben, in plaats van na 7 jaar, voor het zelfde geld?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 21-04-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rubentjuh schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:42:
[...]

Maak je geen illusies; s1366 zit net zo goed op een dood spoor als 1156. De release van de 980X was hoogst waarschijnlijk het laatste hoogtepunt op dit socket. Er zullen nog wel nieuwe cpu's op het socket verschijnen, maar net als bij s1156 zullen dat allemaal placeholders zijn die een bepaald gedeelte van de markt af moeten dekken. Grote vernieuwingen hoef je op geen van beide sockets te verwachten.

Als je dan toch voor upgradebaarheid wil kiezen, kijk dan naar AMD. Deze maand nog verschijnen nieuwe quad- en hexacore cpu's voor socket AM3 (die ook werken op AM2+) en het gerucht gaat dat de in 2011 te verschijnen architectuur ook op AM3 zal werken. Dat laatste zal echter altijd een gok blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:15:
[...]

Nou je moet niet in een keer het duurste systeem neer zetten wat je kan. Je kan beter besparen en voldoende nemen, dat geld over een aantal jaar uitspreiden met upgrades. Zodoende heb je veel langer een snellere PC en heb je bijvoorbeeld na 3 jaar alles upgegrade en heb je er dus veel langer plezier. Daarom, zou je niet liever na 4 jaar een nieuw systeem willen hebben, in plaats van na 7 jaar, voor het zelfde geld?
Ah, op zo'n manier - mja, is het reeel te denken dat over drie jaar er nog een 1366 (of 1156) processor te krijgen is, bijvoorbeeld? Om nou mobo, geheugen én proc te vv in een upgrade... lijkt me wat teveel van t goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas_V schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:25:
[...]

Ah, op zo'n manier - mja, is het reeel te denken dat over drie jaar er nog een 1366 (of 1156) processor te krijgen is, bijvoorbeeld? Om nou mobo, geheugen én proc te vv in een upgrade... lijkt me wat teveel van t goede?
Nee dat is JUIST het goede. De toekomst is toch beperkt zowel als 1366 als 1156. Dus dat upgraden kan je gewoon uit je hoofd zetten. Dan haal je dus een nieuw mobo+geheugen+processor. Heb je weer de nieuweste technieken, de nieuwste onboard mogelijkheden, meer geheugen voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 10:33
Hallo Tweakers,

Ik heb met een budget van 1200 maximaal het volgende systeem samengesteld:
(Een toetsenbord is nog niet toegevoegd, vandaar dat ik 100 euro onder de prijs zit)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 590€ 55,-€ 55,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,30€ 244,30
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 256,16€ 256,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,41

Ik heb nog een aantal vragen over dit systeem:

Is dit een compatible systeem?
Is dit een goed systeem gekeken naar de prijs/kwaliteit?
Is een voeding van 530 W voldoenden of misschien zelfs te groot?
Is de behuizing met twee standaard fans voldoende of zou ik extra fans moeten plaatsen?
Zijn er componenten of zaken die ik ben vergeten of over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor reacties.

Bart

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Extra fans lijken mij niet echt nodig.
Voeding zou naar mijn weten voldoende moeten zijn, ik zou zelf ook geen lichtere als deze pakken omdat je dan bij toevoeging/vervanging van een onderdeel van je pc bijna gelijk al je voeding zou moeten gaan upgraden.

Verder prima lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heegenees schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:29:
Ik heb nog een aantal vragen over dit systeem:

Is dit een compatible systeem?
Ja.
Is dit een goed systeem gekeken naar de prijs/kwaliteit?
Ja. :)
Is een voeding van 530 W voldoenden of misschien zelfs te groot?
450W zou deze pc ook nog wel trekken maar veel scheelt het (in prijs) toch niet, zo zit je prima.
Is de behuizing met twee standaard fans voldoende of zou ik extra fans moeten plaatsen?
Zou wel voldoende moeten zijn.
Zijn er componenten of zaken die ik ben vergeten of over het hoofd zie?
Nee, of ik zie ze ook over het hoofd :P de muis heb je trouwens nog niet genoemd maar ik neem aan dat dat wel goed komt...

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 21-04-2010 11:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Bedankt voor de snelle reactie,

Ja ik heb net de nieuwe Logitech Darkfield aangeschaft als muis (een echte aanrader) dus die ga ik nog zeker niet vervangen.

Ik ga verdere reacties nog afwachten maar als die even positief zijn als die van jullie twee ga ik het systeem deze week bestellen.

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het zou je pas moeten verbazen als ik nu zou zeggen dat het absoluut niet gaat werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Nog één extra vraag,

ik wil mijn externe versterker via optische kabel aansluiten op het moederbord.
Is de kwaliteit van de interne audio kaart van het moederbord voldoende of is het dan toch aan te raden een extra audio kaart aan te schaffen? (Ik ben geen audiofiel dus goed geluid is goed genoeg, het hoeft echt niet perfect te zijn)

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
onboard voldoet in 99% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:27:
[...]

