[PC] Napoleon Total War - De campaign ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 17:19
Hallo Tweakers,

Ik ben weleens benieuwd hoe de Napoleon Total wars spelers onder ons de campaign ervaren?

Zowel van de coalitie als Napoleon Bonaparte.

Ik zelf ben begonnen met de Britse campaign op normal en vind ik tot nu toe tegenvallen.
De victory conditions zijn logisch en enigzins gebaseerd op de geschiedenis maar misschien wel het belangrijkste mis ik eraan en dat zijn de aanleidingen.

Een samenvatting van de doelen van Engeland:

Naast het krijgen van de taak om de franse vloot kort te houden moet je de volgende gebieden innemen:

Denemarken binnen vallen: volgens de geschiedenis heeft engeland o.a. kopenhagen gebombardeerd en een eiland in de buurt ingenomen omdat Napoleon dreigde de deense vloot te gebruiken tegen engeland.
In-game: is het in iedergeval op normal bij mij zo dat denemarken tegen frankrijk vecht en frankrijk laat de denen links liggen m.a.w. in-game krijg ik niet de aanleiding voor het doel. ook Denemarken verklaard geen oorlog of iets aan great brittain

Spanje + paar eilanden binnen vallen: De britten hebben nooit echt op gibraltar na dan voet aan stuk gehad op spanje, volgens de geschiedenis viel napoleon via spanje portugal binnen en daardoor aanleiding voor de britten was om portugal en spanje binnen te vallen. Engeland werdt echter terug gedrongen na een kort verblijf in madrid.
In-game: is het in iedergeval op normal bij mij zo dat Napoleon wederom ook Portugal links van zich laat liggen en ook hier heb ik geen aanleiding voor het doel gekregen.

Hanover: dit kan nog wel, volgens de geschiedenis ging meerendeel van het hanovense leger verhuizen naar engeland en vormde het king's german legion omdat napi iets niet wilde erkennen ofzo

bretagne (frankrijk) + stad renness innemen als missie: al hebben de britten in de napoleonic wars nooit enige voet in bretagne of renness gezeten (hooguit erlangs gemarcheerd om bij Parijs te komen :? ), vind ik persoonlijk dat dit er nog wel mee door kan gaan.

Provence (frankrijk): volgens de geschiedenis werd in die provincie 10 jaar (1793) eerder de franse royalists + 13,000 britse soldaten verslagen door toen nog een napi bonaparte in opkomst. Tijdens de napoleonic wars echter hebben de britten daar niet gezeten.
De enige aanleiding voor dit doel is maybe revenge?

Game hoeft niet hetzelfde te zijn als de gebeurtenissen in de geschiedenis maar als je als game maker wel de doeleinden erop gebaseerd (daar ga ik dan vanuit) maar geen enige aanleiding, weg er naartoe of een simpele bericht in bouwt dan is het in mijn ogen een niet complete campaign.

Als ik het herinner en de andere coalitie partijen speel dan komt daar ook een kleine review van over de campaign.

Ciao! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat denk ik niet om de exacte geschiedenis na te bootsen, de campagne in Egypte mislukt voor Napoleon namelijk totaal, maar ons lukt het wel:P, wij moeten 4 andere regionen veroveren, Napoleon kwam toendertijd maar tot Caïro en trok zich naar mislukte veldslagen en ziekte en het onvermogen van het leger om zich aan te passen aan het klimaat, weer terug. Je moet het eigenlijk zien als een film, het is jouw versie van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Dat is iets anders.. bij de Egypte campaign krijg je doelen die je mogelijk gemaakt worden. War staat ingesteld, script lopen etc. Dat jij itt Napoleon het wel haalt is een ander verloop van een opgesteld verhaal.

Waar Cisco op doelt is dat je in de campaign wel objectives krijgt maar niet echt de storyline die ze logisch/mogelijk maken.

In principle is de sandbox campaign just sandbox I guess. Ze hebben er maar wat objectives aangehangen om het wat historischer te maken maar ben het dan wel ermee eens dat als het puur bij objectives blijft zonder scripts/messages/storyline het net zo goed weg kan blijven in de sandbox mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JahunP schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:29:
Dat is iets anders.. bij de Egypte campaign krijg je doelen die je mogelijk gemaakt worden. War staat ingesteld, script lopen etc. Dat jij itt Napoleon het wel haalt is een ander verloop van een opgesteld verhaal.

Waar Cisco op doelt is dat je in de campaign wel objectives krijgt maar niet echt de storyline die ze logisch/mogelijk maken.

In principle is de sandbox campaign just sandbox I guess. Ze hebben er maar wat objectives aangehangen om het wat historischer te maken maar ben het dan wel ermee eens dat als het puur bij objectives blijft zonder scripts/messages/storyline het net zo goed weg kan blijven in de sandbox mode.
in dat opzicht heb je wel een punt, scripted replay value zal minder zijn dan sandbox, scripted hou je alleen de veldslagen over, nu zal de mapplay ook divers blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Op zich zijn die kleine campaigns wel leuk erbij zo... Mag nog wel meer scripted zijn (mits de sandbox mode blijft)..

bevalt me goed iig, Empire vond ik toch wel flink tegenvallen, Napoleon maakt het meeste goed. En is meer zoals ik van Empire verwacht had. En dat je niet de gehele wereld over kan is wat mij betreft alleen maar beter, maakt het allemaal wat te...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.noelshack.com/uploads/16062009/3019158.jpg

Ik zie dat de research en de research tabs gelijk zijn aan E: TW?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
  • Laatst online: 03-09 17:19
ehm.. wat ik zie op die screenshot is geen N:TW. researches zijn samengevoegd in één tab. één blad met alle researches met een transparante achtergrond met de bijbehorende gebouwen. ik zal in de toekomst wel een screenshot plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik ben nu met de campaign van Napoleon bezig, Italië en Egypte uitgespeeld :) ben bezig met Europa en dit is wel fantastisch, alle kleine landjes zijn allies of staan onder mijn protectorate.

Ben zelf begonnen met de onderkant naar australia en toen prussia, zag dat mijn alliantie met spanje vroeg een paar x om bepaalde landen aan te vallen :) de interacties met andere landen is verbeterd.

Ze hebben de AI slimmer gemaakt, maar om nou te zeggen dat het moeilijker gemaakt is..

Al met al vermaak ik me top met N:TW, ik heb geen bugs en napoleon campaign is zeker goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cisco202 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:04:
ehm.. wat ik zie op die screenshot is geen N:TW. researches zijn samengevoegd in één tab. één blad met alle researches met een transparante achtergrond met de bijbehorende gebouwen. ik zal in de toekomst wel een screenshot plaatsen.
Okee dat zou mooi zijn.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie oordeel over het nieuwe research systeem.

En diplomacy, is dat nu verbeterd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een goor klote spel soms. Het is toch idioot dat je op je kanonnen moet gaan babysitten omdat de AI te achterlijk is om het onderscheid te maken tussen je eigen troepen en die van de vijand? De vijand stuurt een groepje paarden om mijn leger heen, geen probleem, kunnen geen fuck doen. Echter mijn kanonnen draaien vrolijk mee waardoor ze uiteindelijk zichzelf helemaal naar de klote schieten. Ze draaien precies op 1 lijn en daardoor schiet mijn achterste kanon de rest gewoon naar de klote. Waarom kan zoiets gebeuren? Leren die flikkers echt niks van al hun vorige spellen?
Heb nu twee keer hetzelfde gevecht geprobeerd en ik maak gewoon een veel grotere kans om te winnen als ik mijn kanonnen weg doe. Of je moet ze vooraan in de linies zetten waar de vijand ze zo sloopt of je moet ze achter je linies zitten waar ze je eigen mannen sloopt. Gewoon 3 eenheden gesloopt door m'n eigen kanonnen. Waarom is de AI zo enorm dom met doelwitten bepalen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
  • Laatst online: 12-09 14:56
Hallo,

Speel sinds het weekend nu ook NTW.
Tot nu toe bevalt het me best goed, speel nu een campaign als Nederlands (Bataafse Republiek eigenlijk).
Valt me tijdens veldslagen echter wel op dat de lichamen van gesneuvelden na verloop van tijd verdwijnen.

