EDIT:
Het ligt toch niet aan me processor maar aan me voeding:
Mijn PC slaat nog steeds niet aan, als ik op de aan-knop druk geeft hij geen kick
Wat raar is, als ik mijn psu aanzet gaat daar het lichtje niet branden, maar op me moederbord wel
Ik heb nu me gpu al afgekoppeld
Ik heb een coolermaster 520W modulair
Ook als ik de voeding een tijdje uit zet, en dan aan
En dan probeer ik de pc aan te zetten via het moederbord, dan geeft hij een korte piepachtige toon
Ik ben bang dat me voeding (die op de bodem zit en dus lucht van onder de kast haalt) zichzelf volgezogen heeft met stof
Zou dit kunnen?
Hallo allemaal,
Ik heb de Phenom II X4 940 @ 3Ghz (stock) met een MSI KA790GX moederbord (socket AM2+)
Mijn pc startte niet meer op na ik distributed.net dingen ging doen/testen
Waarschijnlijk zat er dus al langer iets fout bij mijn processor anders zou hij het niet zomaar begeven onder de stress
Ik wilde dus de processorkoeler er eens afhalen om daar onder te kijken
Maar de koeler zat dus vastgeplakt aan de cpu dmv de koelpasta
Ik dacht dat ik gewoon wat meer druk moest zetten en trok toen de cpu uit zijn (dichte) slot
Ik keek naar de pinnetjes op de cpu en zag dat er een paar waren achtergebleven in de cpu slot
Ik heb geprobeerd hem er weer op te zetten maar de pc start niet meer op
Nu wil ik graag weten of me cpu echt onherstelbaar kapot is door dit voorval en of ik misschien de pinnetjes uit de slot kan vissen.
Als dat kan dan kan ik denk ik het beste een 2e-hands/nieuwe cpu kopen.
Kan het niet dan heb ik de volgende opties;
-Nieuw AM2+ mobo en AM2+/AM3 cpu (voordeel is dan dat ik geen DDR3 RAM hoef te kopen)
-Nieuw AM3 mobo en AM3 cpu (ook nieuw RAM kopen)
-Intel-systeem
Bij voorbaat dank
Ruben
Het ligt toch niet aan me processor maar aan me voeding:
Mijn PC slaat nog steeds niet aan, als ik op de aan-knop druk geeft hij geen kick
Wat raar is, als ik mijn psu aanzet gaat daar het lichtje niet branden, maar op me moederbord wel
Ik heb nu me gpu al afgekoppeld
Ik heb een coolermaster 520W modulair
Ook als ik de voeding een tijdje uit zet, en dan aan
En dan probeer ik de pc aan te zetten via het moederbord, dan geeft hij een korte piepachtige toon
Ik ben bang dat me voeding (die op de bodem zit en dus lucht van onder de kast haalt) zichzelf volgezogen heeft met stof
Zou dit kunnen?
Hallo allemaal,
Ik heb de Phenom II X4 940 @ 3Ghz (stock) met een MSI KA790GX moederbord (socket AM2+)
Mijn pc startte niet meer op na ik distributed.net dingen ging doen/testen
Waarschijnlijk zat er dus al langer iets fout bij mijn processor anders zou hij het niet zomaar begeven onder de stress
Ik wilde dus de processorkoeler er eens afhalen om daar onder te kijken
Maar de koeler zat dus vastgeplakt aan de cpu dmv de koelpasta
Ik dacht dat ik gewoon wat meer druk moest zetten en trok toen de cpu uit zijn (dichte) slot

Ik keek naar de pinnetjes op de cpu en zag dat er een paar waren achtergebleven in de cpu slot

Ik heb geprobeerd hem er weer op te zetten maar de pc start niet meer op
Nu wil ik graag weten of me cpu echt onherstelbaar kapot is door dit voorval en of ik misschien de pinnetjes uit de slot kan vissen.
Als dat kan dan kan ik denk ik het beste een 2e-hands/nieuwe cpu kopen.
Kan het niet dan heb ik de volgende opties;
-Nieuw AM2+ mobo en AM2+/AM3 cpu (voordeel is dan dat ik geen DDR3 RAM hoef te kopen)
-Nieuw AM3 mobo en AM3 cpu (ook nieuw RAM kopen)
-Intel-systeem
Bij voorbaat dank
Ruben
[ Voor 26% gewijzigd door rbtje1 op 01-03-2010 22:27 ]