Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:38:
ik loop op dit moment stage bij een apple reseller.
Apple geeft 1 jaar garantie(heb het topic gelezen) je hebt de mogelijkheid om Applecare erbij te kopen dit verlengt je garantie met 2 jaar(je hebt dan totaal 3 jaar) ik zie hier mensen komen met een mac die na b.v 1.5 of 2 jaar kapot is gegaan. deze mensen moeten wij helaas nee verkopen. als wij de producten naar de reparateur sturen krijgen we er een factuur bij die gevuld is met een aantal cijfer die betaald moeten worden. als je dan ook nog echt garantie zou hebben na 1 jaar dan zou er nix op de factuur komen te staan.
je kan het altijd proberen nooit geschoten is altijd mis. maar ik geef je weinig hoop. je bent namelijk niet verplicht om er standaart 2 jaar garantie op te geven. er word namelijk ook bij gezecht dat je 1 jaar garantie heb, maar met applecare geeven ze je toch de mogelijkheid om tegen een vergoeding dit dus uit te breiden.
als dit voor de rechter zou komen hebben ze nog de mogelijkheid om te kunnen zekken had je maar applecare moeten kopen. houd er rekening mee dat het een oficieel Amerikaans bedrijf is, weet niet wat de wetgeving daar is maar ze kunnen het altijd proberen. is dit het allemaal waard voor iets wat mischien 300 euro kost een advocaat veegt er ze kont mee af. en als je verliest kan het je nog meer kosten.
je zegt trouwens Mijn iMAc is 1,5 jaar oud en start niet meer of traag op. start die nou niet meer op of gewoon altijd zeer traag en geen zin om 10 minuten naar een applescherm te kijken. als het sofdware matig is dan is het altijd je eigen schuld
Bon,Ik begrijp dat je dus je boterhammen betaald met heel dit gedoe,en ik heb begrip dat je standpunt of werk probeert te verdedigen.
Maar graag zou ik even iets verduidelijken.
Mijn iMac is anderhalf jaar oud en hing in eerste instantie ineens vast en dit gewoon tijdens het surfen zonder dat er ook maar iets gebeurt is.IK heb toen via de power-knop het toestel moeten uitzetten.Toen starte hij dus niet meer op,telkens kreeg ik een mapje met een vraagteken,dan heb ik hem maar weer uitgezet en weet aangezet en na lang wachte starte hij dan op maar dat duurde heel lang en dan was het nog eens wachten op het dock en dan kon hij geen progs launchen.
Daarna starte hij weer niet op.Ik heb het toestel dan binnen gedaan bij de reseller waar ik hem gekocht heb,en zij hebben de diagnose gedaan dat de HD stuk was,ik heb dat niet bepaald maar zij.
Verder mag je toestel komen van waar het wil je moet je houden aan de verkoopregels van dat land,meer nog,Apple weet hoe de wet hier in elkaar zit en geef toe dat verkoper de garantie MOET geven,als ik het online gekocht had bij Apple was er geen probleem geweest.
Nu zijn de kosten voor de verkoper...en dat is niet lollig maar dat is het net zo min voor mij...dus de verkoper heeft de verdienste gehad van mijne kant,nu is het aan hem om zijn plicht te doen.
Verder wil ik er nog iets aan toevoegen,mij gaat het om het principe dat ze u naar huis sturen met een leugen om zelf niets te moeten betalen.
ALs de verkoper mij nu gezegd had:"helaas moet ik die kosten nu op mij nemen en ik heb al niet veel verdient op dit toestel (ik heb de volle pot betaald),dan had ik met alle plezier de kosten betaald.NU mag mij dit nog een fortuin kosten aan advocaat en gerechtskosten,ik ga door,voor mij maakt het geen zak uit,maar er zijn mensen die met hun zuur gespaarde centen zo een ding kopen en dan ook zo worden behandeld en dit MOET stoppen,als het zelfs zo erg is geworden dat jij hier zomaar tegen ons zonder blikken of blozen durft te zeggen dat wij in de fout gaan om 2 jaar wettelijke garantie te verwachten....sorry ma dan word ik dus gewoon pissed.
Voor de resellers zou het een EER moeten zijn om Apple te mogen verkopen,helaas merk ik op meerdere fora en stores dat de reseller een nek hebben van jewelste en eigenlijk het volk niet willen helpen.
Persoonlijk ben ik altijd voorstander geweest van een fysieke winkel,kwestie van de mensen die er werken iets te gunnen en dus de locale economie te doen draaien,het enige wat ik daar vor terug verwacht is een vriendelijke goededag (en niet alleen als mijn rondborstige vrouw erbij is),een glimlach en een beetje service.In ruil mag u van mij duurder zijn.
Helaas kan dat blijkbaar niet meer,wel dan ga ik naar de grote dozeschuivers (zoals,fnac,Mediamarkt,...)Of ik koop lekker online...
Besef goed dat als iedereen dit gaat doen (wat zal gebeuren als er niets veranderd) dan kan u wel een nieuwe job gaan zoeken.Dit is zeker niet wat ik wil,ik herhaal nog eens,ik koop liever in een fysieke winkel waar ik contact heb met mensen,dit mag mij meer kosten,ik geef hier niets om.Maar niet op deze manier.