xbox360 find hdd niet meer na het pogen van backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
mijn xbox360 find de 120gb hdd niet meer.
ik heb nog een steeds een 20gb in gebruik maar ivm ruimte gebrek heb ik een 120gb
erbij gekocht van een mede tweaker.
nu heb ik zo'n xbox transferkit aangeschaft om mijn saves e.d. over te zetten naar de nieuwe schijf.

nu heb ik bij het maken van de backup gebruik gemaakt van de xport360 v2.12 tool.
vervolgens heb ik deze backup gerestored naar de nieuwe 120gb.
het software pakket kwam ook met een melding dat de schijf niet meer zou werken als ik dit zo zou doen.
nu heb ik dit toch gedaan en idd de schijf werkt niet meer. 8)7 8)7 8)7

ik vermoed dat het volgende gebeurt tijdens deze backup/restore functie dat de partities corrupt zijn geworden.
achteraf had ik de data gewoon moeten slepen van partitie 2

de hdd wordt overigens nog wel gevonden in de xport360 tool

kent iemand een tool die de parittie met de software basis weer in orde maakt?
en hoe je dan vervolgens WEL de data overzet van 20gb -> 120gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk heb je je partitie 2 gesloopt hiermee. Met het tooltje hddhackr (google!) kan je deze opnieuw aanmaken. Je zal dan waarschijnlijk alleen wel de harde schijf uit de behuizing moeten halen en rechtstreeks op je pc aansluiten aangezien je vanuit een echte DOS omgeving moet werken (niet een command prompt, maar een DOS omgeving door middel van booten vanaf bijvoorbeeld een USB stick).

Een tip voor het overzetten: Kopieer alle bestanden naar je computer in plaats van een image backup te maken, en kopieer daarna alle bestanden van je computer naar je nieuwe harde schijf. Werkt perfect. Heb ik ook al 2x gedaan (1x van 20Gb naar een 120Gb, en daarna van die 120Gb naar een 250Gb)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 17:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Waarom zou je dat allemaal doen eigenlijk? Die transferkit zet alles toch gewoon over?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

Willybubba schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:43:
Waarom zou je dat allemaal doen eigenlijk? Die transferkit zet alles toch gewoon over?
Als je de originele transfer kit gebruikt dan wist hij je oude harde schijf na afloop. Bovendien wordt er bij de goedkope Chinese kopieën die veelal op eBay en Dealextreme verkocht worden niet de Microsoft transfer software bijgeleverd die je er bij nodig hebt. Ik gok er op dat dat de twee hoofdredenen zullen zijn van de TS. Dat waren vor mij in ieder geval wel de redenen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dezejongeman schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:28:
het software pakket kwam ook met een melding dat de schijf niet meer zou werken als ik dit zo zou doen.
nu heb ik dit toch gedaan en idd de schijf werkt niet meer. 8)7 8)7 8)7
8)7

Sommige mensen zoeken de problemen ook wel op :+

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 01-03-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
E-Vix schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:41:
Waarschijnlijk heb je je partitie 2 gesloopt hiermee. Met het tooltje hddhackr (google!) kan je deze opnieuw aanmaken. Je zal dan waarschijnlijk alleen wel de harde schijf uit de behuizing moeten halen en rechtstreeks op je pc aansluiten aangezien je vanuit een echte DOS omgeving moet werken (niet een command prompt, maar een DOS omgeving door middel van booten vanaf bijvoorbeeld een USB stick).

Een tip voor het overzetten: Kopieer alle bestanden naar je computer in plaats van een image backup te maken, en kopieer daarna alle bestanden van je computer naar je nieuwe harde schijf. Werkt perfect. Heb ik ook al 2x gedaan (1x van 20Gb naar een 120Gb, en daarna van die 120Gb naar een 250Gb)
ik heb dit tooltje idd eens even bekeken maar deze ondersteunt alleen de wester digital. mijn 120gb schijf is een fujitsu. iemand misschien andere sugesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Ik dacht ook slim te zijn en had via ebay een transferkit gekocht. Was a)goedkoper dan via MS en b) sneller in huis. Ik dacht dat dat gewoon een offciële set was, maar ik kreeg dus ook een transferkit met zo'n 'nep-dvd' met wat software erop (o.a. xport 360). Ik heb geprobeerd om via xport de inhoud van de 20 gig over te zetten naar mijn nieuwe 60 gig HD. Maar dat ging niet. Hij leek alles te kopieren, maar vervolgens stond er niets op de nieuwe HD (ondanks dat ik geen foutmeldingen kreeg). Had het eerst met een backup-functie gedaan en toen dat niet lukt met gewoon het slepen van de map met profiles/gamesaves. Ging dus niet en was ook bang dat de 60 gig het niet meer zou doen. Ik heb vervolgens de 60 gig opnieuw geformateerd met m'n xbox (hij herkende 'm gelukkig nog) en netjes een transferkit bij MS besteld. O-)

Nu heb ik het op de officiële manier gedaan met de officiële set. En alles is goed gegaan, behalve dan dat ik wat savegames mis. Gelukkig heb ik een backup gemaakt van de 20 gig HD (via xport) en ga ik proberen die weer terug te zetten op m'n nu lege 20 gig HD en dan m'n savegames weer proberen te restoren. Die savegames probeer ik dan op het interne geheugen van m'n nieuwe arcade te zetten en daarna zal ik ze verplaatsen naar m'n inmiddels werkende 60 gig HD.

Voortaan maar niet meer dat soort dingen via ebay kopen dus. Wijze les geweest. ;)

PSN: xpock Live: xspock

Pagina: 1