Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 22:09
Ten eerste: als dit niet in het goede forum is, dan spijt dit mij, ik wist niet welke ik nou moest kiezen...

Dan nu naar het probleem/de vraag:

Ik zag de nieuwe ECA3190 kasten van Enermax, en die vond ik er wel leuk uit zien. Het is de onderste...
Edit: moet nog erbij vermelden dat 'ie tijdens de CeBIT wordt getoond.
Probleem is alleen dat er (volgens mij) 1 ventilatoren in zit aan de voorkant.
Ik weet niet hoe het zit met de airflow, maar als ik die ventilator aansluit, heb ik verder volgens mij geen gaten/strook/connector/hoe-het-ook-heet voor andere ventilatoren.
Is het mogelijk om meerdere ventilatoren aan te sluiten dan je gaten hebt op je moederbord, via een of ander tooltje/accessoire? Mijn moederbord is een MSI 785GM-E51.
Ik zal nog even onderzoeken of ik niet alsnog meer aansluitingen heb voor ventilatoren...

[ Voor 3% gewijzigd door Berthenk op 01-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 17:33
je zou een fancontroller kunnen gebruiken Afbeeldingslocatie: http://www.likecool.com/Gear/Desktop/NZXT%20Sentry%20LX%20Fan%20Controller/NZXT-Sentry-LX-Fan-Controller.jpg deze sluit je aan op je voeding en dan heb je weer 5 extra fan aansluitingen er bij.

Edit: of zoiets: direct op je voedings kabel, dus niet in te stellen: Afbeeldingslocatie: http://www.acousticpc.com/images/cables_zalman_multiple_connector__zm_mc1.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door cossy nl op 01-03-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Meeste casefans kun je direct op je voeding (4-pin molex) pluggen, of met een verloop.

/edit spuit11 :+
verloopjes zoals boven dus

[ Voor 21% gewijzigd door J2pc op 01-03-2010 13:11 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 22:09
Ah, dank voor de hulp! Nu heb ik nog een vraagje: Hoe heet zo'n verloop dingetje?
Ik heb al gegoogled op dingen als '4 pin molex to fan', en heb deze dingen gevonden:
4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter en 4-Pin Molex naar 4x 3-Pin: Multi Fan Connector
Ik vermoed dat ik beide kan gebruiken, maar dat ik beter de laatste kan kiezen aangezien ik dan meer dingen kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
met die laatste dingen mag je wel oppassen, want een aansluiting op je moederbord is gemaakt voor 1 fan, en 2 of meer fans zijn dus een zwaardere belasting, wat in sommige (wel vrij zeldzame gevallen) een kapotte fan header op zou kunnen leveren
Pagina: 1