Videokaart voor PCI-E x1 slot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een ASUS Pundit P2-P5N9300 en ik gebruik deze als HTPC.
Nu wil ik graag HD Films kijken en zet daarom de resolutie van de HDMI aansluiting op 1920x1080 en speel een HD film af. Maar de temperatuur van de onboard 9300 kaart, loopt op tot 90 graden wat er denk ik voor zorgt dat de pundit het niet trekt. Hij vertraagt enorm. Alleen al als de HDMI stekker erin stop, klimt hij 6 graden in temperatuur, zelfs op een resolutie van 1024x768.
Nu heeft deze Pundit een PCI-E aansluiting met daarop een riser.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/asus_m3a_htpc/riser-card.jpg
In de beschrijving van de pundit staat:
PCI-e riser slot (vga card optional)

Maar ik neem aan dat je een normale vga card niet kunt aansluiten? Alhoewel ik wel zie dat alle kaarten beginnen met een klein stukje print. Ik kan hier verder helemaal niets over vinden en ben dus op zoek naar zo'n Vga card.

Wie heeft hier meer informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zou de boel nog eens goed testen. De 9300 zou onder normale omstandigheden gewoon 1080p materiaal moeten trekken. Probeer het eens met de behuizing open en een fannetje op de IGP gericht. Doe eens wat testjes met hardwareversnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:04:
Ik zou de boel nog eens goed testen. De 9300 zou onder normale omstandigheden gewoon 1080p materiaal moeten trekken. Probeer het eens met de behuizing open en een fannetje op de IGP gericht. Doe eens wat testjes met hardwareversnelling.
Het koelen ga ik inderdaad proberen, De pundit trekt het ook wel, maar het systeem word erg heet en vertraagt enorm.
maar de eigenlijke vraag die ik stel is, Bestaan er videokaarten voor deze aansluiting

[ Voor 7% gewijzigd door programfile op 28-02-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk bestaat dat. Heb je de PW wel bekeken? Er is zelfs een filter voor:
http://tweakers.net/price...OIhaLmQGeu3Jd4zcyrw1xrPQE

pricewatch: Club3D HD4350

Ik raad je alleen aan eerst wat verder te testen vordat je je geld uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zaag gewoon het slot uit en duw er een x16 kaartje in.
Dat heb ik gedaan met mijn 4350 op mijn X48 bordje (zie Terw_Dan in "[CM] Ik had een monitor over...").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Volgens mij kun je door het slot aan de zijkant open te maken er een x16 kaart in stoppen, is wel eens vaker gedaan. Weet alleen niet precies meer hoe het zat.

Dan zit je ook niet vast aan een x1 kaart :P

Edit: ^^ dat hierboven dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:10:
Natuurlijk bestaat dat. Heb je de PW wel bekeken? Er is zelfs een filter voor:
http://tweakers.net/price...OIhaLmQGeu3Jd4zcyrw1xrPQE

pricewatch: Club3D HD4350

Ik raad je alleen aan eerst wat verder te testen vordat je je geld uitgeeft.
En ik maar zoeken en zoeken en nooit zo'n kaartje vinden! Dankjewel
Zou de pricewatch: Club3D 9500GT beter presteren als de onboard 9300?
Terw_Dan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:12:
Of zaag gewoon het slot uit en duw er een x16 kaartje in.
Dat heb ik gedaan met mijn 4350 op mijn X48 bordje (zie Terw_Dan in "[CM] Ik had een monitor over...").
ThinkPadd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:13:
Volgens mij kun je door het slot aan de zijkant open te maken er een x16 kaart in stoppen, is wel eens vaker gedaan. Weet alleen niet precies meer hoe het zat.

Dan zit je ook niet vast aan een x1 kaart :P

Edit: ^^ dat hierboven dus ;)
Ga ik over nadenken. Dank je wel.

[ Voor 44% gewijzigd door programfile op 28-02-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dat, of je zaagt je kaart af tot 1x.. net waar je t meeste zin in hebt/wat de minste totale waardevermindering voor de hardware teweeg brengt (als die riser erg duur is/onvervangbaar + niet meer 2ehands te verkopen zou ik eerder n kaartje van 3 tientjes afzagen, zelf ook gedaan met n 7600gs voor de 3e monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik zit er zelf aan te denken om een P4 P5N9300 te kopen. Waar ik zelf mee zit is dat ik nu nog een S-Video uitgang moet hebben totdat ik een LCD TV koop, dan kan ik de HDMI uitgang gebruiken. Ik heb al een C2D E8400 en 2 x 2GB DDR2 geheugen om erin te stoppen. Voor zover ik begrepen heb is het met bepaalde software/drivers/codecs/instellingen zo te regelen dat je processor bijna al het werk doet wanneer je je (HD) video content af wil spelen. Misschien zou je dat eens kunnen proberen om de onboard GPU te ontlasten?

Nu zie ik trouwens ook dat bij sommige aanbieders van de P4 P5N9300 in de specificaties wordt aangegeven dat deze geleverd wordt niet met een PCI-Raiser-kaart met 2 maal een PCI-e x1 slot, maar met een raiser kaart met een PCI-e x16 en een PCI-e x1 slot en dan ook inclusief een Asus 8400GS videokaart (die als het goed is ook een S-Video aansluiting heeft) al in dat x16 slot. Als dat zo is dan zou je in principe dus ook een andere raiser kaart voor je Pundit kunnen kopen met een x16 slot :Y

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Update:

Ben super tevreden met m'n Pundit P4 P5N9300.
Er zit dus inderddad een PCI raiser kaart in met een 16x en een 1x PCI-e slot.
In het 16x slot zat al vanuit de fabriek een passief gekoelde 8400GS videokaart die in Hybrid SLI werkt met de onboard 9300.

Heel het zaakje is behoorlijk stil met slechts een Akasa CPU-cooler (die er net in past) op een Intel E8400 en 1 koeler in de voeding. Gisteren een aantal 720p MKV's afgespeelt en de bovenkant v/dkast wordt niet eens warm :)

Maar goed, ontopic: Mijn advies is Probeer aan zo'n andere raiser kaart van Asus te komen (mits deze op het mobo van jouw Pundit P2 past). :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Pagina: 1