[Beste monitor] PS3 & HDMI 24"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.051 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Hallo

ik heb een simpele vraag, welke is op dit moment het beste PC-scherm die je ook met je PS3 kan verbinden, waar ik hem namelijk voor wil gebruiken omdat ik pijn krijg aan mijn ogen van PS3-gamen op een CRT scherm, vanwege de lage verversingsfrequentie.

Welke is op dit moment de beste monitor, prijs/kwaliteits/functionaliteits-verhoudingsgewijs.

Mvg

Het scherm moet enkel aan deze eigenschappen voldoen:

- 24-inch
- HDMI (voor HDMI gamen met PlayStation 3)
- Aansluitbaar op laptop (VGA of DVI)

Ik weet dat je beter een TV hier voor koopt, maar ik heb niet zo'n groot budget meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
fANAT1C schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:22:
Hallo

ik heb een simpele vraag, welke is op dit moment het beste PC-scherm die je ook met je PS3 kan verbinden, waar ik hem namelijk voor wil gebruiken omdat ik pijn krijg aan mijn ogen van PS3-gamen op een CRT scherm, vanwege de lage verversingsfrequentie.

Welke is op dit moment de beste monitor, prijs/kwaliteits/functionaliteits-verhoudingsgewijs.

Mvg

Het scherm moet enkel aan deze eigenschappen voldoen:

- 24-inch
- HDMI (voor HDMI gamen met PlayStation 3)
- Aansluitbaar op laptop (VGA of DVI)

Ik weet dat je beter een TV hier voor koopt, maar ik heb niet zo'n groot budget meer.
In feite voldoet elke 24" wel. Pak een 24" monitor met een 1080P resolutie en je hebt iets wat perfect past. HDMI hoeft er niet eens op te zitten, pak gewoon een HDMI > DVI converter en dat werkt prima. Geluid kun je gewoon los aansluiten via de tulp stekkers (wel even activeren in je instellingen dat het geluid daar over heen moet en niet over HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor een pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HM
Nu is dat natuurlijk een wat oudere monitor en met jouw eisen voldoet inderdaad zowat elke nieuwe monitor. Het enige waar ik zou op letten is keuze tussen een full hd monitor (1080p) of een 1920x1200 maar met 1 op 1 pixelmapping. Anders krijg je misschien een uitgerokken beeld op je ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxkliks
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:21
Ik zou het geen slecht idee vinden wat voor monitor/tv een goede keus is (net als een BBG voor pc's) je ziet soms door alle specs soms het bos niet meer. Ik denk dat de meeste er wel uit komen maar begrijp ook dat het soms moeilijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IIyama heeft wel goeie schermen, niet duur ook, full hd en strak design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
kluyze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:52:
Nu is dat natuurlijk een wat oudere monitor en met jouw eisen voldoet inderdaad zowat elke nieuwe monitor. Het enige waar ik zou op letten is keuze tussen een full hd monitor (1080p) of een 1920x1200 maar met 1 op 1 pixelmapping. Anders krijg je misschien een uitgerokken beeld op je ps3.
Bekom ik met die monitor die jij voorstelt uit de Pricewatch een uitgerokken beeld? Ziet me er een aantrekkelijke monitor uit, ik heb namelijk het "halve internet" al afgespeurt/gebrowsed/vergeleken/gezocht naar dé ultieme monitor ;). Aangezien ik ook een laptop heb met HDMI ondersteuning komt dit goed uit, laptop: Acer Aspire 8735G, is wel de laatste Acer die ik ooit koop!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iiyama ProLite E2407HDSV-1

160 euro, full hd, specs verder oke. En past goed bij je PS3 qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Die monitor heeft in de hoogte 1080 pixels en dat beeld gaat dus niet uit rekken. Een uitgerokken beeld heb je bij een 1920x1200 monitor op de ps3 waar de monitor geen pixelmapping kent en dus de 1080 pixels van de ps3 op de 1200 pixels van de monitor gaat zetten.

