Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 10:28

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Ik heb een sollicitatie gehad bij een werkgever waarvoor ik al eerder had gewerkt.

Mondeling zijn we hierbij een x bedrag aan salaris overeengekomen en hierbij een leaseauto met 5 deuren die ook prive gebruikt kan/mag worden. De duur van het contract zou 4 maanden zijn.

Vervolgens moet het een en ander nog op papier gezet worden maar aangezien ik al eerder bij de werkgever had gewerkt ben ik op basis van de 'oude' voorwaarden met het nieuwe salaris en auto maar aan de slag gegaan.

Nu zijn we onderhand 2 weken verder en is het volgende gebeurt.

De lease auto is een tijdelijke huur auto geworden (Opel Corsa 5 deurs). Hier heb ik geen probleem mee maar de stoelen die in de auto zitten geven mij ontzettende rugklachten. Deze worden zo erg dat ik na 15 minuten rijden in de auto last van tintelende vingers krijg en dat ik 3 dagen last hou van mijn wervels na een rit van 30 minuten. Mijn baas was op de hoogste van mijn rug (hij heeft bij mijn eerdere auto een ASS stoel laten aanmeten en deze geplaatst in mijn vorige lease auto. Deze stoel staat nu werkeloos op zolder bij mij thuis).

Ik heb dit natuurlijk direct teruggekoppeld aan mijn werkgever en omdat ik toch een afspraak had met de klant heb ik maar een auto geleend en ben ik daarmee naar de klant gereden. (Ik zal wel zien of ik de kilometers kan declareren).

Ondertussen krijg ik nu het bericht dat de lease/huur auto ingeleverd moet worden en dat ik voor 4 maanden in een 'bedrijfsauto' moet gaan rijden (Volkswagen Caddy). Dit is tijdens het eerste gesprek niet aangegeven en is voor mij een duidelijke wijziging in primaire/secundaire arbeidsvoorwaarden op de mondelinge overeenkomst die ik had met de directeur.

Ik wil mij dus nu graag aan de mondelinge overeenkomst houden maar kan onmogelijk zonder in de ziektewet te belanden in de Corsa door blijven rijden. De Volkswagen Caddy is voor mij geen oplossing aangezien hier geen achterbank in zit zodat ik de auto ook prive zou kunnen gebruiken (de kinderen moeten wel naar de creche gebracht worden!).

Aanstaande maandag (morgen) heb ik hierover een gesprek met de directeur.

Hou zouden jullie zo'n gesprek in gaan?

Ik heb voor mijzelf al een aantal zaken op orde gezet.
Ik wil best in een Volkswagen Caddy gaan rijden maar dan zal er in salaris wel wat aangepast moeten worden aangezien het voordeel van een leaseauto zal vervallen.
Verder is mijn vertrouwen op dit moment zo ver gezakt dat als mij morgenavond ontslag aangeboden zal worden ik er ook geen probleem meer mee heb (Ontslag nemen is geen optie maar ondertussen ben ik natuurlijk wel al weer aan het solliciteren).

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een huurauto lijkt me op zich logisch als het maar voor vier maanden is. Bij Lease blijft het bedrijf met een auto zitten na het contract. Dat maakt voor jou ook verder niet uit. Een custom stoel is natuurlijk een probleem dan, dat doe je niet in een huurauto.

Een Opel Corsa lijkt me verder ook geen hele verkeerde wagen. Maar kun je geen Polo meekrijgen van het huurbedrijf als Volkswagenstoelen wel goed zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:00:
Een Opel Corsa lijkt me verder ook geen hele verkeerde wagen. Maar kun je geen Polo meekrijgen van het huurbedrijf als Volkswagenstoelen wel goed zijn?
Polo stoelen zijn standaard prima... geen probleem... Zoals ik eerder ook al zei... Een Opel Corsa is het probleem ook niet... Maar die bestuurdersstoel wel...

Precies mijn gedachte maar de baas heeft nog een oudere VW Caddy staan. Hij vind het 'zonde' van zijn geld dat die auto werkeloos voor zijn deur staat.

Aangezien de Caddy de afgelopen weken wat 'technische' problemen had (vastgevroren remmen en geen olie) kwam deze niet van zijn plaats.

Doet verder niets af aan de afspraak "Een auto met 5 deuren die prive ook te gebruiken is". Deze afspraak wordt dus nu niet nagekomen doordat hij de huurauto wil inleveren en mij in een Gesloten Caddy (2 voorstoelen en een bak) wil gaan laten rijden.

