MP4 naar Divx

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een aantal MP4 films. Ieder ongeveer 1,5 gig en wil deze omzetten naar Divx.

Nu heb ik verscillende software geprobeerd, maar man wat duurt dat lang zeg. Ik ben met 1 film zo ongeveer 3 uur bezig. Nu had ik wel een proggie gevonden (MP4MOVAVI) die erg snel is. Maar die zet hem om naar normale avi bestanden. Ik heb me rotgezocht in dat programma maar no dice jammergenoeg. Gaat niet.

Ik ben geen nitwit dus heb erg veel gezocht op het net...maar niks gevonden. Weet iemand een oplossing hoe ik op een redelijk snelle manier MP4 naar divx kan converteren?

Alvast bedankt!

Gr
jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat het lang duurt is op zich vrij normaal. Die dingen encoderen kost nu eenmaal veel tijd (flink afhankelijk natuurlijk van je machine en de instellingen die je gebruikt). Er zal vast verschil zitten tussen programma's, maar bijster groot zal dat toch niet zijn, het is flink afhankelijk van de codec die je in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
kijk eens op www.videohelp.com. er staan enorm veel tooltje op. Ik denk dat virtualdub een goede optie is.

Wat voor hardware heb je want dat kan ook het bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poeh ik heb een laptop. Acers 5220. windows 7 32 erop. 1 gig intern geheugen.
Maar kan je met Vdub ook omzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

dlmh

Lo-Fi

Het transcoderen van video duurt altijd lang, daar kun je gewoon niet omheen. Overigens is MP4 geen codec, maar een container, en kan de videostream in principe ook wat anders zijn.

Dat MP4MOVAVI haalt waarschijnlijk de videostream uit de MP4 container en zet die in een AVI container, zonder hierbij de codering van de stream te wijzigen (transcoderen). Wil je dat de videostream van (waarschijnlijk) H.264/MPEG-4 omgezet wordt naar DivX, dan zul je toch geduldig moeten zijn.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmh...ja is niet anders dan denk ik....
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:52:
poeh ik heb een laptop. Acers 5220. windows 7 32 erop. 1 gig intern geheugen.
Maar kan je met Vdub ook omzetten dan?
Los van het programma dat je gaat gebruiken, heb je geen vaste pc ter beschikking? 1 GB ram is al niet zo veel & de combinatie met een (waarschijnlijk) 5400 rpm schijf in je laptop (3 uur lang read / write bewerkingen op de zelfde HDD) maakt dat je veel vertraging oploopt omwille van de bottleneck van je HDD ...

Ik zet hier mijn films (originele kopieën, ISO) in ongeveer 3 kwartier naar een MKV (H.264/MPEG-4 AVC) bestand met Handbrake, dat is nog steeds lang (2,66 ghz dual core ~ 4 gb ram) maar als je de tijd hebt best te doen :) Ik weet nog dat ik vroeger met mijn eerste CD brander ook bijna 30 minuten moest wachten voor het schijfje klaar was :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:48:
[...]

Los van het programma dat je gaat gebruiken, heb je geen vaste pc ter beschikking? 1 GB ram is al niet zo veel & de combinatie met een (waarschijnlijk) 5400 rpm schijf in je laptop (3 uur lang read / write bewerkingen op de zelfde HDD) maakt dat je veel vertraging oploopt omwille van de bottleneck van je HDD ...

Ik zet hier mijn films (originele kopieën, ISO) in ongeveer 3 kwartier naar een MKV (H.264/MPEG-4 AVC) bestand met Handbrake, dat is nog steeds lang (2,66 ghz dual core ~ 4 gb ram) maar als je de tijd hebt best te doen :) Ik weet nog dat ik vroeger met mijn eerste CD brander ook bijna 30 minuten moest wachten voor het schijfje klaar was :z
Geweldig gaan we eens proberen!!!
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je kunt ook eens kijken naar de instellingen bij het transcoderen. Als bestandsgrootte niet heel erg belangrijk is, kun je kiezen voor een behoorlijke constante bitrate, i.p.v. van een multi-pass varibele bitrate te nemen om een zo goed mogelijke kwaliteit in een zo'n klein mogelijke bestandsgrootte te proppen. Laatstgenoemde manier neemt veel meer tijd in beslag.
Pagina: 1