[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
-The_Mask- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Heb je wel gezien om welke games het gaat? :p
Nouja het zijn natuurlijk niet de zwaarste games die er zijn :P maarja wil wel perfecte performance natuurlijk ;)

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21
-The_Mask- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Heb je wel gezien om welke games het gaat? :p
Ik wil weleens zien of die 5770 CS trekt op de hoogste resolutie met 16x AA aan en alles hoog op een 24", zal je nog vies tegenvallen voor een simpel DX9 spelletje (volgens jou). En als ie dadelijk ook andere spelletjes wil spelen?

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 08-03-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:12:
[...]

Je kan wel stoer gaan lopen praten maar ik wil weleens zien of die 5770 CS trekt op de hoogste resolutie met 16x AA aan en alles hoog, zal je nog vies tegenvallen voor een simpel DX9 spelletje (volgens jou). En als ie dadelijk ook andere spelletjes wil spelen?
_O- Maar een HD5850 is toch ook veel te traag? Want dan kan die toch geen 24xAA toepassen? Zelfs een HD5970 is nog niet snel genoeg, want met SuperSampling AA op het hoogst zal het nog niet goed draaien.
Dus eigenlijk moet die maar niet op de PC gamen want er is immers geen PC snel genoeg in jouw ogen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Dus eigenlijk moet die maar niet op de PC gamen want er is immers geen PC snel genoeg in jouw ogen.
Jawel, een GTX 480. :)
DannyvdHof schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:11:
[...]

maarja wil wel perfecte performance natuurlijk ;)
Geloof me, er is niks meer frustrerends dan framedrops tijdens je kill. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:10:
http://www.hardwaresecrets.com/article/754

[...]

Inderdaad. Goedkope voedingen exploderen echt niet. Nooit. 8)7
Natuurlijk. Maar vooral wanneer ze zwaar belast worden. Deze 600 watter zou 36A op de 12V lijn kunnen leveren, mogen we de fabrikant gelovens. De onderdelen die hij er erin gaat zetten, komen net over de 300watt (daadwerkelijk opgenomen vermogen) Nietwaar ?

Daarom ben ik het Chimo eens; in dit geval en word er te makkelijk gewezen op een eventueele, niet afdoende voeding. Het is idd zeker geen geweldige voeding, maar of die zomaar ontploft bij zo'n magere setup; ik betwijfel het. Tel daar ook bij op dat dit merk zeer veel verkocht wor din Duitsland en Zwitserland, dat je, hoe basaal ook, goede reviews ziet van gebruikers die er tevreden mee zijn. Nee, niks wijst erop dat "ook zo'n ramp voeding" is waar jullie naar berwijzen. Iig niet bij systeem waar de voeding niet maximaal belast word.

Als hij er nou een HD5850 CF setup mee wil gaan draaien, ja, dan ga ook ik me serieus zorgen maken. Maar nu, gewoon proberen, heel goede kans dat het gewoon werkt en als het toch teveel is, zal je eerder instabiliteit zien van je systeem, dan dat je hem opblaast. Er word immers geen 100% inspanning gevraagt van de psu.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTX480 zal net iets sneller worden dan een HD5870 hooguit een paar procent, een HD5970 is gewoon veel sneller dan een GTX480.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:24:
Tel daar ook bij op dat dit merk zeer veel verkocht wor din Duitsland en Zwitserland, dat je, hoe basaal ook, goede reviews ziet van gebruikers die er tevreden mee zijn. Nee, niks wijst erop dat "ook zo'n ramp voeding" is waar jullie naar berwijzen. Iig niet bij systeem waar de voeding niet maximaal belast word.
De voeding wordt gemaakt door Huntkey en alles lijkt er juist op dat het een rampvoeding is...
Laag vermogen op de 12 voltlijnen, piekvermogen opgegeven in plaats van echt vermogen, slecht rendement, geen actieve PFC en gewoon slechte interne componenten.

En positieve user reviews zegt 0,0. Die zelfde mensen zullen namelijk ook een positieve review gaan schrijven over hun Q-tec, Trust, Sweex of X-Gear voeding. Hij doet het immers en de PC loopt niet vast.

En ja zo'n goedkoop ding kan het "goed" doen, maar hij kan ook net zo goed naar een jaar ontploffen en de PC meenemen in zijn dood.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:26:
[...]

een HD5970 is gewoon veel sneller dan een GTX480.
Appels en peren, een 480 is namelijk single GPU en doet het beter (lees meer frames) op hogere resoluties met toeters en bellen aan en de tesselation is beter geregeld, jippie directx 11!!! Sowieso vind ik deze laatste ATI kaarten al snel framedroppen als je ook maar iets aanzet. Ja, nvidia is duurder, so the f*** what? Dat is Intel ook.
-The_Mask- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Hij doet het immers en de PC loopt niet vast.
Dus wat is het probleem? Echt paniek voor niks, ongelooflijk... :')
hij kan ook net zo goed naar een jaar ontploffen en de PC meenemen in zijn dood.
Die ene review heeft hem al 6 jaar ofzo en werkt nog steeds. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

chim0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:56:
[...]

