Gooose schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:31:
wat mij wel opvalt is dat nog niemand een daadwerkelijk alternatief genoemd heeft. Ik zou graag enkele prijswaardige alternatieven horen (budget 500 euro waarbij ik 2 speakers nodib heb icm een reciever). Als er andere oplossingen te koop zijn voor een soortgelijk budget, dan hou ik mij aanbevolen.
Wat zijn soorgelijke over iets betere sets dan de onkyo (zit te denken aan denon, pioneer oid)
Voorbeelden: Denon AVR-1708, pioneer vsx-519v en de Kenwood KRF-V7300D
Alternatieven, niet surround:
- Marantz PM5003 + Wharfedale Diamond 9/9.1/10.0/10.1
- Denon PMA-510AE + Wharfedale Diamond 9/9.1/10.0/10.1
Voor de Wharfedale Diamond kun je elke andere monitor luidspreker in jouw budget en smaak invullen. Afhankelijk van het bedrag dat je uitgeeft aan je luidsprekers kun je dan nog als je een tuner wilt een nieuwe kopen, of eentje voor een paar tientjes van marktplaats halen.
Als je het budget iets opschroeft kun je een Denon PMA-710AE kopen met een paar (classic) Wharfedale Diamond's. Vooral de combinatie met Diamond III is erg mooi, maar die kosten 2e hands ongeveer 100 euro per paar (weet nog wel een setje, voor details, contact me ff direct).
Op deze manier heb je een betere stereo weergave dan je met een surround reciever in dezelfde prijsklasse kunt bereiken, simpleweg omdat er geen componenten in de niet gebruikte kanalen en processing gestopt hoeft te worden.
Let er wel op dat de Wharfedale Diamond gebaat is bij een wat potentere versterker. Vooral de laagwergave en de detaillering knapt hier erg van op.
Binnen deze prijsklasse heeft het digitaal aansluiten niet zo veel zin. Het verschil in kwaliteit tussen de DACs is verwaarloosbaar. Dat er wel verschil te horen is komt door verschillen in filtering.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!