Ik zou graag wat hulp willen met het volgende probleem:
In Frankrijk ten oosten van parijs en in de buurt van disneyland ligt een hotel, restaurant met 2 golfbanen en even verderop nog een camping. (hoogte verschil camping en hotel is +/- 100 m)

Voor een verdere impressie kijk op : camping & hotel of google maps
Momenteel heeft het hotel meerdere losse wifi netwerken (die een klein gedeelte bestrijken) en een frans meteor wifi netwerk (een soort prepaid systeem) over het hele hotel (met meerdere zend punten). En de camping heeft ook 2 losse netwerken die maar een deel van de camping bestrijken.
Nu is de wens om eigenlijk een groot wifi netwerk te maken (evt. met meerdere zenders) die het gehele hotel (ongeveer 120 bij 80 m) en de gehele camping (ongeveer 400 bij 100 m) zou bestrijken. Hierbij komen dan alle bestaande wifi onderdelen te vervallen. En ideaal zou dan zijn als de golfbanen ook (gedeeltelijk) wifi bereik zouden hebben.
echter zijn er nog een paar moeilijkheden te overbruggen namelijk :
zelf was ik aan het kijken naar : Cisco Aironet 1300 Series
maar ik weet dan bijv. niet of dit wel door de dikke muren van het hotel komt.
Het is een lastig probleem met veel eisen en wensen dus ik hoop hier wat hulp te vinden.
Alvast bedankt !
In Frankrijk ten oosten van parijs en in de buurt van disneyland ligt een hotel, restaurant met 2 golfbanen en even verderop nog een camping. (hoogte verschil camping en hotel is +/- 100 m)

Voor een verdere impressie kijk op : camping & hotel of google maps
Momenteel heeft het hotel meerdere losse wifi netwerken (die een klein gedeelte bestrijken) en een frans meteor wifi netwerk (een soort prepaid systeem) over het hele hotel (met meerdere zend punten). En de camping heeft ook 2 losse netwerken die maar een deel van de camping bestrijken.
Nu is de wens om eigenlijk een groot wifi netwerk te maken (evt. met meerdere zenders) die het gehele hotel (ongeveer 120 bij 80 m) en de gehele camping (ongeveer 400 bij 100 m) zou bestrijken. Hierbij komen dan alle bestaande wifi onderdelen te vervallen. En ideaal zou dan zijn als de golfbanen ook (gedeeltelijk) wifi bereik zouden hebben.
echter zijn er nog een paar moeilijkheden te overbruggen namelijk :
- het hotel is een gerenoveerde brie boerderij waardoor het muren heeft van op sommigen plaatsen wel 1 meter dik!
- er is er een hoogte verschil tussen de camping en het hotel van 100 m en liggen er bossen tussen (die evt. het signaal kunnen verstoren)
- volgens de franse wet moet eigenlijk iedere klant zijn eigen login hebben, om eventuele spam of hack aanvallen te kunnen traceren. En dan moet eigenlijk het aanmaken van logins door receptie personeel gedaan moeten kunnen worden. zo'n 200 logins voor het hotel en nog is 200 voor de camping
zelf was ik aan het kijken naar : Cisco Aironet 1300 Series
maar ik weet dan bijv. niet of dit wel door de dikke muren van het hotel komt.
Het is een lastig probleem met veel eisen en wensen dus ik hoop hier wat hulp te vinden.
Alvast bedankt !