Ik heb een probleempje met een access rule en logging.. Ik heb een ACL om outbound traffic op poort 25 te blokkeren voor bepaalde hosts, en dat werkt uitstekend..
Ik heb bij de acl de log severity op critical gezet, en smtp logging aangezet voor die severity. Echter wat ik ook doe, in de ASDM real-time log viewer blijft de logentry op severity 'informational' binnen komen. (Ben trouwens gui n00b, doe alles met de ASDM).
De acl waar het om gaat:
Ik zie echter in de asdm logging nooit iets op critical binnenkomen.. Wat ik ook doe, de entry die ik in mijn log krijg blijft severity 6 (informational) meekrijgen:
Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat die acl ook daadwerkelijk een syslog event triggert op een ander severity level dat informational? Ik kan me trouwens herinneren dat dit vroeger prima werkte, maar sinds een paar maanden draaien we overal ASA 8.2.1 en ASDM 6.2, en mijn onderbuikgevoel zegt me dat het daar ook iets mee te maken kan hebben..
De logging statements uit mijn config:
Ik heb bij de acl de log severity op critical gezet, en smtp logging aangezet voor die severity. Echter wat ik ook doe, in de ASDM real-time log viewer blijft de logentry op severity 'informational' binnen komen. (Ben trouwens gui n00b, doe alles met de ASDM).
De acl waar het om gaat:
code:
1
| access-list inside_access_in extended deny tcp any any eq smtp log critical |
Ik zie echter in de asdm logging nooit iets op critical binnenkomen.. Wat ik ook doe, de entry die ik in mijn log krijg blijft severity 6 (informational) meekrijgen:
code:
1
| 6 Mar 01 2010 13:09:23 106100 host-til-dns-02 58810 62.69.179.197 25 access-list inside_access_in denied tcp inside/host-til-dns-02(58810) -> outside/62.69.179.197(25) hit-cnt 1 first hit [0xe3de3aa9, 0x0] |
Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat die acl ook daadwerkelijk een syslog event triggert op een ander severity level dat informational? Ik kan me trouwens herinneren dat dit vroeger prima werkte, maar sinds een paar maanden draaien we overal ASA 8.2.1 en ASDM 6.2, en mijn onderbuikgevoel zegt me dat het daar ook iets mee te maken kan hebben..
De logging statements uit mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
| logging enable logging asdm informational logging mail critical logging from-address bla@bla.nl logging recipient-address bla@bla.nl level critical smtp-server 192.168.x.x |
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!