Weet iemand of hier iets aan te doen is, of is er een instelling voor?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gillian1981 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:40:
Hallo,

Speel sinds het weekend nu ook NTW.
Tot nu toe bevalt het me best goed, speel nu een campaign als Nederlands (Bataafse Republiek eigenlijk).
Valt me tijdens veldslagen echter wel op dat de lichamen van gesneuvelden na verloop van tijd verdwijnen.

Thanks.
Hoe kun je met een van de minor factions spelen dan? ik had die keuze niet.

Ik ben met een campaign bezig met de pruizen, de bataafse Republiek viel me steeds aan dus heb ik hun aangevallen en gekozen voor bevrijd, toen werden ze mijn protectorate en veranderde hun naam naar iets met the Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Hoe kun je met een van de minor factions spelen dan? ik had die keuze niet.

Ik ben met een campaign bezig met de pruizen, de bataafse Republiek viel me steeds aan dus heb ik hun aangevallen en gekozen voor bevrijd, toen werden ze mijn protectorate en veranderde hun naam naar iets met the Netherlands.
Hmm ja vraag ik me ook af, ik heb nog geen optie gehad om te spelen met ons land :P denk dat het een mod is ofzo..

1 van de extra features is landen bevrijden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
Is idd een modje.
Kan alleen de link nu even niet geven, aangezien die website is geblokkeerd op m'n werk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huib_Bloodstone schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Hmm ja vraag ik me ook af, ik heb nog geen optie gehad om te spelen met ons land :P denk dat het een mod is ofzo..

1 van de extra features is landen bevrijden,
United Netherlands ja, ik had als France keer een paar landjes aan de Bataafse Republiek gegeven, en toen rebelde United Netherlands in A'dam, toen die ook verslagen en liberated, en toen had ik 2 Nederlandse protectoraten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19
Gillian1981 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:40:

Thanks.
Is een feature die terug is uit M:TW. Mensen die hun graphic settings lager hebben staan merken dat bodies verdwijnen om zo je systeem niet te zwaar te belasten.

Ik zelf speel alles op ultra 1680*1050 en heb er geen last van. De grond ligt bij bridge map battles zo bezaaid met bodies dat de grasprietjes een klaagbrief naar CA hebben geschreven over het gebrek aan zonlicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Speel hier ook op ultra 1680x1050 en werkt als een tierelier.

Ben nu een campaign aan het doen en begonnen met de britten, ben gelijk frankrijk binnen gevallen, zo langst de kust naar nederlands, ondertusse alweer belgie en nederland bevrijd natuurlijk ;)

Voor begin zeggen ze dat portugal spanje gaat binnen vallen, gaan ze dat ook doen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 09-03-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:26:
Speel hier ook op ultra 1680x1050 en werkt als een tierelier.

Ben nu een campaign aan het doen en begonnen met de britten, ben gelijk frankrijk binnen gevallen, zo langst de kust naar nederlands, ondertusse alweer belgie en nederland bevrijd natuurlijk ;)

Voor begin zeggen ze dat portugal spanje gaat binnen vallen, gaan ze dat ook doen ?
Bij mij niet. Ik heb als France Portugal en Prussia aangesloten in mijn Alliance. Portugal en Spain zijn in mijn campaign onderling ook Allianced meen ik.

Ik speel wel heel erg turtle mode. Zit in 1813, campaign verloren dus, en heb nog steeds enkel de orginele start areas. Heb op 1 na alle tech geresearched. Mijn warfare is vooral diplomatiek gespeeld.

