aansluiting moederbord op Antec Trueblue voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 17:29
Hallo,

ik wil graag een Gigabyte GA-P55A-UD3 moederbord kopen. Op dit moederbord zit een 24 pins atx aansluiting en nog een 8 pins. Ik wil een verloopstuk bestellen om het moederbord op een 20 pins voeding aan te sluiten, alleen ik kom er niet uit met de 8 pins connector.

in de handleiding staat dit:
-Use of a power supply providing a 2x4 12V power connector is recommended by the CPU manufacturer when using an Intel Extreme Edition CPU (130W).

lijkt duidelijk, maar door deze zin raak ik in de war:

The power connectors are compatible with power supplies with 2x2 12V and 2x10 power connectors. When using a power supply providing a 2x4 12V and a 2x12 power connector, remove the protective covers from the 12V power connector and the main power connector on the motherboard. Do not insert the power supply cables into pins under the protective covers when using a power supply providing a 2x2 12V and a 2x10 power connector.

Heb ik nu wel of niet een 8 pins connector nodig? (Deze zit niet op de voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nee, en ook geen koppelstuk aan de 24 pins kant, zolang de voeding genoeg vermogen kan leveren, kan je de 4 pootjes die je bij beide connectors over houd gewoon open laten (of het beschermkapje laten zitten dus) de 24 pins is gewoon een 4 pins bredere versie van de 20 pins, past maar op 1 manier. idem voor de 8 pins is een 2x zo brede versie van de 4 pins waar de 4 pins ook maar op 1 manier in past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Ik wil toch graag die converter gebruiken voor de stabiliteit.

Maar moet ik nu die 4 pins connectors in de 8 pins steken? Of kan ik die beter weglaten, dit zinnetje baart me namelijk zorgen:

Do not insert the power supply cables into pins under the protective covers when using a power supply providing a 2x2 12V and a 2x10 power connector.

n.b. ik ga een 95w cpu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Er staat dat je geen pinnen in de gaatjes onder het kapje moet plaatsen. Dat ga je ook niet doen met een 2x2 stekker, dus ik voorzie geen problemen. Zorg alleen wel dat je voeding voldoende stroom kan leveren, en dan graag ook stabiel. Dus pak geen el-cheapo, oude voeding. Maar dan op z'n minst een fatsoenlijke.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Oke, dankjewel voor jullie snelle reacties.

De voeding is trouwens een Antec TrueBlue 480w. Deze lijkt me degelijk.

//off-topic
Weet trouwens iemand hoe het zit in de behuizing? Deze voeding heeft een fan aan de bovenkant en aan de achterkant. Maar aan de bovenkant zit normaal gesproken toch je kast? (Ik wil een Cooler Master Elite 335 aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nee, hij heeft een fan aan de onderkant en achterkant.. of in ieder geval, een fan aan de kant die gewoon open is in je kast daarvoor ;)

voor de stabiliteit maakt het niet uit, die 4 extra pinnen op de 24 connector (12v, 5v, 3.3v, gnd) zijn op je moederbord gewoon direct doorverbonden naar de andere pinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Oja, lekker slim van mij. Dankjulliewel.

[ Voor 15% gewijzigd door necessaryevil op 01-03-2010 08:54 . Reden: duidelijkheid ]

Pagina: 1