Nee dat is JUIST het goede. De toekomst is toch beperkt zowel als 1366 als 1156. Dus dat upgraden kan je gewoon uit je hoofd zetten. Dan haal je dus een nieuw mobo+geheugen+processor. Heb je weer de nieuweste technieken, de nieuwste onboard mogelijkheden, meer geheugen voor minder geld.
Ok, dus dan bespaar ik nu 150 € - zie post van Ed_L - en later upgrade ik naar iets beters dan mijn i7 920 set-up, en dat kost dan ook zeg 400 €. Dus uiteindelijk 250€ (550€ nu vs 2 maal 400€) meer uitgeven in 7 (zeg..) jaar en bijblijven. En hopen dat de PCI-e bus niet verdwijnt, want dan moet ook de graka vv worden ;)
Het is zeker een idee, maar ik denk dat ik mijn plan aanhoud.
Welbedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Duur, ik zou deze nemen > pricewatch: Antec TruePower TP-750
(of moet het meer zijn voor crossfire x3
Een leuke 1000 Watter? :P
Edmin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:17:
[...]

De Antec is beter en flink ook.
Nou nou flink, misschien ietjes maar flink is overdreven. Ik heb er nooit problemen mee gehad en hij is letterlijk onhoorbaar. Prima voeding alleen ze hadden er een extra PCI-e aansluiting op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Gaan we nu weer de discussie voeren dat de kwaliteit van een voeding niet uit te drukken is in 'hij doet het en ik hoor hem niet'? Als je niet snapt wat ermee bedoelt wordt, lees je dan in of houd je afzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:50:
onboard voldoet in 99% van de gevallen.
Dan zijn er twee hier content met de 1% groep ;-)
Wij vinden onboard werkelijk a-f-g-r-i-j-s-e-l-i-j-k :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik weet dondersgoed wat het verschil is alleen het woord "flink" ben ik niet mee eens. Flink is Huntkey vs. Seasonic, Coolermaster is geen Huntkey.
Madrox schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:07:
[...]

Wij vinden onboard werkelijk a-f-g-r-i-j-s-e-l-i-j-k :+
Ook al zo'n overdreven reactie. Als je alleen beeld nodig hebt, is het toch prima? Je kan zelf op low gamen. *O*

[ Voor 50% gewijzigd door chim0 op 21-04-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 354709 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:10:
[...]
Die Corsair wordt hem dan. Als die 650watt dan genoeg is (of moet het meer zijn voor crossfire x3?)
triple CF met de HD5870 ? Vergeet dat maar...
reviews: HD 5870's in Crossfire en tri-Crossfire getest
Minstens een goede HX850 of hoger. Zelf zou ik liever een 1000watter nemen, voor de broodnodige reserves.
chim0 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:10:
Ik weet dondersgoed wat het verschil is alleen het woord "flink" ben ik niet mee eens. Flink is Huntkey vs. Seasonic, Coolermaster is geen Huntkey.

[...]

Ook al zo'n overdreven reactie. Als je alleen beeld nodig hebt, is het toch prima? Je kan zelf op low gamen. *O*
Heb nog nooit onboard geluid meegemaakt wat beeld geeft :+

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 21-04-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:10:
'T ging over audio, waarbij het verschil tussen onboard en discrete nog een stuk kleiner is dan bij video :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Madrox schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:15:
[...]

Heb nog nooit onboard geluid meegemaakt wat beeld geeft :+
Whoops |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Naar aanleiding van deze BBG heb ik afgelopen zaterdag mijn nieuwe computer binnengekregen (zie sig), en ik wil jullie nog even bedanken.

Draait als een zonnetje, vanaaf weer aan de BF:BC2 !!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254986

Goede avond.

Ik ga zometeen deze pc bestellen:

http://www.azerty.nl/wink...9785]=1&product[244747]=1 De hdmi kabel is om mijn pc aan mijn tv te kunnen hangen.

Dit zal de eerste pc worden die ik helemaal zelf ga monteren, dus nog enkele vragen:

1. Heb ik alles zo? geen extra kabels of dingen nodig?
2. Mocht ik evt. problemen hebben met de montage waar kan ik daar hulp voor zoeken? (ik heb begrepen dat het niet te bedoeling is dit in deze topic te doen, maar wel dan wel? kon het zelf niet echt vinden.)
3. Voor de mensen die ervaring hebben met azerty, als aangegeven wordt dat de leverancier een product op voorraad heeft, betekent dat dan dat zij het eerst naar azerty sturen (binnen de aangegeven periode, of wordt het drop shipment, dus direct vanaf de leverancier naar mij gestuurd?