France alliance: France, Spain, Prussia, Italy, Papal States, Bavarian Republic, Wurtemburg, Bavaria en Portugal.
Coalitie: Great Brittain, Russia, Austria, Sweden en die 2 kleine italian staatjes.
Neutral: Ottoman Empire

Ik bezit 5 legers
Napoleon: 4 howitzer, 1 artillery a pied, 1 grand battery of the convention, 4 old guard, 5 line infantry, die elite unitpack line infantry unit, elite unitpack hussars, elite unitpack lancers, guard cavalry
Davout: 4 howitzers, 2 foot artillery, 4 young guard, 6 line infantry, lancers, guard cavalry, curraisseurs
Ney: Davout: 4 howitzers, 2 foot artillery, 4 young guard, 6 line infantry, lancers, guard cavalry, curraisseurs
Bernadotte: 4 howitzers, 2 foot artillery, 10 line infantry, lancers, guard cavalry, curraisseurs
Murat: 4 howitzers, 2 foot artillery, 10 grenadier infantry, lancers, 2 curraisseurs (deze beveiligd Paris)

Met name de artillery van Napoleon en Ney zijn zwaar experienced, 1 of 2 chevrons met 2 sterren eronder. Te danken aan de France-Prussian wars waarbij heel veel veldslagen werden uitgevochten op de brug tussen Strassbourg en Hessen. Ik bleef gewoon die brug kampen want Prussia speelde telkens met 2 of meer stacks en in open field wordt het dan erg taai. Zon bridge battle is dan subliem om te verdedigen. Heb daar letterlijk 10 duizenden duitsers de dood laten vinden.

Prussia wou uiteindelijk peace omdat ze keer op keer whoopass kregen en ondertussen Russia aan hun achterdeur beukte.

Austria is het manke kindje. Ze hebben klappen gehad van Ottoman en Prussia en hebben sindsdien eigenlijk geen slagkracht meer.

Great Brittain was in de eerste 5 jaar irritant. Ik heb toen een invasie gedaan en scorched earth tactic toegepast (elke gebouw kapot gemaakt). Na aantal jaar begonnen ze weer, toen heb ik Ireland en Scotland geliberate en vervolgens England nogmaals met de grond gelijk gemaakt. Verwacht niet dat die er nog snel bovenop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
De campaigne van france heb ik al uitgespeeld, moet eerijk zeggen dat het heel makkelijk was, heb dit op een-na-laatste niv gedaan en ik had nog een paar jaar over ;) opzicht waren er heel veel andere mogelijkheden om dit te doen, ik had BV heel veel allianties en protectorates wat opzich heel intressant is.
Kaap schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:00:
[...]Prussia wou uiteindelijk peace omdat ze keer op keer whoopass kregen en ondertussen Russia aan hun achterdeur beukte.
heen nice allemaal, maar dat peace verhaal, dat doen ze automatische en zonder te vragen.. tenminste dat was bij mij wel, heel raar eigenlijk want op een goed moment waren we weer vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
Ben nu dus als Nederland aan het spelen, op normal/normal om er in te komen.
Enkele dingetjes over spelen met Nederland.

Je start met 1 echte stad (Amsterdam), kleine stad (Utrecht), haven (rotterdam) en platteland achtig iets (groningen).

Economie loopt goed op normal, je haalt veel geld per turn binnen, voornamelijk door je haven.
Je bent geallieerd met Frankrijk en al direct in oorlog met Engeland.
Engeland blokkeert dan ook al standaard in turn 2 je haven en dat duurt dan meestal een behoorlijk aantal turns, waardoor je economie drastisch verminderd.

Leger is klein aan het begin en de units staan een stukje minder goed dan die van Engeland bijvoorbeeld.

Prio 1 aan het begin is je economie nog meer te verbeteren en je leger uit te breiden voordat de Engelsen op je kust landen, meestal ergens in de zomer van 1805 of anders een jaar later.
Is trouwens standaard Wellington die met z'n leger Nederland aanvalt. :)

Voor de rest ben ik nog niet echt heel ver, meer updates komen later.

