[Poortforwarden] Hoe forwarden met een bridge?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ben nieuw op tweakers, weet daarom ook niet of dit topic hier hoort zo niet hoor ik het graag :).
Het volgende kom ik niet helemaal uit:

Ik heb een Xbox 360 gekoppeld aan m'n Macbook. M'n macbook deelt het inkomende netwerk signaal met m'n Xbox 360 waardoor ik op live kan spelen. Ik heb mijn xbox een vast IP gegeven: 10.0.0.2. Mijn macbook heeft als IP 192.168.0.100.

Nu geeft mijn Xbox 360 aan dat m'n NAT type moderate is. Deze wil ik graag op open hebben staan. Ik heb nu in m'n router UpNp aangezet, de firewall uitgeschakeld en de desbetreffende poorten (die Microsoft aangeeft) opengezet op het IP van m'n laptop. Toch blijft m'n NAT op moderate staan.

Wie o wie kan mij helpen? Als ik een screenshot moet maken van het poortforwardingstabel hoor ik het wel.

Groeten en alvast bedankt,
Robin

Edit: zie hier de handleiding van het koppelen van m'n Xbox 360 aan m'n mac:
http://www.youtube.com/watch?v=WV4qd1RHmH8

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Een bridge doet wat een bridge is; namelijk een brug vormen tussen je mac en het internet. Een bridge zal dus ook niet aan poortforwarding doen, want hij laat alles al door naar je mac. Daarom heeft je mac ook geen intern adres waarschijnlijk, maar een extern adres.

Je zult de poorten dus op je mac moeten forwarden, niet op de bridge.

Als ik het even visualiseer, klopt het dan?
               [[ internet ]]
                     |
           [[ bridge (192.168.0.1) ]]
                     |
[[ Mac (**.**.175.10 + 192.168.0.100 + 10.0.0.1) ]]
                     |
          [[ xbox (10.0.0.2) ]]

[ Voor 29% gewijzigd door Kees op 01-03-2010 13:59 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even kijken,

Internet gaat via de router naar m'n mac. Die deelt de connectie van wireless --> ethernet. Ethernet naar xbox ja volgensmij klopt dat. Dus met andere woorden moet ik dus de poorten forwarden op 192.168.0.100 (IP van m'n mac?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Reptile209

- gers -

Nee, je moet gaan forwarden in de routing-instellingen op je Mac.
Voor alle aangesloten apparaten is je router onzichtbaar, omdat je hem in bridge-mode gezet hebt. Voor zover je netwerkapparaten dat kunnen zien, is je Mac direct aangesloten op het internet. Het is dan ook je Mac die inkomende verbindingen moet routeren van je externe IP naar je Xbox in 10.0.0.x (en dus niet je router).

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 01-03-2010 14:09 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus, ik moet die 10.0.0.2 forwarden?
Dat lukt niet, mijn router accepteerd dat niet omdat het in 192.168.0.x formaat moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:13:
Dus, ik moet die 10.0.0.2 forwarden?
Dat lukt niet, mijn router accepteerdTTTTT dat niet omdat het in 192.168.0.x formaat moet zijn..
Waarom zit je nou weer in je router dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 01-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik denk niet dat ik het helemaal begrijp?
Hoe of wat moet ik nu gaan forwarden om m'n NAT open te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Router: niks aan doen, die geeft in bridge-mode *alle* verkeer 1-op-1 door aan je Mac.
Op je Mac heb je als het goed is je twee netwerken (bedraad en wireless) aan elkaar gekoppeld. Daar moet je instellingen aan toevoegen voor het forwarden van poorten naar je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, tot zo ver duidelijk.
Je zegt "Daar moet je instellingen aan toevoegen". Mijn vraag: Waar moet ik die instellingen toevoegen en welke instellingen moet ik toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Kijk hier eens naar. 't Is zelfs nog een Xbox-voorbeeldje ook nog, maar let wel even op dat je hem vertaalt naar je eigen situatie. Verder dan dat kom ik niet, bij gebrek aan Mac kennis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Held!

