Toon posts:

km1008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe k7m bios gedownload (km1008) maar ik weer dezelfde piepjes als in oude versies (had ik in 1007 niet) Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Trek gewoon het stekkertje van je speaker eruit. (Soms moet je niet te moeilijk doen).

Het probleem zal in de volgende release wel weer opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit idee was ik zelf ook al gekomen maar toch bedankt. Is dit dan echt niet softwarematig (moelijk woord) op te lossen?

Verwijderd

Ik heb ook gewoon het stekkertje eruit gehaald.
Hij deed moeilijk toen mijn Athlon op 1,9 V ging lopen. De brutaliteit, mijn beslissing toch.

Verwijderd

Mijn piepjes hielden op nadat ik de fan en voltagemonitors in de bios uit had gezet, Motherboardmonitor en pcprobe kunnen nog gewoon alles aflezen, dus ik laat ze lekker op ignore staan.

Verwijderd

Volgens mij zit er inderdaad een bugje in de hardware-monitor, waardoor ie bv bij verhoogd voltage of ontbrekende fan gewoon blijft piepen ook al heb je in de bios alle monitor-opties op ignore gezet (dat is tenminste bij mij zo).

Er zijn mensen die beweerden dat het piepen bij hen over was nadat ze de CMOS instellingen op "fail-safe" hadden gezet en daarna met de hand weer hadden aangepast, maar bij mij werkte dat niet en heeft windows zelfs m'n hele hardware-config weggemikt (begon een nieuwe "fail-safe bios" te detecteren en daarna de devices opnieuw te configureren; de meeste vond ie echter niet, waarschijnlijk waren die vanwege de fail-safe gedisabled). Dikke ellende dus.

Heb uiteindelijk m'n CMOS moeten wissen en de bios opnieuw moeten flashen om het weer normaal te krijgen (maar heb nog steeds die biepjes dus heb nu de speaker-connector maar losgetrokken en wacht op een nieuwere bios).
Pagina: 1