Speel nu trouwens op high, met extra grote eenheden. Infanterie unit is bij mij 320 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je als turkije spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
goeie vraag want turkije staat er letterlijk niet zo op.. geen idee wat de geschiedenis daarvan is

maar ik heb alles paar weken geleden uitgespeeld, naja niet alles maar wel de campaign van napoleon en daarna heb ik het spel gewoon links laten liggen. misschien omdat het toch teveel op empire total war lijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:32:
[...]

goeie vraag want turkije staat er letterlijk niet zo op.. geen idee wat de geschiedenis daarvan is

maar ik heb alles paar weken geleden uitgespeeld, naja niet alles maar wel de campaign van napoleon en daarna heb ik het spel gewoon links laten liggen. misschien omdat het toch teveel op empire total war lijkt ?
ah shit, empire TW was so saai-.- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik speel nog elke dag maar ik speel ook iets anders. Speel Total War games altijd als sandbox. Ik ga dus niet achter objectives aan. Bouw mijn regions uit, research tech, bouw de beste legers en voer alleen veldtochtenom veldslagen uit de vechten, neem geen regio's in. Ja, alleen Engeland omdat ik ze annoying vind met die invasies op plekken waar je leger helemaal niet is. Doordat ik zolang wacht zijn mijn opponents ook erg sterk.

Als je bumrush tactic gebruikt, ja...zo kan je campaigns zo snel uitspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-04-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Kaap schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:01:
Ik speel nog elke dag maar ik speel ook iets anders. Speel Total War games altijd als sandbox. Ik ga dus niet achter objectives aan. Bouw mijn regions uit, research tech, bouw de beste legers en voer alleen veldtochtenom veldslagen uit de vechten, neem geen regio's in. Ja, alleen Engeland omdat ik ze annoying vind met die invasies op plekken waar je leger helemaal niet is. Doordat ik zolang wacht zijn mijn opponents ook erg sterk.

Als je bumrush tactic gebruikt, ja...zo kan je campaigns zo snel uitspelen.
Opzich heb je hier gelijk in, empire total war heb ik ook zo gespeeld, maar met N:TW is dit niet anders.. opzicht zag ik dit wel aankomen.

Ik ga morgen toch maar eens proberen om de campaign te doen. mis wel als Engeland ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Errrr, bestonden die toen al? : :|

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tuurlijk, alleen niet onder de naam Turkije, maar het volk was hetzelfde. Het Ottomaanse rijk, vast wel van gehoord?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 08:40
Die zitten er wel in alleen ik weeet niet als je ermee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Hey, zit met een kleine vraag: Hoe zie ik de movement points van mijn legers? Kan dit echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Heraclius schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:11:
Hey, zit met een kleine vraag: Hoe zie ik de movement points van mijn legers? Kan dit echt niet vinden.
movement points? je kan toch aan de radius zien hoever je kunt lopen? of je bedoelt per unit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog steeds Empire omdat de verschillende continenten toch wel leuk zijn. :9

Empire 1.6 is trouwens gewogen en geschikt bevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Vandaag na een paar uur spelen kwam ik erachter dat prussia een bug had.. naja zal niet prussia zelf zijn maar gewoon een bug.

Ik zag dat er allemaal generals stuk of 7 waren met volledige belegering op 1 kluitje, en dat en nu nog steeds na 30 beurten ??

Tja raar maar iemand anders dit al gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huib_Bloodstone schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:02:
Vandaag na een paar uur spelen kwam ik erachter dat prussia een bug had.. naja zal niet prussia zelf zijn maar gewoon een bug.

Ik zag dat er allemaal generals stuk of 7 waren met volledige belegering op 1 kluitje, en dat en nu nog steeds na 30 beurten ??

Tja raar maar iemand anders dit al gezien ?
Op normal difficulty heb ik dit nog niet gezien.
Speel jij op easy? (zal wel niet) :D

Vraag van mij: Als je als republiek speelt, worden de landen die je liberate dan ook republieken? Of is er voor elk land (emerging nation) een vaste regeringsvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf ook:D, maar hoe vergroot je de legergroottes? Ik bedoel dan bij custom battles, kan dat uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Volgens mij is Napoleon geen succes geworden. Empire zelf was ook al niet al te super. Op het moment dat spelers meer moeten gaan nadenken over hoe het spel nou eigenlijk werkt en minder over hoe ze het spel willen spelen is er gewoon wat drastisch mis met de manier waarop het spel in elkaarr is geschroeft. Imo moeten ze de manier van spelen terug brengen naar de Medievel 2 stijl. Bij Empire had ik zelfs moeite om een stad in te nemen van een ander land, kreeg zoveel keuzes dat ik niet eens wist wat ik moest hebben naar het winnen van een veldslag. Alleen steden in handen van neutrals wist ik in te nemen. Ik denk dat er een grote groep spelers is die tegen het zelfde aan liep waardoor Napoleon niet zo succesvol werd.