Even op een rijtje, ik forward eerst in m'n router alle poorten naar m'n macbook door. Dan ga ik via terminal die codes invoeren en dan moet 't allemaal lukken?

Ik ga 't proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

NEEEE :+. Blijf nou van de router af! Er is geen router. The router is a lie.
Als de router als bridge staat, staat hij prima zo. Je hoeft alleen aanpassingen op je Mac te maken (voorbeeldje met de terminal dat ik je gaf).

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 01-03-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik begin zwaar te twijfelen of de term "bridge" in de topictitle überhaupt wel terecht is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13-09 09:43
Reptile209 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:07:
NEEEE :+. Blijf nou van de router af! Er is geen router. The router is a lie.
Als de router als bridge staat, staat hij prima zo. Je hoeft alleen aanpassingen op je Mac te maken (voorbeeldje met de terminal dat ik je gaf).
Best mogelijk dat de router nog gewoon als router ingesteld staat. Het bridge in dit topic komt van de ts als benaming van de bridge tussen zijn vaste en wireless netwerk kaart om de xbox van internet te voorzien. Denk dat de Mac hiervoor ook NAT tussen die twee verbindingen, een beetje zoals ICS onder Windows. In dat geval moet ts dus wel op twee plekken port forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Of de Mac ook echt als bridge instellen, dus zonder NAT ;)

edit:
Dan hoeft ie 't maar op één plek in te stellen bedoel ik uiteraard: de router.

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 01-03-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik of mijn router op bridge staat? Het is gewoon zo'n goedkope standaard router (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kijken naar welke IP's je Mac allemaal heeft/krijgt op z'n bedraadde netwerk-interface.

Gelukkig weet Google probleemloos hoe je dat moet vinden:

Kijk maar

Mac OS X (10.4) - Finding the IP address and MAC address (Bij "Show" in itempje 3 moet je dan je draadloze Airport-ding kiezen; althans, als ik het filmpje goed begrijp is je Mac gekoppeld aan je router via WiFi?)

Overigens is voor 99,99% wel zeker dat ie niet als bridge staat.

Oh, je eigen filmpje legt ook al uit hoe je het IP-adres e.d. kunt vinden. In hetzelfde stukje waarbij zij het IP-adres van de router zoeken.

[ Voor 94% gewijzigd door Osiris op 01-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
In de router kijken :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 13:43
Lijkt me redelijk duidelijk dat de topicstarter het woord 'bridge' gebruikt voor de mac; het doorsturen van wifi naar ethernet. Die term is fout gebruikt en dat heeft de verwarring veroorzaakt.

In de router moet je de desbetreffende poorten forwarden naar het ip-adres van je mac. Vervolgens moet je op de mac zorgen dat de poorten goed geforward staan naar de Xbox. Op die manier is 'de weg vrij' naar je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderste bericht verklaard een hoop, mijn woordkeuze van bridge was fout, ik ga het proberen zoals freddyfish aangeeft en laat het weten.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik snap echt de ballen van die scripts bij deze link:
http://www.soundc.de/blog...ernet-connection-sharing/

Iemand die dit voor mij wilt doen dmv een hulp of afstand oid? Ik kom er echt niet verder mee, internet lag er zelfs even uit door die dingen in te voeren in Terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je hebt neem ik aan letterlijk overgenomen wat er stond? Dus:
$ sudo killall natd 

$ sudo natd -interface en1 \  
      -redirect_port tcp 192.168.2.2:3074 3074  \  
      -redirect_port udp 192.168.2.2:88 88 \  
      -redirect_port udp 192.168.2.2:3074 3074 

Dan klopt het namelijk dat het niet werkt. Heb je ook het regeltje daaronder gezien:
Here en1 is the WiFi interface on the Mac Mini. 192.168.2.2 is my Xbox’s IP address
Is bij jou je wireless interface en1? Je Xbox zit in ieder geval niet op 192.168.2.2, dat gaf je in je openingspost al aan. Je kan dus niet letterlijk overnemen wat er in het voorbeeld gegeven wordt, je moet het aanpassen aan je eigen situatie.

