help, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haloootjes.

ik heb een vraagje.
Ik hebinternet van UPC.
kan het zijn dat het internet eruit ligt ?

en wat moetik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

UPC bellen en vragen wat de status is van jouw regio mits je zeker bent dat jouw zaakje thuis allemaal in orde is.

[ Voor 59% gewijzigd door Zeror op 01-03-2010 18:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zei de helpdesk van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Al geprobeerd je modem of router te resetten? Doet vaak wonderen. En 't kost nog minder energie dan 'n topic aan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
weet je hoe groot het gebied van upc is?moeten wij gaan raden waar je woont.kom eens met wat meer info.Bij mij doet me internet het soms ook niet,dan vraag ik toch ook niet wat ik moet doen.Kom op,op tweakers moet je met dat soort vragen niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47
kabels goed aangesloten :? branden er lampjes op je modem :?

modem even uit en aan gehad :? computer geherstart :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry sorry
Het is de eerste keer dat ik een topic plaats zegmaar.

Maargoed,
het probleem is als volgt.

Het betreft de regio Rozenburg ZH, hoe en waar het ''punt'' zit dat weet ik eerijk gezegd niet.
Het gekke is, dat 1 van onze 4 computers wel over internet beschikt.

Dus het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het aan UPC ligt.
ik heb gebeld. en zij zeggen dat er bij hun niks bekend is.
maar het is een ballenprovider dus het zal wel.

ook heb ik de ip adressen nagekeken en daar is ook niks geks mee aan de hand.

mij is het spoor bijster? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:43:
kabels goed aangesloten :? branden er lampjes op je modem :?

modem even uit en aan gehad :? computer geherstart :?
ja.
ja
ja
ja

maar dat met de modem helpt ook niet echt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

`Het gekke is, dat 1 van onze 4 computers wel over internet beschikt.

Dus het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het aan UPC ligt.´
´ik heb gebeld. en zij zeggen dat er bij hun niks bekend is.´

Het ligt dus bij jou. Hiermee is je vraag volgens mij beantwoord?

Zijn die andere pc's aangesloten op draadloos internet?
Probeer anders even ipconfig /renew in cmd?

[ Voor 6% gewijzigd door Afvalzak op 01-03-2010 18:53 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als 1 van je 4 PC's over internet beschikt dan kan je ervan uitgaan dat het ineternet werkt.
UPC levert je signaal totaan de modem, vanaf daar is het jou netwerk.
UPC geeft je in dit geval correcte informatie.

Degene die weinig informatie geeft ben jij, hoe is je netwerkje opgebouwd, wat heb je gedaan om te testen waar de problemen liggen etc...? beetje meer actie is ook wel gewenst ;)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan je de modem van een PC zonder internet wel pingen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Heeft het wel goed gewerkt op alle 4 pc's met upc? Wat voor een type router heb je tussen het modem en de pc's (heb je wel een router, dat zou namelijk die ene pc die het wel doet verklaren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kKaltUu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:53:
Als 1 van je 4 PC's over internet beschikt dan kan je ervan uitgaan dat het ineternet werkt.
UPC levert je signaal totaan de modem, vanaf daar is het jou netwerk.
UPC geeft je in dit geval correcte informatie.

Degene die weinig informatie geeft ben jij, hoe is je netwerkje opgebouwd, wat heb je gedaan om te testen waar de problemen liggen etc...? beetje meer actie is ook wel gewenst ;)
in tegenstelling tot jullie ben ik :

a. een vrouw. jaja hiermee geef ik toe dat mannen met computers toch slimmer zijn.
b. ik weet niet wat ik moet doen, waarom doet mijn internet het niet.
c. als je nou even uitlegt wat al die moeilijke termen betkenen, wordt ik toch zo blij van je :)

maar goed,
ik zal eens een poging doen

upc doet het dus. oke super. het ligt aan mij , duidelijk.
Maar ik heb niks gedaan of veranderd,
Ik heb de probleemoplossing van microsoft aangezet, en die zei contact opnemen met de beheerder, & de andere keer dat ik moest kijken naar mijn router,
dus ik heb de router uitgetrokken, gewacht, gewacht, gewacht, en gekeken of internet het weer deed.
nee dus,
ja behalve op die ene computer.

ik heb gekeken of de ip adressen ''passte'' bij de router.
en ik heb gebeld naar UPC.

verder studeer ik geen IT of wat dan ook,
dus weet ik niet wat ik verder nog zou kunnen doen.
En tadaa daarom start ik dus dit topic.

dus.
sorry voor de onduidelijkheid.
maar meer dan dit valt er niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even kijken

het is een netgear router.
verder heeft het internet bijna altijd gefunctioneerd als het er niet uit lag dankzij UPC.
voor de rest.
de computer met het internet is een laptop er zit dus geen extra router of wat dan ook tussen.
de andere computers betreffen 1 laptop en 2 vaste computers die allebei een router hebben.

