[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.555 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
chim0 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:25:
[...]

Niet altijd, hangt sterk van het spel af. Ik ken spellen waarbij ik mijn processor (licht) overklokte en ik aanzienlijk meer frames kreeg, processor was hier dus de bottleneck. Ik zou dus kijken naar welke spellen je allemaal speelt en misschien wat reviews lezen want het kan behoorlijk verschillen van spel tot spel. Het zou zo moeten zijn zoals je omschrijft want dan heeft je dure videokaart nut maar helaas is processor nog te vaak een bottleneck (ook afhankelijk van je instellingen, toeters en bellen en resolutie natuurlijk en hoe het spel is geprogrammeerd).
Game is battlefield 2 en combat arms. Ik vind het heel moeilijk om over te stappen naar AMD. Ben verliefd geworden op interl qua processor, en ik moet Reinman wel gelijk geven over zijn samenstelling. Kan voor 600 euro dan aan schermen halen. Ik ben gesponsered voor mijn comp, dus ik heb een groot budget. Maar dat betekend niet dat ik alles uit moet geven. Je hebt die kansen niet iedere dag. Dus wil zo verstandig mogelijk.
Zeg tenminste dat deze kaart wel de bom is, want echt die andere kaarten zijn op. Zie het topic over levertijden maar. Iedereen wordt gek.http://tweakers.net/pricewatch/255039/msi-r5850-twin-frozr-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:31:
[...]

Game is battlefield 2 en combat arms. Ik vind het heel moeilijk om over te stappen naar AMD. Ben verliefd geworden op interl qua processor, en ik moet Reinman wel gelijk geven over zijn samenstelling. Kan voor 600 euro dan aan schermen halen. Ik ben gesponsered voor mijn comp, dus ik heb een groot budget. Maar dat betekend niet dat ik alles uit moet geven. Je hebt die kansen niet iedere dag. Dus wil zo verstandig mogelijk.
Zeg tenminste dat deze kaart wel de bom is, want echt die andere kaarten zijn op. Zie het topic over levertijden maar. Iedereen wordt gek.http://tweakers.net/pricewatch/255039/msi-r5850-twin-frozr-2.html
Gewoon de standaardste nemen, ik ben niet zo van al dat exotische.

Ik heb je verhaal niet helemaal gelezen maar als ik het zo hoor, zou ik gewoon voor een X58 + i7 930 + 6GB + SSD + 2x 5850 crossfire gaan met een leuke kastje en een stevige 650 of 750 watt voeding. Geen limieten of beperkingen, alles heerlijk snel. Ik had toen een paar van die opstellingen gemaakt geloof ik, zit je rond de 1600/1700 euro en kan je leuk gamen en programmeren. Tenzij je stil of waterkoeling wil enzo maar persoonlijk maal ik daar niet om, ik hou van lekker alles standaard, werkt prima.

Heb je Asrock's nieuwste bord gezien trouwens? Ik vind hem echt vet. :9~ Weet alleen niet of ie leverbaar is.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=X58 Extreme3&cat=Overview

Nog een voordeel van X58 als je met meerdere videokaarten wil werken, alles werkt erop dus zowel ATI als Nvidia. :)

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 06-04-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:31:
Ik vind het heel moeilijk om over te stappen naar AMD. Ben verliefd geworden op interl qua processor
Als het om gamen gaat zul je weinig verschil merken tussen de phenom II en i5 of i7, enkel misschien als je gaat OC'en (phenom II is al standaard hoger geklokt en komt relatief dus minder ver met OC). Voor rendering is een i5 of i7 wel beter, al is een phenom II natuurlijk sowieso niet traag, dus heeft alleen zin als het renderwerk ook een beetje zwaar is. Als je dus op zwaar renderen voorbereid moet zijn vind ik een i7 geen slecht idee.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ben blij dat Chimo en Reinman op 1 lijn zitten. ED_L kun jij het verlossende woord geven. Reinman heeft me bijna naar amd gepraat met goeie argumenten, en chimo noemt hetzelfde systeem als ik. En zo gaat het over alle forums hier. Er is geen beste systeem, maar er is wel een systeem dat qua prijs/kwaliteit toch in de buurt van het gewenste kan komen. Ikzelf denk omdat het de eerste keer is dat ik dit doe, reinman als basis moet nemen, maar ik zou zo graag intel willen, en ik hoor hem al denken dan doe je dat toch. Is het echt zo dat het systeem zich kan aanmeten met de 930 van intel.

Die 1055 systemen met 6 cores liggen ookal op de markt van amd. Zitten ook rond de 200 euro. Ik post wel een extra systeem, want raak een beetje het overzicht kwijt.

@ Reinman wat vind je van de opmerking van Bwerg. Ik vind hem goedgeplaast.

@ Chimo benchmark cpu Hier kun je duidelijk zien dat de cpu op gamegebied niet zoveel meer uitmaakt, maar dat de gpu de duidelijk leidende factor is.

[ Voor 17% gewijzigd door iTzLife op 06-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:55:
Ben blij dat Chimo en Reinman op 1 lijn zitten.
Dat zou een mijlpaal in de geschiedenis der mensheid zijn! :D

(nah valt allemaal reuze mee :* )
@ Chimo benchmark cpu Hier kun je duidelijk zien dat de cpu op gamegebied niet zoveel meer uitmaakt, maar dat de gpu de duidelijk leidende factor is.
Mja, ik doe wel meer met mijn PC dus een i7'tje zou ik echt niet erg vinden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:55:
Ben blij dat Chimo en Reinman op 1 lijn zitten. ED_L kun jij het verlossende woord geven. Reinman heeft me bijna naar amd gepraat met goeie argumenten, en chimo noemt hetzelfde systeem als ik. En zo gaat het over alle forums hier. Er is geen beste systeem, maar er is wel een systeem dat qua prijs/kwaliteit toch in de buurt van het gewenste kan komen.
Tja, daar sla je nu eenmaal de spijker op zijn kop. Als je naar de BBG van afgelopen maart kijkt, dan kun je in alledrie de opties (AM3, s1156 en s1366) je budget prima kwijt. Ik zet ze even op een rijtje.

s1366 (i7 930): Je startsetup, waarbij je als argument 'goed upgradebaar' had. Dat is wat twijfelachtig. Ja, je kunt er een 980X in zetten, maar wil je dat over twee jaar ook? Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat er op dit socket geen grote verrassingen mer staan te gebeuren. pro: retesnelle CPU, goede OC eigenschappen, goed voor CF en/of SLi. con: duur, in games niet sneller dan de rest.

s1156 (i5 750): Deze CPU is behoorlijk te meten met een i7 930, al is hij wat trager. Ook op dit socket verwacht ik geen spannende zaken meer, omdat Intel hem komende winter (AFAIK) gaat vervangen. pro: snel, beter betaalbaar, goede OC. con: gelimiteerde CF/SLi door beperking bandbreedte chipset, socket loopt nu al tegen het einde van de ontwikkelingen aan.

AM3 (X4 955): De traagste van de drie cpu's, maar daar merk je in games niets van; zeker niet in single GPU setups. pro: prijs, enorm flexibele chipsets voor een lage prijs, six core cpu's komen waarschijnlijk eind mei. con: mindere OC, trager in non-gaming apps.
Ikzelf denk omdat het de eerste keer is dat ik dit doe, reinman als basis moet nemen, maar ik zou zo graag intel willen, en ik hoor hem al denken dan doe je dat toch. Is het echt zo dat het systeem zich kan aanmeten met de 930 van intel.
Uiteindelijk rent die i7 930 rondjes om de X4 955, maar ga jij dat ook merken? Ik zie in jouw eisen niets dat een zware cpu noodzakelijk maakt. En merkentrouw is niet goed voor het nemen van een verstandige beslissing.
Die 1055 systemen met 6 cores liggen ookal op de markt van amd. Zitten ook rond de 200 euro. Ik post wel een extra systeem, want raak een beetje het overzicht kwijt.
Ja, maar je wilde je machine toch volgende week vrijdag in huis? Dan is die X6 nog niet op de markt.

Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van de flexibiliteit in de chipsets van AMD. Bij Intel voel ik me op dat vlak enorm gepiepeld, omdat ze me heel bewust beperkingen opleggen. Aan de andere kant heeft Intel de meest sexy cpu's op het moment. Als ik nu zou willen kopen, wachtte ik het liefst op de beschikbaarheid van een 890FX chipset met Thuban X6 cpu (AMD dus), maar die luze heb jij niet, omdat het volgende week al thuis moet liggen.

Ik kan die knoop niet voor je doorhakken, maar kun je misschien aangeven wat je het liefst uit zou geven aan je machine? Moet daar ook een beeldscherm bij? Heb je in het kader van je 2d werk behoefte aan een betere monitor als het gaat om kleurechtheid en kijkhoek? Zou je nu willen investeren in usb 3.0 en/of sata-600? Ben je bereid om over een paar maanden al een kleine upgrade aan je systeem te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:06:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 45,90€ 45,90
1Intel Core i7 860€ 241,90€ 241,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1LG W2253V-PF€ 159,-€ 159,-
1MSI P55-CD53€ 83,95€ 83,95
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 44,99€ 44,99
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 239,-€ 239,-
1Seasonic M12II 520W€ 71,35€ 71,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,04

Snellere HD, snellere CPU, 2GB geheugen minder maar voor PC gamen heb je toch nog niks aan 6GB geheugen of meer. Betere behuizing is degene van jouw zal het wel wat heet worden.
Minder overdreven voeding en ander mobo is nodig voor de CPU.

Voor de rest gewoon de goedkoopste HD5850 nemen die je kan vinden. :)
Hee,

Bedankt voor je reactie!
Waarom heb je de 2GB er afgehaald? Ik neem aan dat ik dit niet alsnog erbij kan doen of past dit gewoon niet op het systeem?
In de post van de moderator, die deze lijst heeft samengesteld: gallery: Oakkii
staat dat ik beter een i5 750 kan kopen. Waarom is dat? Toch niet alleen omdat die i5 goedkoper is?
MVG,

Oakkii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ik ga het proberen goed te specificeren.