De 4 maanden van mijn contract zou opzich best wel verlengd kunnen worden maar er waren wat onzekerheden. Dat snap ik ook wel. Maar voor je het weet rij ik over een jaar nog in een Caddy...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 14:43
Is een short lease geen optie? Die zijn over het algemeen maar iets duurder als een standaard leaseauto (volgens mijn werkgever) en per dag opzegbaar!

En ik herken je probleem met de Corsa, ik had exact hetzelfde! Alleen ik kreeg het pas na een uur rijden, ik moet 1,5 uur per rit, en minder heftig, het bleef bij mij bij de rug. Heb daarna ook een Polo gereden, en die zat inderdaad VEEL beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

d-motion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:16:
[...]

Polo stoelen zijn standaard prima... geen probleem... Zoals ik eerder ook al zei... Een Opel Corsa is het probleem ook niet... Maar die bestuurdersstoel wel...

Precies mijn gedachte maar de baas heeft nog een oudere VW Caddy staan. Hij vind het 'zonde' van zijn geld dat die auto werkeloos voor zijn deur staat.

Aangezien de Caddy de afgelopen weken wat 'technische' problemen had (vastgevroren remmen en geen olie) kwam deze niet van zijn plaats.

Doet verder niets af aan de afspraak "Een auto met 5 deuren die prive ook te gebruiken is". Deze afspraak wordt dus nu niet nagekomen doordat hij de huurauto wil inleveren en mij in een Gesloten Caddy (2 voorstoelen en een bak) wil gaan laten rijden.

De 4 maanden van mijn contract zou opzich best wel verlengd kunnen worden maar er waren wat onzekerheden. Dat snap ik ook wel. Maar voor je het weet rij ik over een jaar nog in een Caddy...
Je baas betaald al voor een huurauto die in jouw contract staat. Een Polo is ongeveer dezelfde klasse dus daar zal hij evenveel geld voor kwijt zijn. Het regelen met het verhuurbedrijf kun je zelf nog doen, is een telefoontje. Alleen je baas moet het er wel mee eens zijn ja :)

Een caddy is niet echt een priveauto nee, al rijden ze niet verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 28-02-2010 22:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Breaker schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:30:
Is een short lease geen optie? Die zijn over het algemeen maar iets duurder als een standaard leaseauto (volgens mijn werkgever) en per dag opzegbaar!

En ik herken je probleem met de Corsa, ik had exact hetzelfde! Alleen ik kreeg het pas na een uur rijden, ik moet 1,5 uur per rit, en minder heftig, het bleef bij mij bij de rug. Heb daarna ook een Polo gereden, en die zat inderdaad VEEL beter!
Die Corsa is ook een huur/short lease constructie... Daar gaat het dus ook niet om... Een Polo of elke andere auto waar ik geen rugklachten in krijg is mij best... 1,5 uur rijden dan ben ik net halverwege... Ik moet 1 of 2 keer per week 2,75 uur enkele rit (Zonder noembare files dus met files 3,5 uur) doen... De rest van de ritjes varieren tussen de 1 a 2 uur per enkele reis.

Het punt is dat de werkgever de huidige 4 persoons (5deurs) auto (Corsa) wil innemen en wil vervangen door een 2 persoons bedrijfsauto (VW Caddy) waar dus geen achterbank in zit. Dit is voor mij een verandering van arbeidsvoorwaarden.. Hoe kaart je dit dus aan??? Ik ben hier best wel boos over namelijk... en wil rustig het gesprek in gaan zonder mijzelf kwaad te maken (Ook tijdens het gesprek)...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 03:39
Je zit lijkt mij in een lastige situatie... je hebt (tenminste, dat begrijp ik uit jouw verhaal) alleen mondelinge afspraken, waaronder een auto die je privé mag/kan gebruiken.

De enige reden voor jou om een bepaalde auto te weigeren zou de bestuurders-stoel zijn vanwege je rugklachten, die voor ingang van jouw (nog niet getekende?) contract al bij de werkgever bekend zijn.
Dat jij onder privé-gebruik van de auto rekent, dat je jouw kinderen naar school/creche kunt brengen is hierin geen vereiste voor de werkgever. Immers, de auto is er voor jouw werk. Je mag hem privé gebruiken, maar die auto is geen privé-auto en hoeft in dit opzicht niet aan al jouw privé-wensen te voldoen, zeker niet als ze niet gekoppeld zijn aan jouw werk(-situatie).

Je kinderen zijn in dit geval geen onderdeel van jouw werksituatie, hoe vervelend dat ook voor jou is.

Die corsa is voor jou per definitie een probleem, vanwege je rug. Prima reden voor je werkgever om hem dus te vervangen.

Een tweede punt.. je hebt alleen mondelinge afspraken. Zolang jij die niet redelijkerwijs hard kunt maken is het moeilijk genoeg die afspraken op papier te krijgen. Je zegt eerder voor deze werkgever gewerkt te hebben, maar hoe lang is die tussenperiode.. Dat kan van belang zijn ivm soort 'draaideur' constructie van werk-contracten en het eventueel nog geldig zijn van de oude arbeidsvoorwaarden..

Probeer eens eea op papier te krijgen, bijvoorbeeld een contract(-voorstel), dat je mee naar huis kunt nemen om rustig door te kijken en evt. bij een bureau rechtshulp kunt laten zien. Of je rechtsbijstand-verzekering als je die hebt ;)

Het is nu nog een contractperiode van 4 maanden, evt met verlenging. Let daarbij op dingen zoals 'proeftijd' icm duur van werkperiode. Ook daar zijn regels voor.

En hoe rottig ook, als er bij dat bedrijf geruchten gaan/twijfels zijn, kan het zijn dat ze je alleen maar tijdelijk nodig hebben maar dat nog niet willen zeggen om je werkmotivatie niet te ondermijnen. En in de huidige economische situatie geldt al gauw, dat niemand onmisbaar is. Op hoge poten of met hoge eisen het gesprek ingaan is wellicht niet verstandig.

Probeer een tussenoplossing te vinden, die jou geen geld kost... bijv het plaatsen van die stoel van jouw zolder in die opel...als dat niet te duur is, zou je kunnen voorstellen dat voor een deel zelf te betalen... Maar dat is een keus die je zelf moet maken.. advies blijft.. krijg afspraken op papier, onderteken niets tijdens dat gesprek en vraag evt een afschrift van het gesprek. Als in dat afschrift andere dingen staan dan jullie besproken hebben, weet je gelijk waar je (niet) aan toe bent.

Succes met je gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Bedankt voor je bijdrage...

De mondelinge afspraken (hoe moeilijk dan ook hard te maken) waren "een niet nader gespecificeerde auto met 5 deuren". De werkgever kan mijns inziens dan moeilijk op eigen initiatief hiervan een ander type auto maken dan is afgesproken.

Een lease/huur auto die je voor je eigen situatie prive (kinderen of niet) kan gebruiken is natuurlijk moeilijk in geld uit te drukken maar met een paar 100 euro per maand kom je al een heel eind natuurlijk. Wanneer er in je secondaire arbeidsvoorwaarden gesneden gaat worden betekend dat natuurlijk in zo'n geval dat er in de primaire arbeidsvoorwaarden (salaris) ook het een en ander veranderd zou moeten worden. (Tijdens mijn vorige contract kregen wij de mogelijkheid om de leaseauto in te leveren waarvoor we dan een x bedrag per maand bij ons salaris konden krijgen).

Ik ben ondertussen meer dan 1 jaar weg bij de werkgever.. Dus draaideur geldt niet... Aangezien het contract voor de duur van 4 maanden is kan de proeftijd niet langer zijn dan 1 maand maar volgens mij ook niet korter. Ook is het zover we hebben afgesproken een contract voor 4 maanden en geen project contract dus we hebben ook wettelijk een opzegtermijn van 1 maand.

Sja... Stoel plaatsen in de Corsa is dus ook niet mogelijk omdat die auto dus ingeleverd zal moeten worden zoals de zaken er nu voor staan. Verder ben ik eerlijk gezegd ook niet geneigd om de kosten van inbouw voor mijn eigen rekening te laten komen aangezien ik al genoeg 'eigen' uren investeer in het reizen van hier naar tokyo. Reisuren worden niet betaald... En dat zijn gemiddeld toch al snel 15 tot 20 extra onbetaalde uren per week!!

Voor mij maakt het gegeven ook niet uit dat ze mij eventueel maar tijdelijk nodig hebben. Ik had voor mijn eigen situatie genoeg aan een contract voor 1 dag (Kinderopvangtoeslag). Voor mij part zeggen ze morgen tegen mij dat het 2 geweldige weken waren maar dat we nu met een handshake het contract stop zetten.. Vandaar dat ik toch wel een beetje op mijn achterste poten kan staan (Niet onredelijk natuurlijk!!).

Morgenmiddag sollicitatie bij een nieuwe werkgever... Morgenavond gesprek met huidige werkgever...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Laatst online: 12-02-2017
Je hebt 2 problemen, het eerste probleem is een wijzeging van je mondelinge overeenkomst, het beste is hierop schriftelijk ( via mail) op te reageren en aangeven dat je het niet eens bent met het inleveren van de huurauto , afhankelijk hoehij hierop reageert kun je verdere stappen ondernemen.
- Hij zou de mondelinge afspraken kunnen ontkennen dan heb je een probleem als er geen getuigen bij zijn
- Hij zou de mondelingen afspraken kunnen bevestigen en erkennen in dat geval is er niks aan de hand
- Hij zou de mondeling afspraken kunnen erkennen maar bv met argementen kunnen komen bedrijfsbelang etc op zich zou je dan verderestappen kunnen ondernemen is maar hoe hard je het wilt spelen en hoe graag je er wilt blijven werken . als je een procedure tegen je werkgever begint zal hij niet snel je contract verlengen of je nog een vervolg opdracht geven

De zaak met je rugklachten is meer een geval voor de arbodienst ik zou aangeven aan je werkgever dat je te erge rugklachten overhoud aan de stoel en dat je een afspraak maat met de arbodienst om te kijken wat de mogelijkheden zijn in het uiterste geval kun je ziekmelden met rugklachten en ook dan komt dit weer bij de arbodienst te liggen.
Op deze manier dek je je ook in als je toch rugklachten krijgt en kun je de werkgever aansprakelijk stellen als hij niet mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

d-motion schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:15:
Aangezien het contract voor de duur van 4 maanden is kan de proeftijd niet langer zijn dan 1 maand maar volgens mij ook niet korter. Ook is het zover we hebben afgesproken een contract voor 4 maanden en geen project contract dus we hebben ook wettelijk een opzegtermijn van 1 maand.
Proeftijd mag alleen schriftelijk worden aangegaan, anders is een proeftijd nietig en is er dus geen sprake van een proeftijd. Een proeftijd is niet verplicht, dus een proeftijd korter dan 1 maand is gewoon toegestaan. Overigens mag je, met wederzijdse toestemming, altijd per direct opzeggen. Ook zonder wederzijdse toestemming is dit mogelijk, alleen is de partij die opzegt dan schadeplichtig.

Een contact voor bepaalde tijd hoeft geen opzegtermijn te hebben, dan moet het contract gewoon lopen tot het einde van de afgesproken termijn (weer: uit vervroegde opzegging volgt schadeplichtigheid).

Ik zou zeggen: zet in op je rug/de arbo-dienst, en laat al het andere erbuiten. Als je namelijk akkoord gaat met € 200 extra salaris, dan ben je nog steeds je rug aan 't verkl*ten, lijkt mij. En dan zou ik, als ik jouw werkgever was, echt twijfelen aan jouw motivatie om een andere auto te willen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Sowieso kan er geen sprake zijn van een proeftijd. TS is eerder in dienst geweest bij de werkgever, blijkbaar in vergelijkbare omstandigheden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Laatst online: 11-07 03:39
MSalters schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:18:
Sowieso kan er geen sprake zijn van een proeftijd. TS is eerder in dienst geweest bij de werkgever, blijkbaar in vergelijkbare omstandigheden.
d-motion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:40:
[...] Ik ben ondertussen meer dan 1 jaar weg bij de werkgever.. Dus draaideur geldt niet...
@Snoopp17

arbodienst is niet altijd raadzaam.. Die zijn er over het algemeen voor, om te kijken wat je nog wel kunt en om je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Oftwel, ze kijken waarom jij wel aan het werk kunt en niet waarom jij eventueel rust zou moeten houden.

En zo ik het zie, is niet zozeer het wijzigen van de voorwaarden het grote probleem, als wel die auto. Zou ipv de corsa een 5-deurs of desnoods 4-deurs auto zijn geboden met een goede stoel als vervanger, dan denk ik dat er geen echt probleem zou zijn. Nu dit niet het geval is, is het vertrouwen van d-motion in werkgever een beetje weg... a) vanwege het wijzigen van de auto en b) vanwege het wijzigen in een auto die niet voldoet aan verwachtingen.

Hopelijk krijgt d-motion een leuk aanbod van zijn middaggesprek en kan hij weg bij deze werkgever met een goede reden.. ander aanbod :) Dan kan hij altijd nog zeggen tegen deze werkgever, dat de huidige situatie blijkbaar niet leent voor een gemakkelijke oplossing voor beide partijen en dat hij liever een conflict vermijdt en een goede verstandhouding wil houden. Zo kan hij in de toekomst als eea makkelijker geregeld kan worden altijd nog voor deze huidige werkgever werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
--- Even een korte update ---

Gesprek bij de nieuwe WG ging een beetje moeizaam. Tijdens het gesprek bleek dat het functieprofiel behoorlijk inhoudelijk was gewijzigd. Ik heb zo goed als dat mogelijk is mij proberen aan te passen want ook op het nieuwe profiel zou ik goed kunnen passen.

-------

Huidige WG.

De WG erkend de afspraak over de auto en dat het dus afwijkt van de nieuwe eenzijdige afspraken.

Ik heb, volgens mij, met success de werkgever in een modus kunnen krijgen dat we nu samen kijken naar een oplossing. Ondertussen heb ik hem wat ideeen aangedragen en hij kijkt hier serieus naar. Ook heb ik mij schappelijk opgesteld in eventueel een eigenbijdrage voor een duurdere auto etc...

Ik probeer zo lang mogelijk in deze modus te blijven...

Mocht er weer nieuws zijn dan laat ik het natuurlijk even weten...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Ondertussen even een update...

Bij de 'mischien' wel nieuwe werkgever ben ik na het moeizame gesprek toch een ronde verder in de procedure en volgende week heb ik het 2de gesprek met de manager van de afdeling. (Houdt in dat ik goedgekeurd ben door de HRM en IT afdelingsmedewerker collega! en zou kunnen passen in de werkcultuur van de nieuwe werkgever :D). Nu de manager nog overtuigen... Ik geloof dat er 5 personen in de 2de ronde terecht komen...

Voor de rest...

Auto is ten dele geregeld.
Ik heb ondertussen een 'normale' maar 3 deurs tijdelijke voorloop auto gekregen. In deze auto heb ik geen last meer van mijn rug en kan ik dus zonder problemen van huis naar mijn werk rijden. Bij de huidige leasemaatschappij wordt gekeken naar een gelijke auto met 5 deuren. Wanneer deze beschikbaar zou komen zou ik hierover een seintje krijgen.

Natuurlijk is het niet 100% volgens afspraak opgelost maar ik kan mijn kinderen wel netjes op de achterbank zetten en naar de creche brengen etc...

Ik heb ook redelijk mijn rug (auw) recht gehouden en de WG erkende ook tijdens dit gesprek dat de afspraak er was... Ook al heb ik dit natuurlijk nog steeds niet op papier... Ik communiceer wel via de mail met hem en heb hem bedankt voor de 'normale' 3-deurs auto en dat ik wacht tot op het moment van een 5 deurs versie van de auto. Over 5 dagen ben ik 1 maand in dienst met een mondeling contract...

Aangezien we niets over een proeftijd hebben vastgelegd heb ik dus hier geen last meer van en als ik nu toch naar een nieuwe WG wil dan zal ik netjes 1 maand opzeg termijn in acht nemen.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
d-motion schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:30:
Ondertussen even een update...

...

Aangezien we niets over een proeftijd hebben vastgelegd heb ik dus hier geen last meer van en als ik nu toch naar een nieuwe WG wil dan zal ik netjes 1 maand opzeg termijn in acht nemen.
Let er op dat de opzegtermijn niet hoeft te gelden voor contract met bepaalde duur (bijv. 1 jaar).
Afwijkende regeling bij opzegging contract voor bepaalde tijd

Anders dan contracten voor onbepaalde tijd, kan een overeenkomst voor bepaalde tijd niet steeds opgezegd worden tegen de laatste dag van de maand of andere dagen. Bij een arbeidscontract voor bepaalde tijd kan dat alleen als er een mogelijkheid tot tussentijdse opzegging bestaat. Dit kan schriftelijk in de arbeidsovereenkomst (of cao) overeengekomen zijn (art 7:667-3 BW).
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h347.htm

[ Voor 41% gewijzigd door Speed24 op 10-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Laatste update in dit topic:

Ondertussen 2,5 maand verder en ruim 15000 km zakelijk gereden (dat was de reden dat ik een fatsoenlijke auto nodig had!!!)

De 3 deurs auto is niet omgeruild voor een 5 deurs. Maar ik kon de afgelopen maanden normaal rijden zonder rugklachten wat natuurlijk wel fijn was.

Ondertussen is er veel tijd over het sollicitatie gesprek van die betreffende middag gegaan maar ik ga daar nu per 1 juni wel werken wat resulteerde in een zoektoch naar een nieuwe eigen auto.

Ondertussen hebben we prive een Subaru Legacy Touring gekocht waar ik hopelijk de komende jaren nog veel plezier van zal hebben (Hij zit/rijdt in iedergeval goed!).

WWW.RC5.NL

Pagina: 1