Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppeb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo,

Ik ben bezig een systeem samen te stellen en, na eerst over een Core i5 gedacht te hebben, ga ik nu de kant op van een AMD Phenom II X4 955. Deze staat niet voor niets in de BBG lijkt me, en ook in de Chip is deze een 'Aanrader'.
Ik heb op Komplett.nl twee moederborden gevonden, de een (Asus) 80,90, de andere 1 euro duurder.(Gigabyte) Deze duurdere staat ook in de BBG en heeft als chipsettype 'AMD 770 / AMD SB710'. De goedkopere, van Asus, heeft echter een ingebouwde ATI Radeon HD 4200 met 128 MB DDR3 SDRAM maar een andere chipset.

Goed, om mijn verhaal kort te maken, is er verschil tussen deze twee chipsets?

En, nu ik hier toch ben, zijn er andere belangrijke verschillen tussen de twee? (afgezien van het feit dat de Gigabyte Serial ATA-600 ondersteunt, dat vind ik geloof ik niet zo belangrijk. (toch? :))

Alvast bedankt,

Jeppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Eigenlijk alleen de IGP.

Daarnaast heeft de Asus een VIA geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zegt het zelf al, de 785G heeft een Radeon 4200 onboard, een 770 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppeb
Dankjulliewel, wat ik me eigenlijk afvraag, is de ene chipset (785G) beter of slechter dan de ander (770)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 05-09 13:40
De 785G is beter in de zin dat die meer futures heeft (onboard GPU). Maar als je een losse videokaart gebruikt dan maakt dit niets uit. Op Wikipedia staat wel een mooi overzicht.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppeb
Ah dankjewel! Perfect. Dus eigenlijk heeft het bord van Gigabyte geen voordelen boven die van Asus behavle de SATA-600 mogelijkheid?
Ik doe geen miskoop als ik voor de Gigabyte kies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
jeppeb schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:00:
Ah dankjewel! Perfect. Dus eigenlijk heeft het bord van Gigabyte geen voordelen boven die van Asus behavle de SATA-600 mogelijkheid?
Ik doe geen miskoop als ik voor de Gigabyte kies? ;)
Nee, het zijn beide goede moederborden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik zou voor de Gigabyte gaan.

Maar dat is puur gevoelsmatig ;) Als je de onboard video niet gebruikt heb je geen enkele reden om een 785G chipset te nemen. Houd er wel rekening meer dat het Asus moederbord crossfire ondersteunt, kan wel leuk zijn.

Moet je hem eens horen met een 790GX chipset en een 3870 ernaast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
StefanvanGelder schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:08:
Ik zou voor de Gigabyte gaan.

Maar dat is puur gevoelsmatig ;) Als je de onboard video niet gebruikt heb je geen enkele reden om een 785G chipset te nemen. Houd er wel rekening meer dat het Asus moederbord crossfire ondersteunt, kan wel leuk zijn.

Moet je hem eens horen met een 790GX chipset en een 3870 ernaast :+
Zit je alleen met het idee dat dat een 16x/4x config wordt waarvan de 4x van de SB afkomt volgens mij.

Kortom: ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is het volgend jaar heel prettig om de SATA 3-aansluitingen te hebben om een snelle en enigszins betaalbare harde schijf en een supersnelle ssd met sata-3 op het moederbord aan te sluiten.
:Y O (<-- dit moet een glazen bol voorstellen.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bolletje92 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:28:
[...]

Zit je alleen met het idee dat dat een 16x/4x config wordt waarvan de 4x van de SB afkomt volgens mij.

Kortom: ;(
Oja... Het voordeel is dan weer weg :P

Pagina: 1