Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 08:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Topicstarter
Voor mijn studentenvereniging moet ik een film maken, en ik wil daarin eens gaan proberen wat special effects te krijgen. Ik heb al een aantal tutorials gekeken en flink wat gegoogeled, maar ik kan nergens het antwoord op mijn vraag vinden.
Kan mijn After Effects CS4-trial ook "keyen" op een foto, in plaats van op een kleur? Ik wil een foto van de achtergrond maken, en daarna voor die achtergrond een actie laten plaatsvinden. Het gaat buiten gefilmd worden, dus de licht-invloed van de acteur op de achtergrond zal verwaarloosbaar zijn. De acteur wil ik vervolgens isoleren. Photo Booth uit MacOSX kan wel iets dergelijks (weliswaar slechte kwaliteit), dus dan zal AE het toch ook wel kunnen? Waar moet ik dan zoeken?

Ik weet dat een groen scherm veel makkelijker zal zijn, maar ik heb daar geen budget voor :'( Helaas neemt mijn studie ook niet zo weinig tijd in beslag dat ik het allemaal frame voor frame uit kan knippen ;)

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-07 19:46
Misschien met een diffence matte? Vereisten daarvoor zijn dat er zo min mogelijk reflecterende dingen zijn, je de camera sowieso op een statief moet zetten en niet kan draaien o.i.d. en dat de dingen die je eruit wilt keyen geen kleren hebben in dezelfde kleur als de achtergrond. Een andere manier zie ik eigenlijk niet.

P.s.: heb je ook geen geld om gewoon bij een textiel boer gewoon een flinke lap groene stof te halen voor 3 euro de strekkende meter? Als je er voor zorgt dat er geen schaduwen op komen zou dat prima moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door MPeek op 28-02-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de groene stof, anders wordt het waarschijnlijk rotoscopen. Ik weet niet hoe ingewikkeld je filmpje is en hoe lang je shot/s is/zijn en hoeveel tijd je hebt voor post processing, maar als je maskers e.d. een beetje onder de knie hebt kun je daar volgens mij redelijk snel behoorlijke resultaten mee behalen.