Renderen
Voor mijn studie/werk is het renderwerk niet zo heel belangrijk. Uiteraard moet het sneller gaan dan nu, maar wij hebben krachtige Hp stations met quadro kaarten die dat voor me kunnen doen, maar af en toe zo 1 keer per half jaar, ben ik genoodzaakt dit op me eigen pc te doen. Maar ben wel veel met sketch-up en autocad (2d) bezig om mijn eigen pc.

Gamen
ALs ik thuis kom van me werk (en geen vrouw wil horen), wil ik gewoon lekker kunnen gamen. Ik hoef geen 12 schermen, maar 3 zou ik wel fijn vinden om die sfeer eens te proeven.

Mijn budget is 2000 euro incl 3 schermen. Heb zelf 1 maar die is vga, en niet HD. Ik dacht alleen hoe goedkoper, zou voor ene student wel beter zijn, want het is niet mijn geld, en wat ik over zou hebben, zou ik gebruiken voor een mooie vakantie in de zomer.
Als het systeem opzich exl schermen en overige externe componenten (muis etc,) rond 1400 euro ligt ben ik heel tevreden!

Ik zou volgende maand al een upgrade willen doen. Ik moet alleen nu echt een systeem hebben ivm met studie/werk. Ik zit nu al 4 weken zonder. Ik had zelfs bijna dit systeem gekocht met een hd 5450 kaart. Die is tenminste leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ oakki

Een 860?, als je goed het forum leest zie je dat de 750 die op hetzelfde socket zit, veel beter presteert dan de 860. ALs we de prijs er ook bij gaan bekijken dat wint de 750 dubbel. Persoonlijk zou ik nooit de keus maken voor een 860.

@all
Ik gebruikte vaak deze site om te kijken wat de prestaties zijn van de processor opzich. En intel staat toch best wel bovenaan. Had natuurlijk nu wel moeten begrijpen dat er een onderdog kan zijn die je systeem naar beneden helpt, en dat is toch wel de gpu. Maar 920 en 860 komen niet in mijn woonkamer!

En kan iemand iets zeggen over die msi kaart. Stel je wil een 5850 kaart. Wil je die binnen twee weken dan zit je rond de 300 euro. Die twin razor vind ik dan een beter keus, maar we gaan al over de 300 euro, en dan kan ik denk ik beter een 5870 kopen. Maar aangezien we dan richting de 450 euro gaan ivm levertijd, kunnen we met iets bijleggen een 5970 nemen..en dan....ja je begrijpt me wel toch

[ Voor 27% gewijzigd door iTzLife op 06-04-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Even een basis neergezet. Uiteraard kan de prijs nog wat zakken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,90€ 136,90
1Antec Performance One P183 Zwart€ 106,80€ 106,80
1Antec TruePower TP-650€ 77,86€ 77,86
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 119,85€ 119,85
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 197,-€ 197,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 59,90€ 59,90
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 25,62€ 25,62
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 67,-€ 67,-
1Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCIE (OC Edition)€ 511,50€ 511,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.451,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Dan hebben we toch echt weer hetzelfde probleem. een hele leuke opstelling, maar die kaart is gewoon niet te krijgen. Tenzij je hem bij conrad voor 650 euro koopt. Vandaar die twin razor van msi. Want die is 300 euro, en vandaag bestel is morgen in huis.

Maar ook jij gaat voor de amd, en dat zijn er nu 3. Me clanmember zei dat ook al. Ik hoop maar dat amd het goed gaat doen. Kun je mssn ook sommigen dingen onderbouwen, zoals de keuze voor amd en waarom de 5970, en waarom heen ocz gold 1600 6gb geheugen

Wel mooi dat je weet wat voor behuizing ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:46:
Dan hebben we toch echt weer hetzelfde probleem. een hele leuke opstelling, maar die kaart is gewoon niet te krijgen. Tenzij je hem bij conrad voor 650 euro koopt.
Kijk even niet naar de prijs en leverbaarheid. Ik heb omwille van de snelheid een willekuerige 5970 erin geflikkerd. Wat betreft de HD58xx kaarten zul je gewoon slim moet shoppen en toeslaan op een willekeurig merk. Die maken onderling toch geen echt verschil op het moment.
Vandaar die twin razor van msi. Want die is 300 euro, en vandaag bestel is morgen in huis.
€300 vind ik persoonlijk te veel voor een 5850, period.
Maar ook jij gaat voor de amd, en dat zijn er nu 3. Me clanmember zei dat ook al. Ik hoop maar dat amd het goed gaat doen. Kun je mssn ook sommigen dingen onderbouwen, zoals de keuze voor amd en waarom de 5970, en waarom heen ocz gold 1600 6gb geheugen
Ik heb voor AMD gekozen, omdat het de prijs iets drukt, terwijl je wel usb3 en sata600 onboard hebt met maximale bandbreedte. Ik vind zoals gezegd de chipsets van AMD erg veel waar vor het geld bieden. Dat je cpu dan iets minder presteert buiten games lijkt me in jouw geval te overzien. In het ergste geval verkoop je je cpu over een paar maanden en steek je er alsnog een six core in, als dat een mooi ding blijkt te zijn.
* Edmin houdt wel van een beetje knutselen aan een setup.

De 5970 heb ik gekozen omdat je aangeeft wel met drie schermen te willen starten. Als je daar op gamed is de resolutie zeer behoorlijk en kun je die extra power goed gebruiken. Voor een max resolutie van 1920*1200 zou een enkele 5850 prima genoeg zijn.
Geheugen... dat is een kwestie van uitkiezen bij de shop van je keuze. 1600 geheugen heeft in jouw geval echt geen meerwaarde over 1333. Kies gewoon een goedkope set met tenminste 1333 Cl9 spec, dan is het prima.
Wel mooi dat je weet wat voor behuizing ik wil.
Ik had al zo'n vermoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
  • Laatst online: 10-07 02:11
Beste GoT,

Ik ben al ongeveer 7/8 maanden bezig met het samenstellen van een pc en nu wordt het wel eens tijd om echt een beslissing te nemen. Ik veel gekeken bij reviews en heel veel vergeleken in de pricewatch maar ik kom er niet echt alleen uit en na het lezen van ongeveer 50 tot 75% van dit topic heb ik het gevoel dat jullie mij prima kunnen helpen.

Ik wist al vanaf het begin dat ik de pc zelf in elkaar wil zetten, maar ik weet nog niet goed waar ik hem zal bestellen. Aangezien ik binnenkort in Haarlem op kamers ga denk ik dat het wel handig is om het misschien bij een pc winkeltje te bestellen omdat ik dan gewoon met mijn hele pc daarnaar terug kan als er wat mis is. En ik kan natuurlijk gewoon op het internet bestellen (wat mij wel een beter gevoel geeft, weet niet waarom) maar dan moet ik wel weer mijn pc los opsturen en zelf uitzoeken wat er loos is.
Ik hoor dan ook graag hoe jullie er over denken.

Mijn budget is +/- €1500,- maar het liefst zo laag mogelijk.

Ik ga mijn pc gebruiken om te gamen op 3 schermen dmv eyefinity en ik ga er mogelijk wat 3D werk op doen maar dat gaat nog wel even duren want ik moet eerst nog 2 jaar systeembeheer :)

#ProductPrijsSubtotaal
2Antec SpotCool€ 10,79€ 21,58
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 77,-€ 77,-
1Corsair HX850W€ 140,40€ 140,40
1Dell Professional P2310H€ 193,78€ 193,78
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 188,-€ 188,-
1Intel Core i7 930€ 244,90€ 244,90
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,90€ 36,90
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 46,-€ 46,-
1Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 18,50€ 18,50
1Noctua NH-D14€ 72,99€ 72,99
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 149,99€ 149,99
1Razer Lycosa€ 75,-€ 75,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 119,-€ 119,-
2Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 43,98€ 87,96
1Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 272,-€ 272,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.762,06

Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht, helaas komt dit nogal een stukje boven mijn budget uit. Ik heb er niets tegen om voor een 1156 of AM3 systeem te gaan, ik was meer bezig met "dit kan nog wel beter en het kost maar een paar tientjes meer" en dat dan een aantal keer voor de meeste onderdelen. Tot nu toe heb ik altijd kant en klaar systemen gehad en zodoende weet ik eigenlijk niet zo veel van computers.

Ik weet dat er geen windows bij staat, dit omdat ik het eventueel bij surfspot kan halen, maar daar hebben ze alleen upgrades naar windows 7 en geen retail versies. Dit moet dus eventueel ook nog van het budget tenzij er een manier is om een upgrade te gebruiken zonder geactiveerde windows op het systeem. Als ik wel een OEM of retail versie moet kopen hoor ik daar ook graag nog wat advies over omdat ik waarschijnlijk nog wel wil upgraden op dit systeem en ik heb begrepen dat OEM daar problemen mee zou kunnen geven.

Ik heb geen onderdelen waarvan ik liever een bepaald merk heb, alles is gebaseerd op forum posts en reviews dus dat maakt me niet zo veel uit, Ik heb alleen wel een voorliefde voor Sapphire videokaarten, maar ik heb geen idee hoe ik dat heb gekregen.

Voor zover ik het heb begrepen is eyefinity niet echt een lichte taak voor een systeem en aangezien ik van plan ben om het op 1920/1200 of 1080p per scherm te gebruiken heb ik maar een heleboel krachtige componenten in mijn lijstje gezet.

Wat betreft harde schijven dacht ik er aan om twee 500GB F3 schijven in raid0 te zetten en dan een 2TB F3 als extra storage of om twee 1TB F3 schijven in raid0 te draaien. Ik weet dat ik de schijfruimte nodig heb omdat ik op het moment al twee externe mybook's van 1TB heb staan waarvan er eentje nog maar 40GB over heeft. Ik heb hier wel begrepen dat raid0 niet ideaal is maar ik vind een SSD op het moment nog te duur wat betreft prijs per GB.

Ik heb voor mijn laptop een muis en toetsenbord die ik eventueel kan gebruiken maar ik vind de features van de wat meer gaming gerichte invoer apparaten wel interessant.

Ik heb wel zo'n beetje opgeschreven waar ik aan kon denken, ik hoor graag de suggesties en het kritiek. en het spijt me dat ik zo'n lang bericht heb geschreven, ik probeer gewoon zoveel mogelijk in deze post te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Voordat ik met de botte bijl in je systeem ga hakken:

- Waarom heb je het over Eyefinity, terwijl er maar één scherm in je setup staat? Is het een wens? Koop je die schermen morgen? Of over twee jaar?

- Je realiseert je hopelijk dat hier nog heel veel op bezuinigd moet worden als je binnen je budget wil blijven? Helemaal als je het bij de shop op de hoek (want duurder) haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:28:
@ oakki

Een 860?, als je goed het forum leest zie je dat de 750 die op hetzelfde socket zit, veel beter presteert dan de 860. ALs we de prijs er ook bij gaan bekijken dat wint de 750 dubbel. Persoonlijk zou ik nooit de keus maken voor een 860.
Oke, Oke. Zou 550Watt hierbij voldoende zijn?
gallery: Oakkii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Edmin schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:08:
Voordat ik met de botte bijl in je systeem ga hakken:

- Waarom heb je het over Eyefinity, terwijl er maar één scherm in je setup staat? Is het een wens? Koop je die schermen morgen? Of over twee jaar?

- Je realiseert je hopelijk dat hier nog heel veel op bezuinigd moet worden als je binnen je budget wil blijven? Helemaal als je het bij de shop op de hoek (want duurder) haalt?
Er staat inderdaad 1 scherm in, ik ben van plan om eerst te kijken hoe ik het scherm vind voor ik er meer koop en ik kan er zowieso niet meer dan 2000 euro aan uit geven in verband met rijlessen en dergelijken dus het past niet in de huidige configuratie.

ik weet inderdaad dat er veel bezuinigd moeten, maar dit vind ik zelf moeilijk om te doen omdat ik op hoge kwaliteit wil gamen met eyefinity en ik eigenlijk geen idee heb of een AMD of i5 systeem dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:13:
[...]

Oke, Oke. Zou 550Watt hierbij voldoende zijn?
gallery: Oakkii
Zou ik dat systeem hebben gemaakt als het niet zo was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
ik weet inderdaad dat er veel bezuinigd moeten, maar dit vind ik zelf moeilijk om te doen omdat ik op hoge kwaliteit wil gamen met eyefinity en ik eigenlijk geen idee heb of een AMD of i5 systeem dat aankan.
De bottleneck zal eerder bij je videokaart liggen dan bij je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ Kuroiroy
Je hebt een beetje dezelfde discussie als ik heb gehad. Allereerst praat je over 3d werk dat je wil doen wat over 2 jaar pas is, en je praat over eyeinfinity. Met andere woorden het gamen is het belangrijkste, en daar moet je je pc ook op aanpassen. Voor jou geldt dus hetzelde als mij, je systeem veranderen naar een amd versie. Scheelt in de kosten, en die kan je weer gebruiken voor bijvoorbeeld een sdd, of waar ik in jou geval voor zou kiezen een een betere gpu.

@Ed_L
Hier op het forum wordt de amd 955 vaak vergeleken met de 975 van intel, en ja die verliest hij, maar wordt gezegd prijs/kwaliteit is hij gewoon veel beter. Overklokken wil haast niet, maar dat zou ik toch niet doen. Toch zijn de 930 van intel veel sterker, en staat ook in alle topics wanneer we onze pc voor andere doeleinden gaan gebruiken is intel beter geschikt.
Als we nu heel reeel kijken, kost de processor 100 euro minder. Maar is het echt zo dat we voor die 100 euro gelijke prestaties krijgen, wat niet ten koste gaat van onze high-end game pc.En een asus moederbord?

Nog een extra optie waar ik niet aan gedacht had.
Ik hou ervan om veel te frapsen, en daar mooie video's van te maken. Nog steeds de amd? En de 965 is maar een 10tje duurder.

Wat ik echt lastig vind is dat amd het afgelopen jaar zwaar afgekraakt wordt t.o.v. intel. Iedere test zien dat intel veel sterker is. Maar als we echt naar de prijzen kijken wat het ons scheelt om naar amd over te stappen is een kleine 100 euro. Jij gaat ja zeggen. Alleen kan ik het nog maar langzaam accepteren, want de cijfers van de benchmarks zitten vast in me hoofd. Nu heb ik gezien dat een goede phenom x4 minimaal 3,4gh moet hebben, wil het echt meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ok, ik ben overtuigd. Ik ga voor de AMD. Waarschijnlijk de 965 black edition, maar dat is ook niet heel veel verschil. Nu ben ik alleen nog ff met het moederbord bezig. Het liefst ga ik voor msi, en vermijdt ik asus, maar ik kan geen moederbord vinden met die specificaties als asus. Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:11:
Alleen kan ik het nog maar langzaam accepteren, want de cijfers van de benchmarks zitten vast in me hoofd. Nu heb ik gezien dat een goede phenom x4 minimaal 3,4gh moet hebben, wil het echt meedoen.
Heb ik zelf ook 'last' van gehad hoor.
Je ziet grote verschillen bij nogal wat benchmarks. Alleen de vraag is natuurlijk; hoe relevant zijn ze?
Draai je zelf programma's die een CPU echt op z'n knieen brengt? En zo ja, hoe vaak?
Als je, puur als voorbeeld, een dikke film hebt gedownload en je moet de boel parren en unrarren, is het dan voor jou echt belangrijk dat dat in 3 minuten gebeurd ipv 3:52?
Voorbeelden zijn niet bedoeld om te bokken maar ik heb zelf ook nogal wat, in mijn geval, irrelevante benchmarks (zoals ook game prestaties op ridicule lage resoluties) weg moeten strepen.
Bij wat overbleef bleek in mijn geval een AMD meer dan te voldoen (en heb nog niet eens de 955BE echt volledig op z'n staart getrapt).

Ga voor de gein nog eens op zoek naar wat benchmarks, streep diegene weg die niet relevant zijn en probeer dan objectief te bepalen welke wel op jouw gebruik van toepassing zijn.
Dat heeft mij iig redelijk geholpen. (Naast de adviezen hier natuurlijk).
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:31:
Ok, ik ben overtuigd. Ik ga voor de AMD. Waarschijnlijk de 965 black edition, maar dat is ook niet heel veel verschil. Nu ben ik alleen nog ff met het moederbord bezig. Het liefst ga ik voor msi, en vermijdt ik asus, maar ik kan geen moederbord vinden met die specificaties als asus. Dus....
Misschien deze MSI met 890 chipset, USB3.0 en SATA600?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 890GXM-G65€ 116,40€ 116,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,40

(De usb specs staan niet goed in de pricewatch, heb ik net doorgegeven). MSI product pagina link

[ Voor 37% gewijzigd door Baserk op 06-04-2010 22:42 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat ik echt lastig vind is dat amd het afgelopen jaar zwaar afgekraakt wordt t.o.v. intel. Iedere test zien dat intel veel sterker is.
Wat ik zie is dat er elke twee maanden weer minstens één AMD in de BBG terug te vinden is en dat de bottleneck bij gamen bijna altijd bij de GPU ligt :) zeker als je met eyefinity wilt gaan gamen.

Als je echt pro gaat renderen en elke dag een uur aan render-tijd kan besparen is het een heel ander verhaal natuurlijk maar zoals ik het lees kun je ook wel af met een CPU die daar wat minder snel in is (en nog steeds niet traag is).

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 06-04-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Normaal gesproken houden wij als tweakers ons bezig met serieuze zaken, en is er geen plek voor flauwekul. Met deze informatie in gedachte wil ik toch ff zeggen dat ik van jullie hou, met me eerste smilie :9 .

Wij allemaal worden overspoeld met informatie, en het is wel lastig om dat allemaal uit elkaar te houden. Maar wel erg bedankt voor de info. En mocht het niet helemaal bevallen gooi ik er over een maand mssn twee gewoon de nieuwe amd erin. Is maar een kleine kostenpost als ik deze verkoop.

Iig bedankt, en zal proberen dit topic te blijven ondersteunen, alsmede overige topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
@Ed_L
Hier op het forum wordt de amd 955 vaak vergeleken met de 975 van intel,
Oh? Door wie dan? Er is namelijk geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een €900 kostende cpu met een letterlijk zes maal zo goedkoop apparaat te vergelijken.
en ja die verliest hij, maar wordt gezegd prijs/kwaliteit is hij gewoon veel beter. Overklokken wil haast niet, maar dat zou ik toch niet doen. Toch zijn de 930 van intel veel sterker, en staat ook in alle topics wanneer we onze pc voor andere doeleinden gaan gebruiken is intel beter geschikt.
Als we nu heel reeel kijken, kost de processor 100 euro minder. Maar is het echt zo dat we voor die 100 euro gelijke prestaties krijgen, wat niet ten koste gaat van onze high-end game pc.
Ik snap eigenlijk niet wat je hier wil zeggen. Wat ik wel snep is dat de 930 niet alleen €100 duurder is, maar dat je er ook een duurder moederbord bij moet kopen. Dat maakt het verschil alleen maar groter.
En een asus moederbord?
Waarom niet? Komt prima uit de reviews.
http://www.xbitlabs.com/a...ds/display/amd-890gx.html
Nog een extra optie waar ik niet aan gedacht had.
Ik hou ervan om veel te frapsen, en daar mooie video's van te maken. Nog steeds de amd? En de 965 is maar een 10tje duurder.
Fraps... niet bepaald de zwaarste applicatie uit de boom.
Wat ik echt lastig vind is dat amd het afgelopen jaar zwaar afgekraakt wordt t.o.v. intel. Iedere test zien dat intel veel sterker is. Maar als we echt naar de prijzen kijken wat het ons scheelt om naar amd over te stappen is een kleine 100 euro. Jij gaat ja zeggen. Alleen kan ik het nog maar langzaam accepteren, want de cijfers van de benchmarks zitten vast in me hoofd. Nu heb ik gezien dat een goede phenom x4 minimaal 3,4gh moet hebben, wil het echt meedoen.
Zwaar afgekraakt? Nofi, maar misschien moet je wat minder naar mensen luisteren die niet weten waar ze over praten. Waarom denk je dat AMD systemen zo vaak in de BBG staan? En heb je de links van Reinman over cpu vereisten voor een gamebak wel gelezen? Het scheelt meer dan €100. Wil je toch die i7? Dan moet je dat gewoon doen, maar dan lever je wel in op bijvoorbeedl usb3 en sata600. Als je dat toch al niets vond, dan had ook het AMD systeem nog goedkoper gekund.

Nogmaals, een Intel is sneller. Daar ga je in games alleen niets van merken en ik heb je nog steeds niet zien uitleggen wat jij met je pc doet dat van die cpu kracht gebruik gaat maken. Echter, als jij die €150-€200 (want dan wil je ook 6GB DDR3 ipv 4GB) extra uit kan geven om het knagende gevoel dat ik schijnbaar niet weg kan nemen te stillen, dan moet je het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mocht je denken dat we aandelen AMD hebben, Ed en ik hebben beide Intel Core i systemen. Dat is dan meer omdat we die hard tweakers zijn en dingen willen als lekker overclocken :9 .
iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:28:

@all
Ik gebruikte vaak deze site om te kijken wat de prestaties zijn van de processor opzich. En intel staat toch best wel bovenaan. Had natuurlijk nu wel moeten begrijpen dat er een onderdog kan zijn die je systeem naar beneden helpt, en dat is toch wel de gpu. Maar 920 en 860 komen niet in mijn woonkamer!
Wil toch nog een ding zeggen: Die site moet verboden worden! :( . Leuk als je de hele dag synthetische tests gaat draaien anders zegt het dus helemaal niets over performance in echte applicaties.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Heeey, Ik zeg net dat we eruit waren. Mssn heb ik me slecht laten informeren, maar ik deel die informatie toch. En nu wijs jij me de goede weg weer, als ik fout zit.

Ik heb me laten informeren dat die tripple 6gb goede prestaties levert. Maar geen idee hoe dit moederbord werkt, en wat er allemaal mee kan. Deze avond duurt nog wel ff.
Ik moet nu ff gaan uitzoeken wat die sata 600 precies doet. Ik was niet van plan om buiten de ssd een extra hdd erin te zetten intern. Ik heb een externe van 2tb. Maar ik ga ff doorlezen.

Dus wat betreft processor ben ik eruit. Moederbord, we hebben het er al eerder over gehad, maar msi is een beetje mijn corneliani. En ik ben nogal trouw aan me favoriete merken.

Had ik al verteld dat me laptop was gecrasht. Ik kan telkens 10 min erachter. Oorzaak is bekend. Oplossing ook. Maar wilde alleen ff duidelijk maken dat ik niet zo snel kan lezen. 10 min werken, 30 min afkoelen.

Dus Ed_L je had me al en hebt me overtuigd wat betreft amd. Ik snap ook wat intel kan, maar ik maak daar geen gebruik van althans niet veelvuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:14:
Ik heb me laten informeren dat die tripple 6gb goede prestaties levert.
....

Door wie.... Want tripple channel op de Core i7 op socket 1366 levert in echte applicaties en al helemaal in games, niet tot nauwelijks winst... Alleen, je raad het al, in synthetische benchmarks, die puur het geheugen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

iTzLife schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:31:
Ok, ik ben overtuigd. Ik ga voor de AMD. Waarschijnlijk de 965 black edition, maar dat is ook niet heel veel verschil.
Ik zou voor de 955 gaan, want die kost bijna €20 minder, en klokt (vrijwel) net zo ver over.
Ik dacht dat de 955 tegenwoordig ook C3 was, maar zo zie ik hem nog niet in de PW staan. Vreemd...

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Op basis van de reacties heb ik mijn wenslijstje een beetje aangepast, ik voel me nog niet helemaal goed bij het idee van een AMD maar ik denk dat het wel over gaat met wat meer van jullie wijze woorden ;)

#ProductPrijsSubtotaal
2Antec SpotCool€ 10,79€ 21,58
1Corsair HX750W€ 122,20€ 122,20
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 108,40€ 108,40
1Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 18,50€ 18,50
1Noctua NH-D14€ 72,99€ 72,99
1Razer Lycosa€ 75,-€ 75,-
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 119,-€ 119,-
2Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 43,98€ 87,96
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 366,28€ 366,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.599,50

Ook ditmaal heb ik er 1 scherm bij omdat ik hem eerst wil proberen voor ik er nog 2 koop.

Ik heb zomaar een moederbord gekozen, alleen even gekeken naar usb3 en sata600 omdat ik mogelijk in de toekomst nog wat extra opslag ga kopen vind ik dit wel handig, maar het moet niet per se. Ook zag ik dat een aantal moederborden een onboard videokaart hebben, is dit een probleem of een voordeel als ik er een gewone videokaart inzet?

ik denk er namelijk ook nog aan om naast mijn 3 eyefinity beeldschermen een goedkoper beeldschermpje te hebben waar ik ondertussen nog wat op kan doen (msn, internet en dergelijke) maar daar zou ik dan een aparte videokaart voor moeten aanschaffen. Kan ik dan net zo goed een moederbord met onboard video doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Als je een Phenom X4 955 C3 versie wil moet dit nummer ergens staan op de pagina van de processor bij de webshop:

SKU HDZ955FBGMBOX

(Ik heb hem zelf ook dankzij The Mask die me deze tip gaf)

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Mijn plan is om een systeem te maken waar je wel op kunt gamen, maar niet te veel kost.
Ik ben tot dit systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 108,40€ 108,40
1MSI R5770 Hawk€ 153,-€ 153,-
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 97,80€ 97,80
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,90

Ik heb 2 vraagjes:
1. Heb ik aan de voeding genoeg? Ik denk het wel, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
2. Ik heb gehoord dat Windows 7 64bit veel problemen veroorzaakte i.c.m. de HD5770. Ik wil eigenlijk wel dit besturingssysteem gebruiken... Hebben de 10.3 drivers de problemen al opgelost of heb je nog steeds last van artifacts enzo?

Beeldscherm, muis, etc. heb ik niet nodig, heb namelijk nu al een computer dus ik heb alles al. Er komt wel nog een mooi beeldscherm, maar dat wordt dan wachten op mijn volgende loonstrookje :+

Voor de rest had ik graag wat op en aanmerkingen over deze set-up :)

Met vriendelijke groeten, Remy.

PS: Ik ben van plan om dit systeem bij 4launch te bestellen, dan kom je op ong. 750 euro in de praktijk (met verzendkosten, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy669 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:17:

Ik heb 2 vraagjes:
1. Heb ik aan de voeding genoeg? Ik denk het wel, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
Ja, maar ik zou een andere nemen. Niet dat hij slecht is, maar er zijn betere voedingen te krijgen tegenwoordig.
2. Ik heb gehoord dat Windows 7 64bit veel problemen veroorzaakte i.c.m. de HD5770. Ik wil eigenlijk wel dit besturingssysteem gebruiken... Hebben de 10.3 drivers de problemen al opgelost of heb je nog steeds last van artifacts enzo?
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat het grote problemen zijn.
[quote]

Ik zou het zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-550€ 68,72€ 68,72
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 78,69€ 78,69
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,56€ 81,56
1MSI R5770 Hawk€ 153,-€ 153,-
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 97,80€ 97,80
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,57

Minder moederbord, maar een veel betere kast(CM690 heeft wat slechte eigenschappen die ze gefixed hebben), een betere voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuroiRoy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:49:
Op basis van de reacties heb ik mijn wenslijstje een beetje aangepast, ik voel me nog niet helemaal goed bij het idee van een AMD maar ik denk dat het wel over gaat met wat meer van jullie wijze woorden ;)
Wat een geld verspilling... Je neemt veel te dure versies van producten en maakt onlogische keuzes.

1)Die coolspots, wat heb je er aan. Onlogisch, lawaaiig.
2)Te dure voeding als je een kaart hebt
3)Te duur moederbord als je maar 1 kaart hebt
4)Te dure muis, MX518 is een stuk goedkoper
5)Veel te dure fan, neem 2x een nexus basic
6) Veel te dure processor koeler, neem een Mugen 2
7) Veel te duur toetsenbord, neem gewoon een lekker standaard tobo of kijk naar een goedkoper gamers tobo, al vind ik die dingen een beetje overrated
8)Je hardeschijf config klopt van geen kant. Neem een SSD+opslag hd of netjes een F3 1TB. Raid is over rated. In de praktijk zijn de winsten laag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 78,69€ 78,69
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 25,62€ 25,62
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 56,17€ 56,17
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,80€ 11,60
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.272,18

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren computerbouwdeskundigen.

Ik zit ook met een weinig beantwoorde vraag... ik zoek een high-end gamesysteem die voor langere tijd bruikbaar is, daarintegen ben ik wel bereid te investeren en heb dus een budget van zo'n 2000 tot maximaal 2300 beschikbaar, als iemand mij kan helpen een systeem samen te stellen... heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langere tijd bruikbaar, is niet mogelijk, ondanks dat je er veel geld tegen aan gooit. Je kan beter je geld over termijn laten werken en vaker upgraden. Zeker in videokaart land gaat het heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben me er van bewust dat ik mijn videokaart zowiezo zal moeten updaten ja, ik bedoel dus ook meer qua geheugen, processoren, ssdtje er in, dat soort dingen. en het hoeft ook niet perce hoog geprijsd te zijn, als het maar optimaal meegaand is, zodat langdurig uitbreiden in plaats van een nieuw systeem kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die worden ook voorbij gestreefd in ongeveer 2 jaar. Toekomst voorbereid zijn, gaat vaak niet verder dan een jaar, ander half, mogelijk als AMD langer aan socket AM3 houd iets langer, al dacht ik dat bulldozer op een ander socket komt. Ik zou er niet te veel op voorbereid proberen te zijn. Je kan dan die 2300 beter omzetten in 2x een 1200 en een 1000 euro systeem over 2 jaar, inplaats van 4 jaar proberen te doen met een systeem van 2300.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap wat je bedoeld echter met langere tijd bedoel ik eigenlijk ook een systeem wat over zo'n 1,5 jaar de games nog gewoon kan draaien, zonder dat ik mij continu aan laadtijden en framerates zit te ergeren.
dat ik over een jaar of 2 een nieuw systeem kan halen is inderdaad onontwijkbaar

maar laat ik jouw kant opkomen omdat ik moet zeggen dat mijn verstand op dit gebied niet optimaal is en ik geen betweter wil lijken... wat voor systeem zou jij wel voorstellen dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het kon zou ik het doen, maar ben niet zo'n ster....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt moeilijk, maar ik heb wel een idee voor je :). Ff wat in elkaar knoeteren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 83,90€ 83,90
1GeIL GV34GB1600C9DC€ 109,-€ 109,-
1Intel Core i5 750€ 167,-€ 167,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 195,44€ 195,44
1MSI P55-GD65€ 124,-€ 124,-
2MSI R5770-PMD1G€ 134,90€ 269,80
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 81,-€ 81,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,95

Ok: De GD65 heeft een mooie knop dat het bord voor jouw gaat overclocken. Reviewers zijn er erg over te spreken en werkt makkelijk. Mugen 2 bied voldoende cooling power hiervoor en het 1600mhz geheugen genoeg ruimte. 2x een HD5770, die zijn makkelijker te krijgen en dan presteert het zeer goed. De voeding is redelijk over spect er voor, maar dat is meer mocht je bij de HD6/GTX 5 serie een of 2 slurpers kopen, dan is het ook voldoende. Met SSD en een grote opslag HD, goeie kast die nog wat upgrades mee kan.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx, heeft inderdaad wel wat, zal na de lunch even alle reviews ook lezen en zo..

