Harman Kardon AVR + Philps 42pfl7404 + Playstion 3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorinchemmer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09-2023
Beste Tweakers,

Aangezien ik niet echt mega handig ben heb ik even een vraag.
Ik heb de volgende producten :
Televisie : Philips 42PFL7404
Home Cinema : Harman Kardon Cinefame met de versterker AVR141
Playstation 3.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik het geluid van mijn Playstion 3 over de speakers van mijn home cinema set.
Momenteel is mijn Playstation met HDMI verbonden naar de tv en een Digitale spif kabel naar versterker.
Ik krijg alleen helemaal niks ingesteld ofzo dat het geluid over mijn versterker gaat.

Iemand enig idee / ervaring met Harman Kardon receivers en een PS3.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

In GoT we trust

PS3 met optische kabel gewoon direct aan de receiver hangen. Dat werkt sowieso en dan ben je ook verzekerd van de weergave van Dolby Digital en DTS. Want als de audio door de tv moet dan wil de tv de audio nog wel eens downscalen naar 2.0 of alleen Dolby Digital doorlaten en geen DTS. Nadeel kan zijn dat je delay merkt in de audio, maar met de game-mode van de tv of de delay van de Harman Kardon is dat wel op te lossen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bij andere AVR modellen (Ik heb zelf de AVR355 waarbij dit kan) kun je de source van zowel audio en video instellen per 'channel' (game, aux, video, etc) Misschien daar even naar kijken en als deze AVR dat ook heeft dit zo aanpassen dat je de juiste optical in gebruikt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorinchemmer
Bedankt voor de reply's.

Ik heb geen idee welk "channel" ik moet kiezen.
Ik heb :
Video 1
Video 2
Video 3
Aux
DVD
CD
HDMI 1
HDMI 2
HDMI 3

Ik heb er een aantal geprobeerd maar ik kan niet echt iets vinden waardoor ik geluid krijg.
Ik heb ze dan ingesteld op de Optical poort waar de PS3 ingestoken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 20:24

FeaR

In GoT we trust

Als je de goede poort hebt aangewezen en geselecteerd zou je dan haast gaan denken dat de opitsche ingang van de Harman Kardon AVR 141 kapot is... Of je hebt toch zeker iets over het hoofd gezien binnen de instellingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Heb bijna de zelfde setup en is inderdaad lastig om het goed werkend te krijgen.

Waar je echter goed op moet letten is dat je audio-kanaal wel goed staat.
Aangezien je de video van de PS3 direct op de TV zit, zal het op je AVR niet uitmaken op welk video-kanaal hij staat.
Waar het echter wel om gaat is het audio-kanaal, deze kan je (even zoeken op de afstandbediening van je AVR) omzetten naar Opt1, Opt2, Coax1 etc etc.

Tip: als dit werkt, kan je op de PS3 ook aangeven dat het geluid alleen via de AVR moet verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die bronnen die je opnoemt zijn de videobronnen. Welke je daarvan pakt maakt eigenlijk voor de geluidsweergave niets uit en video gaat toch niet over je receiver in jou situatie zo te horen.

Je moet enkel de goede geluidsbron instellen. Dus pak bijvoorbeeld video 3 met de knopjes bovenop en druk vervolgens op de audio source knop om zo voor de juiste optical input te kiezen. Je moet wel even kijken natuurlijk in welke optical je de kabel hebt zitten. Achterop zitten optical 1 en 2 en aan de voorkant zit optical 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorinchemmer
Iedereen bedankt.

Ik zal het vanavond eens even gaan testen.
Ik had al zoiets geprobeerd maar geen geluid.
Zal dan wel iets over het hoofd gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorinchemmer
Allen Bedankt.

Het werkt nu.
Het maakt inderdaad niet welk "channel" je pakt als de selectie van de Optical ingang maar goed doet.
Ik had ook nog iets over het hoofd gezien in het menu van de playstation zelf :S

Bedankt.

Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1