Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank.visser
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Hi allemaal,

ik zit met een bijzonder irritant probleem, en ik weet er eigenlijke geen goede oplossing voor. Telkens als ik in de afgelopen drie jaar een mobiel abbonement af wil sluiten wordt ik geweigerd. Ik heb ook grote problemen gehad met het krijgen van een credit card, en ik kom er maar niet achter wat nou de precieze reden is. Ik heb van 1995 tot 2007 in Engeland gewoond, en het probleem is begonnen sinds ik terug ben.

Ik woon sinds ik teruggekomen ben bij mijn vriendin, en de meeste abbonementen staan op haar naam, maar ik heb een bang vermoeden dat altijd als ik een abonnement, lening of later een hypotheek af wil sluiten ik in de problemen kom.

Nu zijn er drie organisaties die zich met kredietregistraties bezig houden voor zover ik weet:
  • BKR: die heb ik een brief gestuurd, maar daar sta ik niet geregistreerd volgens hen.
  • Preventel: ook een brief gestuurd, sta ik ook niet geregistreerd volgens hen
  • Experian: heb ik nog geen brief gestuurd.
Volgens T-Mobile, KPN, etc. wordt ik afgewezen omdat ik bij Preventel sta geregistreerd, maar volgens Preventel sta ik niet bij hun geregistreerd. :(
Volgens een medewerker in de T-Mobile winkel is het heel waarschijnlijk dat er iemand met mijn initialen en achternaam die op dezelfde dag geboren is wel een registratie heeft en dat ik daarom afgewezen wordt.

Maar als dat zou is waarom zegt Preventel dat ik niet geregistreerd sta, en de KPN etc. dat ik wel geregistreerd sta? Ze geven toch dezelfde gegevens door als ik? Wie loopt er nu tegen me te liegen?

Weet iemand hoe dit precies werkt, en belangrijker, wat ik er aan kan doen? Ik heb al een behoorlijke hoeveelheid brieven en faxen verstuurd om het op te lossen maar dit is zo frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien nog eens doorvragen bij T-Mobile, KPN, etc. en eventueel de brief van Preventel naar ze opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:09
Mischien heeft de rijdende rechter ( ook frank visser ) een krediet probleem :+ ?
plaatje mr. Frank Visser :D

Aardige poging om aan te tonen dat er naamgenoten bestaan, maar bij voorkeur zien we dat in dit forum in een iets serieuzere vorm. Plaatje is ipv inline naar een link omgezet.

[ Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 07-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354

Waarschijnlijk sturen KPN / T-Mobile andere/minder gegevens door dan jij waardoor de kans op een match groter is. Ze gebruiken een ander "zoek pad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Misschien heeft het te maken met ID diefstal. Iemand heeft jou ID gestolen or misbruikt om abbo's af te sluiten enzovoort?

Ik heb hier zelf in het verleden veel last van gehad omdat in 1998 mijn paspoort gestolen was. Vorig jaar 2009 probeerde ik van bank te veranderen van AMRO naar Rabo maar eerst lukte het niet omdat zei zeiden dat ik geregistreerd was en dat er een rechtszaak geweest was enzo. Toen ik verder vroeg waar het over ging (ben overigens nooit in een rechtszaal geweest) konden en wou ze niets over zeggen. Later belde de manager of ik nog steeds over wilde stappen. Wij hebben daar ook gelijk een BKR check gedaan en die was goed maar ze konden en wou nog steeds niet zeggen waarom ze eerst geen rekening voor mij wilde openen.

Heb ook andere dingen meegemaakt zoals aangehouden op Schiphol voor een woninginbraak in een plaats waar ik nooit geweest ben en brieven van buitenlandse banken en de belastingdienst enzovoort.

Ben je ooit een ID kaart of paspoort zoekgeraakt? Ik weet dat het in Engeland vaak gebeurd en big business is -> http://www.id-theftprotect.com/fraud_statistics.php

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:37
Ik zou toch wat meer doorvragen en ook o.a tmobile om bewijs van wel te vragen en preventel van niet.

En ik denk niet dat je een hypotheek probleem hebt als je bij preventel staat. BKR is belangrijker.
en Preventel is een samenwerkingsverband tussen aanbieders van telecommunicatie diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56

s3n

Preventel is een service die ook verleend wordt door Experian.
Preventel: Lijst met "wan-betalers". Als je hier op voor komt krijg je geen abbo.
Experian: Indicatie met hoe kredietwaardig je bent. Iedereen die je checkt krijgt een score terug tussen 0 en 10. Hoe lager, hoe minder kredietwaardig je geacht wordt. Het hoeft niet perse aan jou als persoon te liggen. Maar ook de straat / huis heeft invloed op je score.
Pagina: 1