Hoe bouwmaand uit serienummer te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346048

Topicstarter
Heb in januari jl een Philips 40 inch TV gekocht uit de 9000 serie, waarin de laatste software update op 14 december 2009 door de fabriek erop is gezet. Hoe kan ik uit het serienummer afleiden in welke maand (van 2009) deze TV gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Philips klantenservice bellen of via Google zien te achterhalen hoe het serienummer is opgebouwd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Mogelijk is het serienummer als volgt:

XX 012345 123456

XX: productiecentrum
01: batchnummer
23: jaar
45: weeknummer
123456: serienummer

Zo was het vroegâh bij Philips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, in de juiste thread zoeken werkt op zich ook al: zoeken naar 'serienummer' geeft onder andere deze post:
Anoniem: 338772 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Het serienummer staat midden achterop. De eerste 4 posities geven het type paneel aan. Twee maanden geleden waren er voor de 40 inch twee types: VN1B en VN2B. Nu is er in ieder geval ook een VN1C. Positie 5 t/m 8 geven productieweek en jaar aan: vb 0949: week 49 in 2009. Ik heb een VN1C.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346048

Topicstarter
Bedankt voor de eerste uitleg, maar als ik af moet gaan wat Bootstrap schrijft zou mijn 40PF9705 uit week 22 moeten komen, maar toen was hij helemaal nog niet uit! :?
Of lees ik mijn serienummer niet goed af?

Het enige wat ik zeker weet toen ik 'm uit de doos haalde en de software checken deed is dat de laatste software update die door de fabriek is erop gezet op 14 december 2009 om 23 uur erop is gezet. Intuusen heb ik de laatste versie van februari eropgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Manufactury date is wat anders dan uitleverdatum, he :)
Mogelijk dat ze al een tijd van tevoren fabriceren.

Ik ken verder die hele TV niet, hoor. Geen idee ook wanneer ie wel uit kwam.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 28-02-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04

FeaR

In GoT we trust

Dubbel met Anoniem: 346048 in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie...". Dus de vraag stond al op de goede plek aangezien voor dit soort kleine vragen een geheel nieuw topic niet nodig is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.