Draaitafel-element geeft (toenemend) licht vervormd geluid.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een in excellente staat verkerende Mitchell Hydraulic Reference draaitafel. Deze is voorzien van twee armen, een ADC en een SME 3009.

Het element in de ADC arm is een Stanton 881 en in de SME arm zit een QLM 30 mk 3 element.

Over de ADC/Stanton combinatie heb ik niets te klagen, maar als ik een plaat afspeel met het QLM element vervormt het geluid enigszins. Dat wordt overigens erger als het einde van de plaat in zicht komt. Ik heb het element proberen schoon te maken maar dat haalde niets uit. Is het aan vervanging toe of kan het ook aan de afstelling liggen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:53
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:39:
Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een in excellente staat verkerende Mitchell Hydraulic Reference draaitafel. Deze is voorzien van twee armen, een ADC en een SME 3009.

Het element in de ADC arm is een Stanton 881 en in de SME arm zit een QLM 30 mk 3 element.

Over de ADC/Stanton combinatie heb ik niets te klagen, maar als ik een plaat afspeel met het QLM element vervormt het geluid enigszins. Dat wordt overigens erger als het einde van de plaat in zicht komt. Ik heb het element proberen schoon te maken maar dat haalde niets uit. Is het aan vervanging toe of kan het ook aan de afstelling liggen denken jullie?
Als het toeneemt naarmate de naald dichter bij het midden van de plaat komt, lijkt het een skating probleem...

Anti-skating iets anders instellen, dan zou het beter moeten zijn.
Dit is per naald en arm verschillend, en kijk ook goed naar de stand van de arm, die kan je zo te zien aanpassen op de draaitafel zelf, kan ook nog wel invloed hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skating... erm... dat wordt ff googlen. ;) Niet gehinderd door enige kennis van zaken gok ik dat het iets met zijwaartse druk te maken heeft...

Sowieso wordt het googlen om die arm af te stellen, zover reikt mijn kennis van het hele draaitafelgebeuren niet, ik kom van een Pro-Ject Debut II af die ik gewoon uit de doos neergezet heb en waar ik nooit aan gesleuteld heb of iets dergelijks. Deze tafel is van een andere orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Een tip: Laat de draaitafel afstellen door iemand met verstand van zaken, dus ook de overhang van het elementje, de naalddruk en de antiskating (met behulp van testplaat en een ossciloscoop).

Je zou zelf met behulp van een protractor kunnen kijken of het elementje wel goed in de arm zit.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl