Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome2710
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2022
Goedenavond allemaal,

Na heel wat zoeken op het forum en via Google toch maar besloten hier mijn geluk te vinden.

Ik ben van plan zeer binnenkort de Logitech Z-5500 THX aan te schaffen. Het schijnt toch een zeer goede 5.1 speakerset te zijn voor dat geld. De speakers zullen voor alle doeleinden worden gebruikt, films, muziek en natuurlijk games. Games zoals Modern Warfare 2 en Battlefield Bad Company 2. Ik kan niet echt zeggen wat de overhand heeft, ze wegen elkaar wel redelijk af.

Zelf heb ik natuurlijk al het een en ander aan research gedaan!
- Creative X-Fi Titanium Fatal1ty; naar mijn idee alleen maar erg duur omdat er een extra cover omheen zit en het een indrukwekkende naam heeft. Uit mijn research blijkt ook dat de drivers soms bagger werken en de prestaties tegenvallen.
- Asus Xonar D2X; Een gamers schijnt die een erg goede kaart te zijn, vooral omdat Asus nu ook EAX 5.0 laat ondersteunen. Echter is hij voor muziek en film wat minder geschikt.
- Asus Xonar Essence STX; Schijnt het tegenovergestelde te zijn van de D2X. Presteert goed in muziek en film, maar wat minder in games.
- Auzentech Prelude; Er zijn veel vergelijkenissen te vinden op internet met de D2X en deze kaart, vrijwel iedereen kiest de Prelude boven de D2X. Echter is deze kaart heel moeilijk te vinden in Nederland en vraag ik mij af of er inmiddels niet een opvolger is?

Wat kunnen jullie mij aanraden?
Ik wil de Z-5500 waarschijnlijk aansluiten via de Toslink.
Verder begrijp ik natuurlijk dat een geluidskaart niet én in games als in muziek en films goed kan zijn. Maar er zullen wel verschillen in de kaarten zitten. Het is vrij moeilijk om hier een keuze uit te maken.
PCI of PCIe maakt niet uit, de prijs moet niet ver boven de €200,- komen.

Echt enorm bedankt!
Jerome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative X-Fi Titanium

Ik heb de XtremeGamer, de Prelude, de Titanium, en de STX gehad.

Het verschil tussen de XtremeGamer en Prelude is gewoon bijna niks. Geluid is gewoon bijna identiek aan de XtremeGamer. De Titanium daarentegen heeft duidelijk een iets rijker, cleaner en crisper geluid dan de XtremeGamer. De geupdate EMU20K2 chipset in de Titanium maakt dus veel meer uit dan al die audiovoodoo die Auzentech toepast bij de oude EMU20K1 chipset.

Dan heb je nog de Xonar STX. Die kaart heeft het helderste geluid van allemaal, alleen de hoge tonen zijn ontzettend schel en het geluid is niet van het type 'rustig'. Het is echt een agressieve luide sound wat uit die kaart komt. Zeker niet het warme rijke rustige geluid van de X-Fi Titanium. Ik heb de Xonar STX iig teruggebracht en de Titanium gehouden. Ik kon er niet langer dan een paar minuten naar luisteren. Ook de soundstage en bass texture viel mij tegen bij de STX. Die haalden niet het niveau van de X-Fi Titanium.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
het leuke van de titanium is dat hij dolby digital kan encoderen, je kunt dan je speakers digitaal aansluiten en toch surround hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome2710
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2022
Hmm, die Titanium is inderdaad wel interessant. Hij is ook niet duur...
Dat van die STX had ik inderdaad ook al gelezen, was het even vergeten erbij te zetten.
Als de Xtremegamer en de Prelude dicht bij elkaar zitten en de Titanium beter is ga ik denk ik voor de Titanium.
En dan kan ik het beste de normale Titanium nemen, niet de Fatal1ty? Ik geloof dat de prijs meer in de naam zit...
Ik wacht nog even af of er nog meer mensen reageren.
Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door jerome2710 op 02-03-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Interessante vraag, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Ik wil dat mijn muziek een superlekkere en harde bass weergeeft en ook dat mijn film en games. Lekker over de 5.1 speakers rollen.

Zelf ben ik ook bezig met wa hobby Dj'en dus ik zou er mijn mengpaneel ook op willen aansluiten op livesets op te nemen in goede kwaliteit en wie weet later zelf wat muziek produceren :).

Ikzelf heb al een externe geluidskaart de "Maya44 usb" werkt wel, maar ondersteunt spijit genoeg geen dolby surround.
Nu zag ik gisteren wel een nieuwe kaart de "Gigaport HD" ook extern en zou wel dolby surround onderteunen.
Iemand daar een idéé van of die goed met games en films overweg kan? Want voor muziek is dat wel een goede.