Appels en peren, een 480 is namelijk single GPU en doet het beter (lees meer frames) op hogere resoluties met toeters en bellen aan en de tesselation is beter geregeld, jippie directx 11!!! Sowieso vind ik deze laatste ATI kaarten al snel framedroppen als je ook maar iets aanzet. Ja, nvidia is duurder, so the f*** what? Dat is Intel ook.
Boeient, het gaat om het geld, wat maakt mij het nu uit hoe ze hun snelheid bereiken. Daarbij kan je een GTX480 nog niet eens kopen, weet je de daadwerkelijke prestatie niet, weet je niet hoe duur hij echt gaat worden, wat voor ubervoeding je er voor nodig gaat hebben.
Dus wat is het probleem? Echt paniek voor niks, ongelooflijk... :')
Misschien moet je de rest er bij quoten: En ja zo'n goedkoop ding kan het "goed" doen, maar hij kan ook net zo goed naar een jaar ontploffen en de PC meenemen in zijn dood.
Die ene review heeft hem al 6 jaar ofzo en werkt nog steeds. :O
En je zal maar net pech hebben dat jij niet zon goed model hebt gekregen. Ik speel niet graag de loterij met onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Boeient, het gaat om het geld, wat maakt mij het nu uit hoe ze hun snelheid bereiken.
Oooh maar dan kunnen we net zo goed stoppen met het adviseren van Intel en SSD, toch?
Daarbij kan je een GTX480 nog niet eens kopen, weet je de daadwerkelijke prestatie niet, weet je niet hoe duur hij echt gaat worden, wat voor ubervoeding je er voor nodig gaat hebben.
Nou, ik zat te denken aan een Be Quiet! 300W? Die worden hier zo vaak geadviseerd, die moeten wel goed zijn!
[...]
En je zal maar net pech hebben dat jij niet zon goed model hebt gekregen.
Verdomd zeg, dat heb ik nou al een paar keer meegemaakt met Corsair. Ik dacht dat het een A-merk was maar ze hebben blijkbaar wel vaker "niet zo'n goed model" dus. Wederom paniek en overreageren voor niks, echt totaal niks. Hij heeft die voeding nog niet eens geprobeerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:16:
[...]

Oooh maar dan kunnen we net zo goed stoppen met het adviseren van Intel en SSD, toch?
Dat is natuurlijk onzin. Intel SSD's hebben een prima prijs/kwaliteit-verhouding. De GTX480 is dat nog van onbekend maar gaat echt niet sneller zijn dan een HD5970 en wat er nu van fermi bekend is is veelal negatief, dat kan je van de intel SSD's niet zeggen. Het gaat er niet om dat iets per se van perfecte kwaliteit moet zijn of per se goedkoop moet zijn, als het maar bang-for-buck heeft en voldoet aan de eisen.
Nou, ik zat te denken aan een Be Quiet! 300W? Die worden hier zo vaak geadviseerd, die moeten wel goed zijn!
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken en dat weet je zelf ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 08-03-2010 15:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:16:
[...]

Nee. Er zit geen relevantie tussen deze dingen waar jij het over hebt.
Slaat dat nu weer op. O je hebt geen serieuze argumenten meer.
Verdomd zeg, dat heb ik nou al een paar keer meegemaakt met Corsair. Ik dacht dat het een A-merk was maar ze hebben blijkbaar wel vaker "niet zo'n goed model" dus. Wederom paniek en overreageren voor niks, echt totaal niks. Hij heeft die voeding nog niet eens geprobeerd. 8)7
Tuurlijk, over reageren. Maandag morgen modellen heb je over al. Dit is structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:27:
[...]

Nee. Er zit geen relevantie tussen deze dingen waar jij het over hebt.
Jij zegt dat snelheid niks uitmaakt, nou dan is een AMD en SATA snel genoeg voor games.

En ik bedoelde Intel procs en SSD, niet Intel SSD's. :P
bwerg schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken en dat weet je zelf ook wel.
[...]

Slaat dat nu weer op. O je hebt geen serieuze argumenten meer.
Niet goed? Dacht dat het juist een topper was, welke zou je dan adviseren voor een GTX 480? Duh, tuurlijk slaat het nergens op, net zoals het nergens op slat dat iemand bij voorbaat een nieuwe voeding moet nemen terwijl ie al een prima werkende heeft. Dat is echt paniek zaaien voor niks.
[...]

Tuurlijk, over reageren. Maandag morgen modellen heb je over al. Dit is structureel.
Oh toch wel? Ook bij Seasonic en Corsair dus? En bij Intel? En bij SSD's? Oftewel, als je op deze manier gaat denken kan je inderdaad net zo goed een XBOX kopen want bij een PC kan altijd wat stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Jij zegt dat snelheid niks uitmaakt, nou dan is een AMD en SATA snel genoeg voor games.

En ik bedoelde Intel procs en SSD, niet Intel SSD's. :P
Dat zeg ik helemaal niet: wat maakt mij het nu uit hoe ze hun snelheid bereiken. Wat boeit het dat ie 2 GPU's gebruik, al gebruikte ze voodoo en kippen bloed. Het gaat er om hoe snel het is en wat het kost. Het is dus irrelevant dat ie 2 GPU's heeft.
Niet goed? Dacht dat het juist een topper was, welke zou je dan adviseren voor een GTX 480? Duh, tuurlijk slaat het nergens op, net zoals het nergens op slat dat iemand bij voorbaat een nieuwe voeding moet nemen terwijl ie al een prima werkende heeft. Dat is echt paniek zaaien voor niks.
Dat wij iemand adviseren om zijn hakkie takkie voeding te vervangen slaat wel ergens, in tegenstelling tot jouw 'argument'(kan ik het eigenlijk niet noemen). Wij willen graag dat ie nog lang plezier heeft er van en niet toevallig het lot neemt met de grootste kans op je onderdelen nog een keer mogen kopen.
Oh toch wel? Ook bij Seasonic en Corsair dus? En bij Intel? En bij SSD's? Oftewel, als je op deze manier gaat denken kan je inderdaad net zo goed een XBOX kopen want bij een PC kan altijd wat stuk gaan.
Ja ook. Alles heeft dat. Maar dat beteken nog niet dat je producten moet gebruiken waar een veel hogere kans op zit. Zo moeilijk is dat concept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Modbreak:Ik ben het zat. Het gekibbel stopt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 19:02
DannyvdHof schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Nouja het zijn natuurlijk niet de zwaarste games die er zijn :P maarja wil wel perfecte performance natuurlijk ;)
Als je budget het toelaat en je wilt nog wel eens wat nieuwere games proberen in de nabije toekomst, zou ik voor de 5850 gaan. Ik heb zelf ook een 5770 gehad op een 24" en dat hield niets over. Ik speel wel wat zwaardere games moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
rows schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Als je budget het toelaat en je wilt nog wel eens wat nieuwere games proberen in de nabije toekomst, zou ik voor de 5850 gaan. Ik heb zelf ook een 5770 gehad op een 24" en dat hield niets over. Ik speel wel wat zwaardere games moet ik toegeven.
Oke bedankt voor het advies, maar ik denk toch dat ik voor de 5770 ga in verband met het budget. zolang ik er goed Counter Strike en WoW mee kan spelen vind ik het wel best, dan kan er later altijd nog een betere in ;)

