Greed Corp![]() ![]() ![]() Wat is het?![]() Het spel is sinds 24 februari 2010 beschikbaar op XBLA voor 800 Microsoft Points en sinds 25 februari 2010 op PSN voor €9,99. De PC versie wordt nog dit kwartaal (Q1 2010) verwacht. Zelf heeft W!Games het volgende over Greed Corp te zeggen:
Turn-based strategy op een console?![]() Verder heeft elke turn een tijdlimiet van 60 seconden en zie je de turn van je tegenstanders in realtime zich afspelen, je hoeft dus niet eerst te wachten tot je tegenstander zijn turn beëindigt om te zien wat hij gedaan heeft. Nou lijkt 60 seconden lekker ruim, maar naarmate het speelveld ingewikkelder geworden is en jij en je tegenstanders om de laatste beetjes land en de overwinning vechten is het soms nog aardig haasten. Hoe werkt het dan?SpelverloopHet speelveld is opgebouwd uit hexagonale tegels/tiles. Elke tile heeft een hoogte, aangegeven in het spel zelf met bolletjes rondom de targeting reticule, van 1 t/m 5. Visueel is de hoogte ook enigzins in te schatten, afhankelijk van hoeveel referentie er is, hoogte 1 is altijd visueel duidelijk doordat de tile dan een ander uiterlijk krijgt. 5 is het hoogste niveau en 1 is het laagste niveau en wordt ook aangegeven als kritiek, dit is van belang voor enkele spelmechanieken (zie gebouwen). Als een tile met hoogte 1 op wat voor manier dan ook verder verlaagd wordt stort deze in en neemt alles mee wat er op staat.Er zijn 4 facties aanwezig in het spel: Freemen, Cartel, Empire, Pirates. Deze strijden allemaal om het laatste beetje land op de instortende wereld van Mistbound. Ze hebben allemaal dezelfde eenheden en gebouwen tot hun beschikking, enkel visueel verschillen ze van elkaar. Dit is met name van belang om snel te zien welke tiles tot wiens territorium behoren (hier zit ook visueel verschil in). Op tiles die tot jouw territorium behoren kun je gebouwen bouwen, verder bewegen over je eigen territorium je eenheden ietwat sneller, dit zijn meteen de enige twee voordelen. Territorium verkrijg je of door neutraal gebied met je eenheden te "bezetten" of door vijandig territorium over te nemen. Wanneer je vijandig territorium overneemt blijven alle gebouwen intact, maar je kunt ze wel pas de beurt daarop zelf gebruiken. Gebouwen en eenheden kosten geld/coins, te verkrijgen door harvesten (zie gebouwen). Ook krijgt iedere speler aan het begin van zijn/haar turn een vast bedrag coins toegekend (de zgn. Supporting Funds). Supporting Funds gaan langzaam omhoog naarmate het spel vordert, zodat het niet hopeloos vertraagt wanneer er bijna geen land meer is om te harvesten. Een speler heeft gewonnen wanneer alle andere spelers verslagen zijn (niet meer in het bezit van gebouwen en/of eenheden, territorium is niet van belang). Wanneer jij een speler verslaat krijg je zijn coins, carriers en overgebleven territorium in je bezit. EenhedenWalker (2 coins) - Dit is eigenlijk de enige reguliere eenheid in het spel, een lopende robot. Er kunnen er 8 per armory (zie gebouwen) per turn gekocht worden en er kunnen zich maximaal 16 walkers op een tile bevinden. Gevechten tussen walkers worden 1-op-1 afgewikkeld, als jij met 5 walkers een vijandige tile met 4 walkers aanvalt wordt de tile van jou en hou je 1 walker over. Als jij met 5 walkers een vijandige tile met ook 5 walkers aanvalt dan wordt de tile ook van jou, maar houd je dus geen walkers over. Walkers kunnen 1 tile per turn lopen, of 3 tiles per turn binnen je eigen territorium. Kan niet gebruikt worden in de beurt dat je hem gekocht hebt.Carrier (50 coins) - De enige andere eenheid in het spel. Verschijnt niet zodanig als eenheid in het speelveld, maar biedt de mogelijkheid om maximaal 1 tile met walkers (dus 16 max.) naar welke andere tile op het speelveld dan ook te transporteren. Je hebt een armory (zie gebouwen) nodig om een carrier te kunnen kopen. Kan niet gebruikt worden in de