Maar van de 2 laptops doet slechts 1 het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je krijgt maar één extern ip-adres van upc, die zou toegwezen moeten worden aan je router, welke vervolgens het internet verdeelt aan alle aangesloten apparaten. Als je nu één pc rechtstreeks op het modem hebt aangesloten heb je dat ip al in gebruik, en krijgt je router er dus geen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:03:
Je krijgt maar één extern ip-adres van upc, die zou toegwezen moeten worden aan je router, welke vervolgens het internet verdeelt aan alle aangesloten apparaten. Als je nu één pc rechtstreeks op het modem hebt aangesloten heb je dat ip al in gebruik, en krijgt je router er dus geen meer.
nu is alles hetzelfde,
maar nog steeds geen resultaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je bent niet echt heel duidelijk. Mocht je nu de router weer aangesloten hebben op 't modem dan dien je het modem even een minuut van de stroom af te halen voordat deze een ander aangesloten apparaat een ip doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:31
Weet je trouwens zeker dat die laptop die wel internet heeft, jouw eigen internet verbinding gebruikt. Of heeft die laptop 'toevallig' een netwerk van de buren gepakt.
Ofwel, weet je hoe jouw eigen draadloos netwerk heet en kan je checken of je laptop daarmee is verbonden en niet met een ander netwerk.
Als die laptop met een ander netwerk is verbonden, zou het toch aan je upc verbinding kunnen liggen.

Als het wel met je eigen netwerk is verbonden, dan moet je toch stap allerlei componenten van je netwerk testen/checken om te kijken waar het aan kan liggen.
Je eens proberen om een laptop of pc direct (dus zonder) router aan te sluiten op je modem. Kijken of het zo wel werkt.
Of je kan de handleiding http://www.upc.nl/pdf/upc...rnet_draadloos_router.pdf
doornemen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:58:
in tegenstelling tot jullie ben ik :

a. een vrouw. jaja hiermee geef ik toe dat mannen met computers toch slimmer zijn.
b. ik weet niet wat ik moet doen, waarom doet mijn internet het niet.
c. als je nou even uitlegt wat al die moeilijke termen betkenen, wordt ik toch zo blij van je :)
a. Volgens mij zijn hier best wel vrouwen op GOT die meer van computers weten dan mij...
b. Nee, en dan weten wij ook nog niet.
c. Als je dit eens doorleest: FAQ - Network Troubleshooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
bluek schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:58:
Weet je trouwens zeker dat die laptop die wel internet heeft, jouw eigen internet verbinding gebruikt. Of heeft die laptop 'toevallig' een netwerk van de buren gepakt.
[...]
Hele goede gok, zal het waarschijnlijk zijn :z
Maar dan heeft ze nog steeds een probleem. Zulke dingen zijn heel lastig op afstand op te lossen, heb je niet een handige buurjongen of zo die er even naar wil kijken? Ik word in mijn buurt ook altijd opgetrommeld voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Offtopic: hier word ik nou beetje simpel van mensen die gewoon naar andere lopen van 'los het maar op' en het dan gek vinden dat ze niet goed worden geholpen door de helpdesk van de desbetreffende provider. Samen kom je er wel maar er moet wel de wil zijn iets te willen snappen en mee te werken

Ontopic: probeer eens met een pen in dat kleine ingangetje te prikken(achterop het router) ongeveer 10sec ingedrukt houden dan worden alle fabrieksinstellingen hersteld. Wil nog weleens helpen er van uitgaand dat de kabelmodem gewoon internet heeft. Om dat te testen moet je even naar de lampjes op de voorkant kijken. Misschien nog makkelijker plug de kabel die van de modem naar de router loopt in je laptop en controleer of je internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Sorry, maar dit topic voldoet in zijn geheel niet aan de richtlijnen van GoT.

GoT is een technisch discussieforum op hoog niveau, en daar is helaas geen plaats voor simpele helpdeskvragen. Het advies zal hier dus altijd zijn (mits je het niet zelf kunt oplossen), contacteer de helpdesk van je provider en ga met ze troubleshooten.

Anders is een ander forum zoals bijvoorbeeld 'beginnersweb' wellicht een beter startpunt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.