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vond je van de samenstelling van ed dan: Edmin in "[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesys..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335933

Past een hd5870 in een sileo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
Nu je het het zegt ;) dat is een beste. bedankt! zal nog even verder kijken of ik nog wat kan doen aan het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DannyvdHof schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:44:
[...]

Nu je het het zegt ;) dat is een beste. bedankt! zal nog even verder kijken of ik nog wat kan doen aan het budget.
Naja mijn opmerking is doe de 7200.12 er uit voor een F3, die is net iets sneller en gezien je niet gaat overclocken, zou je een Hyper 212plus er op kunnen zetten. Die is toch weer net iets goedkoper en doet het ook erg goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-03-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:04:
Ja, nu nog wel. Morgen komt Half Life 3 uit en dan begint de zoektocht naar een nieuwe videokaart weer.

Als je echt de komende twee jaar alleen WoW en CS:S speelt, kan je met een 5770 prima uit, maar dan mag de CPU ook een klap minder.
Komt morgen Half-Life 3 uit? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Naja mijn opmerking is doe de 7200.12 er uit voor een F3, die is net iets sneller en gezien je niet gaat overclocken, zou je een Hyper 212plus er op kunnen zetten. Die is toch weer net iets goedkoper en doet het ook erg goed.
mijn budget is 800-900 euro.. dus dat is geen probleem, maar kijken of ik voor het geheugen ofzo nog wat beters kan vinden en/of het moederbord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Na veel research, vergelijken en eerder advies in het vorige deel van dit topic ben ik er inmiddels bijna uit. Dit lijkt mijn nieuwe systeem te worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Maximus III Gene€ 165,90€ 165,90
1Corsair Obsidian CC700D€ 232,73€ 232,73
1Corsair R120GB2-BRKT 120GB€ 284,-€ 284,-
1Intel Core i5 750€ 161,-€ 161,-
1Lian Li C-02B€ 8,12€ 8,12
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,29€ 36,29
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,-€ 84,-
1Noctua NF-S12B ULN, 120mm€ 18,90€ 18,90
1NZXT SENTRY LX€ 54,32€ 54,32
1OCZ Obsidian OCZ3OB1600LV4GK€ 99,90€ 99,90
1Prolimatech Mega Shadow€ 59,85€ 59,85
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,-€ 69,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 242,-€ 242,-
1Seasonic X-650 80+ Gold€ 139,95€ 139,95
1Sony AD-7240S€ 18,86€ 18,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.674,82

Mijn budget is ongeveer 1800 euro, maar lager uitkomen is altijd leuk natuurlijk. Stilte staat echter voor mij voorop en daar wil dan ook best wat meer voor betalen. Ik zit nog te wachten tot de kast leverbaar is, dus het systeem zal op z'n vroegst volgende maand besteld worden. Deze gaat van binnen ook nog geheel bekleed worden met geluiddempende matten.

Ik twijfel nog over:

- Geheugen; ik heb dit vooral gekozen omdat ik het mooi vond, maar is het ook goed en geschikt voor OC?

- SSD; ik wilde eerst voor de 80GB Intel Postville gaan, maar bij nader inzien word dat toch wat krap voor OS+al mijn software. 120GB geeft me genoeg speelruimte, maar is deze in de praktijk nou ook sneller dan een Intel Postville als OS schijf of valt dat heel erg tegen?

- GPU; is er nog een veel stillere variant van de HD 5850, of kan ik beter de goedkoopste nemen en een andere koeler monteren?

- Optische drive: zijn er ook (veel) stillere drives?

- WLAN kaart; de reviews lijken elkaar wat tegen te spreken wat betreft de ontvangst met deze kaart, iemand een betrouwbaarder advies misschien?