beurt dat je hem gekocht hebt en kan maar eenmalig gebruikt worden, daarbij kun je er maximaal 3 in je bezit hebben. GebouwenEen tile kan alle onderstaande gebouwen herbergen, of welke combinatie van gebouwen dan ook, maar wel maar 1 gebouw per soort per tile (dus max. 1 harvester, 1 armory, 1 cannon). Territorium dat je in je turn op welke manier dan ook in bezit gekregen hebt, kun je meteen bebouwen.Harvester (5 coins) - Dit gebouw wordt op een tile geplaatst en verlaagt het niveau vervolgens elke volgende beurt van de tile waarop hij staat en alle aanliggende tiles. Voor elke tile die op deze manier verlaagt wordt levert je dat 2 coins op. Op het eerste oog een vrij saai gebouw, maar kan van heel groot strategisch en tactisch belang zijn, mede vanwege de mogelijkheid tot self-destruct. Als je kiest om een harvester te self-destructen, zal hij de tile waarop hij staat vernietigen, alle aanliggende tiles zullen vervolgens 1 niveau verlaagd worden. Als een of meerdere tiles op niveau 1 (kritiek) waren en dus nu instorten, zal dit een kettingreactie starten, waarbij alle kritieke tiles die aan de eerste kritiek tile lagen ook zullen instorten, etc etc. Zo'n kettingreactie wordt niet veroorzaakt als een harvester tijdens regulier harvesten een kritieke tile vernietigt. Self-destruct kan niet gebruikt worden in de beurt dat je een harvester gekocht/veroverd hebt. Armory (10 coins) - Dit gebouw is je "barracks". Het kan 8 walkers per beurt produceren op de tile waarop het gebouw zich bevindt. Kan niet gebruikt worden in de beurt dat je een armory gekocht/veroverd hebt. Cannon (25 coins) - De enige mogelijkheid tot ranged "damage". Een cannon heeft een bereik van 5 tiles in alle richtingen, maar kan niet op de direct aanliggende tiles schieten. Je moet een cannon eerst vullen met ammo (20 coins) voordat je er wat mee kunt. Elk schot is dus duur en goed het overwegen waard. Wanneer je een cannon op een tile schiet wordt deze tile met 1 niveau verlaagt, schoot je op een kritieke tile dan zal dit een kettingreactie te weeg brengen (zie harvester). Verder zal het schot, mochten er zich walkers op de tile bevinden, 5 walkers vernietigen. Je kunt een cannon niet gebruiken in de beurt dat je het gekocht/veroverd hebt, je kan dan ook pas in de volgende beurt ammo kopen, die je pas weer de volgende beurt kunt gebruiken. Verover je een geladen cannon dan kan je al wel in de volgende beurt beginnen met schieten. Da's alles?Daarbij wandel je ook niet zomaar even door de campaign heen, zonder te cheaten staat de AI in de latere levels, wanneer de moeilijkheidsgraad automatisch omhoog gaat, aardig z'n mannetje. Dit is mijn beleving natuurlijk, misschien beleef je dit heel anders als je beter strategisch/tactisch onderlegd bent Online heb ik nog niet op prime-time gespeeld omdat ik eerst ervaring op wil doen in de campaign, maar het ziet er in orde uit. Geen problemen gehad in de friendly match die ik gespeeld heb. Grafisch gezien zal je mond er niet van openvallen, maar het zijn hele verzorgde graphics en het past bij de visuele stijl. Een niet al te serieuze stijl, die samen met de andere spelfactoren die het net iets snappier maken dan een wat klassiekere TBS, er wellicht voor kunnen zorgen dat het een iets breder publiek aanspreekt, wat vooral op de consoles van belang kan zijn. Laat maar zien!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uit het officiële kanaal: Bij onderstaande filmpjes lopen er 4 lijnen door het beeld, dit is niet van het spel zelf. |
Klaarblijkelijk was er toen ik dit topic maakte nog niemand te enthousiasmeren voor dit spel, wat wel begrijpelijk is omdat dit geen spel is waar veel mensen zomaar 10 euro voor neerleggen zonder te weten hoe en wat. Op de X360 was de demo schijnbaar al een tijd beschikbaar (ik heb er geen in mijn bezit dus vandaar dat het wat langs me heen is gegaan).
