Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een installatie gedaan op een Dell OptiPlex 760 waarvan ik een image heb gemaakt. Deze image wil ik terug zetten op een extact dezelfde OptiPLex 760, echter gaat dit niet van een leien dakje.

Ik gebruik PING om te imagen aangezien Acronis True Image erg traag is. Een image van een 6GB grote installatie duurt 1 uur enhoe groter de compressie, hoe minder deze wordt :? Uiteindelijk zit ik hier nog enkele uren op te wachten en dat vind ik geen goede zekerheid. Ghost en Driveimage hebben wat problemen met de Sata-Controller, dus deze vallen wel af.

Allereerst heb ik de DELL Utility partitie moeten verwijderen, deze geeft met images teveel problemen en na zoveel zoekwerk heb ik besloten deze niet mee te imagen aangezien ik de image ook op andere systemen wil kunnen gebruiken met andere drivers indien nodig.

PING werkt met het maken van de image naar een USB disk echt super snel. Na het verwijderen van de Utility Partitie geen melding meer dat het een Dell system betreft en dit problemen op kan leveren, gewoon in 10 minuten een image van 6GB op je disk.

Daarna wil ik hem uiteraard te rug zetten, 3 minuten verder is de image te rug geplaatst en gaat windows booten. Het systeem wil een chkdsk doen, wat opzich niet gek is als er een image terug gezet wordt, beter is anders maar ik heb het wel eens vaker gezien.

Wat er gebeurt is dat deze chkdsk allemaal zwevende bestanden wil verwijderen, repareren en alles meer, geen goede zaak dus. Het systeem boot uiteindelijk door en komt met een Kaspersky melding over een foute DLL aangezien ik een trial geïnstalleerd heb en deze achteraf wil activeren. Het zou een systemcheck kunnen zijn, maar ik denk dat er meer aan de hand is.

het blijkt echter al zeer snel dat het Toetsenbord en de muis niet werken, zelfs het lampje van de muis gaat niet aan. De enige optie is herstarten door de powerbutton ingedrukt te houden en windows weer laten booten. Het booten gaat prima, echter nog steeds geen TB & Muis.

Nu heb ik op het PING forum gezocht naar OptiPlex problemen, deze zijn er wel maar meer omtrent het feit als je de Utility Partitie er nog op hebt staan, verder weinig.

Ik ben er wel achter gekomen dat imagen van een OptiPLex op zichzelf geen feest is door drivers welke nu wel goed werken, echter zal er wel iets van een BIOS-check gedaan worden ?

Er zijn eigenlijk 2 vragen:

1. Waarom zou van een PING restore bovenstaand gebeuren ? Op standalone systemen werkte het anders altijd prima.

2. Acronis is geen optie aangezien dit probelemn met traagheid geeft. DriveImage en Ghost werken ook iet lekker, CloneZilla ook niet echt, zijn er andere werkende opties uit ervaring gebleken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb Acronis True Image op Optiplex 780 modellen gedraaid en geen problemen mee gehad. Een image maken voor een systeem van 10 GB maken was binnen 45 minuten gebeurd. Daarna een Boot cd gemaakt via Acronis zelf en vanaf een externe schijf de image geladen voor de andere machines. Duurde ca. 15 minuten en de image stond erop.
Lijkt me eerder dat het of aan het systeem zelf ligt of aan de image die je hebt gemaakt met PING.