Ik heb hier een laptop staan die sinds gisteren met de melding komt dat xp geactiveerd moet worden. Dit komt in beeld voordat je op het buroblad komt. Hij vraagt dan om de te activeren binnen 5 dagen. Ik klik dan op nu activeren, maar dan komt het scherm met windows produktregistratie waarin staat dat xp al geactiveerd is. Hoe kan ik dit oplossen?
Niemand die weet hoe ik dit snel kan oplossen. Anders zal ik xp weer eens opnieuw erop moeten zetten.
Dit kun je relatief eenvoudig testen door Windows update te draaien, eerste keer krijg je (vaak bij schone installaties) de WGA update, en als hij daarna updates vind en wil installeren hoef je je nergens zorgen over te maken.
Soms geeft Windows rechts onder wel eens aan dat je moet activeren terwijl je dat al gedaan hebt
Soms geeft Windows rechts onder wel eens aan dat je moet activeren terwijl je dat al gedaan hebt
Staat niet toevallig de klok (datum) verkeerd?
Als dit het geval is, bijvoorbeeld door een lege CMOS batterij of schrikkeljaar-probleem, denkt Windows dat activatie noodzakelijk is hoewel dit technisch niet lukt en niet nodig is.
Als dit het geval is, bijvoorbeeld door een lege CMOS batterij of schrikkeljaar-probleem, denkt Windows dat activatie noodzakelijk is hoewel dit technisch niet lukt en niet nodig is.
Hj geeft het al aan voordat je echt in windows komt. Voordat je het buroblad krijgt zeg maar. Dit is al eens meer geweest, toen dacht ik dat het wel goed zou komen. Maar toe die dagen verlopen waren kwam ik windows dus niet meer in.
systeemherstel even draaien naar een moment dat het nog goed was. Snel genoeg ?
And this !! Is to go even further beyond!!!
Maar staat de datum in de BIOS wel goed? Anders krijg je ook dit soort problemen. Ik spreek hier uit ervaring, na een lege CMOS batterij.
Datum staat zowel in windows als in de bios goed. En met systeem herstel krijg je het weer lijkt mij, als die tijd verstreken is.
Ik heb dit ook een keer gehad, als je de files waar Windows de activatiegegevens bewaart verwijderd (wel eerst backup maken!) opnieuw opstarten en dan opnieuw proberen te activeren.
Het gaat om de bestanden "wpa.dbl" en "wpa.bak" in Windows\System32
Het gaat om de bestanden "wpa.dbl" en "wpa.bak" in Windows\System32
[ Voor 5% gewijzigd door Emtrix op 02-03-2010 19:16 ]
Jeej alweer een Tweaker
Als je daar de moeite niet voor wil nemen begin je toch gelijk met een schone installatie.

And this !! Is to go even further beyond!!!
Deze mag dicht hoor, is opgelost door er een andere xp op te zetten.
Pagina: 1