Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein maar toch irritant probleemje met mijn sccm installatie:
Sccm 2007 sp2 R2

Ik heb verschillende packages en advertisements
die werken allemaal naar behoren.

Maar is er ergens een mogelijkheid om de volgorde te bepalen waarin packages moeten geïnstalleerd worden?
Als ik nu een nieuwe pc toevoeg aan een collection, begint sccm al die advertisements uit te voeren en lekker te installeren, maar soms 2 tegelijk of in een verkeerde volgorde
en daardoor falen er soms packages.

Kan dit ergens aangepast worden?

Mvg

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

Johnny E

Dôh !!

Als je packages hebt die één afhankelijkheid hebben dan kan je in "Programs" aangeven dat er een ander pakket eerst gestart moet worden.

Als je packages hebt met meerdere afhankelijkheden dan kan je een Task Sequence aanmaken.
Een Task Sequence is hier niet direct voor bedoeld maar het werkt als een trein.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohnyE
Ik dacht dat een task sequence gemaakt was voor os deployment,
werkt dit ook alleen voor packages?

Kan je daar een beetje meer info over geven hoe ik dat dan klaargemaakt krijg?

Mvg

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Een Task Sequence is inderdaad primair bedoeld voor OS deployment maar kan ook prima gebruikt worden om een serie packages mee te deployen.

Je maakt gewoon een nieuwe lege Task Sequence aan en voegt hier Install Software taken in de juiste volgorde aan toe. De Task Sequence advertise je vervolgens naar een collection.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik volgende fout:

smsts.log
Successfully read 12 policy assignments. TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)
Cannot find NAAConfig CCM_NetworkAccessAccount TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)
Network Access Account is not set TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)

Echt raar want gewone advertisements werken wel

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:24

DarkSide

theres no place like ::1

Je zou er ook over kunnen denken om de advertisements niet mandatory te maken. Maar te laten adverteren in het Run advertised programs menu. Dan kan jij / de gebruiker zelf bepalen welk pakket er geinstalleerd moet worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is spijtig genoeg geen optie,
het is voor in een school omgeving, waar alles netjes geïnstalleerd moet staan wanneer de leerlingen aankomen.

En 200 desktops handmatig installeren is echt geen optie.

Mvg

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:21:
Nu krijg ik volgende fout:

smsts.log
Successfully read 12 policy assignments. TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)
Cannot find NAAConfig CCM_NetworkAccessAccount TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)
Network Access Account is not set TSLauncher 1/03/2010 14:10:06 3696 (0x0E70)

Echt raar want gewone advertisements werken wel

Iemand een idee?
Is het Network Access account wel ingesteld?

To specify the Network Access Account
In the Configuration Manager console, navigate to System Center Configuration Manager / Site Database / Site Management / <site code> - <site name> / Site Settings / Client Agents.

In the results pane, double-click Computer Client Agent.

In the Computer Client Agent Properties dialog box, on the General tab, for the Network Access Account, click Set.

In the Windows User Account dialog box, specify an existing Windows domain user account and password, and then click OK.

Click OK.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel hoor,
anders zouden gewone advertisements ook niet werken

Het lijkt alsof de account wel in de software zit, maar niet goed wordt doorgevoerd naar het registry of de client agents.

Mvg

Sven
Pagina: 1