- Windows versie; Ik heb me altijd prima kunnen redden met zowel Vista HP als W7 HP, maar ik vroeg me af of iemand nog sterke argumenten heeft om toch de meerprijs voor de Ultimate versie neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag mn systeem bestellen alleen kan de hd5850 nergens vinden iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 335933 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:59:
Ik wil graag mn systeem bestellen alleen kan de hd5850 nergens vinden iemand enige idee?
http://tweakers.net/price...fMov6jq477jaHY9Rfri2mUsof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk dan mn pc bestel nl deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 137,50€ 137,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Cooler Master Sileo 500 Black€ 77,-€ 77,-
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 80,80€ 80,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,-€ 85,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,26€ 42,26
1Sapphire HD 5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 281,66€ 281,66
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,07

Echter heb ik nog 2 vragen ondanks hij besteld is:
Past alles bij elkaar?(alles in behuizing, aan voeding enz.)
Zouden jullie dingen anders gedaan hebbebn?(het is nog mogelijk om te veranderen)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 335933 op 08-03-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom de dure toxic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij was als enige beschikbaar en ik wacht al sinds oktober.. dus dacht dit wordt het hem gewoon:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja, het ligt er aan wat je er voor betaald en of je een normale niet goedkoper kan krijgen. De normale kan je krijgen zo rond de 270/280, leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt, verder nog iets?
Het is namelijk voor het eerst dat ik een AMD neem en deze ga gebruiken voor games
Zijn er buiten de prestatieverschillen nog andere zaken die verschillen tegenover een i5 750?
En natuurlijk nog: past alles bij elkaar?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 01-05 19:02
Toxic zie ik hier voor 281 :? Wat bedoel je Reinman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335933 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:25:
ok bedankt, verder nog iets?
Het is namelijk voor het eerst dat ik een AMD neem en deze ga gebruiken voor games
Zijn er buiten de prestatieverschillen nog andere zaken die verschillen tegenover een i5 750?
En natuurlijk nog: past alles bij elkaar?:O
Als het niet paste had ik dat al gezegd ;).
rows schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:26:
Toxic zie ik hier voor 281 :? Wat bedoel je Reinman?
Over de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 07:39
Ik heb dit systeem samengesteld. Het budget is ongeveer 650 euro. Er zal mee gegamed worden op 1920*1080. Ik hoor graag eventuele op- of aanmerkingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD5770 OC Edition€ 146,-€ 146,-
1Cooler Master Elite 334€ 29,99€ 29,99
1Seasonic M12-II 430W€ 60,81€ 60,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou de voeding iets goedkoper doen, gezien het zon groot deel van je budget word. Een Be Quiet L7 430 bijvoorbeeld. De kast zou ik beter doen naar een Antec Three Hundred. De clu3d versie zou ik ook niet nemen, die heeft een slechte koeler. Wil je een echt overclock model kan je beter de MSI HAWK versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 07:39
Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:57:
Ik zou de voeding iets goedkoper doen, gezien het zon groot deel van je budget word. Een Be Quiet L7 430 bijvoorbeeld. De kast zou ik beter doen naar een Antec Three Hundred. De clu3d versie zou ik ook niet nemen, die heeft een slechte koeler. Wil je een echt overclock model kan je beter de MSI HAWK versie nemen.
Bedankt voor de reactie.
Ik wil graag een modulaire voeding dus dan zijn er niet zo heel veel opties. Andere optie zou zijn Coolermaster Realpower M520 maar geloof dat die kwalitatief minder is.
Welk voordeel biedt de Antec Three Hundred boven de kast die ik nu gekozen heb?
Ik hoef niet per sé een overclock model. Ik wil alles bij de Zercom bestellen en deze was daar 5 euro duurder dan een Sapphire op stock speed dus vandaar de keuze. Welke 5770 hebben dan nog meer een fatsoenlijke koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Graag zou ik jullie deskundige advies willen rond dit systeem. Mijn budget ligt rond de 800 euro. Monitor, toetsenbord en muis koop ik later.

Ik gebruik hem vooral om te gamen en vind het belangrijk dat het systeem stil is. Ook heb ik bewust gekozen voor deze behuizing omdat hij mooi strak is.

Passen de onderdelen op elkaar? En hebben jullie misschien nog andere op/aanmerkingen? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van dus al het advies is welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,85€ 49,85
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Sharkoon Rebel9 Alu Zwart€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,-

Ik bestel alles trouwens bij Azerty en laat het ook door hun assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Als het niet paste had ik dat al gezegd ;).

[...]

Over de normale.
Verder wel goed en waar voor mn geld? Ik wil nl hiermee zo een 4-5 jaar redelijk/goed mee gaan voor games!:D En er zijn geen nadelen tegenover de i5 750 bij games als het goed is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twistedmark schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:20:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Ik wil graag een modulaire voeding dus dan zijn er niet zo heel veel opties. Andere optie zou zijn Coolermaster Realpower M520 maar geloof dat die kwalitatief minder is.
Sja, ik heb modulair, maar ik moet persoonlijk zeggen dat het imho niet zo super veel toevoegt. Een normale voeding kan je ook de kabels netjes van weg werken.
Welk voordeel biedt de Antec Three Hundred boven de kast die ik nu gekozen heb?
Veel betere koeling. Stiller.
Ik hoef niet per sé een overclock model. Ik wil alles bij de Zercom bestellen en deze was daar 5 euro duurder dan een Sapphire op stock speed dus vandaar de keuze. Welke 5770 hebben dan nog meer een fatsoenlijke koeler?
Dan zou ik de sapphire nemen.
Negio schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:49:
Graag zou ik jullie deskundige advies willen rond dit systeem. Mijn budget ligt rond de 800 euro. Monitor, toetsenbord en muis koop ik later.

Ik gebruik hem vooral om te gamen en vind het belangrijk dat het systeem stil is. Ook heb ik bewust gekozen voor deze behuizing omdat hij mooi strak is.

Passen de onderdelen op elkaar? En hebben jullie misschien nog andere op/aanmerkingen? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van dus al het advies is welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,85€ 49,85
1Sharkoon Rebel9 Alu Zwart€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,-

Ik bestel alles trouwens bij Azerty en laat het ook door hun assembleren.
Dan zou ik zorgen dat je er goeie fans bij doet. Nexus fan bijv.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-03-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:57:
Wat is er dan slecht aan die koeler?
Zelf heb de 5770 v2 van Club3D maar de koeler is erg stil en weet de gpu toch echt koel te houden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 21:31
Anoniem: 335933 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:56:
[...]

