Nvstor32 probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zignius
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-08 21:20
De afgelopen maanden werd ik steeds lastig gevallen door hetzelfde probleem, namelijk het freezen van de gehele pc tijdens gamen, na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat elke keer wanneer mijn pc op deze manier freezed dit event in het logboek staat:

''Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd.''

Met als bron Nvstor32

Ik maak overigens geen gebruik van welke raid setup dan ook.

Nu schijnt nvstor32 dus een driver voor raid arrays te zijn of iets in die richting dus besloot ik om mijn drivers maar eens van een fris nforce pakketje te voorzien, geen resultaat. Hetzelfde met oudere drivers.

Ook het volledig uitschakelen van de raid controller driver heeft niet geholpen.

Verder heb ik voor de zekerheid ook seatools er maar eens overheen gehaald zonder resultaat net als een memtest.

De hdd op andere sata poorten aan sluiten heeft ook geen effect.

Na zo'n 6 uur prutsen ben ik ten einde raad, dus ik hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen.

Bij voorbaat dank, Zig.

System specs:

AMD 5000+
M2N mobo
2 gb geheugen
430 watt PSU
8800GT 512mb
Seagate barracuda 320 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
Toch maar even de cliché vraag: wat voor (merk) voeding praten we hier over? Mijn eerste gok is namelijk dat een van je schijven uitvalt op het moment dat je aan het gamen bent. Als je gamed vraag je ook het meeste van de voeding.

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de temperaturen te hoog oplopen en dat een component in je PC het welletjes vindt, waarschijnlijk de controller op je moederbord. Dus check je temperaturen (liefst tijdens load), maak je pc schoon en/of plaats tijdelijk wat extra fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zignius
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-08 21:20
De voeding is van Antec dus dat zou in principe, naast een defect, geen probleem op moeten leveren.

Heb je tip ivm temperaturen even nagetrokken maar na de befaamde freeze toont everest alleen maar een drop in temperaturen waarschijnlijk omdat de pc dan dus gewoon aan het idlen is.

Temperaturen:

Mobo = ~27 graden
Hdd = ~36 graden
Cpu = ~ 37 graden

Redelijk normaal lijkt me?

Het hele zooitje zit in een Anted Threehundred case met twee extra fans, die standaard mee kwamen.

Cpu gebruik vliegt wel een eindje omhoog maar niets om van te schrikken.

Nvstor32 melding staat ook gewoon weer in het systeem logboek.

Wat ik trouwens niet gemeld heb is dat de freeze uiteindelijk wel weer weggaat maar dit duurt soms een aantal minuten en bevordert hiermee niet de, met name online, speelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opties:
1. een back up maken
2. bios terugzetten naar de standaardwaarden
3. stekker uit het stopcontact halen en het bios terugzetten naar de fabriekswaarden
4. stekker uit het stopcontact halen en CMOS schoon maken
5. besturingssysteem compleet schoon herinstalleren
6. wisselen tussen sata en ide
7. temperaturen onder het spelen in de gaten houden met een programmaatje
8. voor een grondige aanpak dit lijstje raadplegen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 21:45 ]