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ik ga die set die Ed_L heeft samengesteld bestellen. Heb de revieuw van die asus moederbord gelezen, en die ziet er goed uit. Die gpu zijn niet te leveren, dus ik hoop dat die unboard me iig weer een computer opleveren, waar ik iets op kan doen. En dan haal ik eind april begin mei wel een echte Gpu.

Ik kan alleen niet echt een kast vinden naar mijn smaak. Ben niet zo van lampjes, maar een open stuk is wel gaaf. Zie ik ook wat er inzit. Lian zijn toch echt wel prijzig. Dan toch maar een coolermaster...

Sdd is al binnen, de rest kan nu volgen...

[ Voor 23% gewijzigd door iTzLife op 07-04-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vond je van de kast die ik voorstelde? Die Sharkoon? Zet je er zelf ff een andere fan in, dan met het lampje? Anders een Antec 183? pricewatch: Sharkoon Nightfall Zwart

Edit: pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart

Dit is denk ik de beste voor jouw :). Ff de led fans vervangen. Lancool = budgetmerk van lian li.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een mid-end gamesysteem en ik zat wel te denken aan de volgende setup. Lijkt heel erg op het maart midend gamesysteem, met het verschil dat ik gewoon met de bijgeleverde processor koeler ga koelen en dat de behuizing wel wat minder fancy kan. Bovendien heb ik vorig jaar net een harde schijf gekocht, die ik kan meenemen.

AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 136.90
Gigabyte GA-770TA-UD3 € 81.56
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98.95
Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 239.00
Behuizing € 40.00
be quiet! L7 530W € 50.70
Sony AD-7240S € 18.05
Totaal € 665.16

Nou is de 5850 slecht leverbaar en dacht ik aan een wat goedkopere setup met de wel leverbare 5770. In eerste instantie single, met een eventuele upgrade optie naar crossfire.

AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 136.90
Gigabyte GA-770TA-UD3 € 81.56
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98.95
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E € 140.00
Behuizing met 400W voeding € 40.00
Sony AD-7240S € 18.05

Totaal € 515.46

Nou is mijn vraag over het eerste systeem (die met de 5850) of ie ook met 400W voeding toe kan. Ik ben niet van plan over te klokken.
Verder heb ik gelezen dat het nadeel aan crossfire is, dat de hoogste framerate het enorm goed doet in verhouding met een duurdere single GPU, maar dat de minimum frame rate (onder maximale belasting zullen we maar zeggen) het toch beter doet bij een duurdere single GPU. Kun je dit in het algemeen stellen?

Enig ander commentaar, of toevoegingen hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor behuizing en wat voor voeding(bedenk je dat een goeie 530 voeding al 50 euro kost, hoe kan een 40 euro kast en voeding dan echte kwaliteit zijn?)? Daarbij HD5770 CF op een 770 chipset zou ik niet doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:11:
Wat voor behuizing en wat voor voeding(bedenk je dat een goeie 530 voeding al 50 euro kost, hoe kan een 40 euro kast en voeding dan echte kwaliteit zijn?)? Daarbij HD5770 CF op een 770 chipset zou ik niet doen.
Wat van invloed heeft een zelfde watts voeding van een beter merk dan precies op de prestaties (afgezien van lawaai)? 400W levert 400W lijkt me. De 5770 in single heeft sowieso wel genoeg aan 400W. Bij crossfire moet er inderdaad wel iets anders in.

En waarom zou je een 5770 in crossfire op een 770 chipset niet doen? Dat 400W goedkope voeding hier niet genoeg is, dacht ik zelf ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Behuizingen.
De antec sonate vind ik toch echt de bom. Als die nou aan 1 kant open was, dan was ik binnen. Ik vind die wel wat mooier dan de 183.
De lian Pc-60 gaat ook nog wel,
maar deze is nog veel strakker.

Mssn ga ik wel wat over mijn budget, en koop ik een wat duurdere kast. Ik vind toch dat de kast wel ff een paar jaartjes mee moet gaan.
Moch ik in een gekke stemming zijn, dan wordt deze hem :9 .

Al eerder gezegd, ik ben net als met kleding heel erg moeilijk. Kan er weken mee bezig zijn. Dus wie weet weet jij nog een paar mooie. Die blauwe lampen vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Die kast die je zei, wordt hem mssn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Trouwens, die stock gpu onboard, op die asus. Ik wil nu ff een goede bord. Zoals ik al zei, die revieuw was echt goed. Maar zijn er niet nog betere. Want ik moet 4 weken net als de rest wachten op of de 5970, of 2x de 5850. Maar heb wel ff geduld daarop, want nu betaal je gewoon 150 euro meer in totaal. Voor dat geldt kan ik me hele systeem ook weer naar intel gooien :9
Okey die laatste opmerking vond ik echt grappig..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

directjohan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:35:
[...]

Wat van invloed heeft een zelfde watts voeding van een beter merk dan precies op de prestaties (afgezien van lawaai)? 400W levert 400W lijkt me. De 5770 in single heeft sowieso wel genoeg aan 400W. Bij crossfire moet er inderdaad wel iets anders in.
:| .... Je voeding is een van de belangrijkste onderdelen! Je wilt een kwalitatief goeie voeding, want als die dat niet is en hij begeeft het, dan kan je een compleet nieuwe pc halen. Goeie voedingen hebben veel beveiligingen er in zitten en veel betere componenten(Dus EN kleinere kans op begeven EN beter beveiligd als hij het begeeft). Daarbij, bij goedkope voeding is 400 watt geen 400 watt. Die rekenen met peak values in plaats van continues. Nooit nooit nooit besparen op je voeding!
En waarom zou je een 5770 in crossfire op een 770 chipset niet doen? Dat 400W goedkope voeding hier niet genoeg is, dacht ik zelf ook al.
Omdat deze niet genoeg lanes heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

[...]

Ik zal mezelf maar eens even quoten:
Ghost Dog schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:44:
Tip:
Bezuinig NOOIT op voedingen!

Een rotte voeding kan je hele syteem de afgrond in meesleuren, dus je wil echt niet besparen op een voeding.
Koop een Antec, Corsair, Enermax, Nexus of Seasonic voeding, of eventueel een be quiet!, Cooler Master, OCZ of Zalman als je met iets minder kwaliteit genoegen neemt, want Huntkey is gewoon prut.
Die voeding die jij hebt gevonden trekt op de lange duur misschien 300W, met waarschijnlijk veel afwijkende en schommelende voltages, met een instabiel systeem als gevolg.

Even googelen levert al aardig wat reviews op die melden dat Huntkey voedingen bij hogere belasting ontploffen, zoals te zien in dit filmpje van Hardwaresecrets (op 0:37):

of in deze (2:05):

en ook in deze (0:08):

Dat krijg je als je dus uit een Huntkey of andere el-cheapo voeding trekt wat ie volgens zijn specs zou moeten kunnen hebben.
Goedkope voedingen worden vaak gemarket met de piekbelasting, waar goede voedingen soms wel 125% van hun spec-belasting kunnen hebben.

Verder heb je die '500W' van die Huntkey helemaal niet nodig; 300W is genoeg voor dat systeem.
Kijk bijvoorbeeld naar dit lijstje, dan heb je tenminste een voeding die niet explodeert.
Deze is dan waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit. Voor maar €15 meer dan die Huntkey heb je een vele malen degelijker voeding die levert wat hij volgens de fabrikant kan leveren, en dat stil, stabiel en efficiënt doet.

Bespaar jezelf een hoop gedoe, en koop een goede voeding, want anders kon goedkoop nog wel eens duurkoop worden.
In bovenstaande gevallen is je hele pc dus kapot. Bij goede merken gebeurt dit niet, want die kunnen wel hun gespecificeerde belasting hebben, en meestal zelfs meer dan dat, en als ze het niet trekken gaan ze gewoon uit, in plaats van je hele systeem te slopen. 400W is dus geen 400W, en goedkoop is duurkoop.
Koop dus gewoon een goede voeding, want een goedkope voeding betekent misschien een bezuiniging van €20 op je totale systeem, dus maar zo'n 2% van het totale budget, en levert alleen maar gezeik op, zeker als je CFX wil draaien en dus sowieso vaak een redelijk hoge belasting trekt op een 400W voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 07-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
[...]