Sorry als hier lompe vragen tussen zitten, maar alvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 254986 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:30:

1. Heb ik alles zo? geen extra kabels of dingen nodig?
nee.
2. Mocht ik evt. problemen hebben met de montage waar kan ik daar hulp voor zoeken? (ik heb begrepen dat het niet te bedoeling is dit in deze topic te doen, maar wel dan wel? kon het zelf niet echt vinden.)
Forum Moederborden etc. kan je je topic openen.
3. Voor de mensen die ervaring hebben met azerty, als aangegeven wordt dat de leverancier een product op voorraad heeft, betekent dat dan dat zij het eerst naar azerty sturen (binnen de aangegeven periode, of wordt het drop shipment, dus direct vanaf de leverancier naar mij gestuurd?
Waarschijnlijk komt het van 1 adres, in 1 doos (of twee, kast apart)

ps: vanwaar die zware voeding, voor een systeem wat amper 250watt gaat verbruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254986

Madrox schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:36:
ps: vanwaar die zware voeding, voor een systeem wat amper 250watt gaat verbruiken ?
Vooral omdat ik, als ik weer een keer wil gaan upgraden, ik dan alleen mobo / ram / processor / gfx hoef te vervangen. Een voeding gaat een stuk langer mee dan de rest van een game pc toch? of maak ik hier dan een grove inschattingfout?

Iig bedankt voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:15:
[...]
triple CF met de HD5870 ? Vergeet dat maar...
Agreed. Is voldoende dan voor eventueel 2? Lijkt me wel. Kzit dan toch met een dikke rekening (en herrie). Excuus voor de wispelturigheid. :+

En jij had toch meerdere SSDs in RAID? Wat is nou verstandiger: 2x 80gb of 4x 40gb? Volgens de pricewatch (ik weet het, niet bepaald betrouwbaar altijd, aangezien zelfs IK wat heb toegevoegd al :P) is die 40gb wat minder snel.

80gb
40gb

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 21-04-2010 21:13 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

omg Triple CF :P...geld teveel ofzo haha naja als je echt geilt op de FPS dan zou ik het doen jah maar eigenlijk best onzin Hehe...maar goed wat mensen kopen moeten ze helemaal zelf weten (eigenlijk heb ik het niet vaak gezien...Triple CF setups...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 254986 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:30:
Alles wordt in één keer vanuit de winkel opgestuurd. (was bij mij maar voor zover ik weet verstuurt een webshop niet in meerdere losse pakketten zonder extra kosten te berekenen :P)

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 21-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 354709 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:10:
[...]

Agreed. Is voldoende dan voor eventueel 2? Lijkt me wel. Kzit dan toch met een dikke rekening (en herrie). Excuus voor de wispelturigheid. :+

En jij had toch meerdere SSDs in RAID? Wat is nou verstandiger: 2x 80gb of 4x 40gb? Volgens de pricewatch (ik weet het, niet bepaald betrouwbaar altijd, aangezien zelfs IK wat heb toegevoegd al :P) is die 40gb wat minder snel.

80gb
40gb
Nou nee, ik heb 6 harddisks in raid-5. Ook wel lekker :9~
Wat eerder gezegt is , is waar; met een raid setup van ssd's kan je de sdd's niet trimmen, wat performancedegratie tot gevolg heeft. Kan je denk ik toch beter 1 grotere SSD nemen.
Grotere SSD's zijn wel wat sneller, maar 2x zoveel kleinere SSD's zal zeker beter presteren dan de helft aan grote.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 21-04-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Madrox schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:33:

Wat eerder gezegt is , is waar; met een raid setup van ssd's kan je de sdd's niet trimmen, wat performancedegratie tot gevolg heeft. Kan je denk ik toch beter 1 grotere SSD nemen.
Je hebt iets gemist, niets staat de ultieme SSD-RAID-setup meer in de weg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Briljant. Dan worden dan 4 ssdtjes. Aangezien ik net Win7 binnen heb voor laptop (yay! :)) kan ik vrijdag ofzo goed en duidelijk zien hoeveel gigabyte ik nou ECHT gebruik en eventueel (ivb onvermijdelijke uitdijing) nodig ga hebben. Het ligt hem volledig aan dat getal wat ik ga doen. Ligt het dik boven de 160gb (icm uitbreiding dus), dan kies ik voor 80gb. In het andere geval, meerdere 40gb ssdtjes. Ik heb alleen het vermoeden 6x 40gb (max van die intel controller geloof ik) niet zoveel uitmaakt ten opzichte van 4x.

Het mooie is, stel het valt zeer klein uit, ik misschien zelfs al uit kan met 3x 40gb, wat weer 100 euro scheelt. Maar daar ga ik niet vanuit. :P

Ennuh, die voeding is dan wel genoeg voor 2x crossfire (dual)? Ik heb best 30 euro over voor die HX750, dit omdat deze al eerder genoemd is, toen ik geloof ik nog over normale DUAL crossfire had.

EDIT: ik neem trouwens aan dat dat South Bridge een van die gesupporte Intel chipsets is? Of is dit een dooie mus? Ctrl+F ff 'ravefiend' en je hebt de supportlist.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 354709 op 22-04-2010 00:19 . Reden: chipset ]

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.

Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?