Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een verveld probleem met mijn PC.

Ik heb een Core I5 750 CPU, 4 GB geeugen en een Asus P7P55D moederbord, een Asus EAH5770 videokaart, 2x 500GB samsung harde schijf.
Dit loopt op een 500Watt voeding.

Ik heb sinds een tijdje het pobleem dat de volledige pc hapert (of stottert)
Dit gebeurt bij alle programma's en ook in windows zelf.

Tijdens het inloggen werkt alles nog normaal.
Ik kan rondjes draaien met de muis en typen zonder haperingen.

Zodra ik ben ingelogd begint de muis met haperen. Als ik rondjes draai zie ik hem gewoon soms even haperen.
Als ik b.v. een map open (die dan geanimeerd te voorschijn komt) hapert hij ook tijdens het tevoorschijn komen.
Muziek hapert ook, filmpjes haperen ook, spellen ook en ook bij een Word document hapert hij.
* EDIT *
Hij haert ook als ik b.v. muziek of een filmpje stt en dan niks meer doe. Dat is dan ook het enige wat hij doet.

Letterlijk bij alles wat ik doe (behalve een cd / dvd branden, dat gaat wel goed, als hij hapert zou dit mis moeten gaan)

Laatste verandering:
Home plug adapter gekocht en aangesloten, wireless kaart en de lanverbinding worden nu beide gebruikt (ofja, staan aan)

Ondernomen acties:
- Nieuwst videokaart drivers geinssteleerd
- BIOS geupdate naar de niewste versie
- LAN drivers opnieuw geinstaleerd
- Chipset drivers opnieuw geinstaleerd
- Realtek gluidsdrivers vervangen door de versie van Asus (kon volgens i-net een prleem zijn)
- Batterijen van de muis vervangen :P
- 2de scherm afgekoppeld en alleen een scherm aangesloten via DVI (dus niet via de HDMI zoals nu)

Ik zou verder echt niet weten waar dt aan zou kunnen liggen.
Het is extreem vervelend, aagezien ik dus vak naast een knop klik (alles verwijderen ipv toepassen, kun je alles opnieuw gaan typen 8)7)

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 11:04
Controleer het CPU en HDD gebruik op de momenten dat je computer hapert eens. Als een van die twee op 100% staat (of bij de HDD er gewoon heel veel activiteit is) is de kans groot dat het daar aan ligt, dan weet je in ieder geval wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op het moment van haperen staat de CPU op 1 of 2%, dat is het dus niet.
Verder is er bijna geen schijfactiviteit,

Ik be nu een volledige virusscan aan het draaien, en ik ga hierna een memtest proberen.
meeste problemen komen toch door het geheugen, maar ik vrees meer voor het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gefeliciteerd, ik heb binnen een dag 3 pc's met dezelfde symptomen.. (een netbook, mn prutsserver en mn main desktop (quadcore, 4 gig, zelfde riedeltje)

volgens mij is dr gewoon n nieuw windows 7 virus uit.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Al andere muis(driver) geprobeerd?
En System Restore?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gaf geen error aan.
Het proleem is er toch wel bij het inlogscherm.
HyperMan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:01:
Al andere muis(driver) geprobeerd?
En System Restore?
Andere muis driver heeft niet veel zin.
zelfs met een PS/2 drivers hapert hij.

systeem herstel gaat niet, ik heb dit blijkbaar lang uitstaan gehad (staat niet meer standaard aan ofzo?) en heb dus geen herstelpunten zonder haperingen...
AlexanderB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:58:
gefeliciteerd, ik heb binnen een dag 3 pc's met dezelfde symptomen.. (een netbook, mn prutsserver en mn main desktop (quadcore, 4 gig, zelfde riedeltje)

Werkt een reinsall bij jou?
anders hoef ik dat niet te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ligt niet aan de muis, het hele systeem freezed heel ff qua interface (muziek speelt gewoon door) en 2 dr van zijn net n paar uur oud verse installs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
AlexanderB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:58:

Ik zou dan eerder gokken op een update die iets verziekt heeft eigenlijk.
Tenzij je graag op al je systemen ongure mailtjes/websites open op dezelfde dag, o.i.d., maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Erg toevallig, ik had hier bij een systeem met Windows 7 HP 64-bit sinds vanavond ineens ook last van. Een paar dagen geleden was er nog niets aan de hand. (En het systeem heeft tussen toen en nu uit gestaan.) Dus als iemand een idee heeft...

Ik heb zelf een vermoeden dat het aan de draadloze netwerkkaart ligt. (Een Conceptronic CX300i) Maar ik ben nu niet meer bij het systeem, dus kan niets uitproberen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:07:
ligt niet aan de muis, het hele systeem freezed heel ff qua interface (muziek speelt gewoon door) en 2 dr van zijn net n paar uur oud verse installs..
bij mij hapert de muziek vrolijk mee..
--MeAngry-- schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:10:
Erg toevallig, ik had hier bij een systeem met Windows 7 HP 64-bit sinds vanavond ineens ook last van. Een paar dagen geleden was er nog niets aan de hand. (En het systeem heeft tussen toen en nu uit gestaan.) Dus als iemand een idee heeft...

Ik heb zelf een vermoeden dat het aan de draadloze netwerkkaart ligt. (Een Conceptronic CX300i) Maar ik ben nu niet meer bij het systeem, dus kan niets uitproberen.
ik heb een Linksys WMP600N, maar in het begin was het iet zo...
Ik heb er nu ongeveer 2 a 3 weken last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, die netwerkkaart heeft er bij deze PC ook al vanaf het begin in gezeten.
Verder is het een Core i3 530 systeem met 4GB RAM en een HD5670, dus haperen zou hij absoluut niet mogen. Understatement...
Wel erg frappant dat meerdere mensen er opeens tegelijk last van lijken te krijgen. Vooral omdat er in de tussentijds niets met het systeem dat ik getest heb gedaan is.

Wellicht is het echt gewoon een slechte update. Het is wel vervelend dat ik niet verder kan helpen, want het systeem staat niet bij mij thuis, maar ik houd het in de gaten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In mijn geval: Windows 7 x64, muziek speelde wel door, muis en toetsenbord haperden om de zoveel seconden heel even.
Ik heb het opgelost door de minimale frequentie van de CPU (Athlon II X4 620) op te krikken van 400 MHz naar 600 MHz. CPU- en NB-voltage zijn nu ook wat hoger, maar daar moet ik nog verder mee spelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch maar eens een versie install doen op een andee partitie.
ook alle drivers en updates instareen en kijken of het probleem er nog is.

zo ja bel ik gewoon naar 4 launch, dan zoeken zij maar hoe ze dit oplossen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost!

Ik heb deze oplossing gevonden op een andere website:

For those of you who have this problem, you are getting a massive latency every few seconds. Download the following program (http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml), and run it. Then go to Device Manager and systematically disable items, check latency (should be NO red bars), then re-enable if the issue remains.

Ik had in dat programma continu hoge rode balken.
Ik heb vervolgens als eerste mijn draadloze netwerkkaart uitgezet (aangezien ik dat het laatste had veranderd, van draadloos naar bekabeld) en de balken waren weg,

Ook het haperen is opgelost en alles loopt weer prima.
Kijk maar eens of dit ook voor jullie werkt.
Pagina: 1