Sorry als het lijkt alsof ik je aan het lijntje hou. Nee, ik heb geen pasklare oplossing voor jouw situatie, waarschijnlijk heeft niemand die. Het idee is om je een duwtje in de juiste richting te geven. Jij gaat in die richting kijken, leest een handleiding of een wiki, google't wat, probeert nog wat meer en komt dan misschien weer vast te zitten. Dan geef je aan wat je *precies* geprobeerd hebt, welke foutmeldingen e.d. je tegenkomt, en waarom je niet kunt vinden wat je moet doen om die op te lossen. Zo leer je hoe dingen werken en kom je tot het gewenste resultaat. Kan je het de volgende keer helemaal zelf ;)
We kunnen hier niet raden hoe je netwerk in elkaar zit, en wat er nu wel of niet werkt bij jou. Begin dus eerst nog eens met dat in detail te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gevoel heb ik totaal niet hoor :) Ben juist blij met jullie hulp.
Even wat uitgebreider dan:

Net zoals de meneer van de tutorial (zie link 2 posts terug) heb ik eerst in mijn router (ja, in mijn router) de desbetreffende poorten geforward naar mijn laptop (192.168.0.100). Godzijdank lukte dat wel, anders was ik 't spoor helemaal bijster.

Vervolgens opende ik terminal en typde ik letterlijk in:
"sudo killall natd". Vervolgens moet ik een wachtwoord invullen, bestaande uit cijfers want letters accepteerd hij niet. Hier loop ik dus eingelijk al vast. Heb het net (nu) nog een keer geprobeerd, wat resulteert in een complete uitschakeling van internet op m'n laptop. Ben dus even restarten, zo terug.

Nou, na de restart even wat gegoogled over "sudo killall natd" en kwam ik op deze site terecht:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=860297

Daar werd het programmatje "WaterRoof" aangeraden, freeware die het zelfde doet alleen dan niet in de (voor mij) lastige script taal. Ik WaterRoof geinstalleerd, en 't ziet er opzich wel logisch uit. Hoop alleen dat jullie mij met de laatste settings kunnen helpen:

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/2713/screencapturelj.png
Deze settings waren me vrij duideiljk, ik geef een willekeurige rule number aan, vervolgens het protocol van de forward en de actie (Ik kan kiezen voor forward, maar ook voor allow? Welke van de twee moet ik kiezen?). Bij de x.x.x.x. zet ik denk ik het IP van m'n xbox? 10.0.0.2 en vervolgens het poort nummer.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3742/screencapture1s.png

Vervolgens de source. Wie is de source?? Ben ik dat of is mijn router dat? Bij Poort of Range zet ik weer de desbetreffende poort.

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/5631/screencapture2d.png
Vervolgens de destination. Dat is lijkt me mijn xbox?. Vervolgens zet ik daar dus de goede IP neer en weer de Poort range.

Nou, ik hoop dat jullie mij de laatste stukjes van de puzzel kunnen geven :)!
De dik gedrukte zinsdelen staan voor dingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De source zal in bijna alle gevallen 0.0.0.0 zijn, oftewel alles (alles mag doorgestuurd worden). De destination zal in vrijwel alle gevallen je xbox zijn.

Overigens is het wachtwoord dat je bij sudo moet intypen je eigen wachtwoord waarmee je op de mac inlogt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon m'n eigen wachtwoord niet intypen.. heel vreemd, hij accepteerde alleen cijfers.
Nou, alles gedaan via WaterRoof, en ik zie dat er via poort 3074 pakketjes verzonden worden, maar hij blijft op moderate staan...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 19:43 ]

Pagina: 1