Verder wel goed en waar voor mn geld? Ik wil nl hiermee zo een 4-5 jaar redelijk/goed mee gaan voor games!:D En er zijn geen nadelen tegenover de i5 750 bij games als het goed is toch?
Jawel, er is één heel groot nadeel. Morgen stopt deze processor ermee terwijl die andere nog fijn een weekje mee ploetert.
Nee joh, bijna geen verschil in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychoclown schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Wat is er dan slecht aan die koeler?
Zelf heb de 6770 v2 van Club3D maar de koeler is erg stil en weet de gpu toch echt koel te houden.
Ik heb meldingen gezien die zeggen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Anoniem: 134818 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:11:

Dan zou ik zorgen dat je er goeie fans bij doet. Nexus fan bijv.
De koeler van de voeding en de standaad koeler in de behuizing is niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negio schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:43:
[...]

De koeler van de voeding en de standaad koeler in de behuizing is niet genoeg?
Nee(naja genoeg wel) en de koeler in de behuizing zal ook niet van echt goeie kwaliteit zijn. Meerdere fans op langzame stand creëert goeie airflow en is stil. Ik zou ook kijken naar een silencer kit met geluidsabsorberende matten. Is wel wat werk, maar helpt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Oke, bedankt voor de tip! En hoeveel fans zal ik toevoegen dan?

De componenten zijn wel allemaal in orde? Compitabel met elkaar bijv.? Het is de bedoeling dat ik de komende tijd er leuk op kan gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Negio op 08-03-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Negio schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:40:
Oke, bedankt voor de tip! En hoeveel fans zal ik toevoegen dan?

De componenten zijn wel allemaal in orde? Compitabel met elkaar bijv.? Het is de bedoeling dat ik de komende tijd er leuk op kan gamen.
Ja, ziet er goed uit. Je kan maximaal 4 fans plaatsen in die kast. Zou er vier nemen en de fan die er standaard inzit vervangen. Ipv. de Nexus kan je ook de Yate Loon D12SL-12 nemen, die kost slechts 3,25 euro per stuk. De Nexus fans komen nml. ook van Yateloon (valt bijv. op bij typenummer).
Review:

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Oke, stop ik die fans erin. Er is alleen een probleem met de levertijd van de videokaart. Op Azerty stond al dat de levertijd 'meer dan 10 dagen' betrof, dus ik heb ze even gemaild voor een meer preciezere indicatie. Dit was hun antwoord:

Goedemorgen,

U heeft interesse in een videokaart besteld uit de 5800 serie.
Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.
Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.
Gezien de populariteit van deze kaart loopt het backupbestand bij de leveranciers enorm op.
Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum en hoe lang het gaat duren voordat uw kaart geleverd wordt.

Helaas gaat het hier om de allernieuwste kaarten en is er dus geen goed alternatief.
mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,

Pietje Puk
Azerty Helpdesk

Balen dus! Ik wil hier liever niet op wachten. Welke kaart raden jullie mij aan? Ik wil niet inleveren op de prestaties, dus dan moet die maar wat duurder zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 09-03-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees hun 2e allinea eens. Het alternatief is HD5770 in CF wil je op de zelfde prestaties(iets meer) uit komen. Of je zult de eerste de beste leverbare versie moeten nemen.

ATI HD58xx en HD5970 Levertijden topic

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
In CF bedoel je 2 kaarten die crossfire werken toch? De eerst leverbare versie wil ik wel nemen, maar voor hetzelfde geld duurt dat nog tijden... 2 keer een HD5770 lijkt me dan wel een geschikte optie.

Wanneer ik 2 videokaarten neem, moet ik dan nog andere componenten aanpassen (moederbord, voeding, koelers enz.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moederbord moet anders dan idd. De voeding trekt het wel.

pricewatch: Biostar TA790GX3 A3+ 5.x <= niet duur bij azerty :).

En als HD5770 zou ik 2x deze doen: Direct leverbaar en met redelijke koeler en als bonus klein beetje overgeklokt.
http://www.azerty.nl/8-97...ische.html?tab=tech_specs

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:09
Net is mijn systeem binnen gekomen, nou ja de losse onderdelen.

Nu heb ik net de CPU (AMD Phenon II X4 955 BE) geinstalleerd op het moederbord, en wil ik de koeler erop zetten. Ik dacht dat hier altijd nog koelpasta op moet, maar op de koeler zelf (geleverd bij de CPU), zit al koelpasta lijkt het. Er zit een grijs vierkantje op de onderkant van de koeler. Is dit genoeg? Of moet ik nog even een tube'tje ophalen? Ik wil in eerste instantie nog niet overclocken, tegen die tijd zet ik er een andere koeler op. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dat grijze vierkantje is idd voldoende. Je hebt geen pasta meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:09
Fantastisch. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:10:
Het moederbord moet anders dan idd. De voeding trekt het wel.

pricewatch: Biostar TA790GX3 A3+ 5.x <= niet duur bij azerty :).

En als HD5770 zou ik 2x deze doen: Direct leverbaar en met redelijke koeler en als bonus klein beetje overgeklokt.
http://www.azerty.nl/8-97...ische.html?tab=tech_specs
Oke bedankt! Ik kom nu wel zo'n 60 euro duurder uit. Is dat het waard of is het verstandiger om toch te wachten tot de Azerty de 5800 serie weer kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Negio schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:16:
[...]

