Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Een client van mij heeft het volgende probleem:

De client heeft de mail overgezet van Outlook Express naar Outlook Office.
Vervolgens kreeg hij de vraag of hij naar Live Mail wilde 'upgraden', dit heeft hij per ongeluk gedaan.
Volgens hem heeft hij bij het afsluiten van zijn laptop geen melding gekregen of het programma moest worden afgesloten en de mail moest worden opgeslagen en toen hij later opnieuw opstarte, was al zijn Live Mail verdwenen en hij heeft geen Express/Office backup, naar zijn zeggen.

Nu vraagt hij mij om zijn Live Mail te recoveren. Helaas heb ik weinig tot geen verstand van Live Mail maar als ik me goed herinner worden de emails online opgeslagen, in plaats van lokaal, dus is de kans klein dat ze te recoveren zijn, klopt dit?

Elke input op dit verhaal wordt gewaardeerd, het zou fijn zijn als ik zijn mail weer kan recoveren.

Groeten,

Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Deze upgrade-actie ken ik niet, maar er is ook een Windows Live Mail client die je gewoon via Microsoft update naar binnen krijgt.
Het zou dus kunnen zijn dat deze client (per ongeluk) geinstalleerd is en dat de mail overgezet is.
Zelf gebruik ik ook Windows Live Mail en die slaat de mail gewoon lokaal op:
C:\Users\<Gebruikers naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
Vanaf die lokatie is de mail weer gewoon te importeren in Thunderbird en waarschijnlijk ook in Outlook.
Het opslagformaat is overigens anders dan van Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Bedankt Flitzer,

Ik neem aan dat mijn client in Outlook Office een melding heeft gekregen en vervolgens Live Mail als programma gedownload heeft.

Naar zijn zeggen is zijn mail verdwenen. Er bestaat een kans dat een (backup) archief te vinden is in de Outlook Express / Outlook Office of Live Mail folder, zoals je die aangaf.

Als er verder geen verschil is tussen de clients dan kan ik hooguit daar kijken of er nog een archief te vinden is.

Anders wordt het een pijnlijke harde schijf recovery.

Nogmaals, bedankt.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design