internet tolaten maar geen netwerk op dir-635

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag

Ik beschik over een d-link router dir-635.
Met enkele pc's heb ik verbinding met de router en een onderling netwerk met gedeelde bestanden en een nas-schijf. Nu zit ik in een gebouw waar buren gebruik zouden willen maken van het internet. Dit wil ik graag doen maar ze mogen geen toegang krijgen tot mijn persoonlijk netwerk.

Is het mogelijk de pc's van de buren enkel toegang te geven tot het internet en niet tot het netwerk. (zou draadloos moeten gebeuren)

Iemand een idee?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
De makkelijkste oplossing is een wachtwoord zetten op je gedeelde map/NAS/wat je gebruikt om bestanden mee te delen. Zo kunnen ze er alsnog niet bij. Als de mensen niet technisch zijn aangelegd, zet dan een dollar teken ($) achter je sharenaam, dan wordt deze onzichtbaar voor de normale gebruiker.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt accespoint isolation of iets dergelijks aanzetten, Dan kunnen draadloze gebruikers niet meer op de rest van je netwerk. Is alleen wel vervelend als je zelf bijvoorbeeld ook een laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al je eigen comps een static ip geven en in de router de lan to lan firewall alles laten droppen als er een ip niet van jouw contact probeert te maken met een ip wel van jouw. de rest wel toestaan buren kunnen dus nog alles maar je hebt je eigen netwerk afgeschermd. wel uitkijken dat jouw ip's buiten de dhcp-range vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of koop een 2e router..

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/69gmj9.jpg

Aangezien de 2e router als firewall functioneerd kunnen de buren niet op jouw netwerk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké thx!

De veiligste oplossing zal een tweede router zijn. Zo kan ik nog wat specifieke poorten blokkeren om het overmatige download te beperken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een andere router aanschaffen zoals de d-link 655 biedt je de mogelijkheid om een 2e wireless LAN in de lucht te houden met een aparte SSID en apart password. Dit wireless LAN is dan ook volledig gescheiden van je eigen netwerk. Dan kan je zelfs nog je eigen wireless spul gebruiken op je eigen netwerk.

Hoef je ook niet te klooien met 2 routers.

Dit kan trouwens ook met bijvoorbeeld een Linksys WRT320N met een DD-WRT firmware geinstalleerd, of elke andere DD-WRT compatible router.

[ Voor 16% gewijzigd door redfoxert op 02-03-2010 17:45 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1