Helaas leveren goedkope voedingen geen continue mx. vermogen maar vaak piekvermogens. Daarkomt nog eens bij dat ze meer last hebben van ripple en dus minder stabiele voltages afgeven, wat weer slecht is voor je hardware. Ook hebben slechte voedingen de neiging om je volledig systeem mee het graf in te nemen als je ze door overbelasting opblaast. Een goed voeding zal ofwel zichzelf uitschakelen, ofwel zorgen dat die piekspanning niet direct aan je componenten wordt doorgegeven.
Omdat je op een 770 chipset oha geen crossfire kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:24:
Minder moederbord, maar een veel betere kast(CM690 heeft wat slechte eigenschappen die ze gefixed hebben), een betere voeding.
Vraagje, kan er in die kast ook een grotere videokaart, een HD5870 bijv.? Mocht ik ooit de videokaart vervangen voor een betere. Want volgens mij worden kaarten alleen maar groter of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:42:
Trouwens, die stock gpu onboard, op die asus. Ik wil nu ff een goede bord. Zoals ik al zei, die revieuw was echt goed. Maar zijn er niet nog betere.
Betere wat? Betere IGP? Nee.
Beter moederbord? Misschien. Iig wel duurdere, maar dit bord doet toch precies datgeen dat je wil?
Want ik moet 4 weken net als de rest wachten op of de 5970, of 2x de 5850. Maar heb wel ff geduld daarop, want nu betaal je gewoon 150 euro meer in totaal. Voor dat geldt kan ik me hele systeem ook weer naar intel gooien :9
Okey die laatste opmerking vond ik echt grappig..... 8)7
Dus dan ben je in totaal €300 meer kwijt.

* Edmin begrijpt er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy669 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:44:
[...]

Vraagje, kan er in die kast ook een grotere videokaart, een HD5870 bijv.? Mocht ik ooit de videokaart vervangen voor een betere. Want volgens mij worden kaarten alleen maar groter of niet?
De HD5870 past, de HD5890 net op ongeveer een cm na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Edmin schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:46:
[...]
Dus dan ben je in totaal €300 meer kwijt.

* Edmin begrijpt er niets meer van.
Denk dat iTzLife bedoelt dat hij wel 4 weken wil wachten op 1 5970 of 2* 5850 voor een 'normale' prijs ipv nu de leverbare aan te schaffen met de huidige meerprijs van blijkbaar €150 (€150 voor de 5970 of 2*€75 voor de 5850's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van je reply reinman, niet omdat je zulke grote veranderingen maakt maar omdat je nogal boos overkomt. (vind ik ;) )

die spotcools had ik omdat ik dacht dat die wel handig zouden zijn om specifieke delen iets meer koeling te geven, maar ik begrijp dat dit de verkeerde oplossing is, ofwel helemaal onnodig.

Ik denk er wel aan om over te clokken, maar weet het nog niet zeker. Als je overclocked verlies je de garantie? weet ik niet zeker maar dat heb ik van een winkel vernomen en ik betwijfel of het voordeel er van het wel waard is.

De muis houd ik, dit is de enige die vrijwel precies heeft wat ik wil in een muis en anders kost het me 20 euries, daar heb ik niet zo'n last van. Het toetsenbord heb je wel gelijk in, die sidewinder is ook best wel interresant. Daar had ik nog niet naar gekeken omdat ik van nature een beetje terughoudend ben tegenover microsoft als het om iets anders dan besturingssystemen gaat.

Als raid overrated is, is een ssd het dan wel waard? zo ja, wat is dan het voordeel?

Is die 550W voeding ook genoeg als ik bijvoobeeld later nog naar een 5970 over wil stappen of volgend jaar een HD6xxx serie videokaart wil die evenveel/meer vraagt als de 5970?

Ik heb eerder al gevraagd, maar dat was zo'n grote post dus ik begrijp wel dat het niet beantwoord is, kan ik beter OEM of Retail windows 7 kiezen? En is het mogelijk om een upgrade te installeren zonder eerst een windows te activeren op je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuroiRoy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:48:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van je reply reinman, niet omdat je zulke grote veranderingen maakt maar omdat je nogal boos overkomt. (vind ik ;) )
Je kan mijn emoties niet zien, het is text.
die spotcools had ik omdat ik dacht dat die wel handig zouden zijn om specifieke delen iets meer koeling te geven, maar ik begrijp dat dit de verkeerde oplossing is, ofwel helemaal onnodig.
Overbodig en zelfs negatief voor een goed gebalanceerde airflow.
Ik denk er wel aan om over te clokken, maar weet het nog niet zeker. Als je overclocked verlies je de garantie? weet ik niet zeker maar dat heb ik van een winkel vernomen en ik betwijfel of het voordeel er van het wel waard is.
Ja je verliest je garantie, maar zolang je geen gekke dingen doet, maak je niets stuk. Gaat er dan wat stuk, dan ligt dat in zo goed als alle gevallen niet aan dat je aan overclocking hebt gedaan en moet de shop gewoon zich aan de regels houden.
De muis houd ik, dit is de enige die vrijwel precies heeft wat ik wil in een muis en anders kost het me 20 euries, daar heb ik niet zo'n last van. Het toetsenbord heb je wel gelijk in, die sidewinder is ook best wel interresant. Daar had ik nog niet naar gekeken omdat ik van nature een beetje terughoudend ben tegenover microsoft als het om iets anders dan besturingssystemen gaat.
Voor 20 euro koop je bija een 2 een MX518... Maar t zijn jouw centen. De X6 komt goed uit de bus. Maar gain, ik vind gamingkeyborads iets overrated. Waarom zou je niet prima kunnen gamen en typen op een 20 euro bordje?
Als raid overrated is, is een ssd het dan wel waard? zo ja, wat is dan het voordeel?
Je moet bedenken waar ligt de bottlenek en waar is de oplossing goed in. Raid geeft je vooral veel doorvoer, maar de latency blijft gelijk(zelfs niets hoger). SSD heeft een hele lage latency en kan heel veel IOPS(dat is input output per second). Dat is wat je besturing systeem zo fijn vind. Veel kleine bestandjes die veel moeten worden aangeroepen. Doorvoer is bijzaak.
Is die 550W voeding ook genoeg als ik bijvoobeeld later nog naar een 5970 over wil stappen of volgend jaar een HD6xxx serie videokaart wil die evenveel/meer vraagt als de 5970?
Ja een HD5970 kan hij nog wel aan.
Ik heb eerder al gevraagd, maar dat was zo'n grote post dus ik begrijp wel dat het niet beantwoord is, kan ik beter OEM of Retail windows 7 kiezen? En is het mogelijk om een upgrade te installeren zonder eerst een windows te activeren op je systeem?
OEM is een stuk goedkoper, maar betekend dat je die bij je nieuwe pc gaat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:02:
Je kan mijn emoties niet zien, het is text.
Helemaal gelijk in, dacht ik ook eigenlijk al toen ik het bericht verstuurde, ik had het niet moeten zeggen.
Voor 20 euro koop je bija een 2 een MX518... Maar t zijn jouw centen. De X6 komt goed uit de bus. Maar gain, ik vind gamingkeyborads iets overrated. Waarom zou je niet prima kunnen gamen en typen op een 20 euro bordje?
Heb je ook gelijk in maar ik heb voor mijn laptop al een 15 euro muis en een 20 euro toetsenbordje, en aangezien ik toch niet op mijn laptop en pc tegelijk kan, kan ik die invoerapparaten gewoon gebruiken, maar ik wil het evengoed eens proberen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 56,17€ 56,17
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,80€ 11,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.391,87

Ok, dan wordt dit ongeveer mijn nieuwe computer :) Ik ben nog aan het kijken of ik eventueel een HAF 932 wil in plaats van een 690 II Advanced, maar alleen als die zwart is van binnen en ik zie mijzelf dat nog niet zo snel over spuiten. Hier hangt ook nog een beetje de keuze voor fans van af, maar ik zal in ieder geval niet meer voor die hele dure gaan.

Ik dacht ook nog aan de [url="http://http://tweakers.net/pricewatch/245685/samsung-syncmaster-2443bw.html"]Samsung Syncmaster 2443BW[/url] omdat dit scherm 1920x1200 is tegenover 1920x1080 van de Dell die ik nu heb staan en hij heeft ook pivot. Probleem is dat de samsung geen displayport heeft en dat kost me uiteindelijk nog weer 100 euro extra. Hier nog suggesties over?

[ Voor 0% gewijzigd door KuroiRoy op 07-04-2010 14:35 . Reden: typ foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/price...-extreme3.html#tab:prices

Ben aan het kijken voor dit moederbord... maar kan nergens reviews vinden ervan. Iemand wel ervaring/reviews gevonden?

En waarschijnlijk ook een andere CPU koeler... is de Scythe Mugen 2 (rev b) nog steeds koning in cooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 890GX is ook nog maar net uit. Denk dat je nog even moet wachten op de reviews, maar ik verwacht dat het wel een redelijk bord is.

Mugen 2 is nog steeds erg goed voor zijn prijs ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:42
KuroiRoy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:48:

OEM is goedkoper, maar is maar bedoelt voor 1 specifieke pc. En je kan geen upgrade installeren zonder een OS op je systeem te hebben. Ook is meestal alleen Home Premium > Home premium mogelijk, en dus niet Home premium > Ultimate ( Als upgrade dan ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het even goed doorgenomen maar ben 1 ding vergeten te vermelden denk ik, ik wil graag een dual video kaart er in omdat ik graag met 2 beeldschermen bezig ben, dus heeft nog wel aanpassinkjes nodig, processor, geheugen en harddisc/ssd vind ik wel top in die configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droflen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:16
Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen maar het is de eerste keer dat ik een AMD-gebaseerde pc samen stel dus ik ben niet zeker van het geheugen/mobo. Mijn budget ligt rond de 800 euro zonder scherm/toetsenbord/kast/muis/geluid/OS . De pc zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen.

ik heb even een wenslijst samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 135,76€ 135,76
1Corsair HX520W€ 86,95€ 86,95
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 43,98€ 43,98
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,15

Is het nuttig om van 955 Be naar 965 BE te gaan als er voornamelijk op gegamed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:06:
heb het even goed doorgenomen maar ben 1 ding vergeten te vermelden denk ik, ik wil graag een dual video kaart er in omdat ik graag met 2 beeldschermen bezig ben, dus heeft nog wel aanpassinkjes nodig, processor, geheugen en harddisc/ssd vind ik wel top in die configuratie
Je kan met alle huidige grafische kaarten 2 beeldschermen aansluiten, en met de nieuwe ATI's zelfs 3, je hebt er dus nog steeds maar een nodig.
Droflen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:18:
Is het nuttig om van 955 Be naar 965 BE te gaan als er voornamelijk op gegamed wordt?
Het scheelt maar 200MHz op 3.2GHz (6.25%), dat ga je dus niet echt merken, terwijl de prijs wel €20 (14%) hoger ligt en de 965 even ver over te klokken is. Bij de 955 is de prijs/kwaliteit verhouding dus beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Ghost Dog op 07-04-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizardz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:06:
[...]

