ubuntu 9.4 verwijderen...

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:22
ik heb een tijd geleden op een laptop ubuntu geinstalleerd om te kijken of dit wat voor me zou zijn.
Ik heb alleen nu ubuntu erop staan, en geen windows meer.
Omdat ik toch naar Windows terugwil, dacht ik: windows cd'tje erin en formatteren/installeren vanaf die disc. Fout dus, want dis schijf wordt niet opgestart.
Ook de ubuntu live-disk die ik hiervoor gebruikt heb wil niet opstarten.
Ik heb enige tijd gegoogled hiervoor, maar kom vooral dual-boot problemen tegen voor deïnstalleren.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij mijn windows-cd weer leest, en ik ubuntu kan verwijderen? Harde format is geen probleem, want laptop is verder leeg...

Wellicht zoek ik verkeerd in google, maar ik weet te weinig van linux/ubuntu af waarschijnlijk om op de juiste terminologie te zoeken,..

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

In het bios de bootorder veranderen naar CD en dan pas de HDD. Nu slaat hij de CD waarschijnlijk over omdat hij op de HDD al een installatie ziet staan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Das toch gewoon een kwestie van je BIOS-bootvolgorde aanpassen?
(of tijdens het opstarten op F-zoveel drukken en dan je CD-drive kiezen)

Ubuntu hoef je niet per se te verwijderen, als je Windows installeert wordt je schijf vanzelf geformatteerd:P

edit: MsG was eerder

[ Voor 4% gewijzigd door lolcode op 28-02-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:22
cd staat eerst,dan hdd maar hij slaat de cd gewoon over, en het systeem start vervolgens ubuntu op...

dat had ik al nagekeken :(

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat het gaat om ubuntu 9.04. En het feit dat windows niet wil installeren of dat de laptop niet van cdrom wil booten ligt natuurlijk niet aan ubuntu.

Zonder verdere details over het model en dat soort dingen kan er weinig zinnigs over gezegd worden, maar in Non-Windows Operating Systems past het niet.

Dit topic is gesloten.