Het is daarom ook niet echt een verassing dat ze terug grijpen op het eerste spel voor een nieuw spel van te maken dan dat ze verder gaan met het huidige concept.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
Auredium schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:54:
Volgens mij is Napoleon geen succes geworden. Empire zelf was ook al niet al te super. Op het moment dat spelers meer moeten gaan nadenken over hoe het spel nou eigenlijk werkt en minder over hoe ze het spel willen spelen is er gewoon wat drastisch mis met de manier waarop het spel in elkaarr is geschroeft. Imo moeten ze de manier van spelen terug brengen naar de Medievel 2 stijl. Bij Empire had ik zelfs moeite om een stad in te nemen van een ander land, kreeg zoveel keuzes dat ik niet eens wist wat ik moest hebben naar het winnen van een veldslag. Alleen steden in handen van neutrals wist ik in te nemen. Ik denk dat er een grote groep spelers is die tegen het zelfde aan liep waardoor Napoleon niet zo succesvol werd.

Het is daarom ook niet echt een verassing dat ze terug grijpen op het eerste spel voor een nieuw spel van te maken dan dat ze verder gaan met het huidige concept.
Napoleon Total War is anders behoorlijk succesvol geweest. Wereldwijd heeft de game goed verkocht en heeft in veel landen lang in de Top 10 van best verkochte PC games gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Lord Maximus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:31:
[...]

Napoleon Total War is anders behoorlijk succesvol geweest. Wereldwijd heeft de game goed verkocht en heeft in veel landen lang in de Top 10 van best verkochte PC games gestaan.
Verkoop zegt neits over succes. Discussie wel. Over Napoleon wordt nauwelijks gesproken (niet alleen hier maar op verschillende locaties) dat betekend dat veel mensen na aanschaf het neit lang hebben gespeeld.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Auredium schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Verkoop zegt neits over succes. Discussie wel. Over Napoleon wordt nauwelijks gesproken (niet alleen hier maar op verschillende locaties) dat betekend dat veel mensen na aanschaf het neit lang hebben gespeeld.
Vind ik ook, verkoop cijfers zijn leuk voor het bedrijf maar ik vond napoleon niet zo goed als de vorige, lijkt een beetje afwaarts te gaan.

Achja turn based vind ik persoonlijk goed te doen, heb ze bijna allemaal gekocht en nog geen spijt van gekregen, ben BV nu met CIV V bezug >:)

Volgens mij komt shogun weer terug.., wachten we daar maar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij eindelijk ontdekt hoe je erachter komt welke schepen een factie kan bouwen.

Gewoon naar custom battle -> naval battle en dan kijken welke schepen je met wie kan selecteren.

Vind het jammer dat ze dat niet even ergens hebben uitgelegd.

Wat ik het meest jammer vind is dat je maar met 5 factions kan spelen. :F
Waarom is het voor hen nou zo'n moeite om meer erin te gooien... Je kan het met een modje van een paar kilobyte unlocken, maar dat vergroot de kans weer op bugs omdat het niet goed getest is en omdat je een fog of war probleem krijgt. :F

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja ik heb last van happerende filmpjes. het spel zelf loopt als een tierelier. En het zijn ook niet de filmpjes die haperen(die lopen vloeiend) maar het geluid in de fimpljes dat vast blijft in een loop oid. Heel irritant En er is geen oplossing voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Even een vraagje voor de kenners hier: wat zijn nu de verschillen tussen Empire en Napoleon TW?

Ik heb Empire TW al wel een keertje uitgeprobeerd (tutorials) toen het net nieuw was, maar de laatste keer dat ik een weekje Tw speelde heb ik gewoon Medieval II weer uit de kast gepakt. Bijft een geweldig spel, heerlijk simpel en overzichtelijk ivm Empire.

Tot voor kort nam ik eigenlijk aan dat Nap Tw gewoon een uitbreiding was, maar ze hebben dus binnen een jaar een compleet nieuwe TW game gemaakt? What gives? Op steam zijn ze nog even duur ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Download Empire en Darth ultimate commander mod. Das veel beter dan NTW.

Maar eigelijk zijn zowel Empire als Napoleon grote total war flops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Postius schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:56:
Download Empire en Darth ultimate commander mod. Das veel beter dan NTW.

Maar eigelijk zijn zowel Empire als Napoleon grote total war flops.
Napoleon speelde wel beter qua gameplay, maar ik vond Empire wel beter qua de rest, al waren ze beide redelijk geflopt. Ik zou nu maar gewoon wachten op de nieuwe STW2, die voor half 2011 uit komt. Rtw en MTW2 en STW1 zijn prima spellen, en veel beter qua sfeer en gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Empire hadden de Fransen en de Indianen de meeste invloed op het ontstaan van de USA, ook was het Amerikaanse continent totaal statisch (ze waren te lui om ontwikkelende nederzettingen te programmeren).
Ik ergerde mij daar kapot aan.
Verder was de AI natuurlijk belachelijk.

Napoleon TW heeft een nog dommere AI (Engeland bouwt nooit iets en vloten doen soms jaren niks slims).
Het enige voordeel is dat je een overzichtelijke kaart hebt (alleen Europa).

Pluspunten van deze delen:

Kannonnen en granaten!
Instant diplomacy (je moet er van houden).
Leuke graphics
Naval battles zijn geweldig, mits je systeem er niet me ophoudt (ik ken mensen die door deze twee spellen blue screens krijgen).

Kortom: Het is meer een flop dan een succes, maar wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu ook uninstalled.

Was goed bezig met Rusland, maar kon opeens niet meer naar het westen scrollen op de kaart, want dan crashte het spel. :-(

Als Shogun 2 net zoveel bugs heeft kunnen ze het vergeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hoi hoi,
Ik heb zojuist Empire + napoleon + alle DLC gekocht voor 15 euro. Maar wat zal ik nu doen? ik heb verschrikkelijk veel total war gedaan, voornamelijk medieval 2(flikker op met je &$$^$%romeinen :+ ) Een heel klein beetje empire.

Maar moet ik nu gewoon empire spelen met de beste mods?
Er is namelijk ook een 50 in 1 mod uit voor napoleon, die is ook wel erg pr0. Mischien dat ik eerst de campaign doen van ETW en dan gewoon een grand campaign in NTW. Niks is beter dan de grand campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:51:
Hoi hoi,
Ik heb zojuist Empire + napoleon + alle DLC gekocht voor 15 euro. Maar wat zal ik nu doen? ik heb verschrikkelijk veel total war gedaan, voornamelijk medieval 2(flikker op met je &$$^$%romeinen :+ ) Een heel klein beetje empire.

Maar moet ik nu gewoon empire spelen met de beste mods? Er is namelijk ook een 50 in 1 mod uit voor napoleon, die is ook wel erg pr0. Mischien dat ik eerst de campaign doen van ETW en dan gewoon een grand campaign in NTW. Niks is beter dan de grand campaign.
Ach, je HOEFT spellen toch niet persé met mods te spelen ;)? Ik bedoel, ik heb zon 3x de long campaign op M2TWII gedaan zonder me ook maar één keer verveeld te hebben. Vaak vind ik de niet gemodde spellen nog beter ook, want sommige mods slaan gewoon nergens op. Maja, over Empire oordelen kan ik eigenlijk niet egt, heb t alleen bij wat vrienden gespeeld, want mijn computer kon de demo niet eens fatsoenlijk aan |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Even een semi off topic vraagje:

Is er geen tweakers topic over Empire TW?

Ik heb deze vorig jaar namelijk samen met Napoleon gekocht en ben nu eerst maar met Empire begonnen.

Best lastig om " in" te komen trouwens, om de een of andere reden vind ik TW Medieval II nog steeds beter. Deze heb ik ook grijs gespeeld destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:27:
Even een semi off topic vraagje:

Is er geen tweakers topic over Empire TW?

