Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verwijderen van mappen met een vraagteken ? in de naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een hardnekkig probleem waar ik al 2 dagen geen werkend antwoord op vind.

ik heb 2 multimedia harde schijven, één oude waarvan ik de bestanden (gb's aan foto's, films, etc) wil overzetten naar de nieuwe.

De oude schijf is een Packardbell store & play 3500 in NTFS
de nieuwe schijf is de eminent 7071 die gebruik maakt van EXT3 (omwille van de server functies denk ik)

Nu het probleem dat ik tijdens het kopiëren op mijn windows XP (sp3) heb is dat sommige mappen niet gekopieerd geraken waarop het kopiëren afgebroken wordt. Daar waar de map diende gekopieerd te worden verschijnt dan een map met een vraagteken "?" in de naam. Deze kan ik niet openen.

dus bv. de map "nieuwe map" van de oude schijf kon niet gekopieerd worden en dan verschijnt er op de nieuwe schijf: "nieuwe ? map" die 0 bytes groot is en niet te hernoemen, deleten, schredden, DOS deleten valt.

uiteraard luidt de error altijd, "de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist"

hoe verwijder ik deze mappen zonder te formatteren?

ook de functie "schijf op fouten controleren" werkt niet (vermoedelijk door de ext3)

extra info: ik merk dat in de te kopiëren mappen verborgen bestanden zitten van het type ._IMG_5106.JPG die mogelijk afkomstig zijn van mac previews (?) . (de foto's zijn afkomstig van mijn broer zijn macbook)
als ik alle zichtbare bestanden in de map apart selecteer en kopieer is alles normaal, maar doe dat maar voor meer dan 200 mapjes en submapjes!

ook heb ik om de EXT3 schijf te gebruiken via windows usb de nieuwste EXT2 volume manager moeten installeren.

bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hoe verwijder je die mappen? via de windows explorer?
Windows kan geen mappen met ? aan en kan er dus niets mee.

Als je niet wilt formateren zou ik een filemanager op de eminent zelf aanspreken.
Kan je op het ding inloggen via je browser? probeer daar de map te verwijderen.
Of anders via je tv, of via ftp of telnet etc..

[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-02-2010 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is verholpen op jouw aangeven.

ik heb via windows explorer, dos (terwijl explorer.exe af staat) , winrar geprobeerd op windows, geen resultaat
ik heb via het multimediamenu van de schijf proberen te deleten: "could not delete file"

uiteindelijk heb ik via mijn broer zijn macbook via netwerk naar de schijf gegaan en zag ik in de plaats van deze "?" benamingen 2 folders staan van het type VUPPBO~F die ik niet kon openen.
deze heb ik dan integraal 2 maal moeten verwijderen (ze kwamen 1keer onmiddellijk terug) en het probleem is verholpen. het begon 600 verborgen foto's te verwijderen. De mappen zijn nu weg.

bedankt, maar toch raar dat dit onmogelijk is via windows

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 20:28 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo raar is het niet. Windows ondersteund geen vraagtekens in namen van bestanden en mappen, en als er ongeldige tekens in zitten, wordt dit ook wel eens vervangen voor een vraagteken. Om zulk soort dingen toch te kunnen hernoemen of verwijderen, zal je altijd een non-windows OS nodig moeten hebben. Zeker als het op een filesystem staat die Windows niet normaal aan kan (alles buiten FAT en NTFS om dus, optisch even daargelaten).

Commandline FTW | Tweakt met mate