OEM is goedkoper, maar is maar bedoelt voor 1 specifieke pc. En je kan geen upgrade installeren zonder een OS op je systeem te hebben. Ook is meestal alleen Home Premium > Home premium mogelijk, en dus niet Home premium > Ultimate ( Als upgrade dan ).
Nee, dat is niet waar. OEM kan je alleen bij nieuwe systemen krijgen omdat jij optreed als een Dell, Acer of een Sony, door zelf een systeem te maken. Dat is dus GEEN upgrade versie. Daarbij een upgrade versie van windows 7 KAN je wel installeren met een compleet schone install(Door de key pas in te vullen als je hem compleet geïnstalleerd hebt), maar licentie technisch heb je een XP of Vista licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:06:
Ik heb toch 2 videokaarten er in gezet? En 2 schermen aansluiten is geen probleem, zelfs met 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:43:
[...]

Nee, dat is niet waar. OEM kan je alleen bij nieuwe systemen krijgen omdat jij optreed als een Dell, Acer of een Sony, door zelf een systeem te maken. Dat is dus GEEN upgrade versie. Daarbij een upgrade versie van windows 7 KAN je wel installeren met een compleet schone install(Door de key pas in te vullen als je hem compleet geïnstalleerd hebt), maar licentie technisch heb je een XP of Vista licentie nodig.
Je hebt gelijk natuurlijk, maar dan is het technisch geen upgrade maar een gewone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Baserk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:03:
[...]

Denk dat iTzLife bedoelt dat hij wel 4 weken wil wachten op 1 5970 of 2* 5850 voor een 'normale' prijs ipv nu de leverbare aan te schaffen met de huidige meerprijs van blijkbaar €150 (€150 voor de 5970 of 2*€75 voor de 5850's).
Inderdaad dat bedoelde ik. En mijn vraag over dat bord, ik bedoelde aangezien ik een aantal weken onboard gpu moet spelen, zijn er dan betere opties. Ik ben nu de dingen aan het binnenhalen, das eigenlijk het enige wat ik wilde weten.

Beetje zonde om een 5770 te halen, of een andere extra kaart, ivm met dat ik alsnog 2 5850 ga halen. Als dan de unboard hem er ff door kan trekken, op low resulutie 800x600 (haha), dan hou ik het wel 3 weken vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:42:
[...]
Ik zal mezelf maar eens even quoten:
[...]

In bovenstaande gevallen is je hele pc dus kapot. Bij goede merken gebeurt dit niet, want die kunnen wel hun gespecificeerde belasting hebben, en meestal zelfs meer dan dat, en als ze het niet trekken gaan ze gewoon uit, in plaats van je hele systeem te slopen. 400W is dus geen 400W, en goedkoop is duurkoop.
Koop dus gewoon een goede voeding, want een goedkope voeding betekent misschien een bezuiniging van €20 op je totale systeem, dus maar zo'n 2% van het totale budget, en levert alleen maar gezeik op, zeker als je CFX wil draaien en dus sowieso vaak een redelijk hoge belasting trekt op een 400W voeding.
Oké dat is duidelijk. Al heb ik de situatie van een ontploffende voeding nog nooit mee gemaakt. Ze hebben het wel eens begeven, maar dat had verder geen gevolgen.
Edmin schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:43:
Omdat je op een 770 chipset oha geen crossfire kan?
Dat kan ie wel, aangezien er twee pci-e 16x sloten opzitten
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com/uploads/prod_b__20091026142928.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

directjohan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:06:
[...]

[afbeelding]
Dat kan ie niet, aangezien het tweede x16 slot op x4 draait, en je dus redelijk wat prestatie inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
directjohan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:06:
[...]

[afbeelding]
Da's de theorie, maar op een electrical x4 wil jij geen CF draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:08:
[...]

Dat kan ie niet, aangezien het tweede x16 slot op x4 draait, en je dus redelijk wat prestatie inlevert.
Kunnen dus wel, maar 4 lanes is gewoon weinig. Ik denk ook dat deze nog via de southbridge lopen, waar je dus extra latency krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:14:
[...]

Kunnen dus wel, maar 4 lanes is gewoon weinig. Ik denk ook dat deze nog via de southbridge lopen, waar je dus extra latency krijgt.
Het kan inderdaad wel, maar dat wil je inderdaad gewoon niet.
Je kan een grafische kaart ook in een x1 slot zetten, dan doet ie het ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry heb geloof ik de 2x over het hoofd gezien in de post
voel me gelijk dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:25:
sorry heb geloof ik de 2x over het hoofd gezien in de post
voel me gelijk dom
Je wilt niet weten hoe vaak ik een DVD speler ben vergeten in een samenstelling ;).
Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:22:
[...]

Het kan inderdaad wel, maar dat wil je inderdaad gewoon niet.
Je kan een grafische kaart ook in een x1 slot zetten, dan doet ie het ook. :+
En voor een HD5450 is dat wel voldoende :+, maarja, daar ga je ook niet hardcore op gamen...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

omdat ik niet echt goed ben met computers zou ik jullie willen vragen wat jullie van volgend systeem vinden.. Is een compleet systeem want kan het zelf niet in elkaar zetten... Ik ga het gebruiken voor schoolwerk en ook om te gamen (bad company2, MW2, en in de toekomst ook natuurlijk)

CPU: intel E8500
mobo: gigabyte GA-ep45-ud3lr
ram:4 GB DDRII
videokaart: 1 GB Geforce GTS 250
behuizing: coolermaster Xcalade Rc-690
HDD: 2 * 640 GB S-ATA II

budget= +- 750 euro... als jullie iets anders/beters bedenken, gelieve dit dan een volledig systeem te laten zijn omdat ik geen verstand heb van computers in elkaar zetten... alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan ook een pc in elkaar laten zetten bij veel webwinkels ;) Ik zou het basissysteem nemen, met als aanpassingen:
CPU: phenom II x4 (925, 945, 955, voldoen allemaal wel afhankelijk van je budget)
GPU: HD5750 of HD5770
Voeding: Be quiet! L7 430W
kast: iets moois naar eigen smaak, antec 300 is mijn favoriet.

Dat met een OEM-windows 7 en assemblage erbij kom je denk ik wel rond de 750 uit. En presteert een stukje leuker dan een E8500 + GTS250 :)

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 07-04-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wat bwerg zegt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 45,80€ 45,80
1be quiet! L7 430W€ 42,75€ 42,75
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,90€ 85,90
1MSI 770-G45€ 55,50€ 55,50
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 43,98€ 43,98
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 147,95€ 147,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,65

Met assemblage 772 euro bij Cool-Prices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een niet vapor x versie gaat er nog weer een tientje of twee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Maar heb je wel meer herrie onder load. ;)
Maar de boxed koeler van AMD is onder load ook niet al te stil, zeker met overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
niet vapor-x versie, iets mindere processor, twee keer zoveel opslagruimte:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 925€ 121,86€ 121,86
1Antec Three Hundred€ 45,80€ 45,80
1Asus EAH5770 Cu Core/2DI/1GD5/A€ 138,50€ 138,50
1be quiet! L7 430W€ 42,75€ 42,75
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,90€ 85,90
1MSI 770-G45€ 55,50€ 55,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,32

Edit: 750 euro inclusief assemblage bij Zercom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het valt nog wel mee(ten opzichte van de stock). Zo veel warmte produceert ie niet en onder load is er als goed is ook geluid van je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:19:
Maar heb je wel meer herrie onder load. ;)
Maar de boxed koeler van AMD is onder load ook niet al te stil, zeker met overklok.
Ik weet niet hoe jij je koelers monteert of hoe jij de airflow hebt. Maar bij mij zijn de boxed koelers van AMD en de huidige videokaart koelers vrij stil tot bijna onhoorbaar. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik ben een beetje geobsedeerd door stilte. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ben ik weer
Ik heb nu echt vanaf pagina 30 tot aan hier dit topic goed doorgelezen, en het was niet altijd even gezellig, en af en toe beetje tegenstrijdig, maar ik denk dat het nu duidelijk is. Ergens bij pagina 40 zegt vind Ed_L dit een goed systeem : [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Volgens mij ben je het hier een beetje zat, want dit systeem is peperduur, kan gewoon 600 euro goedkoper. Conclusie is gekomen door alleen jou te volgen en reinman he. Maar ik kan wel duidelijk zien als je gewoon jan modaal bent en niet gaat oc'en je een power pc hebt als je een core i5 750 neemt, of de amd 955.
Toch zijn er een aantal zinnen die bij mij goed vallen zoals:" wat is er mis met MSI. Asus is echt niet beter dan MSI hoor."

Dit is mijn systeem geworden

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 87,90€ 87,90
1Lite-On IHOS104-32€ 69,-€ 69,-
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 99,59€ 99,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,05

En 1 van deze kasten. Ik moet zeggen toen ik echte foto's van die cooler master zag, vond ik hem wel gaaf eigenlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata Elite€ 75,26€ 75,26
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 95,65€ 95,65
1NZXT Lexa S Crafted Series€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,61

Denk dat het wel goed zit, maar prijs is een beetje goedkoop. Niet dat dat erg is. Ik heb de intel x-25, muis, toetsenbord al thuisliggen.

Als jullie nog een paar dingen weten waar ik geld aan kan uitgeven, ben ik blij, want dit is wel heel goedkoop
Volgende maand gooi ik er de nieuwe amd hex 6 in. Ik weet nu wat sata-600 is, al gebruik ik het niet. De gpu mist nog, maar ja, kunnen we het wel over hebben, maar er is toch niks op de markt. Ik heb nog ff de msi vergeleken met de asus, maar zit haast geen verschil in. Ja msi bord is een atx micro. Das alles wel zo'n beetje.
Wel een revieuw gelezen, en daar wordt helaas dit syteem met een 661 vergeleken.