Ik heb deze vorig jaar namelijk samen met Napoleon gekocht en ben nu eerst maar met Empire begonnen.

Best lastig om " in" te komen trouwens, om de een of andere reden vind ik TW Medieval II nog steeds beter. Deze heb ik ook grijs gespeeld destijds...
Het is niet zo populair. Om verschillende redenen. Je kan je best vermaken met Empire en Napoleon maar al vrij snel gaan er veel dingen je tegen staan (frankrijk met 1 battle veroveren, 80% van europa in handen hebben na 4 a 5 battles), etc etc. Zeker als je medieval 2 leuk vondt, al is de linie combat wel erg goed gedaan. Dat was voor mij ook een rden om door te spelen. De combat mechanics zijn compleet anders. Met een Realism mod ging het nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:44:
In Empire hadden de Fransen en de Indianen de meeste invloed op het ontstaan van de USA, ook was het Amerikaanse continent totaal statisch (ze waren te lui om ontwikkelende nederzettingen te programmeren).
Ik ergerde mij daar kapot aan.
Verder was de AI natuurlijk belachelijk.

Napoleon TW heeft een nog dommere AI (Engeland bouwt nooit iets en vloten doen soms jaren niks slims).
Het enige voordeel is dat je een overzichtelijke kaart hebt (alleen Europa).

Pluspunten van deze delen:

Kannonnen en granaten!
Instant diplomacy (je moet er van houden).
Leuke graphics
Naval battles zijn geweldig, mits je systeem er niet me ophoudt (ik ken mensen die door deze twee spellen blue screens krijgen).

Kortom: Het is meer een flop dan een succes, maar wel het proberen waard.
Ik lees ook dat N:TW veel beter draait.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf haal ik heel heel mss TW: N nog omdat ik net 1812 uit heb. Dat en omdat het budgetbak materiaal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kon niet echt een NTW-topic vinden, dit komt het dichtste in de buurt, dus bij deze.
Wegens het feit dat de Slag bij Waterloo 200 jaar geleden was is NTW nu 200 cent in de Humble Store :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:03
Top! Dankjewel anandus, deze miste ik nog in mijn collectie en voor deze prijs kan ik 'm niet laten liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik probeer dit al wat oudere spel te spelen op mijn 4K monitor. Via het in-game instellingenmenu kan ik de resolutie weliswaar aanpassen naar 3840x2160, maar de user-interface kan niet worden vergroot waardoor alle tekst veel te klein wordt weergegeven om nog prettig leesbaar te zijn..Tijd voor een remake zoals onlangs met Rome Total War I wat mij betreft. Bij TW:Rome II is de UI trouwens wel schaalbaar, bijv. naar 200%.

Inmiddels heb ik geaccepteerd dat N:TW spelen in 4K niet gaat werken, maar nu heb ik het volgende probleem, namelijk dat het spel steeds crasht of blijft hangen wanneer ik de resolutie via het instellingenmenu probeer terug te brengen naar bijv. 1920x1080. Weet iemand daar wellicht een oplossing voor?

Wat ik al gevonden heb: https://steamcommunity.co...ns/0/3020122487792540195/
Deze persoon had hetzelfde probleem als ik. Kennelijk moet ik resolutie-wijzigingen toebrengen aan een "preference file" van Steam? Maar hoe doe ik dat precies? En waar vind ik de preference file voor NTW?

NB: ik heb de algemene schermresolutie van Windows 10 ingesteld op 3840x2160 en met 200% scaling.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: probleem opgelost. Het bestand heet preferences.script.txt en was te vinden in:
C:\Users\<User Name>\AppData\Roaming\The Creative Assembly\Napoleon\scripts

Regel 3 en 4 moeten aanpassen naar 1920 en 1080 respectievelijk.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze video was ook handig om de optimale grafische mogelijkheden in te stellen:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand of er mods bestaan voor NTW waarbij de UI wel leesbaar is op 4K/UHD?

[ Voor 35% gewijzigd door choogen op 14-12-2021 14:31 ]

Pagina: 1