Oke bedankt! Ik kom nu wel zo'n 60 euro duurder uit.
Wat is je budget dan? Want je kan iets inleveren op de processor, moederbord en videokaarten met behoud van CrossfireX maar zonder noemenswaardige prestaties in te leveren. Hooguit zal je iets langer moeten wachten op die videokaarten maar niet zo lang als de 5850, denk ik.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 126,-€ 126,-
1Asrock M3A790GXH/128M€ 83,57€ 83,57
1be quiet! L7 530W€ 49,99€ 49,99
2Gigabyte GV-R577D5-1GD-B€ 139,40€ 278,80
1Samsung SH-S223C€ 15,38€ 15,38
1Sharkoon Rebel9 Alu Zwart€ 52,98€ 52,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,67

Totaal 833,- bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negio schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:16:
[...]

Oke bedankt! Ik kom nu wel zo'n 60 euro duurder uit. Is dat het waard of is het verstandiger om toch te wachten tot de Azerty de 5800 serie weer kan leveren?
Ik denk dat je dan lang kan wachten als je hem goedkoop wil hebben. Van de prijzen die ik leverbaar zie is een HD5850 ook 280 euro. Dat is die beide HD5770 kaarten ook. Die zijn ook nog eens OCed. Heb je het leverbaarheid topic gelezen? Ja zowel 2 kaarten als het mobo zijn duurder. Je krijgt er wel een mooi luxe mobo van een goed merk voor. Vind hem mooi geprijsd. Het moederbord is maar marginaal duurder.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B211058%5D=1

Voordeel van de Nexus over de Yate loons is dat ze rubbertjes mee leveren om de fan mee vast te zetten = stiller.

kijk ook hier eens:
http://www.azerty.nl/8-1090/geluidsdemping.html

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349367

Hallo,
ik ben bezig met een gamesysteempje voor mezelf te bouwen.
hiervoor wou ik kijken wat jullie meningen over het systeem zijn.

Wat ik al heb:
Antec Nine Hundred II Kast
MSI P55-GD65 Mobo

Wat er Waarschijnlijk in komt:
Intel Core I5 750
2x4 GB Ram DDR3 -1333 kit van Geil
XFX HD5770 XXX
500 GB Maxtor HD
Thermaltake 750W W0116 PSU

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two€ 89,80€ 89,80
2GeIL GV34GB1333C7DC€ 97,95€ 195,90
1Intel Core i5 750€ 158,90€ 158,90
1MSI P55-GD65€ 127,-€ 127,-
1Thermaltake Toughpower 750W€ 116,-€ 116,-
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,60

budget zit (inc kast en mobo) rond de 1000 euro
verbeteringen of tips zijn altijd welkom :)

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 349367 op 09-03-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom de te dikke voeding? Heb je de topic warning hier onder gelezen? Waarom een maxtor hd en geen betere spinpoint F3. Maxtor is gedegradeerd tot het B merk van Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de te dikke voedding omdat ik niet wist of ik genoeg zou hebben aan 500W en Maxtor HD omdat ik die nog wel thuis heb liggen en scheelt dat echt zoveel dan met die spinpoint?
en nogmaals excuses, had iets te snel door de warning heen gelezen, ga gelijk wishlist maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349367 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:28:
de te dikke voedding omdat ik niet wist of ik genoeg zou hebben aan 500W
Een 350 watt a merk voeding zou het nog kunnen trekken. Wil je de optie tot CF houden dan kan je met HD5770's het wel af met een goeie 500+ watt voeding. Wil je de optie houden om later met sterkere kaarten in CF te gaan, dan zit je aan de 650/700 watt. Ik zou voor het eerste gaan en eigenlijk CF vergeten als je het niet direct neemt.
en Maxtor HD omdat ik die nog wel thuis heb liggen en scheelt dat echt zoveel dan met die spinpoint?
Ja. :) Op je langzaamste onderdeel is het meeste te winnen ;).
en nogmaals excuses, had iets te snel door de warning heen gelezen, ga gelijk wishlist maken.
Foei ;). })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het al aangepast, ik zat echter ook op de 750W omdat ik de optie tot CF wel open wil houden :) voor loon van de maand daarna.
misschien dat ik er ipv die maxtor of een spinpoint een SSD in ga zetten :) dat moet als het goed is nog iets beter werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD5770 in CF kan makkelijk met een 500 watt voeding.

pricewatch: Antec TruePower TP-550

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is mooi om te weten :)
dan word het dus ongeveer zo:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two€ 89,80€ 89,80
2GeIL GV34GB1333C7DC€ 97,95€ 195,90
1Intel Core i5 750€ 158,90€ 158,90
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5€ 113,53€ 113,53
1MSI P55-GD65€ 127,-€ 127,-
1Thermaltake Toughpower QFan 500W€ 87,-€ 87,-
2XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)€ 158,-€ 316,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.088,13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou de Antec nemen die ik boven gepost heb. Ook modulair, maar 80 plus bronze en als ik het goed heb seasonic build. Die SSD wie je nu hebt heeft een verbeterde, maar vergruisde Jmicron controller. Hij doet het irl prestaties wel redelijk. Niet zo goed als een postville.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 16:48

dimako_

Vogel

En het is geen optie om voor 1000+ euro een dikker 2e hands systeem te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk het zit zo, ik krijg vanwege mijn stage een nieuwe computer van mijn baas met een budget van rond de 1000 euro, we kopen ong 99% bij gistron in dus 2ehands is geen optie :P en daarom ben ik ook enigsinds beperkt tot het assortiment van gistron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het en het enige goeie merk dat ze daar hebben is Thermaltake :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaar dat ik bij die thermaltake voedding uit kwam, we hebben ook de mogelijkheid om bij alternate te bestellen hoorde ik net btw. misschien dat daar iets beters staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alternate heeft die Antec TP die ik voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk dat is mooi :) dan kan ik die wel doen :) maar zou dit hele systeem een beetje lekker lopen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar voor gamen zou ik 1 set van 4GB nemen en een postvill SSD. Als kast zou je ook nog kunnen kijken naar de CM690 II. Die doet het ook erg goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 349367 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:10:
maar zou dit hele systeem een beetje lekker lopen denk je?
Laat Alternate nou net een bundel aanbieding hebben. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/Wout3rr_pc1.jpg