Vandaag (vanavond) komt de demo echter eindelijk ook beschikbaar op het PSN, hopelijk ontdekken zo wat meer mensen dit spel, en bij deze dus ook maar een kleine kick om het onder de aandacht te brengen
Vandaag (vanavond) komt de demo echter eindelijk ook beschikbaar op het PSN, hopelijk ontdekken zo wat meer mensen dit spel, en bij deze dus ook maar een kleine kick om het onder de aandacht te brengen
Hoe zit het met de PC versie?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Laatste wat daar over te vinden is is op Twitter @ http://twitter.com/WGamesStudio/statuses/10866588460
vrij snel volgens mij dus al.
vrij snel volgens mij dus al.
Verwijderd
Ik heb het gisteren gekocht en het is best wel amusant , echter weinig tegenstanders te vinden online , das wel jammer
Ik ben op trailers en reviews afgegaan en heb gelijk het spel voor de PS3 gekocht, erg leuk om met vriend(inn)en te doen. Omdat het turn based is heb je ook genoeg aan één controller!
Het enige nadeel is dat je als beginnende speler nog geen flauw idee hebt hoe en wat je moet doen.....
Het enige nadeel is dat je als beginnende speler nog geen flauw idee hebt hoe en wat je moet doen.....
Na aandringen van een vriend en de demo gespeeld te hebben, heb ik de volledige versie via PSN aangeschaft. Erg leuk om te spelen en dat terwijl ik absoluut geen TBS fan ben. Ik vind het sfeertje ook leuk gedaan. Industrieel jaren 20/30 zou ik het omschrijven. Voor 10 euro aan te raden!
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Verslavend spelletje
Heel simpel en toch redelijk wat diepgang, een beetje zoals schaken
PSN: Beretta1979
Is er al wat meer nieuws over de PC release? Deze zou namelijk 6-8 weken na de PSN en XBL release komen, wat rond deze tijd zou zijn.
Ik heb namelijk nog niks kunnen vinden over een exacte releasedatum voor de PC
Edit:
Iets meer nieuws
Ik heb namelijk nog niks kunnen vinden over een exacte releasedatum voor de PC
Edit:
Iets meer nieuws
Waarop gereplied werdt:Tomorrow April 8 it will be 6 weeks since the console version release.
The PC version was supposed to be released 6-8 weeks after, so when is it going to be released for PC?
I would also like to know if it will have additional features compared to the console version or if it will be identical.
I would also like to know if it will be localized, because I would love a localization in the main languages, especially Italian!
I hope we can know soon the exact release date, price and the platforms it will be released for.
Thank you for beautiful and clever game!
Giorgio
Due to the enormous amount of feedback we got on Greed Corp for consoles, we're doing our best to evaluate everything and improve where possible. That means that the PC version will not be indentical, but also that it will probably take some more time. I can't disclose all the improvements and additions just yet, as some things still have to be finalized by ourselves and other parties. But as soon as everything is taken care of, we will indeed officially announce information like the release date and price. That announcement shouldn't be too far away.
[ Voor 74% gewijzigd door Gammro op 09-04-2010 19:00 ]
Goed om te horen dat ze wat met feedback doen, hopelijk wel ook een patch voor de console versies, blijf het een leuk spel vinden
Jammer dat er online wat weinig tegenstanders zijn (@ PSN tenminste).
Pagina: 1