[ Voor 4% gewijzigd door iTzLife op 07-04-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:09:
Ben ik weer
Ik heb nu echt vanaf pagina 30 tot aan hier dit topic goed doorgelezen, en het was niet altijd even gezellig, en af en toe beetje tegenstrijdig, maar ik denk dat het nu duidelijk is. Ergens bij pagina 40 zegt vind Ed_L dit een goed systeem : [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Volgens mij ben je het hier een beetje zat, want dit systeem is peperduur, kan gewoon 600 euro goedkoper.
Hang on. Je link brengt me niet naar een duur systeem waar ik van zei dat het goed was, dus ik begrijp niet helemaal goed waar je op doelt?
Conclusie is gekomen door alleen jou te volgen en reinman he. Maar ik kan wel duidelijk zien als je gewoon jan modaal bent en niet gaat oc'en je een power pc hebt als je een core i5 750 neemt, of de amd 955.
Toch zijn er een aantal zinnen die bij mij goed vallen zoals:" wat is er mis met MSI. Asus is echt niet beter dan MSI hoor."

Dit is mijn systeem geworden

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 87,90€ 87,90
1Lite-On IHOS104-32€ 69,-€ 69,-
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 99,59€ 99,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,05

En 1 van deze kasten. Ik moet zeggen toen ik echte foto's van die cooler master zag, vond ik hem wel gaaf eigenlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata Elite€ 75,26€ 75,26
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 95,65€ 95,65
1NZXT Lexa S Crafted Series€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,61

Denk dat het wel goed zit, maar prijs is een beetje goedkoop. Niet dat dat erg is. Ik heb de inlet x-25, muis, toetsenbord al thuisliggen.
Je weet dat die Lite-on geen DVD's / CD's kan branden?
Als jullie nog een paar dingen weten waar ik geld aan kan uitgeven, ben ik blij, want dit is wel heel goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:18:
Ik ben een beetje geobsedeerd door stilte. O-)
Zelfs als je dat niet bent kan het fijn zijn om een beetje te letten op hoeveel herrie zo'n ging maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:09:
De gpu mist nog, maar ja, kunnen we het wel over hebben, maar er is toch niks op de markt.
Je bord kan 2x een HD5770 aan, waarom doe je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ Ed_L
# Product Prijs Subtotaal
1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,-
1 Corsair Hydro Series H50 € 61,94 € 61,94
1 Gigabyte GA-X58A-UD3R € 188,- € 188,-
1 Intel Core i7 930 € 245,- € 245,-
1 Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB € 192,- € 192,-
1 OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK € 149,99 € 149,99
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,- € 68,-
1 Seasonic X-750 € 149,95 € 149,95
1 Sony AD-7240S € 18,06 € 18,06
1 XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition) € 587,- € 587,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 1.736,94

Lijkt me een prima systeem zo..

Daar ging het om. Eerlijk waar ik heb nog nooit in mijn leven een cd gebrand. Dus ga het ook niet nodig hebben. Maar wil wel via me comp, een soort launch room maken, en dan hd films draaien op hd. Mssn me hd tv van 100cm erop aansluiten etc.

Nogmaals, als je verbeteringen heb, wil nog wel ff wat geld uitgeven eigenlijk....Haha, ik kan ook me geld sparen voor die goeie hex 6 natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gezien waar ie mee aan kwam? En wat wij er dan van over hebben gelaten? Denk niet dat je hem lager in performance had kunnen praten. Daarbij gaf jij aan graag te willen besparen :+ (je wou op vakantie enzo).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ik volg jullie advies. 2x 5850 is sneller dan 5870, en bijna gelijk aan een 5970. Dus heb nooit over een 5770 nagedacht.

Btw met alle respect, maar die jonge met dat systeem wil graag zijn geld op straat gooien. Gaat helemaal nergens over. Het is wel een krachtig systeem, maar die power gebruikt hij toch niet. Ik begon ook zo als hem, maar jullie hebben een beetje wijsheid in me gebracht.

Btw, als het geld niet opkomt, ik geeft het dan uit aan 24" schermen, en een goede bank erbij.

[ Voor 60% gewijzigd door iTzLife op 07-04-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets op de markt is inderdaad nogal een gewaagd statement. Als je echt wil is een 5850, 5870 of 5970 gewoon te krijgen, al zul je er dan wat extra voor moeten neerleggen. Als je dat niet wilt is een enkele 5770 of zijn twee 5770's ook nog een erg leuke optie. Mocht je om onduidelijke redenen niet van Ati houden kan je een GTX470 of GTX480 nemen, al is dat qua prijs/performance niet echt een aanrader.

Wil je high-end games zijn er best een hoop opties, wil je niet het allerbeste op het moment kan je ook prima overweg met een enkele 5770, 5750 of 5670.

Edit: eerst reloaden, dan blaten :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:51:
@ Ed_L
# Product Prijs Subtotaal
1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,-
1 Corsair Hydro Series H50 € 61,94 € 61,94
1 Gigabyte GA-X58A-UD3R € 188,- € 188,-
1 Intel Core i7 930 € 245,- € 245,-
1 Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB € 192,- € 192,-
1 OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK € 149,99 € 149,99
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,- € 68,-
1 Seasonic X-750 € 149,95 € 149,95
1 Sony AD-7240S € 18,06 € 18,06
1 XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition) € 587,- € 587,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 1.736,94

Lijkt me een prima systeem zo..
Wat Reinman zegt. Die user kwame met een vele malen duurder systeem dan dit en uiteindelijk was dit zijn eindpunt. Als je de hele discussie volgt, dan zal je het een stuk logischer vinden.
Daar ging het om. Eerlijk waar ik heb nog nooit in mijn leven een cd gebrand. Dus ga het ook niet nodig hebben. Maar wil wel via me comp, een soort launch room maken, en dan hd films draaien op hd. Mssn me hd tv van 100cm erop aansluiten etc.
Pak dan toch maar de iets duurdere Samsung. Die leest BRD ook sneller.
Nogmaals, als je verbeteringen heb, wil nog wel ff wat geld uitgeven eigenlijk....Haha, ik kan ook me geld sparen voor die goeie hex 6 natuurlijk...
Lijkt me een goed plan. Misschien wil je over een jaar wel een grotere en snellere SSD. Dan heb je dat geld nu iig niet over de balk gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ Camacha, je komt net binnenvallen. Ik weet ook dat je voor meer geld ze morgen in huis kan hebben. Weet nog een line van Ed_L dat hij zegt 300 euro zou hij niet aan een msi 5850 uitgeven period. Dus...Die 150 euro kan ik wel verstandiger besteden. Was van plan de boel nu te bestellen, en tot de 5850 weer leverbaar zijn op die onboard gpu te gamen. Dan maar 128mb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ Ed_L

Ik weet het, ik weet het. Ik heb alles gelezen, en ik weet met wat hij eerst aan kwam zetten. Zo'n 975 ofsow eerst en toen 960, en uiteindelijk een 930...haha

Btw, geheugen heb ik puur op locatie uitgezocht

[ Voor 13% gewijzigd door iTzLife op 07-04-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat geheugen hoeveelheid eigenlijk vrij weinig zegt over prestatie?
Daarbij is 128mb=128milibit=128/8=16miliByte=16/1000=0,016 Bytes=0,000000016 Megabyte=MB /mierenneuk mode

Edit: Ik meende dat ik HD5770 CF wel had voorgesteld, maar misschien had ik daar overna gedacht en toen gewoon jouw eigen keuze voor videokaart gelaten. Maar ik denk dat dat je beste, betaalbare en leverbare keuze is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ok, nog ff voor de duidelijkheid, en dan wil ik het niet meer over mijn systeem hebben. Alle slotvragen ff op een rijtje.
Geheugen zet ik er 4gb in. Min 1333, en zover het voor mij duidelijk was, maakt het niet uit welke ik neem.

En onboard heb ik een standaard gpu. Kan ik daar wat mee doen? Die op dat moederbord zit. Het liefst wil ik zo graag en snel mogelijk gamen. Moet ik voor die 5770 gaan? Of toch wachten en met die onboard gpu gaan proberen te gamen. Mocht ik voor de 5770 in cross gaan, dat wordt of veel uitzoekwerk, of hebben jullie zo 1,2,3 een powervolle voor de hand liggen

Niemand heeft commentaar op die msi moederbord. Vlgns mij maakt dat ook niet uit.
Ten slotte, de behuizing. Kunnen we niet voten met zijn 3. Ik kan geen keus maken. 1 keus lexa, en tweede cooler master..

[ Voor 8% gewijzigd door iTzLife op 07-04-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iTzLife schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:41:
Ok, nog ff voor de duidelijkheid, en dan wil ik het niet meer over mijn systeem hebben. Alle slotvragen ff op een rijtje.
Geheugen zet ik er 4gb in. Min 1333, en zover het voor mij duidelijk was, maakt het niet uit welke ik neem.
correct
En onboard heb ik een standaard gpu. Kan ik daar wat mee doen?
office, film kijken. NIET gamen.
Die op dat moederbord zit. Het liefst wil ik zo graag en snel mogelijk gamen. Moet ik voor die 5770 gaan? Of toch wachten en met die onboard gpu gaan proberen te gamen. Mocht ik voor de 5770 in cross gaan, dat wordt of veel uitzoekwerk, of hebben jullie zo 1,2,3 een powervolle voor de hand liggen.
Er zijn fans van de 5770CF setup. De performance is HD5870+, maar ik ben desondanks geen grote fan. Ik vind het wat meer een noodgreep.
Niemand heeft commentaar op die msi moederbord. Vlgns mij maakt dat ook niet uit.
Ten slotte, de behuizing. Kunnen we niet voten met zijn 3. Ik kan geen keus maken. 1 keus lexa, en tweede cooler master..
P183 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Edmin schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:46:
[...]
office, film kijken. NIET gamen.
Mwa, je kan gamen alleen natuurlijk niet zoals je gewend bent.
Alles tussen Froger en GRAW gaat nog wel. Old skool dus.

^^Kwa kast; CM 690II.
Mooi, solide, ruim, top cable-management, handige accessoires erbij, erg compleet.
(maar ik ben bevooroordeeld ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 07-04-2010 22:59 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.

Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?