Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hallo iedereen,

mijn laptop (dell xps m1330) is laatst van de bank gevallen (heb een lame excuus, maargoed) en nu is het lcd scherm vlak boven het scharnier afgebroken. Gelukkig heeft het lcd paneel zelf (net zoals de rest van de laptop) de val overleefd.

Nu zul je dus denken ff dell opbellen en zij sturen je (tegen vergoeding eventueel) een vervangend achterpaneel op. Maar niet dus. Enkel voor de verzending en inspectie (van mijn goed gespecificeerde mankement) vragen ze al €60 euro. Een beetje overdonderd ben ik hier maar mee akkoord gegaan. Vandaag is een lege doos bezorgd om de laptop vervolgens in te verzenden.

Stom van mij was ik natuurlijk vergeten om eerst te controleren of het onderdeel niet (voor €<€60) op ebay te krijgen was. Bizar genoeg is het paneel volop te krijgen. En ook nog voor een schijntje van wat dell enkel al voor de inspectie rekent.

Nu heb ik alleen de volgende vraagjes:
1. Kan ik gewoon nu dell op bellen, om (dan wel wat netter geformuleerd natuurlijk) te zeggen dat ze kunnen opflikkeren?
2. De dell m1330 was beschikbaar met zowel een ccfl als een wled lcd paneel. Het ccfl paneel is iets dikker dan het wled scherm. Zit er nu ook verschil in de achterpanelen?

bij voorbaat dank,

PS: fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de laptop nog niet naar Dell hebt verstuurd, dan kun je proberen om het af te zeggen.
Bij een gewone webwinkel kun je een aangevraagde RMA ongedaan maken, als het niet meer nodig blijkt te zijn (maar daar vragen ze geen 60 euro voor inspectie, en je krijgt geen doos thuisgestuurd).

Als je laptop nog in de garantieperiode zit, en je zelf aan de slag gaat, dan ben je waarschijnlijk je garantie kwijt. Dat zou dus uiteindelijk duurder kunnen uitpakken als bijvoorbeeld het moederboard in je laptop stuk gaat.
Ik vraag me af of je wel helemaal buiten de garantie zit. Is die laptop ruim 2 jaar of zo? Heb je misschien 3 jaar garantie erbij gekocht?

Of de achterpanelen verschillen is lastig te zeggen. Zelfs als ze aan de buitenkant hetzelfde lijken dan kunnen ze nog verschillen. Als iemand op internet zegt dat hij het andere paneel heeft gebruikt, dan kun je de gok wagen. Maar anders zou ik het niet proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 06:27 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
Ik van dell geen extra garantie erbij gekocht en daarnaast is de laptop nu ook al bijna twee jaar oud. Dus wat betreft de garantie die ik theoretisch nog zou kunnen afdwingen heb ik niet zo heel veel speling. Mocht er dus daadwerkelijk een groot probleem met het moederbord oid optreden zou dit betekenen dat ik toch al zelf voor de kosten zou moeten opdraaien. Daarnaast Het aantal schroefjes waarmee die beugel vast zit is op twee handen te tellen. Ik wil alleen niet het verkeerde ding kopen (hoewel ze op ebay maar één type aanbieden, het wledscherm was optioneel en dus vermoedelijk ook een stuk minder voorkomend). Maargoed voor die €19 is het waarschijnlijk het proberen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 06:45
zo;n lcd cover zal vast wel passen. in de cover zitten afstandhouders voor de wlan kabels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik kan je alvast vertellen dat het als je het via Dell gaat laten doen een duur geintje gaat worden. Ze vragen er dan meer dan 200 euro voor. (Ik meen rond de 250 euro) Tenminste dat heeft het mij gekost. Bij mijn laptop was ook het scharnier stuk, dus ik heb een nieuwe cover gekregen.

Zelf heb ik dit wel laten doen door dell zelf, maar ik heb eerst een opgaaf laten maken, aangezien dit een gevalletje verzekering was. Bij mijn laptop ging het overigens wel om de LED variant, geen idee of deze cover veel duurder is, maar er zit wel degelijk verschil tussen deze twee. De LED variant is namelijk minder dik dan de normale LCD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
Wow 250 is idd een beste prijs voor een stukje plastic. Dat gaat dan dus zeker niet door.
Na wat verder zoeken op ebay blijkt de reden dat ik geen verschillende achterplaten kon vinden, dat er geen verschillen zijn in de covers. Het verschil zit hem in de dikte van het voorpaneel.

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=dell+m1330+front+bezel

Ik heb er nu eentje besteld en zal de resultaten van de operatie (zodra ik hem heb ontvangen en vervangen) hier wel weer posten.

Iedereen bedankt voor hun hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb hier nog een top cover van de xps m1330 liggen volgens mij, dm me maar...

Edit: NVM, zie dat je em al besteld hebt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door wasted247 op 02-03-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
NE5Freak schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:04:
Wow 250 is idd een beste prijs voor een stukje plastic. Dat gaat dan dus zeker niet door.
Na wat verder zoeken op ebay blijkt de reden dat ik geen verschillende achterplaten kon vinden, dat er geen verschillen zijn in de covers. Het verschil zit hem in de dikte van het voorpaneel.

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=dell+m1330+front+bezel

Ik heb er nu eentje besteld en zal de resultaten van de operatie (zodra ik hem heb ontvangen en vervangen) hier wel weer posten.

Iedereen bedankt voor hun hulp.
Nah hij werd er ook ingezet door die mensen van Dell eh :P Daar betaal je uiteraard ook voor. Succes iig met je ebay cover! Heb ik zelf ook overwogen, maar omdat het een verzekeringskwestie had uiteindelijk toch niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
Sorry voor mijn late reactie. Ik bedacht ineens nog dat ik hier nog helemaal geen resultaat gepost had.
Iig ik kon een backpanel krijgen van een medetweaker. Die mij er dus ook op wees dat er inderdaad verschil zit in de panelen.

het ccfl paneel voor de m1330 heeft type nummer PN HR170 en de wled versie heeft type PN GX172.
Nadat ik heb in huis kreeg zat ie er in een dik halfuur in. Enkel het onderste paneel en het toetsenbord hoefden verwijderd te worden, waarna het scherm losgeschroefd en vervangen kon worden. Al met al dus een aanrader om te doen, mocht je er ooit zelf problemen mee krijgen.

Iedereen hier bedankt voor hun hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Graag gedaan hoor ;)
Pagina: 1