Kijk eens, 899 euri en kan je vandaag nog afhalen. Je kan die 1TB schijf ook vervangen door een SSD (als je dat belangrijker vindt) en dan zit je ook aan je budget maar heb je wel één 80GB schijfje.

Of met een HD5830, zit een beetje tussen 5770 en 5850 in. Kan je ook vandaag nog afhalen. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/Wout3rr_pc2.jpg

HD5830 + SSD

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/Wout3rr_pc3.jpg

En zo kan je eindeloos doorgaan, opties genoeg dus en anders weet ik het ook niet meer. 8)7

Bij Gistron kan je dit doen:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/Wout3rr_pc4.jpg

Of dit maar dan is die 5830 niet op voorraad.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/Wout3rr_pc5.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door chim0 op 09-03-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is allemaal heel leuk chimo maar ik heb een andere kast en zo ben je de CPU vergeten :P
De kast en Mobo heb ik al hier staan :)

@Reinman: hoezo 1 set van 4GB 2en niet 2? :P is 8GB is double the fun ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 349367 op 09-03-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 349367 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:29:
is allemaal heel leuk chimo maar ik heb een andere kast en zo ben je de CPU vergeten :P
De kast en Mobo heb ik al hier staan:
Oh ok, wist ik niet. Processor ben ik niet vergeten hoor, bij Alternate is het een bundel en bij Gistron zit ie er los bij, kijk maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349367 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:29:
@Reinman: hoezo 1 set van 4GB 2en niet 2? :P is 8GB is double the fun ^^
Nee dat is het niet :S. Je SSD is van het mindere soort. Je hebt dan meer aan een betere SSD dan aan 8GB geheugen wat games niet echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahh op die manier, ja ik kan wel gewoon een goede SSD doen en er dan later een extra 4GB bij prikken als ik het nodig vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349367 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:34:
ahh op die manier, ja ik kan wel gewoon een goede SSD doen en er dan later een extra 4GB bij prikken als ik het nodig vind
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke SSD is betaalbaar en toch goed? ^^ hoeft niet een lomp grote (qua ruimte niet omvang) HD te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intel Postville 80GB. Je kan dan het beste de R5 variant nemen, die komt met bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gelukkig nog een bracket liggen, die kreeg ik bij de kast :)
bedankt voor jullie meningen en op/aan merkingen,
zodra alles binnen is en in elkaar zit komt er wss wel een reviewtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 2,5" naar 3,5" bracket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Wat vinden jullie van dit game systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,14€ 136,14
1Cooler Master Centurion 5€ 44,-€ 44,-
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 108,-€ 108,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 96,24€ 96,24
1LG W2343T€ 146,-€ 146,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 53,47€ 53,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@reinman
volgensmij wel, of het is een 5,2 naar floppy ding, maar komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voeding kan je beter een Be Quiet L7 530 nemen. Die is kwalitatief beter. 1600mhz geheugen is overdreven. 1333mhz voldoet. Waarom zon duur moederbord? Neem dan een 770TA-UD3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Odysseus253 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:48:
Wat vinden jullie van dit game systeem:
Ik heb liever dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,14€ 136,14
1Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5€ 257,99€ 257,99
1Asus M4A77€ 55,48€ 55,48
1be quiet! L7 530W€ 50,96€ 50,96
1Cooler Master Centurion 5€ 44,-€ 44,-
1Samsung SH-S223C€ 15,38€ 15,38
1Samsung Syncmaster P2450H€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 912,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:56:
Voeding kan je beter een Be Quiet L7 530 nemen. Die is kwalitatief beter. 1600mhz geheugen is overdreven. 1333mhz voldoet. Waarom zon duur moederbord? Neem dan een 770TA-UD3.
De 770TA-UD3 mist Crossfire, maar als ik er over nadenk zal ik dat niet nodig hebben (ik neem aan dat de 5850 wel een aantal jaartjes meegaat..).

Dat geheugen had ik gekozen vanwege het minimale prijsverschil met de 1333mhz versie.

Die voeding kan ik aanpassen inderdaad. Modulair is niet een vereiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odysseus253 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:07:
[...]

De 770TA-UD3 mist Crossfire, maar als ik er over nadenk zal ik dat niet nodig hebben (ik neem aan dat de 5850 wel een aantal jaartjes meegaat..).

Dat geheugen had ik gekozen vanwege het minimale prijsverschil met de 1333mhz versie.

Die voeding kan ik aanpassen inderdaad. Modulair is niet een vereiste!
CF met HD5850 zou ik ook niet doen met een 500 watt voeding. Dan zakken de lijnen aardig in. Zeker met die OCZ. Sja, je wint in ieder geval weinig met sneller geheugen, je zou het ook wel op 1333 cas 7 kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:29
Hoi,

Ik zit nu met een twijfelpuntje namelijk:

1. http://azerty.nl/winkelma...53357]=1&product[72617]=1

2. http://azerty.nl/winkelma...34729]=1&product[80156]=1

De 2de heeft een uitgebreider moederbord met goedkoper geheugen. Is totaal iets duurder uit (10 euro) Maar heb dan wel 4 sloten voor RAM i.p.v 2 die anders met setup1 dan gelijk vol zitten. En mogelijkheid om een 2de 5770 er in te zetten / crossfire.

Of goedkoper moederbord met duurder geheugen met latencie 7 ipv 9. Opzich maakt het mij die 10 euro niet uit, en ik vind het wel fijn als ik toch crossfire kan gaan draaien omdat ik misschien binnen 1 jaar een 2de er inzet. Daarbij kan er in de toekomst dan ook meer ram geheugen in. Wat zouden jullie doen?

Wat zullen jullie doen?

[ Voor 5% gewijzigd door conara op 09-03-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:10:
[...]

CF met HD5850 zou ik ook niet doen met een 500 watt voeding. Dan zakken de lijnen aardig in. Zeker met die OCZ. Sja, je wint in ieder geval weinig met sneller geheugen, je zou het ook wel op 1333 cas 7 kunnen draaien.
Afgezien van de voeding die het moeilijk krijgt, de verhouding cpu-geheugen-gpu is dan totaal uit proportie.

@chim0: ik ben niet zo'n fan van Asus. Ik geloof best dat ze goede producten maken, maar ik heb er slechte ervaring mee (gewoon pech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@2boris
Ik zou het niet kunnen uitbereiden van het geheugen veel vervelender vinden. Dat is mogelijk over een jaar een makkelijke upgrade. Die lagere cas is maar een kleine winst. Ik zou die asrock dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odysseus253 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:22:
[...]
Afgezien van de voeding die het moeilijk krijgt, de verhouding cpu-geheugen-gpu is dan totaal uit proportie.
Dat valt wel mee: Gamen leunt meer op de grafische kaart. Hoe 'zwaarder' je het grafisch maakt, hoe meer het op de GPU leunt, hoe minder je CPU er toe doet als ie boven een bepaald minimum zit. Ik zou gewoon CF laten voor wat het is en die TA-UD3 nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Laatst online: 11-05 17:46
Hey Odysseus253.

Goed systeem heb zelf ook zo'n gigabyte mobo, werkt fijn ziet er degelijk uit en je kan er sata 3 en USB 3 apparaten op aansluiten plus als de hexacore processoren uit komen moeten die er ook op kunnen dus een goede inverstering om lang plezier van te hebben.

Zelf heb ik twee sprinpoint hardeschrijven in raid 0 staan voor extra snelheid, tja minder veilig maar het werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Laatst online: 07:29
Oké dan ben ik er uit :P

EDIT die prijzen blijven maar omhoog gaan de i5-750 is net zo'n 15 euro duurder geworden...

[ Voor 66% gewijzigd door conara op 09-03-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346169

hallo mensen voor iedereen die dit lees ik ben vrij wel nieuw hier en heb dus een vraag

ik heb een moederbord gekocht de asus p5e3 pro
en ik wil hiero graag 6 gig aan werk geheugen toevoegen maar ik ben een beginner
met pc bouwen dit is mijn eerste build en ik was bang dat het dalijke niet pas of werkt
dus zodoende heb ik jullie advies nodig

ik heb een site gevonden waar een mooije ddr3 kingston 6gb 1333mhz
http://www.cool-prices.nl...1333-kit3-cl9-1.5v-473239

nu weet ik niet zit er veel verschil in de 1333mhz en de 1600 ik ben een gamer
en ik wil wat vrij degelijks

mij setup om het zo tenoemen is dit
antec 902
asus p5e3 pro
cpu heb ik nog niet maar het wort een q9650
cpu cooler is een coolermaster v8
ddr3 nog geen keuze kenne maken
xfx hd 4890 black edition
cd rom nog onbekent
harddisk oke nog onbekent
psu nox 650watt

ik weet niet of julie er wat aan hebbe maar ik dacht voor alle zekker heid :)

sorry voor de typfouten of dergelijke heb een erge form van dislecktie met typen :'(

maar in iedergeval elk beetje advies zal ik zeer op prijs stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom heb je een verouderd socket gekocht? S775 ondersteund alleen dual channel, dus 2 kanalen moeten gelijk zijn. dus 2x2+2x1GB voor 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rein man die snap ik eve niet van dat 2x2+1gb als je 6 gb koop ken je toch 3x2gb er in doen en waarom een verouderde socket omdat ik niet zo rijk ben om naar 1156 of 1356 overtestappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346169 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:24:
rein man die snap ik eve niet van dat 2x2+1gb als je 6 gb koop ken je toch 3x2gb er in doen en waarom een verouderde socket omdat ik niet zo rijk ben om naar 1156 of 1356 overtestappen
Je verliest dual channel met 3x2GB. 1156 is ongeveer even duur, je kan beter eerst vragen voor je wat koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314087

Hey, ik wil binnenkort mijn systeem vernieuwen. Met de BBG voor gaming-systemen kom ik al een heel eind, maar helaas is de prijs mij net wat te hoog. Ik ben al in het bezit van een prima voeding, systeemkast, boxen, beeldscherm, muis en toetsenbord.

Het systeem ziet er vooralsnog dus als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/1016/systeem1.jpg

Het liefst kom ik niet boven de € 500, dus waar kan ik nog wat besparen zonder al te veel in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rein man dat was meschien wel zo slim dus dan moet ik voor 4x2 gb gaan iets duurder maar wel better begrijp ik er dan uit toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben er uit dankje rein man :) ik ga nu voor 4x2 gb iets duurder maar wel better is
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.

Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?