Ik gebruik dit scherm voor pc gebruik en ps3 gebruik. Maar zoals gezegd zullen er wel nieuwere monitoren zijn die gewoon 1080 pixels hebben.

Bv:
http://tweakers.net/price...JPPW1VbNRi_vJZ_XCneTyl9AA
(alle monitoren van rond de 24" die een full hd resolutie hebben en minstens een hdmi)

[ Voor 27% gewijzigd door kluyze op 01-03-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Samsung Syncmaster XL2370 <-- kan ik zeer zeker aanraden! Je gaat haast kwijlen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
xentron schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:02:
Samsung Syncmaster XL2370 <-- kan ik zeer zeker aanraden! Je gaat haast kwijlen van het scherm.
en k*tsen van zijn prijs :P maarja, dat scherm is inderdaad wel... phunthasthick!

sorry dat ik dit ben vergeten te melden, meer dan 330 euro wil ik echt niet geven, en minder dan 100 euro ook niet want daar heb je niet veel soeps voor. Misschien een FULL HD CRT ofzo :D!
kluyze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:52:
dit scherm kost in de PC-winkel waar ik het wil gaan aankopen 335 euro!

waarom is in België altijd alles zo duur... misschien kan ik beter een echte TV kopen.
denk dat het dat wordt, een echte TV!

Bedankt voor al jullie tijd, tweakers.net verdient de prijs van website van het jaar dubbel en dik ;)!

Met vriendelijke groet, adieu mede-tweakers

[ Voor 54% gewijzigd door fANAT1C op 01-03-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
fANAT1C schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:46:
[...]
dit scherm kost in de PC-winkel waar ik het wil gaan aankopen 335 euro!

waarom is in België altijd alles zo duur... misschien kan ik beter een echte TV kopen.
denk dat het dat wordt, een echte TV!
Ik haal mijn hardware altijd hier:
http://www.power4pc.be/we...onitor_ls24kiqrfvedc.html

€290 voor dat scherm, in België!

[ Voor 45% gewijzigd door kluyze op 02-03-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:32
je betaalt teveel. Het is zelfs beschikbaar voor 260-270 euro in belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Op minder dan een half uur rijden van (voor mij) ~midden Limburg waar je dus ook alles kunt afhalen en dus geen rekening moet houden met eventuele verzendingskosten?

Ik vind die shop toch redelijk kwa prijzen. Nuja dit gaat misschien te ver offtopic.

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 02-03-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
kluyze schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:25:
Op minder dan een half uur rijden van (voor mij) ~midden Limburg waar je dus ook alles kunt afhalen en dus geen rekening moet houden met eventuele verzendingskosten?

Ik vind die shop toch redelijk kwa prijzen. Nuja dit gaat misschien te ver offtopic.
ik woon ook in limburg (maasland, neeroeteren, maaseik), waar precies ligt die winkel dan?

is de Acer GD245HQBID geschikt voor PS3? Voor de mensen die er ervaring mee hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door fANAT1C op 13-07-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik overweeg een monitor aan te schaffen voor zowel mijn laptop als ps3

*ps3 - hdmi
*laptop - vga
(laptop heeft ook hdmi maar dat zou betekenen als ik voor hdmi kies een monitor moet aanschaffen met 2x hdmi in of naast hdmi optische geluid.

zijn er toevallig ook schermen die geschikt zijn voor de ps3 waar speakers inzitten? Zodat je naast beeld ook het geluid er op aan kan sluiten.(anders ben ik 'genoodzaakt' speakers aan te schaffen)

een monitor hdmi full hd is momenteel onder de 200 te vinden echter wil ik naast beeld ook geluid. Zou mooi zijn ps3 geluid via optische geluid te doen en de laptop op dr 3mm jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF

Geluid van de PS3 kun je over HDMI laten gaan, van je Laptop over de 3.5mm jack.

Zeer goede monitor welke ook 1e geworden is bij een competitie op Hardwareinfo.nl .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
thnx voor de reply :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01